Öljyn paineen vianetsintätehtävä
Lähetetty: 11 Elo 2013 13:24
Sohvalla on siistimpi pohtia asioita kuin konetilaa tonkimalla!
Kaikille päättelytehtävä, jota en itse vielä ole pystynyt ratkaisemaan:
Lähtötilanne
- Scania K113 -89
- öljynpaineen merkkivalo välähti, kun kierrokset laski kuumana päivänä alle 500
=>tarkistus konetilan öljynpainemittarista, joka näytti kohtuullisia lukemia, mutta heilui hulluna
=>jossakin vika, tietenkin anturi...
=>uusi anturi
=>mittarin neula värisi vähemmän
=>kun ilmanpaineet nousivat normaaliksi mittari rauhoittui kokonaan
=>kun kompura alkoi taas kehittämään painetta, mittarin neula tuli hulluksi jne.
- Anturi on samassa putkessa kuin kompuran voitelu
Onko öljyn paineen värinä kompressorin käyntijakson aikana normaali ilmiö vai onko kompura hajoamassa ja pitäisikö jotain tehdä pikaisesti? Pohditaan ensin ja sitten vasta tutkitaan...
Kaikille päättelytehtävä, jota en itse vielä ole pystynyt ratkaisemaan:
Lähtötilanne
- Scania K113 -89
- öljynpaineen merkkivalo välähti, kun kierrokset laski kuumana päivänä alle 500
=>tarkistus konetilan öljynpainemittarista, joka näytti kohtuullisia lukemia, mutta heilui hulluna
=>jossakin vika, tietenkin anturi...
=>uusi anturi
=>mittarin neula värisi vähemmän
=>kun ilmanpaineet nousivat normaaliksi mittari rauhoittui kokonaan
=>kun kompura alkoi taas kehittämään painetta, mittarin neula tuli hulluksi jne.
- Anturi on samassa putkessa kuin kompuran voitelu
Onko öljyn paineen värinä kompressorin käyntijakson aikana normaali ilmiö vai onko kompura hajoamassa ja pitäisikö jotain tehdä pikaisesti? Pohditaan ensin ja sitten vasta tutkitaan...