Sivu 1/1

Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 18 Elo 2013 06:16
Kirjoittaja kulkuri
Onko täällä vaihdelaatikko korjaajia ?
Scania k93 10 vaihteinen (puolittaja)

Re: Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 20 Elo 2013 12:06
Kirjoittaja kulkuri
:roll:

Re: Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 20 Elo 2013 14:05
Kirjoittaja KajNyy1
:( saattaapi olla että täällä on enempi vaihdelaation vaihtajia kuin korjaajia, johtunee siitä että romuttamolta saa usein kunnossaolevan samaan hintaan kuin korvattavat osat. Esim Paimelan purkaamosta,
Käyntiosoite
Paimelanraitti 45, 17120 PAIMELA

Postiosoite
Paimelanraitti 45, 17120 PAIMELA

Puhelin
03-7873394

Re: Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 20 Elo 2013 14:35
Kirjoittaja wiima63
Tommonen osu silmään eräältä toiselta forumilta :

Yleisin vika Scaniassa kun aluevaihtaja/puolittaja ei pelaa on kepin katkaisin

Sitten kepiltä menevä sähköjohto mitata jos katkaisijan vaihdolla ei tullut kuntoon

Seuraavaksi puhdistaa magneettiventtiilit perusteellisesti sekä ulkoisesti/sisäisesti

Jos kompressori "työntää" öljyä ilman sekaan se aiheuttaa myös ongelmia ensin vaihteiston päässä ja sitten jarruissa varsinkin käsijarrupuolella

Vika voi olla myös laatikon sisällä mutta aika harvinaista noilla kilometreillä jos ei ole "kaltoin kohdeltu" tuona aikana

Niin ja kysyit laatikon kestosta meillä ollut ainakin kymmenen 2-3 sarjan Scaniaa ja yhtää vaihteistoa/planeettaa ei auki ole kaytetty ja vähiten ajettu on ollut meiltä lähtiisä ~ 850tkm ja eniten 1,4miljkm ja ovat ajoissa vieläkin

Scania on hyvä ja turvallinen ostos varsinkin 3-sarjalainen oli viimeinen "oikea"

Kyseessä kuorma-auto mutta ilmeisesti scania 93 ja laatikko gs771

Re: Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 20 Elo 2013 14:43
Kirjoittaja wiima63
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=2277387

tossa kanssa viestikejussa vähä samanlaisia oireita pähkäillään.

Re: Scanian vaihdelaatikko

Lähetetty: 20 Elo 2013 15:57
Kirjoittaja kulkuri
350 menny ja mulle tullessa 3/4 (lovi) rasahtanut jos sitä liikkeellä ollessa olisi vaihtanut päälle.
Eli lähtö kolmosella tai sitten kakkosella ja vitonen perään.
Puolittaja ihan ok toiminta. Vain joskus harvoin pitää kolahduksen siirtäessä.
No kun lähdet kolmosella ja puolitat nelosen niin siitä sitten vitonen tai kutonen ei otakkaan sisään lämpöisenä. Kylmänä imasee helposti.
Luulin että kepin liikerata ei riitä mutta sekin todettu vääräksi luuloksi.
Ajatus korjaamisesta oikeastaan tuli siitä ajatuksesta että tällä menty vain 350 ja kun ostat purkaamolta laatikon mistä ei kunnosta tiedä sekä metrit miljoonan ja kahden vällillä ?
Kumpi onkaan sitten parenpi :roll: toki hinta näyttelee merkittävää osaa !