Sivu 1/1

Volvon vaihteensiirto

Lähetetty: 16 Kesä 2009 16:27
Kirjoittaja Lahti32
Alkaa muistuttaa tuo vaihteensiirtomekanismi puuron keittämistä, kovan hämmentämisen jälkeen saattaa vaihde löytyä :D Kyllähän se tuttuja tottelee ihan hyvinkin mutta oudompi kuski ei saa kyllä millään kakkosta ja nelosta päälle. Onkohan minkälainen homma kunnostaa tuo vaihdetankoteline? Alakautta näyttää olevan niin korkealla ja säiliöiden takana että mahdottomalta näyttää ja yläkautta kepin reikä niin pieni että pitkillä pihdeillä ehkä? Oletteko rassanneet noita siirtotangon liukuja ja miten tuo teline puretaan? Olisi kuin eri auto jos nuo pykälät löytyis varmuudella joka kerta... varsinkin kuoppaisella tiellä hämmennys on melkoista. Lisäksi talvella tahtoo keppi jäätyä tönkkiin jolloin ei ajella yhtään minnekään onko siellä sitten vettä vai mitä?

Re: Volvon vaihteensiirto

Lähetetty: 16 Kesä 2009 22:20
Kirjoittaja Lahti32
Tutkin hieman lisää tuota mekanismia. Kaikki välys näyttää olevan tuossa vaihdekepin juuressa, kymmenen senttiä on tyhjää ennenkuin varsinainen siirtotanko liikahtaa yhtään :o Keppi myös pyörii melko paljon ja on tarpeenkin että nelonen menee päälle. Onkohan missään räjäytyskuvaa josta selviäis tuleeko silmille jotain jousia kun alkaa purkaa tuon systeemin? Joku jousi siellä ehkä on kun keppi myös nousee nostamalla pari-kolme senttiä. Siirtotanko vaikuttas aika jämyltä.

Re: Volvon vaihteensiirto

Lähetetty: 17 Kesä 2009 15:56
Kirjoittaja PekuMAN66
Räjäytyskuvasta olis siinä apua, että on siellä kaikkia osat tallella, on tosiaan reilu välys jos 10 cm, on siinä tiivistysvaraa?
Se alkaa muistuttaa sitä fiiatin "vaihteenetsintä-" eikä -siirtovivustoa, niinkuin joskus muinoin jossakin koeajossa sitä kuvattiin... Kun aikansa hämmentää, niin tietää että sieltä suunnalta se löytyy mistä suunnalta vihainen murahtelu kuuluu

Re: Volvon vaihteensiirto

Lähetetty: 17 Kesä 2009 17:41
Kirjoittaja Lahti32
PekuMAN66 kirjoitti: Kun aikansa hämmentää, niin tietää että sieltä suunnalta se löytyy mistä suunnalta vihainen murahtelu kuuluu
:D :D :D :D

Soittelin Volvolle ja sieltä annettiin opastusta että täytyy suolistaa se koneisto ja tehdä itse siihen sopivat muoviholkit. Siinä on kuulemma myös jokin kansi joka kuluu ajan oloon. Täytyy hakea tuossa joku päivä räjäytyskuva wetteripowerilta ja alkaa tutkimaan sitä. Loppukesän hommiksi menee kumminkin koska ensin täytyy lomakausi reissata kunnolla ympäri pohjoismaita ja lomakausihan alkaa huomenna :!: Tankki on piripinnassa joten näyttää aika hyvälle nyt :D