Oli päässyt poljinsylinteri vuotamaan niin kauan että kytkinnestesäiliö meni tyhjäksi ja systeemiin pääsi ilmaa. Laatikon luota oli tietysti ilmaruuvi katkennut mutta ilmaus onnistui pelkästään kytkintä tuhat kertaa polkaisemalla, lisäsin nestettä piripintaan ja korkki auki poljeskelin kunnes kytkin oli entisellään ja alkoi normaalisti toimimaan. Pitänee kummiskin vaihtaa tuo poljinsylinteri, onkohan kuinka kallis osa vai lisäilenkö nestettä kunnes jään kokonaan tien poskeen
Kytkimen sylinterit
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Kytkimen sylinterit
Tulipa tutustuttua kytkimen toimintaperiaatteeseen
kun meni kytkinpoljin reissun jälkeen lerpuksi, tyhjää liikettä yhtäkkiä 5-10 senttiä ja kytkin otti alhaalta. Kova huoli päälle että pääsenkö tekemään vastenmielistä ja kallista remonttia
Oli päässyt poljinsylinteri vuotamaan niin kauan että kytkinnestesäiliö meni tyhjäksi ja systeemiin pääsi ilmaa. Laatikon luota oli tietysti ilmaruuvi katkennut mutta ilmaus onnistui pelkästään kytkintä tuhat kertaa polkaisemalla, lisäsin nestettä piripintaan ja korkki auki poljeskelin kunnes kytkin oli entisellään ja alkoi normaalisti toimimaan. Pitänee kummiskin vaihtaa tuo poljinsylinteri, onkohan kuinka kallis osa vai lisäilenkö nestettä kunnes jään kokonaan tien poskeen
Millaisia oireita näistä yleensä tulee, nyt meni ilmaa, mutta jos putki katkeaa, kolahtanee poljin lattiaan mutta entä jos työsylinteri laatikolta menee mites se, lähteekö auto kytkin pohjassa hetken päästä omia aikojaan liikkeelle?
Oli päässyt poljinsylinteri vuotamaan niin kauan että kytkinnestesäiliö meni tyhjäksi ja systeemiin pääsi ilmaa. Laatikon luota oli tietysti ilmaruuvi katkennut mutta ilmaus onnistui pelkästään kytkintä tuhat kertaa polkaisemalla, lisäsin nestettä piripintaan ja korkki auki poljeskelin kunnes kytkin oli entisellään ja alkoi normaalisti toimimaan. Pitänee kummiskin vaihtaa tuo poljinsylinteri, onkohan kuinka kallis osa vai lisäilenkö nestettä kunnes jään kokonaan tien poskeen
Tulevaisuus on sähköinen
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
No ekaks tulis kyllä mieleen että koittas korjata
meinaan jos on vaan ilmaus ruuvi poikki niin yrittäis sitä irrottaa ja sit mahollisesti uutta tiivistesarjaa sylinteriin
luulis kyllä löytyvän volvoon
ja tietty putken tarkistus että jos on pahassa kunnossa niin uusis kun vielä pystyy tekeen ajan kanssa kotipihassa

- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1487
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Omasta vaihdon neljä vuotta sitten sylinterin. Maksoi PH-varaosissa 129€. Ahdas paikka vaihtaa. Pitää olla kymmenen sentin räikkä ja sopivan pituinen hylsy (17mm) niin saa parhaiten irti. Omasta vuosi kumminkin putki juuri eturenkaan kohdalta "putkesta" mistä kaikki putket kulkee. Uuden putken kiinnitin vanhan perään kiinni jenkaamalla ja vedin keulan puolelta ulos. Tarkista ensin se paikka reilulla pumppaamisella ja nesteenlisäyksellä. Jos vuotaa niin alkaa valumaan entuakselin kohdala. On paha paikka syöpymään, eikä sinne ole mitään mahdollisuutta nähdä. Alkaa näyttää maailma kummalliselta kun moottoriluukusta kyykkii pää alaspain tuntitolkulla ja irottaa kiinnityksiä.Tv. Ari