Sivu 1/1
Jarruista kysymys,,
Lähetetty: 28 Joulu 2006 13:19
Kirjoittaja kuoppaukko
Scania 86S:n jarrujarjestelmassa on jaatymisenestoon tarkoitettu nesteen syottolaite (ilmeisesti tenttua??). Kurkkasin kerran sailioon, aine ei tentulta nayttanyt (haiskahti kyllakin) vaan oli kovasti harmaata ja jotensakin sakeahkoa. Olisiko kellaan kokemusta mokomasta vempaimesta?? Linkkia tarkempiin kuvauksiin laitteen toiminnasta?? Pitaisiko sita huoltaa?? Vaihtaa nesteita tms??? Paasisikohan kompuran (jos vaikka olisi siina vikaa) kautta oljya sinne sekaan muuttamaan nesteen varia ja nakoa???
Lähetetty: 28 Joulu 2006 13:40
Kirjoittaja Pzz
Tuo aine on varmaankin laitekohtaista, omassa työautossa on tenua järjestelmässä, mutta projekti autoni sisu taasen haluaisi 50% vettä 50%pakkasnestettä, Tosiaankaan siellä ei pitäisi olla harmatta mössöä, parempi melkein että tyhjennät järjestelmän ennen uuden laittamista.
tärkeintä on että aine mitä lisäät on pakkasen kestävää, ei varmaan ole suurta käytännln eroa.
Lähetetty: 28 Joulu 2006 14:00
Kirjoittaja Bussiton
Joo toi kuulostaa siltä et putsaus kannattaa kylläkin tehä

on varmaan seissyt jonkin aikaa

Lähetetty: 28 Joulu 2006 16:03
Kirjoittaja Tare
Tenttu harmaantuu joutuessaan veden kans kosketuksiin,ja hölskyttely auttaa asiaa(autohan heiluu yleensä ajaessa). Vesi varmaan sitä kondessio vettä, kaada pois huuhtele ja uutta tilalle. Jos tenttukupeissanne on ilmaruuvi niin jättäkää hiukka auki et saa korvausilmaa, saattaa toki uudemmissa olla sellainen alipaineventtiilikin jota ei tarvii aukoa.
Lähetetty: 28 Joulu 2006 23:28
Kirjoittaja kuoppaukko
Kiitokse kommenteista,,Hyva homma,, Pannanpas putsaten ja uudet litkut tilalle,, Pitanee maistamalla varmistaa etta menee oikeaa ainetta tilalle
Mukavaa ja tapahtumarikasta Uutta Vuotta 2007!!! Onnettomuusvapaita kilometreja!!!
Tekniset ongelmathan ovat taman harrastuksen suola- niita kohtuullinen maara!!
Lähetetty: 23 Tammi 2007 23:42
Kirjoittaja motoku
se harmaa paska on kompuran männänrenkaiden välistä tullutta öljyä ja ilmankosteusvettä sekaisin. sen määrästä ja väristä voi tarkkailla kompuran kuntoa. jos sitä kuohaa alkaa olla märkäsäiliössä (eli ensimmäisessä ilmasäiliössä) "joka pysähdyksessä" ja sävy on jo "öljymäistä" on aika suunnitella uutta happiprässiä
