Sivu 1/1
Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Lähetetty: 18 Helmi 2007 17:21
Kirjoittaja IRJA
Onko kukaan koskaan nähnyt tuupparista rakennettua autonkuljetusautoa . Tuoreempi kalusto ainakin kirjastoautoissa näyttää olevan pääosin takamoottorisia , mahureita kaupan vähemmän . Jos vielä joskus nuorentaisi kalustoa täytyisi talli ongelma jotenkin ratkaista . Ainakin meille tuo pikkuauton mukanaolo sopii kuin nyrkki silmään kun pitkiä reissuja tehdään .
Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Matti
Lähetetty: 18 Helmi 2007 18:03
Kirjoittaja Jone
Kyllähän se aika hankalaksi menee mutta mahdollista se on kyllä. Tässä eräs 2.kerrosbussi jossa autopaikka ylhäällä.
http://www.skinnars.com/diverse.html
Lähetetty: 18 Helmi 2007 19:02
Kirjoittaja IRJA
Re: Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Lähetetty: 18 Helmi 2007 22:47
Kirjoittaja Lahti32
IRJA kirjoitti:
Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Kyllä tämä auto on MANnin keskimoottorilla. Takaseinä on kuin laivan keulaportti josta mahtuu vaikka väyrynen sisälle. Jonen viestissä ollut yläkertamalli on kyllä aika huiman oloinen.... Niinku sanottua jo aiemmin että mahuri on käytännöllisin alusta kulkuriin vaikka mitenpäin ajattelee: Autotalli? ok. Tavaratila? ok. Sauna? ok. Mielikuvitus vain rajoittaa

Re: Autonkuljetustila perätuupparissa ?
Lähetetty: 18 Helmi 2007 23:09
Kirjoittaja Pilotti
Lahti32 kirjoitti:IRJA kirjoitti:
Lahti 32 mainitsee tuolla jossain aikaisemmin kaksikerroksista bussista jossa autonkuljetustila . ovatkohan kaikki sellaiset olleet takamoottorisia? vai olisko jossain moottori ollut keskellä??
Kyllä tämä auto on MANnin keskimoottorilla. Takaseinä on kuin laivan keulaportti josta mahtuu vaikka väyrynen sisälle. Jonen viestissä ollut yläkertamalli on kyllä aika huiman oloinen.... Niinku sanottua jo aiemmin että mahuri on käytännöllisin alusta kulkuriin vaikka mitenpäin ajattelee: Autotalli? ok. Tavaratila? ok. Sauna? ok. Mielikuvitus vain rajoittaa

Joo, mutta kyllä tuupparissa on ehdoton etu moottorin esilläolo. Eihän Scanialle tietenkään mitään tarvi tehdä, mutta onhan sitä 11 litraista kiva katella, ja akselien välissä on kuitenkin 12 kuutiota tavaratilaa asennella vesisäiliöitä, pyöräkoukkuja, aggregaattia jne....
Lähetetty: 19 Helmi 2007 12:38
Kirjoittaja IRJA
Lähetetty: 19 Helmi 2007 14:35
Kirjoittaja Jone
Mun MB/Neoplanissa on pannu tosi matalalla tiedä liekö muissa mersuissa. Jos tuo olisi 1 kerroksinen niin tiukkaa tekisi auton tuikkaaminen sisälle kun on vielä se ohjaava teli ja se vaatii kovasti sitä sisätilaa. Tuuppari Scaniassani on kone korkeammalla ja se on jo melkein mahdon autoalustaksi. Jos löytyisi puolitoistakerroksinen tuuppari niin siihen se auto jo sujahtaisi koneen yli. Myös alatilat on niissä todella avarat ja sinne saisi hyvin kaikki vesisäiliöt ja viemärisysteemit rakenneltua. Ihan kuin talossa kun ovat siellä lämpimässä. Se taas on minusta iso etuisuus mahuriin verrattuna vaikka mahurissakin on ne puolensa.
Lähetetty: 19 Helmi 2007 16:01
Kirjoittaja mrl586
IRJA kirjoitti:Kuinka korkealle tuo tuupparin konekoppa oikein ylettää

Konekopan korkeus riippuu moottorin asennusasennosta: Scanian K-alustan konekoppa on L- ja N-alustojen konekoppia korkeampi.
Lähetetty: 20 Helmi 2007 13:48
Kirjoittaja IRJA
Taitaapa vaihtoehdot olla aika selvillä kun pikkuautokin pitää saada mukaan .Mahuri ,tai tuuppareissa jonkinasteinen "kerrostalo" (1 1/2 tai 2 kerrosta) .
Scanian kirjastoautosta haaveilun voi näillä eväillä lopettaa

Lähetetty: 20 Helmi 2007 20:15
Kirjoittaja RH
Minkälaisia kaltevuuksia olette rampeissa käyttäneet? Siis niin että se on toimiva eikä taitteissa ota esim henkilöauton pohja kiinni.
Lähetetty: 21 Helmi 2007 12:13
Kirjoittaja IRJA
IRJAn "ramppi" on melko jyrkkä , nousee n 5m matkalla takapyörän kaukalon päälle n 130 cm , mutta meillä "ramppi" ei ole ramppi perinteisessä mielessä vaan eräälainen rullarata johon auto kiinnitetään ulkona ja vedetään koko paketti sähkövinssillä sisään. Suzuki jää "roikkumaan" aika "pystyyn"sisälle.
Lähetetty: 28 Helmi 2007 22:43
Kirjoittaja IRJA
Lähetetty: 01 Maalis 2007 00:44
Kirjoittaja Jone
Eipä taida olla rajaa ihmisen kekselijäisyydellä. On kyllä hienoja keksintöjä ja itse autot näyttää suht käytännöllisiltäkin. Hintaa lie paljon mutta lie sitä vastinettakin.
Lähetetty: 01 Maalis 2007 08:05
Kirjoittaja jones69
tuosta kun palje losahtaa niin mersussa on katto "vähän" rullalla...

Lähetetty: 01 Maalis 2007 16:41
Kirjoittaja lottesse
toihan oli kätevää vois ottaa iteltäkin ton mahuri tekniikan pois ja laittaa henkilöauton tilalle,jättää vaan niin alas et takarenkaat on maassa ja kuljettaa pelkkää bussin koria pikku auton päällä.
Lähetetty: 01 Maalis 2007 17:17
Kirjoittaja Tare
saattas pikkuauton moottori olla lujilla.