Sivu 1/1
b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 24 Elo 2016 22:53
Kirjoittaja bolinder
Mietin tossa kun downpipe pitäis korjata, niin kuinka tarpellinen toi pakoputken vesivaippa on? Voiko sen poistaa? Onko tuo joku ratkaisu että kapiini lämpeää nopskammin vai? En o muuten nähnyt muilla kylähulluilla tommosta
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 25 Elo 2016 10:44
Kirjoittaja BussMAN
Vesivaippa, etu talvikäytössä, kesällä jopa ""haittaa."" Ts lisävaruste se on
Volvon moottorin termostaatit
1. Lämmitysjärjestelmään avautuu kun moottorin lämpö noin 60 asteessa , hyötykäyttöön jos
Koria tarve lämmittää.
2.jäähdytysjärjestelmään kun max lämpö moottorissa n 80 --95 suuruusluokassa ja tämä on hukkalämpöä.
Tuolla pakoputkesta lisälämmön otolla saatu nopeutettua lämmönnousua moottorissa ja vähennettyä webaston käyttöä.
Täällä oli x? palstalla oli suunnitelmia ko pakoputki lämmön ottaisi muistaakseni esim vesiboilerin
lämmittämiseen.
Jos poistaa kannattaa tutkia nesteputkitus miten kierto järjestetty, voiko putket tulpata vai pitääkö
yhdistää ts jättää kierto.
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 25 Elo 2016 12:25
Kirjoittaja vko516
Meiltä tuo löytyy myös eikä ollut haittaa edes yli 40c lämpötiloissa. Hyvin pysy lämmöt kurissa koko kroatian reissun vaikka oli älyttömiä vuoristoja ja alkuperäinen visco. En poistaisi.
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 25 Elo 2016 14:00
Kirjoittaja bolinder
Eli varmaan sama jättää pois tuon, ku pitäis tehtailla uus. Eikö ne putket voi ihan vaan yhdistää? Pitää tarkistaa mistä ne tulee miten sais järkevästi
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 12 Kesä 2017 19:12
Kirjoittaja bolinder
Noniin tämä etenee, voisko joku vilkaista miten nuo putket on siis ilman vesivaippa? Onko yhdistetty vai tulpattu, niissä missä vakiona ei ole vesivaippa
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 12 Kesä 2017 19:40
Kirjoittaja BussMAN
Jos autosta löytyy koritehtaan lämmitysjärjestelmä kasvio siinä varmaan kuvattu myös moottoripuoli.
Varmaa tietoa ei ole mutta noin päättelemällä vois ajatella kierto jäädäkin ilman lämmöntalteen
ottajaa. Tais täällä palstoilla jossain olla moottorin jäähd nestekierto kasvio josta voistarkistaa
voiko sulkea.
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 12 Kesä 2017 20:54
Kirjoittaja bolinder
Katoin että toinen putki haarottuu mutta sekin on kytketty semmoseen kivikautiseen sähköesilämmittäjävekotimeen. Vois poistaa sekin samalla tilaa viemästä
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 12 Kesä 2017 21:07
Kirjoittaja Reddewil
Toiminee kun lyö putket vaan yhteen, ei ainakaan kierto häiriinny.
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 14 Kesä 2017 21:48
Kirjoittaja Lahti32
Meillä on laitettu tulpaksi 50 pennin kolikko ja kumitiiviste.
Re: b10 pakoputken vesivaipan hyöty
Lähetetty: 15 Kesä 2017 05:57
Kirjoittaja bolinder
Lahti32 kirjoitti:Meillä on laitettu tulpaksi 50 pennin kolikko ja kumitiiviste.
Selvästi rahamiehiä

Ilmeisesti pelaa hyvin, ei kiertoongelmia
Mietin vaan että oisko nuo vaan tavallaan vara "ulosottoja" eli sama miten niin vesikierto ei häirinny. Tein tilapäisratkaisun volvo b230f tyhjäkäynti putkesta sai hyvän hyppyputken