Diisseli-suuttimien tarkistus

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 515
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Ei mennyt niin kuin tromsöössä , toista viikkoa mennyt ja vielä kesken
lyhyesti:
-kolme suutinta irtos kohtuullisesti , takimmaiset 3 krymppiholkkeineen ulos, eli kannet irti.
-pakosarjan pultit melkein kaikki meni poikki
-imusarjan pulteista muutama poikki
-kutosesta murtui sylinteri putkesta kanteen menevä olake
-pienempi öljypohja irti
-kiertokanki irti
-uusi putki vanhalla simmillä paikalleen
-kansiin kupariholkki satsit
-kannet kiinni 36 kg +60 astetta, metrin pitkä, 3/4 osa momenttiavain

kolme suutinta tosi huonoja, kaikkiin uudet kärkiparit 290€ heviosasta. syöpynyt imusarja tuli kanssa vaihdettua, ja paljon muuta,
touhu oli 10 kertaa värikkäämpää mitä tästä kirjotelmasta voi päätellä, ja kuitenkin mielenkintoista.
lähipäivinä pitäis päästä kokeilemaan,
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4446
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Jumaliste, eikö äetee oo sanonu että ehjää ei pijä korjata? =D
No eipä siinä muutaman corveten purkaneena paha sanoo mitään.
Hieno homma että teet tiisselirempan, mutta auttoko se, sitä varmaan moni odottaa, kannattasko jos sais vetoja lisää. Olitko muuten kellottanu että ois muutakin kuin persdyno vertailuna?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 515
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Nyt alkaa olla kevät " huolto" siinä mallissa että huomenna Puumalaa kohti . Suutin remppa paransi tyhjäkäynnin tasaisuutta , tärinä vähentyi , ja käynnistyksen jälkeinen sauhuttelu pienenty huomattavasti. Lyhyen koeajon aikana n 20km , en huomannut tehojen lisääntymistä. Ajossa savua tulee vain kaasupohjassa , vajaa metrin mittainen siisti "ketunhäntä". Saa nähdä vaikuttiko kulutukseen.
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 515
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Koeajoa on kohta 1000 km takana,mikkeli-puumala-savonlinna-imatra-lahti . Ruuvasin syöttöpumppua hiukka pienemmälle , loputkin savumerkit loppui , mutta auto kulkee silti. Tortaina lähdettiin Haminan reissulle ja tuntui kulutus pienentyneen selvästi,,siis kaikki hyvin siltä osin . Illalla kuunnellaan Lauri Tähkää livenä omasta bussista , kun sattuu esiintymään 100 mertrin päässä. Paikka on Haminan Tervasaari Aallokko Caravan. :D
Avatar
konenikkari
Rattiamiraali
Viestit: 411
Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
Truck: Ajokin varakuski
Location: Rauma

Re: Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja konenikkari »

Mites nyt saat jonon pois perästä kun ei sauhua tule :shock:
Voisko noita suuttimia paikoillaan testata
kun tuntuu ettei kaikissa olis vikaa.
Turha kait niitä hyvin toimivia on ees irrottaa.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Diisseli-suuttimien tarkistus

Viesti Kirjoittaja motoku »

konenikkari kirjoitti:Mites nyt saat jonon pois perästä kun ei sauhua tule :shock:
Voisko noita suuttimia paikoillaan testata
kun tuntuu ettei kaikissa olis vikaa.
Turha kait niitä hyvin toimivia on ees irrottaa.
suuntaa-antavasti voi testata paikallaan. avautumispaineen ja narinan saa testattua, joskus jopa kärjen tiiveyden, siis jos paineen saa lukittua "päälle".

suihkun muoto jää arvailun varaan. tietysti jos muut arvot on ok, aika lähellä hyvää vois olettaa olevan.
Vastaa Viestiin