Ei mennyt niin kuin tromsöössä , toista viikkoa mennyt ja vielä kesken
lyhyesti:
-kolme suutinta irtos kohtuullisesti , takimmaiset 3 krymppiholkkeineen ulos, eli kannet irti.
-pakosarjan pultit melkein kaikki meni poikki
-imusarjan pulteista muutama poikki
-kutosesta murtui sylinteri putkesta kanteen menevä olake
-pienempi öljypohja irti
-kiertokanki irti
-uusi putki vanhalla simmillä paikalleen
-kansiin kupariholkki satsit
-kannet kiinni 36 kg +60 astetta, metrin pitkä, 3/4 osa momenttiavain
kolme suutinta tosi huonoja, kaikkiin uudet kärkiparit 290€ heviosasta. syöpynyt imusarja tuli kanssa vaihdettua, ja paljon muuta,
touhu oli 10 kertaa värikkäämpää mitä tästä kirjotelmasta voi päätellä, ja kuitenkin mielenkintoista.
lähipäivinä pitäis päästä kokeilemaan,
Diisseli-suuttimien tarkistus
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4446
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Diisseli-suuttimien tarkistus
Jumaliste, eikö äetee oo sanonu että ehjää ei pijä korjata? =D
No eipä siinä muutaman corveten purkaneena paha sanoo mitään.
Hieno homma että teet tiisselirempan, mutta auttoko se, sitä varmaan moni odottaa, kannattasko jos sais vetoja lisää. Olitko muuten kellottanu että ois muutakin kuin persdyno vertailuna?
No eipä siinä muutaman corveten purkaneena paha sanoo mitään.
Hieno homma että teet tiisselirempan, mutta auttoko se, sitä varmaan moni odottaa, kannattasko jos sais vetoja lisää. Olitko muuten kellottanu että ois muutakin kuin persdyno vertailuna?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 515
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Diisseli-suuttimien tarkistus
Nyt alkaa olla kevät " huolto" siinä mallissa että huomenna Puumalaa kohti . Suutin remppa paransi tyhjäkäynnin tasaisuutta , tärinä vähentyi , ja käynnistyksen jälkeinen sauhuttelu pienenty huomattavasti. Lyhyen koeajon aikana n 20km , en huomannut tehojen lisääntymistä. Ajossa savua tulee vain kaasupohjassa , vajaa metrin mittainen siisti "ketunhäntä". Saa nähdä vaikuttiko kulutukseen.
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 515
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Diisseli-suuttimien tarkistus
Koeajoa on kohta 1000 km takana,mikkeli-puumala-savonlinna-imatra-lahti . Ruuvasin syöttöpumppua hiukka pienemmälle , loputkin savumerkit loppui , mutta auto kulkee silti. Tortaina lähdettiin Haminan reissulle ja tuntui kulutus pienentyneen selvästi,,siis kaikki hyvin siltä osin . Illalla kuunnellaan Lauri Tähkää livenä omasta bussista , kun sattuu esiintymään 100 mertrin päässä. Paikka on Haminan Tervasaari Aallokko Caravan. 

- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Diisseli-suuttimien tarkistus
Mites nyt saat jonon pois perästä kun ei sauhua tule
Voisko noita suuttimia paikoillaan testata
kun tuntuu ettei kaikissa olis vikaa.
Turha kait niitä hyvin toimivia on ees irrottaa.

Voisko noita suuttimia paikoillaan testata
kun tuntuu ettei kaikissa olis vikaa.
Turha kait niitä hyvin toimivia on ees irrottaa.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Diisseli-suuttimien tarkistus
suuntaa-antavasti voi testata paikallaan. avautumispaineen ja narinan saa testattua, joskus jopa kärjen tiiveyden, siis jos paineen saa lukittua "päälle".konenikkari kirjoitti:Mites nyt saat jonon pois perästä kun ei sauhua tule![]()
Voisko noita suuttimia paikoillaan testata
kun tuntuu ettei kaikissa olis vikaa.
Turha kait niitä hyvin toimivia on ees irrottaa.
suihkun muoto jää arvailun varaan. tietysti jos muut arvot on ok, aika lähellä hyvää vois olettaa olevan.