Pikainen apu olisi jalleen tarpeen,,

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
kuoppaukko
Rattimajuri
Viestit: 168
Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Paikkakunta: Haapajarvi

Pikainen apu olisi jalleen tarpeen,,

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Scania BF86S/-79(-80). Aloin etsiskella vikaa kun etujarrupiirin painemitari alkoi kayttaytya hieman oudosti- jarrua painettaessa paine etupiirissa putosi rajusti palatakseen taas salamana takaisin normaaliin. Jarrutehot ok. Tutkin asiaa ja sattumalta huomasin etta oven kaytto vaikuttaa myos taman etupiirin painemittarin osoitukseen. Paineet laskee noin 4 tunnissa nollaan kun takapiirissa ne pysyy viikkokausia 6-8bar tietamissa. Tassa mallissa on jaetut sailiot siten etta etupiirin sailiot on samassa "kuoressa" apupiirien sailioiden kanssa?? Voisiko olla mahdollista etta sailio on puhki sisalta vai lieneeko siella jouku venttiili linjassa joka vuotaa?? Sikali kun talla ialla enaa kuulee mitaan muuta kuin naapurin nalkutusta niin sihinoita ei kuulu muualta kuin siita pahuksen oviventtiilista
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Avatar
PekuMAN66
Rattimajuri
Viestit: 199
Liittynyt: 16 Elo 2005 08:37
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: Pikainen apu olisi jalleen tarpeen,,

Viesti Kirjoittaja PekuMAN66 »

Talvella Volvossa oli just sama ilmiö, putsasin 4-piiriventtiilinkin sen vuoksi, mut ei kummennu. Sitten itsekseen alkoi pelaamaan enkä enempää ehtiny sitä tutkia. Jäin siihen luuloon että jäätyminen jossain venttiilissa sen aiheutti. Mutta nyt ei pitäisi jäätymisestä johtua vielä tähän aikaan vuodesta...
Volvo B 10 M, Wiima 353 -85 M1
ex- MAN Ajokki -66
Fordson Super Major -61
Vastaa Viestiin