Sivu 1/1
Kytkimen uudistaminen
Lähetetty: 15 Kesä 2009 18:59
Kirjoittaja Reddewil
Tuli tuossa mieleen kun pihassa pyöritellyt ja kaverit on kytkintä paikoillaan painellut, niin on kuulema kauhian jäykkä. No onhan se mopon kytkintä jäykempi, kun sattuu olemaan täysin mekaanin tankovälitteinen. Tästä tuli vaan mieleen kun useimmilla varmaan on hydraulinen tai pneumaattinen mitä olen käsittänyt, että millanen homma ois tehostaa tuo nykyinen tai sitten muuttaa kokonaan ilmalla tai hydrauliikalla toimivaksi? Onko valmiita settejä purkaamoilla vai täytyykö väsätä jostain h.auton kytkinsylinteristä tjms? Ite kyllä pärjään tuollakin, mutta vivusto alkaa olla melko väljä ja ei se haittais jos kevympikin olisi

Re: Kytkimen uudistaminen
Lähetetty: 15 Kesä 2009 19:46
Kirjoittaja KajNyy1
Re: Kytkimen uudistaminen
Lähetetty: 15 Kesä 2009 22:17
Kirjoittaja Reddewil
No siellähän sitä juttua oli, eli rakentamalla vaan. Nykyinen on tosiaan vivusto jossa väljiä ja kuivia niveliä jokunen, laatikkohan mulla on scaniasta että volvon nestepalikat ei varmaan mene bolt on. Täytyy kastoa jos niveliä laakeroisi tai sitten vaan laitan vaikka henkilöautosta sylinterit. Polkimen teekse on vaan melko hankala rakennella mitään kun on mallia laittiasta alas... Tietenkin jos pedalboxin väsäisi, niin rojut tulisi kabiinin puolelle. Noh katotaan mitä keksii tai pitää vain tuollaisena, tuolla KajNyy1:n linkissä oli se kevennin-idea, se olisi kyllä helpoin tarmaan tehä.
Re: Kytkimen uudistaminen
Lähetetty: 16 Kesä 2009 08:31
Kirjoittaja KajNyy1
Reddewil kirjoitti:No siellähän sitä juttua oli, eli rakentamalla vaan. Nykyinen on tosiaan vivusto jossa väljiä ja kuivia niveliä jokunen, laatikkohan mulla on scaniasta että volvon nestepalikat ei varmaan mene bolt on. Täytyy kastoa jos niveliä laakeroisi tai sitten vaan laitan vaikka henkilöautosta sylinterit. Polkimen teekse on vaan melko hankala rakennella mitään kun on mallia laittiasta alas... Tietenkin jos pedalboxin väsäisi, niin rojut tulisi kabiinin puolelle. Noh katotaan mitä keksii tai pitää vain tuollaisena, tuolla KajNyy1:n linkissä oli se kevennin-idea, se olisi kyllä helpoin tarmaan tehä.
Hae romuttamolta B10M

jarrupoljin

jarrunestesäiliö

Jarruservo paineilmalaite joka saa ohjauksensa jarrunesteen välityksellä jarrupolkimesta
Joidut lisäksi vetämään jarruneste putken polkimen ja servon väliin. Siinä minun kuvassani Rasvanippa ? onkin jarrunesteen ilmausruuvit.
Edit:
Kytkin tehostin on kytketty samaan ilmapiiriin kuin ovi ja ilmajuositus

Re: Kytkimen uudistaminen
Lähetetty: 16 Kesä 2009 22:24
Kirjoittaja Lahti32
tarvit myös 6 metriä paineletkua sylintereiden väliin... viimeisissä B58 alustoissa on sama systeemi myös