B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Löysin ilmeisesti korinnoston magneettiventtiilit. Akkukotelon etupäässä. Purin ne pois ja tilasin uudet. Sit piti siirtää autoa. Vähän putsailin niitä venttiileitä ja laitoin mielestäni samallai takas paikoilleen. Jouset täyttyi normaalisti ja painoin testimielessä korinnostonappulaa. Mitään et tapahtunu. Niinku ei tähänkään asti ikinä. Paitsi katkaisijat valo sytty. Ü
Peruuttelin ruutuun ja käänsin virrat avaimesta pois, keula alkoi nousta. Virrat takas, liike lakkasi.
Mikä mulla on väärin? Kivahan tuo on tietää, et nosto ainaki keulan osalta toimii, mut sais toimii silloin ku haluun, eikä muulloin.
Jos sulla on paineilma- tahi sähkökaaviota, josta jotain ymmärrät, pystytkö jeesaa, kiitos!
Minkälaisia jännitteitä sinne venttiileille pitäis tulla ja millo? Kytkeekö katkaisija maan vai lähettääkö sähköä?
Kiitos!
Neppi
Peruuttelin ruutuun ja käänsin virrat avaimesta pois, keula alkoi nousta. Virrat takas, liike lakkasi.
Mikä mulla on väärin? Kivahan tuo on tietää, et nosto ainaki keulan osalta toimii, mut sais toimii silloin ku haluun, eikä muulloin.
Jos sulla on paineilma- tahi sähkökaaviota, josta jotain ymmärrät, pystytkö jeesaa, kiitos!
Minkälaisia jännitteitä sinne venttiileille pitäis tulla ja millo? Kytkeekö katkaisija maan vai lähettääkö sähköä?
Kiitos!
Neppi
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Se on keulan laskunappi. Venttiili päästää ilmat pois etupalkeista, kun laittaa päävrrat pois niin ilma pääsee takaisin. Noin se ainakin Röllissä toimii.
Mystisiä kytkentöjä tuntuisi olevan autossasi....
Mystisiä kytkentöjä tuntuisi olevan autossasi....
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- pelti
- Kansleri
- Viestit: 1165
- Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
- Truck: Hymer camp
- Location: vantaa
- Viesti:
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
toimiix sulla sisävalot?
ei sillä, että niillä olis mitään tekemistä tän vian kanssa, ajattelin vaan, että toimiiko mikään
ei sillä, että niillä olis mitään tekemistä tän vian kanssa, ajattelin vaan, että toimiiko mikään
peltiliiteri.com
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
SisäLEDIT toimii! Samoin ku öljynjäähdytin ja kemiallinen vessa.
Tusemmosta keulan laskua ookkaa?!? Paitsi ehkä jossain Berkhofissa...
Ja se siis alko nousee normaalitasosta ylöspäin kun virrat käänsi pois.
Mystinen on.
Tusemmosta keulan laskua ookkaa?!? Paitsi ehkä jossain Berkhofissa...
Ja se siis alko nousee normaalitasosta ylöspäin kun virrat käänsi pois.
Mystinen on.
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Muistaakseni tuon ikäisessä B10M:ssä tasonsäätö toimii juuri niin, että "ajovirran" ollessa kytkettynä toimii säätö (katkaisijasta riippuen) ajoasennosta ylös ja/tai alas. Vaikka auto olisi laskettuna ala-asentoon, lähtee auto nousemaan ajoasentoon kun sammuttaa virran avaimesta. Joskus vuoden 1998 paikkeilla tuo systeemi muuttui uudempaan, joka on paitsi toiminnoiltaan huomattavasti nopeampi, myös sellainen, että virran katkaisu avaimesta ei lähde muuttamaan korin korkeutta.
Olisiko tästä mitään apua?
Olisiko tästä mitään apua?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Röllissä lasku- ja nostosysteemi toimii juurikin tuollalailla. Päävirrat pois niin jouset palaavat ajoasentoon mikäli paineet ovat tallella.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Onks siinä Röllissä se keulan lasku JA korin nosto? Mikä venttiili käskee korinnostoa? Onks se vielä erikseen? Onks sille keulan laskulle sulla erikseen nappi? Mulla on ainoastaan korinnostonappi.
Jokuhan mulla siellä on väärin kun se alkaa nostaa normaalitasosta ylös kun virrat sammuttaa. Onks ne magneettiventtiilit samanlaisia molemmat kaks? Ne vanhat näytti samalta, mut toisesta oli tyyppikilpi hävinny, ni ei päässy numeroita vertailee. Tilattiin kaks samaa.
Onhan tässä vielä viikko aikaa...
N
Jokuhan mulla siellä on väärin kun se alkaa nostaa normaalitasosta ylös kun virrat sammuttaa. Onks ne magneettiventtiilit samanlaisia molemmat kaks? Ne vanhat näytti samalta, mut toisesta oli tyyppikilpi hävinny, ni ei päässy numeroita vertailee. Tilattiin kaks samaa.
Onhan tässä vielä viikko aikaa...
N
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Röllistä en tiedä, mutta mahdollista on, että autossa on ollut joskus saman nappulan ohjaamana korin nosto JA lasku. Vaikka nosto edelleen toimisi, on saattanut lasku lakata toimimasta vaikkapa vain takapäästä. Tämmöisiäkin on vastaan tullut... Itse uskoisin, että yhdellä napilla ohjattuna nimenomaan koko korin pitäisi nousta ja laskea.
Sitten on mahdollista löytyä myös "niiaus", jonka aktivointi on useimmiten tapahtuva itsepalautuvalla, salvalla varustetulla nappulalla. Korkealattia-autoissa niiaus yleensä niiaa vain ovipuolen etukulmaa, matalalattiaisissa sitten koko ovipuolen kylkeä. Niiausnapissa yleensä punainen/oranssi huomioväri ja symbolina "vanhuksen" kuva.
Sitten on mahdollista löytyä myös "niiaus", jonka aktivointi on useimmiten tapahtuva itsepalautuvalla, salvalla varustetulla nappulalla. Korkealattia-autoissa niiaus yleensä niiaa vain ovipuolen etukulmaa, matalalattiaisissa sitten koko ovipuolen kylkeä. Niiausnapissa yleensä punainen/oranssi huomioväri ja symbolina "vanhuksen" kuva.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Jos ois molemmat, pitäis olla kaksitoiminen kytkin. Tossa on vain yks ja sille tulee johtoja niin, et ei oo muuta ollutkaan.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Valokuvat koetaulun napeista, näkymä etuakselin yläpuolelta ja tasonsäätöventtiilistä.
Valokuva myös niistä akkukotelon venttiileistä.
Mikä vaihteisto? Auton alustanumero?
Nämä tiedot niin loppuu tuo arpominen ja ihmettely tai ainakin vähenee väärät neuvot.
Valokuva myös niistä akkukotelon venttiileistä.
Mikä vaihteisto? Auton alustanumero?
Nämä tiedot niin loppuu tuo arpominen ja ihmettely tai ainakin vähenee väärät neuvot.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Lähetään nyt sit vaikka tästä liikkeelle.
Volvo B10M 1992
VIN# YV31MGD1XNAO28850
Engine# THD 102 KF * 530 * 56078
Berkhof Excellence 2000HLE
Pahoittelen kuvien huonoa laatua. Kori on tontissa, eikä koneessa ole vesiä, joten en saa pusseja täyteen. Käsi ja pää mahtuu just alle.
Volvo B10M 1992
VIN# YV31MGD1XNAO28850
Engine# THD 102 KF * 530 * 56078
Berkhof Excellence 2000HLE
Pahoittelen kuvien huonoa laatua. Kori on tontissa, eikä koneessa ole vesiä, joten en saa pusseja täyteen. Käsi ja pää mahtuu just alle.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Ni. Ja pimeetä.
- Liitteet
-
- etuveitikka2.jpg (91.37 KiB) Katsottu 24953 kertaa
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Viimene. Sit tuli märkä vaatekerroksista läpi.
Kunhan saan taas vedet koneeseen, voin ottaa parempia kuvia.
N
Kunhan saan taas vedet koneeseen, voin ottaa parempia kuvia.
N
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Laita laajempi kuva koetaulun kaikista napeista, myös sivupanelista ja laajempi näkymä myös etuakselin kohdalta.
Ei selvinnyt mikä vaihteisto autossa on, nuo magneettiventtiilit näyttää aluevaihtajan venttiileiltä, oletko varma että ne on korinnostoon.
Ei selvinnyt mikä vaihteisto autossa on, nuo magneettiventtiilit näyttää aluevaihtajan venttiileiltä, oletko varma että ne on korinnostoon.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Sivupaneelia ei ole, siinä on ovi. Toi on ainoa nappi, mikä vähänkään liittyy aiheeseen. Muut on jotain ropelleita ja lamppuja.
Ja juu, jäi viestistä uupumaan tuo vaihteisto. Pahoittelen. Ei ole loikkaria eikä jakoja, kuuslovinen ZF S6-90, kepillä hämmennettävä vanhan miehen vaihteisto.
Magneettiventtiilit vaikuttaa tasonsäätöön, niiden toiminta vain on vähän hämärää tällähetkellä, sehän tässä se ongelma onki. Ü
Neppi
Etuakselinäkymää en nyt saa. Kori on niin alhaalla, ettei sinne mahdu edes Hobitti alle.
Ja juu, jäi viestistä uupumaan tuo vaihteisto. Pahoittelen. Ei ole loikkaria eikä jakoja, kuuslovinen ZF S6-90, kepillä hämmennettävä vanhan miehen vaihteisto.
Magneettiventtiilit vaikuttaa tasonsäätöön, niiden toiminta vain on vähän hämärää tällähetkellä, sehän tässä se ongelma onki. Ü
Neppi
Etuakselinäkymää en nyt saa. Kori on niin alhaalla, ettei sinne mahdu edes Hobitti alle.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Eli tuo tasonsäätöventtiili siellä auton alla toimii siten, että alimpaan liitäntään tulee magneettiventtiililtä ilma jolloin kori nousee ja palaa normitasoon kun liitännästä poistuu paine.
Onkohan tuossa kuitenkin laskutoimintokin kun on kaks magneettiventtiiliä, tosin silloin pitäis olla vielä yks magneettiventtiili joka katkaisee ilmansyötön.
Ihmevirityksiä tuossa berkhoffissa.
Onkohan tuossa kuitenkin laskutoimintokin kun on kaks magneettiventtiiliä, tosin silloin pitäis olla vielä yks magneettiventtiili joka katkaisee ilmansyötön.
Ihmevirityksiä tuossa berkhoffissa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
On virityksiä! Eikä kaikki välttämättä tehtaalta lähtösin!
Eli tasonsäätöventtiili rajoittaa itse omaa liikettänsä, ts. mitään "ylärajaventtiiliä" ei ole, vaan nousun määrä on rajattu jotenki mekaanisesti?
Noita ennen ei ole muita venttiileitä, paitsi nelipiiriventtiili, josta tulee suora putki tohon ekalle magneetille. Ei se laskutoiminnon ilmansyötönkatkaisuventtiili vois oikein vissiin muualla olla ku siinä välissä? Onko yhdessä magneettiventtiilissä yks toiminto? Eli virta pois asento yks, ja virta päällä asento kaks? Ei esim napaisuutta vaihtamalla asento kolme? Tarkoitan, et kahdella useampitoimisella venttiilillähän pystyis tommosen nosto-lasku-systeemin tekee... Ehkä suljetaan toi laskuvaihtoehto pois.
Kiitos!
Neppi
Eli tasonsäätöventtiili rajoittaa itse omaa liikettänsä, ts. mitään "ylärajaventtiiliä" ei ole, vaan nousun määrä on rajattu jotenki mekaanisesti?
Noita ennen ei ole muita venttiileitä, paitsi nelipiiriventtiili, josta tulee suora putki tohon ekalle magneetille. Ei se laskutoiminnon ilmansyötönkatkaisuventtiili vois oikein vissiin muualla olla ku siinä välissä? Onko yhdessä magneettiventtiilissä yks toiminto? Eli virta pois asento yks, ja virta päällä asento kaks? Ei esim napaisuutta vaihtamalla asento kolme? Tarkoitan, et kahdella useampitoimisella venttiilillähän pystyis tommosen nosto-lasku-systeemin tekee... Ehkä suljetaan toi laskuvaihtoehto pois.
Kiitos!
Neppi
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Kahdella erillisellä napilla nuo on toteutettu Röllissä. Nostonappula avaa venttiilin, joka päästää tasonsäätövipujen sylintereille ilmaa ja tangot pitenevät. Nappi on samanlainen kuin Nepin nappi. Laskunappi on punainen ja nappi ohjaa venttiiliä, joka katkaisee etupalkeiden ilmansyötön ja päästää palkeet tyhjiksi ja seniorit pääsevät sisään matalan kynnyksen autoon. Joutuvat kyllä auton sisällä kiipeämään pari jyrkkää porrasta ennen kuin pääsevät penkeille.
Molemmat toiminnot ovat päävirran takana.
Molemmat toiminnot ovat päävirran takana.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Nyt on nesteitä koneessa sen verran, että uskaltaa laittaa käyntiin ja pääsee hämmästelee paineilmoja.
Oon tutustunut tohon systeemiin nyt perinpohjin, enkä kertaakaan heittänyt yhtään työkalua minnekään, vaan rauhallisen harkitsevasti ratkaisin hiertäneen ongelman.
Kaksi venttiiliä, kolme letkua, ei se voi olla niin vaikeeta.
Nyt vain oli niin, että mulla oli loppujen lopuks viis venttiiliä, joissa kahta eri toimintoa, kourallinen liittimiä ja nippoja ja kaks johtoliitintä, kummassaki kaks johtoo. Alkaa olee jo kohtalaisesti mahdollisia yhdistelmiä.
Koko hässäkän toimintaperiaatteesta ei ollu lähtökohtasesti tietoa. Nyt on.
Toinen on korinnoston venttiili, se ei toimi edelleenkään (tai siis venttiili toimii, kori ei nouse), ilmeisesti tasonsäätöventtiilissä on letkuja väärin, nyt ei ehi.
Toinen taas onki yllättäen sammutin! Siihen taas ei oo sopivaa venttiiliä, tilattu on, joten vedin pakokaasujarrupetaalilta sille väärinpäin toimivalle venttiilille uudet tilapäispiuhat. Nyt toimii molemmat, sammutin ja pakojarru.
Selvis seki miks "ton ikäluokan Volvossa" tasonsäätö palajaa normitilaan virtojen mentyä. Ne magneettiventtiilit nyt vain on semmoset. Virta kun katkee, venttiili palaa lepotilaan ja ilma kulkee niinku sen normaalisti pitäiski. Mikäli ylimääräisiä vuotoja ei oo, jouset pysähtyy ajoasentoon.
Hauskaahan tämä.
Nyt Hollantiin.
N
Oon tutustunut tohon systeemiin nyt perinpohjin, enkä kertaakaan heittänyt yhtään työkalua minnekään, vaan rauhallisen harkitsevasti ratkaisin hiertäneen ongelman.
Kaksi venttiiliä, kolme letkua, ei se voi olla niin vaikeeta.
Nyt vain oli niin, että mulla oli loppujen lopuks viis venttiiliä, joissa kahta eri toimintoa, kourallinen liittimiä ja nippoja ja kaks johtoliitintä, kummassaki kaks johtoo. Alkaa olee jo kohtalaisesti mahdollisia yhdistelmiä.
Koko hässäkän toimintaperiaatteesta ei ollu lähtökohtasesti tietoa. Nyt on.
Toinen on korinnoston venttiili, se ei toimi edelleenkään (tai siis venttiili toimii, kori ei nouse), ilmeisesti tasonsäätöventtiilissä on letkuja väärin, nyt ei ehi.
Toinen taas onki yllättäen sammutin! Siihen taas ei oo sopivaa venttiiliä, tilattu on, joten vedin pakokaasujarrupetaalilta sille väärinpäin toimivalle venttiilille uudet tilapäispiuhat. Nyt toimii molemmat, sammutin ja pakojarru.
Selvis seki miks "ton ikäluokan Volvossa" tasonsäätö palajaa normitilaan virtojen mentyä. Ne magneettiventtiilit nyt vain on semmoset. Virta kun katkee, venttiili palaa lepotilaan ja ilma kulkee niinku sen normaalisti pitäiski. Mikäli ylimääräisiä vuotoja ei oo, jouset pysähtyy ajoasentoon.
Hauskaahan tämä.
Nyt Hollantiin.
N
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Huhujen mukaan uudemmissa muutettiin mankkuja niin että auto jää esim laskettuun tasoon koska eurooppalaiset isännät peruutteli busseja laskettuna mataliin talleihin, ja kun sammuttivat virrat niin auto kiilas ittensä kattoon kiinni.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Eli mulla on uus-europpalainen kytkä kuskinpuolella ja vanha-pohjalaanen kytkös oikeella. Kiva! Auto kun kyykähtää meinaa virran katkasun jälkeen keskiviivan suuntaan =/
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
MULLA TOIMII KORINNOSTO!!! Joka akselilla!
Sain nelipijriventtiilin ja ne uudet, oikeat magneettiventtiilit paikoilleen ja alko toimii sammutin. Vähän vaivalloisesti tosin, liekkö letku jostain lutussa? Siellä on yks pikajatko mikä piti laittaa vähän väkisin kii, sitä epäilen. Mut siis toimii sanmutin JA pakokaasujarru (eka kertaa mun aikana, hähä Anterssoni!).
Mut korinnosto ei toiminu edelleen. Aloin vikapartioon, ja sainki siihen menee aikaa ihan toista tuntia. Nätisti tuli sähkö ja mankku toimi "testipenkissä" ettei mitään, mut paikallaan ollessaan eikun ei. Viimesen viimenen testi tuotti halutunlaisen tuloksen ja nyt on alkup liitin maadoitettu suoraan runkoon (koriin nyt kuitenki, okei). Napista ku painaa, ni sen lisäks et siihen syttyy valo (niinku tähänkin asti), kori nousee edestä ja takaa niinku ettei mitää!
Mites teidän kaikkien korinnostot? Toimiiko? Ei taida toimia! Mullapa toimii!
Oho, sori toi. Meinas lähtee keulii.
Sori.
N
Sain nelipijriventtiilin ja ne uudet, oikeat magneettiventtiilit paikoilleen ja alko toimii sammutin. Vähän vaivalloisesti tosin, liekkö letku jostain lutussa? Siellä on yks pikajatko mikä piti laittaa vähän väkisin kii, sitä epäilen. Mut siis toimii sanmutin JA pakokaasujarru (eka kertaa mun aikana, hähä Anterssoni!).
Mut korinnosto ei toiminu edelleen. Aloin vikapartioon, ja sainki siihen menee aikaa ihan toista tuntia. Nätisti tuli sähkö ja mankku toimi "testipenkissä" ettei mitään, mut paikallaan ollessaan eikun ei. Viimesen viimenen testi tuotti halutunlaisen tuloksen ja nyt on alkup liitin maadoitettu suoraan runkoon (koriin nyt kuitenki, okei). Napista ku painaa, ni sen lisäks et siihen syttyy valo (niinku tähänkin asti), kori nousee edestä ja takaa niinku ettei mitää!
Mites teidän kaikkien korinnostot? Toimiiko? Ei taida toimia! Mullapa toimii!
Oho, sori toi. Meinas lähtee keulii.
Sori.
N
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Jaa, ei toimi nosto, ei lasku.
Ikinä ei kyllä ole ollut jousituksen kanssa ongelmia, kori on aina ajotasossa.
Ikinä ei kyllä ole ollut jousituksen kanssa ongelmia, kori on aina ajotasossa.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Toimii, tosin vain oikea takakulma
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: B10M korinnosto- ja paineilmasäätö
Nosto toimii nätisti ja ens kesäksi myös tippuu napista tonttiin. Heti kun saan vaan mankkuventtiilit kytöstettyä kiinni.
Nappii painamalla sulkee tulolinjan ja lyö pusseilta ilmat ulos venttiilin kautta ja tipahtaa maihin.
Nappii painamalla sulkee tulolinjan ja lyö pusseilta ilmat ulos venttiilin kautta ja tipahtaa maihin.