Sivu 1/1

Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 16 Marras 2009 22:46
Kirjoittaja Phase7
Terve taas pitkästä aikaa. On aika paljon aikaa vierähtäny siitä kun oon viimeks täällä pyörinyt. Mun keikkabussi-harrastus paisui viimevuonna viiden keikkabussin vuokraamoksi. - siinä kiireessä ei ehtiny muuta kuin siivota busseja ja käyttää korjaamoilla (joka viikko). Koko viime vuoden liikevaihto paloi korjauksiin. Ensi vuosi toivottavasti näyttää, jos tässä on mitään järkeä. :lol:

Kysymys:
Onko kukaan teistä vaihtanu Volvon B10 tai B58 moottorin (THD 100 jne.) sylinterikannen tiivisteitä.
Mulla olis parissa moottorissa vuoto siellä ja korjausopaskin löytyy. En vaan tiedä tuleeko siellä vastaan esim. purkaessa jotain mikä lennähtää pitkin peltoja enkä löydä osia enää koskaan. :shock:
Tai vaatiiko asennus jotain steriiliä tilaa ja mitta-tarkkuutta vai kelpaako maalaisjärki näihin hommiin?

Onko kukaan kylähulluista moista remonttia tehnyt?

Terveisin
- ilari ;) :mrgreen:

Re: Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 16 Marras 2009 23:12
Kirjoittaja MB1962
Olen vaihtanut td100 koneeseen kansia, maalaisjärki riittää, vaikeempi homma on paikallistaa minkä kannen ottaa auki jos "sitkuttaa" tai vuotaa kansien välistä

Re: Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 16 Marras 2009 23:17
Kirjoittaja Reddewil
Päältä päin ja venttiilikopan aukastuani voisin todeta että maalaisjärjellä, ja vaikka ulkona kunhan ei hiekkaa tai soraa päästä sisään. Paljoko muuten kansipahvi maksaa kipale, ja joku vois vaikka niitä momentteja laittaa, oisko jopa tuonne wikin puolelle?

Re: Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 17 Marras 2009 14:13
Kirjoittaja Phase7
mä voin laittaa jotain infoa tulemaan kunhan ehdin scannailemaan korjausoppaasta.
- ilari :mrgreen:

Re: Sylinterikannen tiivisteen vaihto

Lähetetty: 17 Marras 2009 20:38
Kirjoittaja Puu Tiainen
Onhan näitä rakenneltu useampiakin.
Ei ole mitään rakettitiedettä, mutta riippuu vähän mikä siellä vuotaa, neste, öljy vai paine.