Sivu 1/1
Volvo B57 wiima m301 ´80 pakokaasujarru yms..
Lähetetty: 24 Marras 2008 23:12
Kirjoittaja vko516
Eli kojelaudassa törröttää PreHeating nappi jolla ilmeisesti saadaan pakokaasujarrun avulla kone nopeasti lämpöseksi, suositellaan myös tyhjäkäynnillä käytettäväksi.
Mutta miten kyseinen kapistus toimii? Hehku siinä ei ole, se on virtalukossa.
Pakokaasujarrulle on lattiassakin nappi, ei sekään sano mitään..
Itse pakokaasujarruun menee ilmaputki, mutta sähkölläkö venttiiliä jossain ohjataan? Saako jumiutuneen jarrun jollain liikkeelle?
Tekniikkana siis Volvo TD70H
Re: Volvo B57 wiima m301 ´80 pakokaasujarru yms..
Lähetetty: 25 Marras 2008 19:17
Kirjoittaja Tare
koitas vetää siitä napista ylöspäin..ja se lattiassa oleva nappi toimii vain ajon aikana kun moottorissa on kierroksia.Jos ei toimi on silloin rikki jostain ,luultavasti käytön puutteesta.
Re: Volvo B57 wiima m301 ´80 pakokaasujarru yms..
Lähetetty: 25 Marras 2008 21:59
Kirjoittaja vko516
Tiedän joo, että se ei toimi.
Mutta mikähän siinä sitten vois olla?!?
Kun vivusta vetää niin pitäisikö sen ohjata jonkun releen kautta sitä systeemiä vai häh?
Vieläkin tiedän ettei se toimi ja jotain voi olla rikki.

Re: Volvo B57 wiima m301 ´80 pakokaasujarru yms..
Lähetetty: 25 Marras 2008 22:10
Kirjoittaja Addica
No mullahan näistä nyt ei kokemusta ole, mutta jotain luetusta on voinut päähän jäädä.
Ainaski B10M tarvii sen 1200 kierrosta koneeseen ennenku pakokaasujarru toimii.
Simppeliltä systeemiltä tuo ainaki kaaviois näyttää.
Siittä nyt varmaan ois hyvä lähtee liikkeelle, tuleeko siihen nappulalle jännite ?
Olisko vie niin, että keltainen tuo ja sininen jatkuu magneettiventtiilille.(B10M)
Taitaa B57:s olla vaan se sininen.
Jos ei tuu, niin sitte tietänee kattella jotain ennen sitä.