Sivu 1/1

Kardaanin tasapainotus

Lähetetty: 06 Kesä 2007 13:59
Kirjoittaja mclean
Kannattaako kaksiosaisen kardaanin tasapainotusta yrittää itse? Ainakin Mersun 913:ssa on helppo vetäistä vetoakselit pois ja sitten pyörittää akselia auton omalla laatikolla siinä vaan paikoillaan.
Vinkit ottaisin mieluusti vastaan. Tehdäänkö painotus samalla "kahden klemmarin" systeemillä, kuin pikkukalustossakin? Ammattilainen piti temppua vaikeana itselleenkin tuon tukilaakerin takia. Sen joutuu petaamaan koneeseen erikseen. Vai vienkö suosista ammattimiehen verstaalle. Aikaa minulla on riittävästi eli ajansäästön takia ei ole ammattilaispaineita.

Lähetetty: 08 Kesä 2007 12:49
Kirjoittaja Lahti32
Tuttu kyläseppä sanoi tehneensä tasapainotusta kahden klemmarin systeemillä linja-autoon... ja homma meni jotenki siten että laitetaan kardaani pyörimään ja siitä mistä eniten väpättää niin painetaan pitkällä lankulla toinen pää maassa joten jää jälki putkeen mihin pitää vastapaino laittaa. sitten kokeilemalla kunnes ei väpätä

Ite en tuota uskaltanu ja vein Pajakulmaan, jossa tasapainotus maksoi 100e pätkä. Samalla uusittiin ristikot ja lopputulos tuli hyvä. Volvoon ei ristikotkaan maksanu kuin 40-60e kpl

Lähetetty: 11 Kesä 2007 09:55
Kirjoittaja KajNyy1
Ko-Met Oy ESPOO

Juvan teollisuuskatu 10
02920 ESPOO
Puh. (09) 855 5671
GSM/Sivunumero 040 537 8628
Faksi (09) 852 2410
KONEPAJATEOLLISUUTTA JA METALLITÖITÄ
konepaja, metallityöt, konepajat, metallitöitä

Kävin tasapainottamassa B10M kardaanin Marraskuussa 2006 hinta 120€ teki odottaessa. Tasoituspalat kiinni hitsaamalla. Edellinen tehty letkuklemmoilla jotka ruostuivat pois. Heillä on yksi mies joka kykenee tasapainottamaan moniosaisen kardaanin niin että joka osa on balanssissa. Hitsaamisen jälkeen antoi kardaanin jäähtyä ennen lopputarkastusta.

Ei oo sen jälkeen ravistanut :!: :D

Lähetetty: 11 Kesä 2007 12:41
Kirjoittaja mclean
Kiitos. Tuossa näyttää olevan kaikki kohdallaan....hintaa myöten.