Sivu 1/2

Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 11:09
Kirjoittaja Reissu-Late
Huomenta.Päivä alkoi siten että auto ei lähde käymään.Mittaritaulussa voltti mittari ei elämää.Akut aivan täynnä.Akkujen vieressä olevat 2 onko ne kontaktoreja kuuluu vain toisesta epämääräistä rätinää.Siitä eteenpäin ei virtaa mene.Mistä lähtisin etsiin vikaa moiseen käyttäytymiseen.Auto B10M v 89.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 11:39
Kirjoittaja Bussiton
Mulla oli sellainen vika, että toi päävirtakatkaisimen ohjausreleen yksi nasta hapettunut poikki. Sijaitsi akkukotelon vieressä olevassa "kotelossa" siinä öljysäiliön vieressä :wink:

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 12:27
Kirjoittaja KajNyy1
B10M starttaa seitsemän releen kautta joten vikapaikkoja voi olla monta mutta tuo rele siinä samassa boksissa kuin on laturin säädin ja hehkutuksen kontaktori on hyvin likaisessa paikassa jos laatikko vuotaa. Vedä releet irti useamman kerran ja kokeile uudestaan.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 12:50
Kirjoittaja Addica
Ittellä sihahti hakasulake niitten kontaktoreitten vierestä. (menin tyhmänä painamaan kylmäkäynnistysnappia, ilmeisesti siinä piirissä meikäläisen koslassa jo vikaavikaa :lol: )

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 14:34
Kirjoittaja neppi
Viime kesänä sama vaiva. Apukaapelilla kontaktoriin toinen napa ja akun + yhteen, ni lähti ettei mitään. Ota ne kontaktorit pöydälle. Putsaus ja kärkien viilaus, jo alkaa pelittää.

Samalla toki kandee puhistella kaikki liitokset.

N

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 15:54
Kirjoittaja Reissu-Late
Nyt kotona täytyy alkaa koittaan nuita konsteja,ilmoitellaan miten käy

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 18:14
Kirjoittaja Wilcox
Jos käynnistyspiiri on moinen käkikello, kannattaa varmaan rakentaa pikastarttikytkin erikseen.
Noloa ruveta putsailemaan releitä vaikkapa ruotsinlaivan autokannella, kun pitäis saada kone tulille.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 28 Touko 2014 20:21
Kirjoittaja Reissu-Late
Kai missä on laturin säädin ja hehkutuksen kontaktori ja wilgox ei onnistu mulla tuommosen rakentaminen.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 00:15
Kirjoittaja neppi
Wilcox kirjoitti: Noloa ruveta putsailemaan releitä vaikkapa ruotsinlaivan autokannella, kun pitäis saada kone tulille.
Ei ku sehän tehdään siinä kohtaa juurikin tolla apukaapelikikalla. Ai mistäkö tiedän? Ü

N

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 00:46
Kirjoittaja b12m
Ruuvimeisseliä startin päähän, niin yleensä lähtee vanha kymppiämmä käyntiin komiasti ;)

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 01:52
Kirjoittaja neppi
Ei muuten lähe, jos on kontaktori jumissa.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 07:44
Kirjoittaja Puu Tiainen
Eikö käynnisty tai eikö startti pyöritä.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 13:05
Kirjoittaja Reissu-Late
Ei starttaa.Mittaritaulusta häviää valotkin kun yrittää startata.Mittaritaulun volttimittari ei näytä mitään,valot syttyy kyllä kun laittaa virrat päälle,mutta kun starttaa niin ei tapahdu mitään ja valot hiipuu.
Startti ei pyöri eikä edes yritä

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 13:37
Kirjoittaja Mimyy
Samantapaisia oireita oli kun laturin hiilet rasvassa.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 17:35
Kirjoittaja Reddewil
Onko akuissa oikeesti virtaa?

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 17:37
Kirjoittaja ae70
huono moottorin maadoitus?

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 19:44
Kirjoittaja Reissu-Late
Kontaktorit puhdistettu ja käret viilattu huolella,2relettä akkukotelon vieressäirroteltu useampaan kertaan.Ei lähde ei.
Mikään ei ole muuttunut mihinkään päin,ongelma sama.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 20:18
Kirjoittaja Wilcox
Kannattaa ottaa apumies kaveriksi yleismittarin kanssa ja alkaa etsimään minne se jännite
häviää startatessa, jos akut todellakin ovat täynnä.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 20:35
Kirjoittaja Reissu-Late
Akut mitattu ja ovat täynnä. Nyt mie en ossaa enempää

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 20:50
Kirjoittaja ae70
oletko mitannut akkuja millään kuormitus mittailla vai pelkällä yleismittarilla. akku voi olla rikki vaikka ylkky näyttäs että on täysi. mut toden näkösesti sulla on tartissa sisukset antautunu:(

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 29 Touko 2014 21:11
Kirjoittaja Lahti32
Vasaralla startin kylkeen. Oletko kokeillut.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 02 Kesä 2014 12:20
Kirjoittaja Zyke64
Oma teki joskus samaa, Jöötimeisselillä startin päästä solenoidin ja päävirran napa yhteen. AIna lähteny sillä ja sen jälkeen on taas avaimestaki lähteny :mrgreen: Ota noista selevää :lol:

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 02 Kesä 2014 19:10
Kirjoittaja Reissu-Late
No niin tänään vika selvisi. Puolivuotta sitten ostamani yleismittari oli täys susi, mittas 1,5 voltin paristolle 8 volttia.Eli akut oli täysin tyhjät 11,0v ja 10,8v.Kumma kyllä akut ottivat virtaa vastaan ja auto toimii nyt taas. Mittarin lähetin pajukkoon heti kun huomasin.
Joskus pääsee näinkin halvalla.

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 02 Kesä 2014 21:12
Kirjoittaja Iski
Ei ollu iso vika :wink:

Re: Ei lähe ei

Lähetetty: 02 Kesä 2014 22:06
Kirjoittaja neppi
Ja tulihan ne kontaktoritki putsattua! Nyt ne menee taas parikyt vuotta! Ü