Kytkimen sylinterit
Lähetetty: 23 Touko 2007 23:39
Tulipa tutustuttua kytkimen toimintaperiaatteeseen
kun meni kytkinpoljin reissun jälkeen lerpuksi, tyhjää liikettä yhtäkkiä 5-10 senttiä ja kytkin otti alhaalta. Kova huoli päälle että pääsenkö tekemään vastenmielistä ja kallista remonttia
Oli päässyt poljinsylinteri vuotamaan niin kauan että kytkinnestesäiliö meni tyhjäksi ja systeemiin pääsi ilmaa. Laatikon luota oli tietysti ilmaruuvi katkennut mutta ilmaus onnistui pelkästään kytkintä tuhat kertaa polkaisemalla, lisäsin nestettä piripintaan ja korkki auki poljeskelin kunnes kytkin oli entisellään ja alkoi normaalisti toimimaan. Pitänee kummiskin vaihtaa tuo poljinsylinteri, onkohan kuinka kallis osa vai lisäilenkö nestettä kunnes jään kokonaan tien poskeen
Millaisia oireita näistä yleensä tulee, nyt meni ilmaa, mutta jos putki katkeaa, kolahtanee poljin lattiaan mutta entä jos työsylinteri laatikolta menee mites se, lähteekö auto kytkin pohjassa hetken päästä omia aikojaan liikkeelle?


Oli päässyt poljinsylinteri vuotamaan niin kauan että kytkinnestesäiliö meni tyhjäksi ja systeemiin pääsi ilmaa. Laatikon luota oli tietysti ilmaruuvi katkennut mutta ilmaus onnistui pelkästään kytkintä tuhat kertaa polkaisemalla, lisäsin nestettä piripintaan ja korkki auki poljeskelin kunnes kytkin oli entisellään ja alkoi normaalisti toimimaan. Pitänee kummiskin vaihtaa tuo poljinsylinteri, onkohan kuinka kallis osa vai lisäilenkö nestettä kunnes jään kokonaan tien poskeen
