Sivu 1/1

B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 13:49
Kirjoittaja KajNyy1
Vuosi huolto ihan normaali mutta kaksi toivomusta esitin.
:arrow: Kompressori vaihdettiin vuosi sitten paimelasta hankittuun, olen kuullut sihinää suunnasta missä kompressori on. Pyysin tarkastamaan ja korjaamaan. Totesivat että lähtöputki oli täysin laho ja se jouduttiin tilaamaan Volvolta jolla sitä ei ole varastossa. Odotellaan :o
:arrow: kokeilla voiko simpukkaa kiristää. Katsastus sanoi että ohjauksessa ei ole yhtään sellaista klappia että sitä voisi järkevästi vähentää osia uusimalla. Löysää sen verran kuin kuuluukin olla.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, Kolmpressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 14:48
Kirjoittaja KajNyy1
Volvon varastosta ei putkea löytynyt. Hinnan kuitenkin tiesivät 400€.
Soitin Paimelaan heillä ei ollut putkea kun se ei lähde pois ehjänä, ehdotti taipuisalla teräsvahvistetulla letkulla korjata, sellaisia busseja heille toisinaan tulee.
Edellisen lauseen aikana soittivat ja kertoivat että tiistaina saavat putken - alkuperäisen.
Raskone ei suosu rakentelemaan letkuviritelmää.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 15:29
Kirjoittaja Jokelan linja
Eiköhän se putki ole jotain tavallista hydrauliputkea, kai sen voisi itsekkin taivutella...
Tietysti jos siinä on jotain omituisia mutkia ja spiraaleita, niin sitten vähän hankalampaa.
Ne letkuviritykset kannattaa unohtaa, ei tunnu kestävän tehdastekoisenakaan kovin hyvin. :?
Sieltä kompurasta kun tulee helposti 100°C asteista ilmaa. Siihen vielä tärinät ja öljyä yms. :!:
Omaan vaihdoin ihan tavallisen 16mm hydrauliputken, tosin siinä ei ole kuin kaksi mutkaa, eli oli aika helppo tehdä. :lol:

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 18:08
Kirjoittaja junior
Meitin autoon tehtiin letku hydrauliikka liikkeessä ja on ainakin toistaiseksi kestänyt.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 18:13
Kirjoittaja Reddewil
Hassua olisi jos hydrauliikkaletku ei kestä kun normaali sellanen on öljyllä ja käyttö -55 +135c 350bar? Mutta onhan putki aina putki. Mä sorruin laittaa hydrauliikkaletkun ohjaustehostimen paluuseen vaikkakin alkuperäinen oli mustaa putkea. Toki tuota putkeahan käyttävät kustannussyistä alunpitäen.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 18:30
Kirjoittaja neppi
Letkulla mulla on. Ja oli. Kävin letkukaupassa mallin kanssa ja sanoin, mihin tulee, ja että siellä kulkee kuumaa öljyistä ilmaa kovalla paineella. Tuli semmonen että pitäis kestää...

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 20:37
Kirjoittaja Rantarosvo
Kyllä miulla kestää letkut normi kompuran perässä ihan hyvin. 14bar. painetta ja tuotto 650l minuutissa. Lämmintä sekin on, mutta kuumasta ei voi puhua. Painetta ja tuottoa taitaa olla enempi ko autossa. Ainakin joskus tuli rengasta vaihtaessa käytettyä pulttipyssyä joka oli kiinni kärrin jarruliittimessä. Laiskanolosesti se pyöri, mut aukas kumminkin.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 20:43
Kirjoittaja vee4
Normi hytikkaletkua ei missään nimessä ainakaan heti kompuran perään. Vuoden kaksi saattaa toimia mutta lopuksi sisusta "palaa" kovaksi koppuraksi ja lohkeilee irti tukkien venttiileitä.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 11 Syys 2015 20:45
Kirjoittaja Rantarosvo
En tiedä onko merkitystä, mut miulla on paineilmaletkua. Hyvin on kestäny jo parisenkymmentä vuotta.

Re: B10M vuosihuollossa Raskoneella, kompressori lähtöputki

Lähetetty: 17 Syys 2015 10:22
Kirjoittaja KajNyy1
Auto on kotona ja lompakko on kevyempi. Uusi putki paikoillaan vuosihuolto tehty simpukkaa ei voinut kiristää. Auto on rasvattu mutta oli hintakin rasvainen. Eivät enään kerro tuntihintaa vaan ovat keksineet "normityöhinnottelun" 1 kpl kompuraty + 1 kpl vuosihuolto + 1kpl ilmakuivaimen ryynien vaihto, hinnat kahdella desimaalilla.