Sivu 1/1
Akut
Lähetetty: 15 Helmi 2007 14:54
Kirjoittaja Bussiton
NYT KYLLÄ ..TUTTAA 
kurkkasin tossa eilen noita kesällä ostettuja akkuja ja eikös ne olleet ...KELE jäässä molemmat

Katiskalla oltiin just ennen vuodenvaihdetta liikenteessä ja päävirrat oli kyllä pois päältä

En jätä enään
koskaan akkuja talveksi paikoilleen

menkööt vaikka selkä mut toi käy vähän liikaa lompakon päälle

käykääs muutkin kattomassa akkujanne jos eivät ole "turvassa"

Lähetetty: 15 Helmi 2007 15:40
Kirjoittaja jones69
Akut kokoajan käytössä/latingissa niin ei pääse jäätymään...
Lähetetty: 15 Helmi 2007 18:11
Kirjoittaja Jailbird
Alkutalven oli vielä akut kiinni autossa mutta kun säätiedot uhkaili kovilla pakkasilla niin raahasin talliin missä on lämpöä jotain +5, tämän kaiken opin kun edelliset akut jäätyi pari talvea sitten... tuttaa vieläkin!! ja sen opin myös että kun kohta puolin alkaa ilmat lämpenemään(yöllä pakkasta päivällä lämpöasteita) niin kiireesti lapioimaan katolta ilmanvaihto röörit auki ettei kosteus jää muhimaan sisälle.
Lähetetty: 16 Helmi 2007 08:31
Kirjoittaja B9M
Nyt oli eka kertaa vajaa kolme vuorokautta päävirta päällä talvella ,eikä laturi ladannut. Virtaa ei pitänyt viedä kuin kiertovesipumppu. Kun aamulla menin autoon ei edes loisteputkivalo syttynyt. Kaikki akut jäässä. Puhaltimella hupiakut sulaksi ja lataus päälle ja ajoakut sisälle lataukseen. Uudet akut maksaa 900€ ylöspäin. Pakko ne on uusia. Pari akkua aina vaihtanut käytettyyn. Jos laittaa systeemiin vaan kaksi uutta akkua, heikommat kuulemma syö ne alta aikayksikön pilalle. Se päävirtaklunssi siellä perällä vie ilmeisesti niinpaljon virtaa, että menee vaihtoon sekin. Tässä kirjoittelen ja selkä on taas aivan jumissa, johan se kuukauden oli kunnossa. Vaikka miten oikeaoppisesti nostat tuntuu selkä ei enää kestä. Lisätään naprapaatin lasku 37€ kerta akkukuluihin niin joudun maksamaan 7 akusta. Tv Ari
Akuista,,
Lähetetty: 16 Helmi 2007 10:26
Kirjoittaja kuoppaukko
Itse olen pitanyt talvet poies autoista jotka seisoo. Onhan se rankka homma mutta aloittaessani autoilun kauan sitten 60 luvun alkupuolella akut oli niin surkeita etta niita piti vallan aina valvoa enka ole paastanyt opittua tapaa kuolemaan.
Parempi kattoa kuin katua ja maksaa,, Siina hommassa saa hyvan tuntipalkan (jos vahinko sattuu),,
Lähetetty: 17 Helmi 2007 10:40
Kirjoittaja IRJA
Kun IRJA seisonut talvella akut olleet paikallaan mutta akun kengät irroitettuna eikä ole ollut ongelmia . Starttiakut nyt 9v.
Akkuja uusiessa kannattaa kysellä useammasta paikasta hintoja . Uusin 10v vanhat koriakut (4x180Ah) syksyllä ennen reissuun lähtöä ja halvin paikka Kuusamossa oli paikallinen raskaan kaluston tarvikekauppa yht 530€ .
ps. Asuttaessa käytettävät sähköt kuten lämmitys , valaistus ,ym kannattaa ottaa ennen sähköistä pääkytkinta oman mekaanisen pääkytkinen kautta , säästää tuota arvokasta akkusähköä nimittäin
Hapotukset,,
Lähetetty: 17 Helmi 2007 12:01
Kirjoittaja kuoppaukko
Ellei osta suljettuja akkuja vaan viela esi- isien hapolliset niin kannattaa uusistakin akuista tarkistaa ominaispainomittarilla etta hapotus on onistunut kunnolla. Nykyaan ne lienee ns. kuivahapotettuja elikka lisataan vain vesi ja a vot. Kuitenkin kannattaa tarkistaa silla jos siella on heikkoja kennoja valissa ne eivat tahdo oieta ilman erikoistoimenpiteita joista ensimmainen on tietenkin valitus myyjalle. No, miten lie,, nain oli ennen,,,siita on ainakin 20 vuotta kun olen viimeksi akun Suomessa tai missaan muuallakaan ostanut,,,
Lähetetty: 17 Helmi 2007 15:58
Kirjoittaja MAN
Kannattaa pitää ylläpitolataus päällä talven yli niin ei jäätymisongelmia.....
Monellako muuten perinteiset starttiakut hupiakkuina ja monellako vapaa-ajanakkuja ja miten agm-akut löytäneet tiensä käyttöön?
Lähetetty: 14 Maalis 2007 08:15
Kirjoittaja Bussiton
Tarinalla olikin onnellinen loppu

eli sain kun sainkin uudet akut takuuna

(no ehkä tuttu autoilija jonka kanssa ostin akut autto asiaa mut kuitenki) no samalla katsoin mitä maksaa uudet akut niin 140Ah makso 124,00€ mut sit noi 170Ah 126,00€

aikas pieni hintaero
