Jatkuu seuraavassa numerossa
B10M Moottori pihalle.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
B10M Moottori pihalle.
Moottorin vaihtoprojektista uusia kuvia galleriassa. Työvoitto, puuhastelua 8h pihalla ja mylly pois paikoiltaan....

Jatkuu seuraavassa numerossa
Jatkuu seuraavassa numerossa
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: B10M Moottori pihalle.
Hatun ja noston PAIKKA
Ja jos vittit aavistuksen verran valottaa tota rojektia sanallisesti niin moni olisi varmaan kiitolinen
voi vaikka olla joillain edessä
en haluu maalata piruja seinälle mutta onhan se mahollista 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M Moottori pihalle.
Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: B10M Moottori pihalle.
Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmiaPuu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: B10M Moottori pihalle.
Kyllä mäkin olen kuullut että on tossa tuplalevykytkimessä onkelimia ( itse asiassa mulla just on eli välillä toimii ok ja välillä toi irrottaminen ei oikein kiinnosta
) ja mulla on ajatuksena että jos tarvii jostain syystä availla niin vaihan "tavalliseen"
tietty jos ei ala pelittään niin joutuu tietty sit vartta vasten vaihtaan 
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: B10M Moottori pihalle.
Sanotaanko, että 20 vuotta olen näitä vehkeitä ropannu ja aina kun vastaan tulee tuplalevykytkin, se vaihdetaan yksilevyiseen.Zyke64 kirjoitti:Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmiaPuu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Kuorma-autopuolella tuplalevylle saattaa löytyä järkeviä perusteita, mutta busseissa se on lähinnä haitaksi.
Tottakai, jos se toimii niin hyvä sitten. Mutta yksilevyinen on huomattavasti varmempi ja nyt sulla olis hyvä tilaisuus laittaa asia kuntoon.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: B10M Moottori pihalle.
No onhan tuokin muutaman kerran jättänyt irrottamatta, mutta en sitä niin ongelmana ole pitänyt. Mitähän tuo 1-levypaketti maksaa, onko tietoa. Nythän se on helppo kuitenkin vaihtaa, tallin pöydällä!Puu Tiainen kirjoitti:Sanotaanko, että 20 vuotta olen näitä vehkeitä ropannu ja aina kun vastaan tulee tuplalevykytkin, se vaihdetaan yksilevyiseen.Zyke64 kirjoitti:Kytkin on niin hyvässä kunnossa, etten taida alkaa turhaa rahaa polttamaan. Lisäksi kilpa-autoiluajoista on niin hyvät kokemukset tuplalevyistä, että en ongelmiin kyllä usko, onhan siina 100% kitkapintaa enemmän, kuin 1 levysessä. Mistä olet tuollaista kuullut, että ongelmia olisi odotettavissa vai onko omakohtaisia kokemuksia? ja millaisia ongelmiaPuu Tiainen kirjoitti:Nyt olis hyvä paikka vaihtaa tuo tuplalevykytkin yksilevyiseen. Tuplalevyn kanssa on odotettavissa ongelmia hyvin suurella todennäköisyydellä.
Kuorma-autopuolella tuplalevylle saattaa löytyä järkeviä perusteita, mutta busseissa se on lähinnä haitaksi.
Tottakai, jos se toimii niin hyvä sitten. Mutta yksilevyinen on huomattavasti varmempi ja nyt sulla olis hyvä tilaisuus laittaa asia kuntoon.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: B10M Moottori pihalle.
Meillä -70 luvulla Sisuissa "laajempihalkaisijalla" olevat 1-levykytkimet, eikä sen parempaa ja herkempää ja toimintavarmempaa "patenttia"..., niitä kärsi tiukanpaikan tullen vaikka vähän "liirata"... Kaksilevykytkimessä tuplat liukupinnat kytkinakselilla, lyhyempi liikerata kytkinkeskiöllä ym. ym. jotka ajanoloon "pikeentyy" ja hakee omia kolojaan kytkinakselille, levyjen välinen teräslevy ja paineasetelma kieroutuu lämmöstä, lopulta levyt jää laahaamaan, "pelivara" loppuu jne., sitpä ei enää irrota kunnolla..... Sitä pintojen kestoa varmaan haettu pinta-alan lisäämisellä, ja tietysti moottoritehot kasvaneet, että ois pitoa.... joskus liikaakin.... Jossain Sisu-mallissa ensimmäiset "tähtilevy" kytkimet... kuin on/off, ei välimuotoa....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...