Ajelin parisataa kilsaa ilman mitään, auto toimi kuten Scania yleensäkin eli kuin (vanha) junan vessa.
Pysähdyin vartiks kahville ja kun peruutin ruutuun niin piippas ja sytytti keltaisen valon missä poljin ja koneenkuva. No, en oikeastaan edes ajatellut tuota, virrat pois ja kahville.
Sitten kun käynnistin niin summeri huutaa, latausvalo palaa puoliteholla ja EDC-valo kirkkaasti. Kierroslukumittari sekoilee.
Pystyy ajamaan, lataus ok, kaikki muukin ok. välillä ei näytä kierroksia, valillä näyttää oikein ja välillä liikaa. Joskus pomppaa punaiselle, silloin nykäisee ja kone sammuu. Lähtee heti käyntiin ja toistaa tuota.
Pääsin ajamalla kotiin ja loppumatkasta ei mitään ongelmia, tosin kierroslukumittarikaan ei näytä mitään. Ongelmat korreloi sen kanssa ja itse järkeilen että kierroslukuanturi rikki.
Missäs tuo on, miten saisin vikakoodit luettua ja onko mitään vihjeitä tai mielipiteitä? Kiirekin ois että sais haettua osan päiväl ja ouluun pitäis päästä
Scania K113 EDC ja ongelma
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
No eipä luista.Puu Tiainen kirjoitti:Laturin hihna luistaa
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
Jossain sulakkeessa kosketushäiriö, virtalukonpohja, siinä muutama tarkistettava vikakohde.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
mulla laturista (siellä laturin takakannnen sisällä) lähtevä signaalijohto oli melkein poikki (=pätki) oireet kiekkamittarilla samat, samoin keltainen merkkivalo vilkkui. Sitten kun meni poikki, paloi valo kokoajan, ja kiekkamittari kylmä.
Eli oireet oli hyvin samanlaiset. Mulla 2 laturia, niin aloitin siitä, jossa johtojen läpivientikumi oli laturin kyljessä pois paikaltaan - osui ekalla yrittämällä
Eli oireet oli hyvin samanlaiset. Mulla 2 laturia, niin aloitin siitä, jossa johtojen läpivientikumi oli laturin kyljessä pois paikaltaan - osui ekalla yrittämällä
peltiliiteri.com
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
Startin paksut kaapelit kannattaa tsekata ja moottorin ja rungon välinen maajohto. Sulakkeet tietty, kuten jo joku kertoi ja sulakerasian syöttöliitokset. Vanhempia EDC-systeemejä ei kyl ainakaan kuorma-autopuolen kokemuksen pohjalta voi junan vessaan verrata... Sorry...
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
Laturin vaihdolla selvittiin. Oli laturin sisältä jotain vialla kun w-nastan signaali perseili ja sekoitti koko systeemin.
Ja kyllä mun mielestä vielä kolmossarjan Scaniaa voi junan vessaan verrata sillä ajamalla pääsin kotiin ja jos olisin leikannut yhden johdon poikki, olisin voinut ajaa maailman tappiin ilman ongelmia tosin rundari pimeänä ja edc valo loistaen.
Silti tykkäisin enemmän 70-lukuisesta BR145 mallista...
Ja kyllä mun mielestä vielä kolmossarjan Scaniaa voi junan vessaan verrata sillä ajamalla pääsin kotiin ja jos olisin leikannut yhden johdon poikki, olisin voinut ajaa maailman tappiin ilman ongelmia tosin rundari pimeänä ja edc valo loistaen.
Silti tykkäisin enemmän 70-lukuisesta BR145 mallista...
Re: Scania K113 EDC ja ongelma
Hyvä niin... Ei tosin toimi ihan joka johdon kohdalla...
Ottaako varvimittari sitten tiedon laturista? Niitäkin on...
EDC tietty haistelee kierroksia muutaman muun asian lisäksi...
Ottaako varvimittari sitten tiedon laturista? Niitäkin on...
EDC tietty haistelee kierroksia muutaman muun asian lisäksi...