602 takatilan luukku

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
carrus15
Varakuski
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2015 14:15
Truck: Volvo B12
Location: Länsi-Uusimaa
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

602 takatilan luukku

Viesti Kirjoittaja carrus15 »

Elikkäs konetilan luukun toinen saranointi petti ja luukku kiikkuu kaasupumppujen ja toisen saranan varassa...tosi kinkkinen korjata kun on näköjään piilossa takakehikon palkin ja lasikuituperän sisällä murtumakohta..hyviä ideoita otetaan vastaan, pitääkö heivaa koko peltiluukku pois ja tilalle kevyt lasikuituinen ulkopuolisilla saranoilla tai jotain...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: 602 takatilan luukku

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Mä korjasin sen saranan, oli ruostunut kiinni ja katkennut. Pultit irti sieltä yläpuoleleta (2 kpl) ja hitsaus jolloin lämpeni niin paljon että ruoste irrotti otteensa. Syy että ruostuu on ettei laitettu nippaan vasukkaa.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: 602 takatilan luukku

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Tuntuu olevan aika yleinen ongelma. Ilmeisesti laistetaan ohjekirjan suosituksesta eikä konehuoneessa paljon öljyjä käydä kurkkimassa viikottain =) Pintasarana on aina kova ja komea vaihtoehto, mutta perä taitaa olla kaareva joten mahtuuko aukeamaan muualle kuin sivulle? Meinaa orkkis systeemi työntää luukkua ulos ja ylös.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
carrus15
Varakuski
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Touko 2015 14:15
Truck: Volvo B12
Location: Länsi-Uusimaa
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: 602 takatilan luukku

Viesti Kirjoittaja carrus15 »

Juu, on siellä tullut kurkittuu aina kun autoa käytetään muttei tietenkään sitä tärkeintä.... saranoiden rasvausta. Vanhasta saisi tietty muodot kuitu kannelle ja vastaavan sarana syteemin mutta jos koittais ensin ehjää tuon vanhan, kiitos Bussiton vinkistä. Olishan se komia kun konetilan luukku nousisi samoin kun ruuman luukut ulos ja ylös ja vaikka sähköisesti kauko-säädöllä niin ei tulis käet kuraseks :D mutta takaisin arkitodellisuuteen ja pimeyteen näpit kylmästä kankeana reippain mielin ruosteita rapsuttamaan.
Vastaa Viestiin