Scania carrus star 701 - 91 k113

Kerro omasta projektistasi
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Haudi, palstan arilta löytyi tämä auto ja kaupat tehtiin jo reilu vuosi sitten.

Alku vaikeudet on jo taputeltu, nyt tarttis vielä saada auto toimimaan kesän reissuja ajatellen.

Loppusyksystä käytiin testi reissulla tuurissa ja kaikki toimi hyvin, ensilumi nähtiin samalla reissulla.

Robleema on seuraava, talvella kävin auton tankkaamassa kun oli muutaman päivän lauhempi keli.
No menomatka meni alkulämmittelyn jälkeen hyvin, kaikki toimi kuten piti.
12 km tankille ja toinen mokoma takasin, paitti ettei takasin päin tullessa toiminut vaihteista kuin 1 ja 4, pienen etsinnän jälkeen. mikään muu ei mennyt pykälään...

Vaihteet selvästi yrittää kytkeytyä, laatikon päältä paineilma suhahtaa aina kun vaihdetta yrittää päälle vaan ei ota...

Onko hyvää vinkkiä mistä lähtis purkamaan ja tutkimaan?
Mulle nää on aika vieraita mut jotain jostain ymmärrän?

Ilmalinjassa oli kosteutta, vaihdoin patruunan ja tenutin säiliöt varuiksi mutta se pelkästään ei tehnyt ihmeitä vaikka laatikko taitaa paine-ilma linjan viimeisenä kulutus pisteenä ollakin.

Kaikki neuvot kelpaa että saadaan edes tänä kesänä reissu toteutettua.
Liitteet
20211116_184640_copy_992x744.jpg
20211116_184640_copy_992x744.jpg (115.8 KiB) Katsottu 5884 kertaa
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Jule »

Ihan nyt ekana tuli mieleen että irroittaako kytkin?

Tuota tenuttamista ei kuulemma kannattaisi tehdä autoissa joita ei ole siihen ajateltu. Kuulemma kaikki pienet sähkösolenoidit vetää jumiin tenulla, ja systeemi jäätää aina tilaisuuden tullen kun on kerran tenuttamisen aliottanut.
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Eka arvaus kytkinputki rikki ja/tai työ/tehostinsylinteri hajalla.
Toinen arvaus, sähkövika laatikon päässä tai hall anturi hajalla, eikös tää oo sähkökeppi. Itse laitoin työsylinterin uuden ja tehostinsylinteriin uudet tiivisteet sekä täytin laatikon kyljessä vaihdevivussa olevan iskarin jäykällä peräöljyllä. Nyt toimii kohtuullisesti, vähän ilmaa edelleen jossain kytkinputkessa niin vaatii sopivaa taitoa ja rauhallisuutta ettei kuulu sivuääniä. Kesällä pistän uuden nesteputken kokonaan niin pitää sinkoittaa ilmata kunnolla.

Pakkopuolelta löytyy pari vaihdetta lisää, mut sillä saa myös askin rikki, jos on varomaton.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Voin koittaa kaivaa jostain manuaalin et miten laatikon pitäs toimia ja vikakoodit saa ulos ym, tai kokeile itse googlesta scania comfort sift... Eikös 1 ja 4 ole sama vaihde eri alueella, eli voisi olla myös anturivika, ettei tunnista muita vaihteita. Yleinen vika on et hall anturin magneetti irtoaa paikaltaan, oli myös mulla tippunu alas pidikkeessään.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja setrailija »

Moro
joskus noissa ollut kytkinpolkimen anturi ei anna käskyä.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Mut si ei mee mikään vaihde päälle jos kytkinanturi rikki?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja setrailija »

moro
niinhän se tietysti on. Oskulla silloin kun se oli vielä säännöllisessä ajossa ikean pihalta lähtien scanialle samavika. eivät vaihtaneet muuta kuin polkimen anturan. Kaiketi noita vikoja on muitakin.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Jes, kiitos vinkeistä.
Poljinsylinteri on uusi, samoin laatikon kyljessä oleva servo/ sylinteri ja ilmattu on, noiden hilppeiden vaihdon ja ilmauksen jälkeen siis käyty tuurissa viikonloppu reissu ja kaikki toimi hyvin.
Tarkistan vielä ton neste vuodon kytkin puolelta vaikka epäilen semmoista löytyvän, jotenki tuntuisi mututuntumalta sähköiseltä / säätö vialta tms mutta enpä kuitenkaan tiiä, joillakin vaihteilla yritettäessä kuuluu välillä pientä ääntä, että lähellä olis mut ei kuitenkaan.

Löytyiskö mitään ohjeellisia säätö arvoja Poljinsylinterin, servon ja ilmanpaineen osalta? ( paineen säätöventtiili laatikon vieressä)
Noita on kaikkia ropellettu ja voisi ne laittaa kuten kuuluukin näin aluksi.

Btw, miten noita pakkovaihteita kuuluu käyttää?
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Jule »

Se että osa on uusi ei tarkoita sitä että se olisi ehjä.
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Diagnostiikkaan on nyt ohjeet, käyttökytkin vaan on hukassa tai puuttuu kokonaan eli jää toistaiseksi tekemättä, no kai vika löytyy ilmankin kun aikansa ettii, aika vaan alkaa muodostua suurimmaksi haasteeksi.

Ihan varuilta, saa antaa suosituksen kuka tai missä toi laitos saadaan toimimaan... Harrastaja, paja tai Korjaamo eikä ilmaseks tarvi saada.
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja setrailija »

moro
kysyppä kouvolan scanialta. siellä on ainakin miusta saanut apua ja ei mitenkään ryöstöhinnat. lahden bussihuolto myös kannattaa soittaa ennen kuin tekee ratkaisun.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja setrailija »

piti kirjoittaa villähteen bussihuolto.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja AriW »

Tuli mieleen, sattuisiko joltakulta löytymään tieto diagnostiikkanapin johtojen väristä. Nehän voisi boksin liittimeltä koittaa kattoa.
Sitten tulimieleen vol. 2, olikos siinä laatikon päällä olevassa kannessa jotakin liikkumavaraa? Jos esim. pultit löysällä ja kansi liikahtanut inan?
Senhän voisi varmaan kokeilla, että irroittaa sen kannen ja sitten pykälää sisään. Jos menee niin vikakohta on muualla kuin sähkössä tai venttiileillä.
Kyllä se aluevaihtajan rajakytkimistä piipittää, mutta haarukan pitäisi kolahtaa oikeaan koloon.
Itse epäilen että siirtävän sylinterin, sen poikittaisen ohjaus tai itse sylinteri kettuilis. Mahdollista/tai ei, sitä ei tiedä.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Vaihteiston virralle (ohjaukselle ?) on yks rele sulaketaulussa , samantyyppinen kuin valo ym ns norm kokoinen ,,
kun tuo rele pettää koko järj ei toimi, suojaus toimintoja jjotka estää vaiht kytkemisen ainakin käsijarru (+kytkimen )
tunnistus voi olla muitakin ?? 4 sarjan scaniassa todettuja vm98
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Tänään testailin ja otin muistiinpanot, diagnostiikan nappi edelleen hukassa, kunnon valojen kera etsitty kuskin selän takaa ja kojelaudan alta... Ei löydy, joko mä oon niin puusilmä tai sitä ei ole/ tai on todella hyvin piilossa.
Otin soitto kierroksen korjaamoille ja Valkeakoskelta löytyi kaveri joka on noita korjannut/ avannut, useita.
Pitkittäissiirtoa epäili ja sitä ropelsin testimielessä, paine-ilma letkut irti ja kompuralla ilmaa sisään n. 7 bar, hal-anturin koppa oli auki jotta akselin liikkeen näki.
Molemmat, sivu että pitkittäissiirron sylinteri liikkui ääriasentoon kuten käsin liikuttaessa eikä tuntunut vuotavan läpi.

Mun tutkimuksilla veikkaisin että mekaaninen puoli on kunnossa ( laatikko ja akselin sylinteri) mutta olisko mankkuventtiileissä vikaa, tai jos tuolta rele löytyy laatikolle...?

Onko kellään tuohon mitään kytkäriä sähkölle josta voisi tutkia onko relettä + minkäväristen johtojen yhdistäminen käynnistää diagnostiikan? Hyppylanka ajaa samaa asiaa kuin fyysinen kytkin.
Alla vielä tän päivän testin muistiinpanot jos joku haluaa spekuloida lisää omalla kokemuksellaan, mulla kun kokemusta busseista on tasan tämän remontin kertynyt tieto 😁


Pakkovaihteet

Virta päällä, ei käynnissä, paine-ilma vihreen alueen yläreunassa.
2,4,5,n ok
ei pakkia

Käynnissä,
2 sorvaa,
4 ok,
5 sorvaa,
Pakki - >1 menee päälle,
vapaa ok.

Normaali vaihtaminen, pakkovaihde d:llä
Käynnissä
1 ok
2 sorvaa
3 sorvaa
4 ok
5 sorvaa
6 sorvaa
7 sorvaa
Pakki Ei mene, suhina kuuluu.

Virta päällä, ei käynnissä. Paine-ilma vihreen alueen yläreunassa.
1 ok
2 välillä menee, välillä ei
3 ei mene, suhisee enemmän kuin muut
4 ok
5 ei mene
6 ei mene
7 ei mene

Käsin saa vaihdettua akselista tongeilla, pitkittäis ja sivuttais liike toimii, loksahtaa pykälä päälle.
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Taitaa rele olla kunnossa kun on elämää,mun ajokkiin oli vaihdettu uusi se venttiilikotelo =sähkö ohjatut ilmaventtiilit syytä en tiedä oliko vuoto vai toim häiriö syynä. Onko vilkkukoodit sähkökaapissa vanhemmissa? 4 sarjassa on koelaudassa luukku alla napit/ valot ainakin muille piireille.
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

No melkein pääsin tänään jo tutkimaan taas lisää, sain ainakin mankuille lähtevän paine-ilman säädettyä oikeaksi, seuraavaksi olisin mitannut laatikon päästä servon liikematkan vaan taisi startti porsia kun ei enää pyöritä, tarvii koputella jos heräis mut tekohengitystähän se on... Motivaatio loppu tälle päivää.
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

No nii, tänäänkin on taas bussin alla maattu.
Kytkin ei mielestäni irroita, apusylinterin Akseli liikkuu noin 25mm ja liike pitäisi olla noin 57mm toimiakseen oikein.
Oikein kun pumppaa kytkimellä niin liike pitenee pikkuhiljaa noin 40mm pituuteen ja silloin saa 1 ja nelosen päälle, mut ei mene.

Ilmattu on, reilusti. 13 litraa oon paineella ajanut putken läpi tavaraa, eli ilmaa ei ole nesteessä.

Putken tarkastin auton alla ryömimällä, polkimesta aina kuskin selän takan nousevaan linjaan on uusittu teräspunosletkulla, molemmat liitokset on näkyvissä.
Laatikon päässä on hydrauliletkua 40 cm pätkä josta jatkuu teräspunosletkulla, auton alla olevat osat on siis uusittu.
Mulla oli kupariputkea jo valmiina hommattuna ajatuksena että vedän uuden linjan auton alle, mutta eipä tuossa vanhassa näyttänyt olevan mitään ongelmaa.

Apusylinterille menee täysi ilmanpaine (9,5 bar) on mitattu, mankuille menee paineen alennuksen kautta 7,3 bar, on mitattu ja säädetty.

Haarukan tangon pituutta muuttamalla lyhyemmäksi muuttuu liike apusylinterilläkin lyhyemmäksi, toimii myös toisin päin mutta vain tuohon 25mm saakka.

Onko poljin sylinterissä ongelma ( vaihdettu) ettei nestettä vaan liiku tarpeeksi?

Vai onko apusylinterissä ongelmaa, eikä paineilma tehostuksessa ole puhtia?

Vai jumittaako kytkimessä jokin ettei pääse liikkumaan tarpeeksi?

Jotain pitäis taas keksiä mitä vielä tutkitaan, edes sen verran että saan auton siirrettyä vaikka korjaamolle, kolme viikkoa aikaa saada auto ehjäksi tai kesälomareissu sulaa, tältäkin vuodelta...

Aavistuksen jo ahdistaa. 😬
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Ollut ongelma ilman poistossa :ohje kytkimen ilmaaminen pienellä pumpulla ( esim pispojan) syötetään nestettä vastakkaiseen suuntaan läpi ( työsyl ilmaruuvista), jos pumppaamalla liike työsylinterissä pitenee voi olettaa että ilmaa
on järj, taas jos kytkimessä vika ettei pääse liikkumaan kytkin poljin ei menis pohjaan.
Myös mahdollista että kytkin puolella vika esim painelaakeri pettänyt sen kyllä näkee( vipu ei ole alkup asennosa)
oma kokemus työs mäntä tuli ulos ja nesteet vuoti.

Jos kytkin ei irroita täydellisesti on egs synkrot vaarassa.
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Kyllä nyt vaikuttais että ilmaa on linjassa, eli jostain vuotaa.
Arin kanssa ilmattiin eilen ja nesteen mukana tuli reilusti ilmaa vaikka olin muutamaa päivää ennen ilmannut paineastian avulla, ilmauksen jälkeen saatiin kaikki vaihteetkin käytettyä päällä pienen rutinan saattelemana, kytkin ei irroita ihan kokonaan...

kytkinsylinterin liikettä tutkittiin samalla ja sieltä löytyi modattu yleismallin haarukkapää jossa oli jonkun verran väljää ja säätötangossa alkoi liike sekä kierre loppua kesken, tätä koitettiin säätää jolloin haarukan akseli meni kahteen osaan.
nyt on uusi akseli ja haarukka sokkineen paikoillaan, vaan poljin oli aika pehmee... pumppaamalla saa kovemmaksi mutta palautuu nyt muutaman sekunnin tauolla veltoksi ( aiemmin veltostuminen kesti jokusen päivän) , ilmalta musta kuulostaa.

Auton alla ei näy putkea seuraamalla vuotoa ulospäin mutta kyllä tuo putki vaihdetaan uuteen ensin, poljin ja kytkinsylinteri on uusittu hiljan.

Auton alla maatessa korvanjuuressa kuului aika voimakas paine-ilman karkaaminen, tulin meinaa aika liukkaasti alta pois, kuulin jo hetken elämän filminauhalta wiskaria :tässäkö tää oli...
Onneks vaan säikäytti.

Tätä mallia ei muuten saa ilmattua siten kun kaikki neuvoo, korjaamoa myöden. Poljinsylinterissä on takaiskuventtiili eli ilmaus on paras ja ainoa tehdä polkimelta kytkimeen päin, edes paine-astialla ei mene väärään suuntaan neste ei.

Taistelu jatkuu ja kello käy...
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

??

Tätä mallia ei muuten saa ilmattua siten kun kaikki neuvoo, korjaamoa myöden. Poljinsylinterissä on takaiskuventtiili eli ilmaus on paras ja ainoa tehdä polkimelta kytkimeen päin, edes paine-astialla ei mene väärään suuntaan neste ei.


Tuo kyllä vaatis selityksen ( alan epäillä että poljin tai mäntä ei palaudu loppuun saakka? tai polkimen männän varsi
liian pitkä ? , kytkin poljin ylössennossa kädellä painamalla pitäis tuntua pieni välys = poljinvarren ja männän väli )
- kytkintä kun painetaan nestettä menee työsylinteriin, säiliöön yht sulkeutuu
- kun kytkin vapautetaan ( siis yläasentoon) neste virtaa takaisin, yhteys säiliöön avautuu

Kun kytkin poljin yläasennossa neste voi virrata vapaasti molempiin suuntiin !
Viimeksi muokannut BussMAN, 01 Kesä 2022 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja leemu »

BussMAN kirjoitti: 31 Touko 2022 20:23 ??


Tuo kyllä vaatis selityksen ( alan epäillä että poljin tai mäntä ei palaudu loppuun saakka? tai polkimen männän varsi
liian pitkä ? , kytkin poljin ylössennossa kädellä oainamalla pitäis tuntua pieni välys = poljinvarren ja männän väli )
- kytkintä kun painetaan nestettä menee työsylinteriin, säiliöön yht sulkeutuu
- kun kytkin vapautetaan ( siis yläasentoon) neste virtaa takaisin, yhteys säiliöön avautuu

Kun kytkin poljin yläasennossa neste voi virrata vapaasti molempiin suuntiin !
Vähän samoilla linjoilla, eihän kytkin voi mitenkään toimia jos poljinsylinterissä on takaiskuventtiili joka estää nesteen virtausta taaksepäin?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2549
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Jule »

Mulla meni pakussa kytkinpolkimen linkki silleen väljäksi että poljin ei enää palautnutkaan aivan yläasentoon, kytkimeen ei jäänyt paine päälle, mutta se ei saanut hörpättyä uutta nestettä enää yläasennossa. Tuosta seurasi se että kytkin otti kokoajan alempana, eikä lopulta irroittanut.
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Sitä välitankoa pitää säätää kytkinpolkimen ja venttiilin välissä, mulla ainakin uus osa oli 5 mm eri korkuinen ja ei toiminut ilman säätöä. Tarkkaa ohjetta en tiiä mut niin et ihan pikkusen on väljää ylhäällä niin toimii ilmauskin
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Paasse
Tosi harrastaja
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2019 18:29
Location: Järvenpää

Re: Scania carrus star 701 - 91 k113

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Nyt on taas päivä möngitty auton alla, vedin uuden 8mm kupari linjan polkimelta laatikkoon saakka, ilman väli liitoksia ja vaihdoin poljinsylinterin ja kas nyt ilmaus onnistui perästä polkimelle päin ongelmitta, vanhalla linjalla ja poljinsylinterillä ei sitten väkisinkään...
Haluttua muutosta ei kuitenkaan tapahtunut, tehostin sylinteri liikkuu edelleen sen 30mm ja kaikkia vaihteita ei löydy, tänään päälle meni 3,6 ja 7 ihan tosta noin vaan, niinku kuuluis.
Onko mulla nyt sitten mitä muuta vaihtoehtoja tutkittavana?
Mikaeli ehdotti kurkistusta kytkimen tarkastusluukusta josko siellä olis jotain epänormaalia.

Olisko tuo kertaalleen vaihdettu tehostaja sylinteri sökö? ( sillä ajettu se 400 km)
Teknisesti sen liike pitäis olla se noin 57mm ja sen se pystyy liikkumaan pöydällä mitattuna painumasta mutta paikoillaan ollessa liike on syystä tai toisesta vajaa.

Paska harrastus, luulin että pääsis ajelemaankin joskus mut ei, alla saa makaa ja ikkunasta kattoa siinä kaikki 😬 koettelee hieman uskoa ( ja lompakkoa)
Vastaa Viestiin