Mikä kiukuttaa tänään
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Si voi tietysti laittaa lastulevyä jos haluaa vaihtaa levyä useammin taikka sitten täytyy säilyttää autoa kuivassa paikassa ettei tuu kosteutta
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Joo mie yritin näille nimeltämainitsemattomille kertoa et tää on bussi junou eikä mikää omakotitalo. Samainen ehdotti katosta himmelin purkua... ei terve. Ihan sama, kun rupeaa kupruamaan ni lähtöö justiinsa ovesta vaikka keske vauhdin. Akka pysyy tällä tavoin tyytyväisenä kun "ammattilainen " tekee päi XXXXXXX. EN YMMÄRRÄ mitä väliä on onko pöydän kansi kiinni 2x2 rungossa vai jossain vajaassa puussa? Ite olisin tehnyt sopivat välikköt noihin vanerista 21mm ja maalannut ne maalarin valkolakalla. Ois tullu priimaa!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Oisit kysynyt onko rakenteesi kolari testattu ja serttifioitu bussiasennukseen, kuten sinun 2"x 2" runkosi on:-))).
Kaikki levyt minulla filmivaneria. paitsi pöytäpinnat Iki pintaista lastulevyä valmmiksi kantattuna.
Kaapien runkona 30mm x30mm 2mm paksua kanttiputki kehikot hitsattut. Kehikot kiinnitetty runkoon. Ehkä hieman lioteltu rakenne, mutta muutoskatsastuksessa katsastaja totesi että ovat kolarin kestävät. U-ryhmän pöydän jalka on Kipparin tuolin jalka.
Kaikki levyt minulla filmivaneria. paitsi pöytäpinnat Iki pintaista lastulevyä valmmiksi kantattuna.
Kaapien runkona 30mm x30mm 2mm paksua kanttiputki kehikot hitsattut. Kehikot kiinnitetty runkoon. Ehkä hieman lioteltu rakenne, mutta muutoskatsastuksessa katsastaja totesi että ovat kolarin kestävät. U-ryhmän pöydän jalka on Kipparin tuolin jalka.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Kerropa sille ammattimiehelle että bussin rakentaminen on kuin suihku tilaa rakentaisi
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Roger! Mut oliks toi miun aloitetekele iha peestä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Jotenkin miusta tuntuu että Pukaatin kiihtyvyydellä voi olla jo sauna lämmitetty sillä rungolla mikä kuvissa oli. Jotenkin tullu semmonen kuva et kiihtyy nollasta sataan aika nopeesti
Rosmo
-
- Rattimajuri
- Viestit: 209
- Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
- Truck: Jonckheere B10M
- Location: Helsinki
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Klinikassa (vm1990) oli joka ikinen kaappi ja loota alkuperäinen ja vanerista. Parista paikasta oli lähtenyt julkisivusta melamiinisoiro, mutta muuten kuin uusi. Tuon ikäinen lastulevy olis bussin olosuhteissa jo pelkkää höttöä. Ois niin helppoa ostaa pari standardikaappia köyhien stockalta muokattavaksi, mutta kyllä mä turaan ainakin lisäks tulevien kaappien rungot itse vanerista.Pukaatti kirjoitti:Se kun oot itte tehny keittiön runkoa viimeisen 4 tuntia muitten jakohihnojen ja peräkärrin pyörän vaihtojen jälkee (kaverille joka ei ikinä maksa) ni sit tulee nimeltämainitsematon kattoo bussin keittiön etenemistä ja ekaks lyyään käsirunkoon ja sanotaan että ei tätä voi tehdä 2x2 sesta vaan jostai 41mm x15 mm listasta? Olin WTF? JA MIKS EI? kun kuulemma nää pitää tehdä lastulevystä ja jostai puutavaraliikkee valmiista 565mm tai oliko se jotai 575mm ... meikä hommas 21mm vaneria ja ihan innoissaan rakensin ni nöyyy! Ai ×_¥÷₩€@$++ ja emäntä vaan et kai sie sitä oo alottanu tehdä itte? No olin et joo kun tää nimeltämainitsematon ei ole vieläkään edennyt edes ruuvin vertaa asiassa. Mie vaan kysyn että mikä vika 21mm vanerissa? Hä? Jonkun verran nyt XXXXX !tekis omaansa lastulevystä jos tykkää
Lähti välilevyt takaovesta. ...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Rantarosvo kirjoitti:Jotenkin miusta tuntuu että Pukaatin kiihtyvyydellä voi olla jo sauna lämmitetty sillä rungolla mikä kuvissa oli. Jotenkin tullu semmonen kuva et kiihtyy nollasta sataan aika nopeesti
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Tällä on kiihtynyt kunnolla http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 87297.html
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Bussi on kuin omakotitalo. Siinä on katto, seinät ja lattia eikä sisällä ole kosteaa. Ei ainakaan meillä, kunhan huolehtii ettei kattoluukut vuoda tai jotain. En ymmärrä miksi ei voi käyttää tavallista kalustelevyä? Sehän on parasta, kestävää, edullista, ei elä eikä mutkittele niinkuin massiivipuut. Vanerista tulee aina enemmän tai vähemmän rumia kötöstyksiä. Kaikki autot olen tehnyt normaalista tai vihreästä kalustelevystä eikä ole höttöä näkynyt. No vasta 10 vuotta on vanhin mutta jospa se huomenna sitten muuttuu hötöksi.
No tää ei kiukuta. Kiukuttaa yhden henkilöauton abs valo. On vaihdettu etunapaa, johtosarjaa, abs hydrauliboksia, pääsylinteriä, mitattu joka ikinen johto, putsattu kaikki liittimet, ja testeri sanoo että ei vikakoodeja... Koitettu kolmea testeriä ja sama sanoma. Ja valo palaa. Ihmeellistä on että se saattaa sammua kun virta on päällä, mutta kun starttaa, tai viimeistään kun laittaa d-vaihteen päälle niin syttyy taas. Ennätys on 5 metriä ajettu ja sitten vasta syttyy. Jopa käsijarrun valo palaa koko ajan. Paitsi eilen kun poliisisetä ajoi vastaan niin polkaisin vaistomaisesti jarrua äkäisemmin niin kässäri valo hävisi?
Korjaamalla tuota on saatu vain enemmän rikki. Ilmanputsarin sisällä on moottorinohjaustietokone ja koko höskä piti purkaa että pääsi käsiksi putsarikotelon alla oleviin abs johtojen liittimiin. Siinä niitä osia kiskottiin jos vaikka mitä kautta pois sieltä niin taidettiin särkeä ilmamassamittari.. Ei pysy käynnissä enää kunnolla. Mutta kun liittimen irroittaa ilmamassamittarista, käynti tasautuu mutta kierrokset karkaa korkealle ja kun tuo on automaatti niin on se mahtava talviauto kovilla tyhkäkäyntikierroksilla. Ja lisäksi on tässä laitettu uutta vetoakselia, niveltä, pakoputkea, 2,5 metriä helmapeltiä, lasinpyyhkimen koneistoa ja piirikorttia, kolmen sortin anturia jne jne. Abs valo palaa ja pakoputken laippa alkoikin heti vuotaa. Liukuovi juuttui kiinni ja etuoven muovisuoja kanittaa etulokasuojaan eikä ovi aukea. Check moottorin vikavalo syttyi. Leima kylmeni. Vakuutus unohtui maksaa. Voi sanonko mä mitä
No tää ei kiukuta. Kiukuttaa yhden henkilöauton abs valo. On vaihdettu etunapaa, johtosarjaa, abs hydrauliboksia, pääsylinteriä, mitattu joka ikinen johto, putsattu kaikki liittimet, ja testeri sanoo että ei vikakoodeja... Koitettu kolmea testeriä ja sama sanoma. Ja valo palaa. Ihmeellistä on että se saattaa sammua kun virta on päällä, mutta kun starttaa, tai viimeistään kun laittaa d-vaihteen päälle niin syttyy taas. Ennätys on 5 metriä ajettu ja sitten vasta syttyy. Jopa käsijarrun valo palaa koko ajan. Paitsi eilen kun poliisisetä ajoi vastaan niin polkaisin vaistomaisesti jarrua äkäisemmin niin kässäri valo hävisi?
Korjaamalla tuota on saatu vain enemmän rikki. Ilmanputsarin sisällä on moottorinohjaustietokone ja koko höskä piti purkaa että pääsi käsiksi putsarikotelon alla oleviin abs johtojen liittimiin. Siinä niitä osia kiskottiin jos vaikka mitä kautta pois sieltä niin taidettiin särkeä ilmamassamittari.. Ei pysy käynnissä enää kunnolla. Mutta kun liittimen irroittaa ilmamassamittarista, käynti tasautuu mutta kierrokset karkaa korkealle ja kun tuo on automaatti niin on se mahtava talviauto kovilla tyhkäkäyntikierroksilla. Ja lisäksi on tässä laitettu uutta vetoakselia, niveltä, pakoputkea, 2,5 metriä helmapeltiä, lasinpyyhkimen koneistoa ja piirikorttia, kolmen sortin anturia jne jne. Abs valo palaa ja pakoputken laippa alkoikin heti vuotaa. Liukuovi juuttui kiinni ja etuoven muovisuoja kanittaa etulokasuojaan eikä ovi aukea. Check moottorin vikavalo syttyi. Leima kylmeni. Vakuutus unohtui maksaa. Voi sanonko mä mitä
Viimeksi muokannut Lahti32, 20 Joulu 2015 10:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulevaisuus on sähköinen
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Tarkasta boxin kampaliittimen +30 että tuleeko tavaraa? Valo voi palaa vaikkei 30 eli jatkuvaa tule.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Siinä on kolme boksia. Kaksi on vaihdettu. Kolmas on syytettyjen listalla. Pyöräanturit toiminee koska tasaista näyttää kaikista pyöristä. Silti nekin on syytettyjen listalla.
Ei oo tallia. On vain pimeä pohjolan taivastalli. Kaikki on paksussa jäässä tai märkänä. Lampusta loppui virta. Kännykkä ei pysy hampaissa niin että sillä voisi näyttää valoa sinne boksiin sinne käsijarrupolkimen yläpuolelle sinne kojetaulun sisään sinne tuulilasin alle.
Oulussa avattiin iso huoltohalli. Jotkut sitä miljoonamontuksi kutsuvat. Avoinna 24/7 ja pienellä maksulla oma huoltopaikka sieltä kivisydämen syövereistä taitaa vielä löytyä
Ei oo tallia. On vain pimeä pohjolan taivastalli. Kaikki on paksussa jäässä tai märkänä. Lampusta loppui virta. Kännykkä ei pysy hampaissa niin että sillä voisi näyttää valoa sinne boksiin sinne käsijarrupolkimen yläpuolelle sinne kojetaulun sisään sinne tuulilasin alle.
Oulussa avattiin iso huoltohalli. Jotkut sitä miljoonamontuksi kutsuvat. Avoinna 24/7 ja pienellä maksulla oma huoltopaikka sieltä kivisydämen syövereistä taitaa vielä löytyä
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Laita uuniin se auto. 180astetta ja kaheksan minuuttia.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Ja kinatsu kellolla mittaus.
Oot varmaan testannut jarrupolkimen katkaisijan sun muut?
Oot varmaan testannut jarrupolkimen katkaisijan sun muut?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Stenan palvelu vie uuniin mutta luulen että on enemmän lämpöä. Tuli jo tuhlattua sen verran etei uunia raaski kokeilla.neppi kirjoitti:Laita uuniin se auto. 180astetta ja kaheksan minuuttia.
Miksi ei tuu vikakoodeja? Jatkan keväällä. Nyt ei jaksa
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Tosi harrastaja
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09 Elo 2013 12:23
- Truck: Bedford rl, dp ss mb
- Location: lohja
- Member id: 251
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Täältä löytyis ylimääranen ilmamassamittari pistä yv jos tarve.meitin transuun helmat ja kansipahvit värkätty ja huilivuorossa olevasta nokkaakseli poikki ja helmat pitäis tehdä.
- Sisu
- Rattiamiraali
- Viestit: 269
- Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
- Truck: Scania K92 Vähämaa
- Location: Haukipudas
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Calibra polttaa kans abs valoa. Syyllinen on taas takavalot. Mikä siinä on että laitetaan takavalon polttimot samaa nippuun abs jarrujen kanssa. Ne valot kun puhistaa kunnolla niin taas abs toimii kuukauden. Ei tavallinen tippainssi oikeen ymmärrä miksi takavaloille on komparaattori ja nii hemmetin herkällä että jos jarruvalot ei vie yhtä paljon virtaa joka polttimolla niin abs ei toimi. Pölijä mikä pölijä ja muutaman milliampeerin sisälle pitäs saada? Pitänee tehä virtapeili ja sillä kompensoida ero.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Ducatossa rupes vilkuttelemaan ja lopulta palamaan kokoajan abs ja turvatyynyn valo. Syypää oli laturi joka ei jaksanu pitää jännitettä riittävän ylhäällä. Laturin korjaus sammutti valot.
Rosmo
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Sitikoissa huonokuntoiset maadoitukset aiheuttaa usein mysteerivikoja.
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Koitappa jos saat sen boschin testeriin kiinni se näyttää yleensä aika hyvin viat.
Sitikoissa on varsinkin ollut ettei esim lexia löydä vikoja mut boschilla löytyy sitikat on kyl muutenkin sellaisia kapineita ettei niihin kannata koskea.
Sitikoissa on varsinkin ollut ettei esim lexia löydä vikoja mut boschilla löytyy sitikat on kyl muutenkin sellaisia kapineita ettei niihin kannata koskea.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Sitikat saa tutkittua orkkistesteriä paremmin vaikka moponetin härvelillä
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Kyl moponetin härvelillä saa tutkittua jos on selkeitä vikoja päällä mut kyl nuo orgis testerit käy paremmin koko auton läpi viimeksi tutkittiin yhtä c4 piti olla vaan joku absi anturi mut testeri kiinni niin perus sitikka kyseessä jota ei ollut huollettu 648 vikaa päällä en tiedä miten tuo on ees mahdollista noin paljon vikoja mut sitikoissa kaik on mahdollista
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 331
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 23:36
- Location: Sonkajärvi
- Member id: 171
Re: Mikä kiukuttaa tänään
Citikan ja pösön sähkövikojen korjaus kannattaa aloittaa aina kuskin oven johtosarjasta. Johdot tuppaa katkeilemaan ja sitä kautta menee oikosulkuun. Keskuslukko vaikuttaa myös ajonestoon yms... Hdi:ssä kannattaa avata myös suuttimille menevä johtosarja ihan alhaalta asti, johtosarja on punottu kuin lettipitko ja aikaa myöten johdot hieroutuu puhki, karvat yhteen ja taas oikosulku.
Yläsavolainen kylähullu ja ajaa ransetilla... = umpihullu