Teemun Scania Irizar PB v.2004

Kerro omasta projektistasi
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

jos sama (type zf hydr)jota käytetään kuorma auton tridem issä ,jos matkalla tulee jotain ong, joka pajalla ei korj onnistu
Viimeksi muokannut BussMAN, 25 Syys 2021 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Pussikuski kirjoitti: 22 Syys 2021 10:21 Yhdessäkään ei ollut luettavissa. Luukku on nelisen metriä pitkä ja siinä on molemmissa päissä yksi jousi.
Alkuperäisen kaasujousen pystyin painamaan lattiaa vasten sisään. Uusikin menee juuri ja juuri, mutta vaati melkein tuplavoiman.
Korvakkeen hitsasin eilen 4mm levystä. Jos/kun runkopalkkien hitsausta vaaditaan, siihen täytyy hankkia vahvemmat hitsivehkeet.
Rungonkin hitsuu onnistuu ihan perus hitsausinvertterillä, ainevahvuudethan ovat vain luokkaa 6mm, ”autotalli” mikeillä ei noita kannata turata, tunkeuma jää olemattomaksi, eikä saumasta saa riittävän sitkeää.
2,5mm emäspäällysteinen(ok48) puikko riittää jo hyvin runkopeltien tinaukseen.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Puikkokoneella kimppuun niin saa raudat kustannustehokkaasti oikeasti kiinni. Kuin kakun koristelua, kunhan ei sormella pyyhi valumia pois.
45 viisteellä tai hajuraolla tuoreeseen leikkkusaumaan kun päästelee ei voi mennä kovinkaan kauas totuudesta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Minulla on vanha hitsuumuuntaja joka ei ole invertteri. Täytyy varmaan päivittää laitteisto. Miten paksua puikkoa tässä pitäisi käyttää ja paljonko virtaa tarvitaan? Olen hitsannut lähinnä MIG:llä 0,6-2mm paksuisia levyjä.
Reissureki
Rattiamiraali
Viestit: 421
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Ii

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Reissureki »

Kyllä muuntajakin käy, sillä palaa vain rutiilipuikko (esim ok46), mutta aivan täydestä menee, muuntajilla ne on ennen tasasuuntaaja-aikaa laivatki tinattu!
2,5mm, tai jos koneesi jaksaa 3,25mm tikkua sulattaa, paksummassa parempi tuotto, tikkuaskin kyljestä löytyvät ohjearvot virrolille, niillä voi aloittaa kokeilun.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Nyt on vasemman puolen telikotelo saatu valmiiksi hilppeineen. Rungon puhdistus ja suojaus, uudet luukun saranat, uusi äärivalon virransyöttö, uudet iskarit, vähän hitsausta korvakkeisiin, uudet 700N kaasujouset… Tuohonkin meni useampi päivä, mukaan luettuna saranoiden hankkiminen Virosta.

Seuraavana ohjelmassa ohjauksen tutkiminen. Täytyy etsiä etuakselin hydrauliikkaöljysäiliö, ja ottaa BussMAN:lle kuvia. Täytynee vaihtaa siihenkin öljyt. Ei niitä ole varmaan koskaan vaihdettu. Keltainen ”ratti1” -valo täytyy saada sammumaan.

Ja olenhan minä kohta kaikki penkitkin saanut purettua ulos! Puolasta on tilattu myös uudet LED-takavalot. Ensi viikolla pitäisi tulla. Toisesta vanhasta oli kupu rikki, joten päätin vaihtaa kokonaan uudet. 400€ jouduin köyhtymään. Sinänsä ei minusta paljon kun nuo on 1,5m korkeat merkkikohtaiset, muotoillut lyhdyt, ja koostuu kahdesta osasta per puoli.

Taas on kaksi katsastushuomautusta kuitattu: vasen takaroiskeläppä asennettu ja vasemman kyljen äärivalot toimii kaikki kuten kuvasta näkyy.

Se on muuten kumma että suht vähäpätöiseen hommaan tarvitaan työmaalle lähes puolet autotallin työkaluista.
Liitteet
7496B496-4BC1-49D4-8C66-44C936796DFF.jpeg
7496B496-4BC1-49D4-8C66-44C936796DFF.jpeg (115.82 KiB) Katsottu 4334 kertaa
FBCB49ED-2CC3-4F9F-A6EE-DDC978936F92.jpeg
FBCB49ED-2CC3-4F9F-A6EE-DDC978936F92.jpeg (144.99 KiB) Katsottu 4334 kertaa
C550CFF5-8353-46AD-B780-CCDD08C2AC56.jpeg
C550CFF5-8353-46AD-B780-CCDD08C2AC56.jpeg (188.77 KiB) Katsottu 4334 kertaa
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja neppi »

Hyvältä näyttää!

Osa noista työkaluista löytyy sit ku lumet sulaa. Ei kannata mennä lumilingon kans toho ihan lähelle.
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

neppi kirjoitti: 24 Syys 2021 07:58 Osa noista työkaluista löytyy sit ku lumet sulaa. Ei kannata mennä lumilingon kans toho ihan lähelle.
:lol: :lol: :lol:
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
cimo
Tosi harrastaja
Viestit: 43
Liittynyt: 27 Heinä 2010 14:31
Location: Merikarvia

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja cimo »

neppi kirjoitti: 24 Syys 2021 07:58 Hyvältä näyttää!

Osa noista työkaluista löytyy sit ku lumet sulaa. Ei kannata mennä lumilingon kans toho ihan lähelle.
Näyttää kyllä todella hyvältä ja vauhtia on ollut päällä.

Toinen hyvä paikka löytää esim. ruuveja, nauloja ja miksei työkalujakin on renkaat.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Nyt on ensimmäinen kaluste saatu sisään. Onhan tuo vähän ”talonpoikaistyyliä” mutta kelvannee katsastukseen pöytänä.

Tuommoista riittävän järeää pöydänjalkaa en löytänyt järkevästi mistään, joten ostin Kärkkäiseltä kaksi putki-pilarikenkää, leikkasin toiset päät poikki ja hitsasin yhteen. Se on säädettäväkin. Lopulliseen asennukseen se tulee hitsisauma siistittyä ja esim. hopeanväriseksi pulverimaalattuna.
Liitteet
2C1C7DE6-6786-484A-8608-1496119E59F8.jpeg
2C1C7DE6-6786-484A-8608-1496119E59F8.jpeg (118.88 KiB) Katsottu 4165 kertaa
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Nyt on kaikki ylimääräiset penkit poistettu. Siinä olisi nyt noin 11 metriä käytävää sisutettavaksi. Koko lattiaa en aio tasoittaa, mutta strategisista kohdista sillä saa kyllä paljon lisätilaa. Kattokonsolit lähtee ruiskueristyksen tieltä. Sääli, näissä on oikeasti estetiikkaa. Muutama ehkä tulee takaisin.

”Eturiviin” jää ohjaamon puolelle 4 penkkiä. Niiden taakse tulee lämpö/melueristetty väliseinä jossa ovi. Katon rajaan tulee alkuperäiselle paikalleen moderni matkanäyttö jossa Chromecast ja tälle eturiville omat kuulokeliitännät. Kaiuttimiin ei töllön ääntä saa. Takana on sitten isompi. Jos lasten meno yltyy liian rajuksi, ne voi komentaa väliseinän toiselle puolelle matkustamaan. Sieltäkin varmaan löytyy aktiviteetteja. Ah, kuskin seesteinen hiljaisuus omassa melueristetyssä kopissaan… Omat gospelit soi siellä.

Toinen neljän istuinryhmä on vähän taaempana. Siinä on myös se tekemäni talonpoikaisplytä joka toimii myös ruokailutilana.

Löytyi myös vienon homeenhajun lähde. Takaikkuna tosiaan on kulmasta vuotanut oikein kunnolla. Vaneri on muuttunut pahviksi. Ruostevikaa ei ole syntynyt, joten helppo homma. Tuo olisi purettu muutenkin. Ainoaksi haasteeksi jää takaikkunan irroitus, tiivistys ja asennus. Se on myös saanut sisäänsä kosteutta, mutta ei sentään ole vielä maitolasi. Näitäkin oli täällä joku korjannut, mutta tämä tietysti on kaareva… en suurin surminkaan halua rikkoa. Uutta ei helpolla löydy.

Semmoista tänään. Huomenna ehkä taas ulkopuolen hommissa jos sää suosii.
Liitteet
75CBF073-43DF-43A1-AB70-BE328B7476A5.jpeg
75CBF073-43DF-43A1-AB70-BE328B7476A5.jpeg (155.92 KiB) Katsottu 4128 kertaa
6E0016CA-39FD-4781-8DFB-31FBCA98AD4A.jpeg
6E0016CA-39FD-4781-8DFB-31FBCA98AD4A.jpeg (123.43 KiB) Katsottu 4128 kertaa
tiku83
Kokenut kuljettaja
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Elo 2019 21:48
Location: OULAINEN

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja tiku83 »

Kannattaa taitella ilmapussien ja iskareiden etteen pellistä suojat jos ei ole, säästää paljon jos sattuu rengas räjähtään.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Se onkin hyvä idea. 3. akselilta oli mäjähtänyt rengas. Sisälokari ja muuta aika solmussa. Korjasin.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Jule »

Kun tuollainen raskas rengas lojahtaa vauhdissa laakista siinä on uskomaton voima takana. Meillä on muutaman kerran kuorma-autosta mennyt, ja siellä on aika vähän niin tukevia rakenteita jotka ei lähde sen renkaan mukana. Esim teräksinen takapuskuri repesi poikki kun telipyörä lähti.. Muvoilokarit, valot rekisterikulvet yms pikkusälä nyt lentää tietysti. Etupyörä kun lojahti niin hytti meni kieroksi, apparin oviaukko ei ole enää muodossaan, vaikka ovea vielä pystyykin voimalla käyttämään. Luonnollisesti sieltäkin kaikki muoviset ja lasikuituiset osat lähti välittömästi.

Jos renkaan ja matkustamon välissä on jokin 12mm vaneri, niin jos siinä sattuu olemaan ihminen kun se rengas lähtee, voi olla ettei ensiapupakkauksessa ole riittävästi laastaria.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Tutkin tässä latausongelmaa joka ilmestyi kun pesin moottoritilaa painepesurilla. Oire on, että kun moottorin käynnistää, kierroslukumittari ei reagoi eikä latausvalo sammu. Kun vähän nostaa kierroksia niin kierroslukumittari herää eloon ja painesummeri alkaa soida niinkuin kuuluukin.

Vaikuttaisi ikäänkuin laturin herätejohto olisi irti.
Tässä on kaksi laturia. Ylempään on kytketty kierroslukumittari ruskea johto). Alemmassa pelkkä heräte. Alemman herätteeseen tulee 24v kun virrat on päällä, mutta ylemmän vain 12v. Kuuluuko se olla näin?
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Jule »

Onko siellä kojelaudassa 2 laturin merkkivaloa? Käsittääkseni nuo tuplalaturisysteemit ovat aika usein toteutettu niin että kummallakin on oma merkkivalonsa, ja siten herätevirtansa, jolloin systeemi on samalla vikasietoinen, kun on kahdennettu. Tuo 12V on aika outo heräte, mutta toisaalta, kyllä se 12V todennäköisesti riittää herätteeksi.. sen herätteen tarkoitushan on vaan saada se laturi lataamaan heti käynnistyksen jälkeen ilman että tarvii antaa kierroksia.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Ei ole kuin yksi latauksen merkkivalo. Irroitin laturit ja tarkistin niiden liitokset. Käytin myös lataussäätimet irti. En löytänyt vikaa. Kasasin, ja edelleen latausvalo palaa. Seurasin laturien johtoja moottoritilan ohjauskeskukselle, jossa oli pelkästään 2A sulakkeet molempien laturien herätepiireille. Keskuksesta lähtee kaksi johtoa reiden paksuiseen johtonivaskaan,joka näyttää lähtevän etuosaa kohti.

Minua ihmetyttää että ylempään laturiin, jossa on myös kierrosluvun mittaus tulee vain 12v heräte. Alempaan tulee 24V. Tämä täytyy selvittää ensin. Olisiko kenelläkään 4-sarjan Scanian latauksen kytkentäkaaviota?

Sain sentään tänään jotain aikaan. Vaihdoin öljynpaineanturin ja nyt öljynpainevalo ei enää vilkahtele. Helpotus. Uudet ilmastoinnin kompuran kiilahihnat myös tilattu Etralta.

Sain myös liimattua ajovalokatkaisimen epoxilla kuntoon, sekä mitattua kaikki mittarinvalojen ja katkaisimien polttimot. 75% palanut. Täytyy hankkia parikymmentä 24V/1,2W T5 (pieni)lasikantapolttimoa ja muutama muovikantainen kierrettävä polttimo. Mistähän näitä oikein saa. Motonetit ja Puuilot kierretty läpi mutta ei löydy.

Latausongelmaan tosiaan tarvitsisin apua. Kytkentäkaavio….
Liitteet
297232C1-8E58-4BEA-B971-A9AAF8E486C5.jpeg
297232C1-8E58-4BEA-B971-A9AAF8E486C5.jpeg (98.09 KiB) Katsottu 3842 kertaa
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Autosähköliikkeet tai jussinmäki.net ainakin myy lamppuja, varmaan halvempia paikallisessa autosähkö- tai raskaan kaluston korjausliikkeessä kun ostaa täyden laatikon. Kannattaa vaihtaa yleensä kaikki. Yleensä muovikantaisiin sopii sama lasikantapolttimo, sen lampun saa useimmiten irti siitä muoviosasta. toki saattaa kannat olla hapettunut niin, että kannattaa vaihtaa se muoviosakin, jos vaan löytyy sopivia.

Entä jos se toinen laturi, mihin tulee vain noin 12v jännite on rikki ihan oikeasti? Laturin herätevirta jos on iso suhteessa kaapeliin ja liitoksissa hapettumaa ym, niin saattaa ihan hyvin osa sähköstä kadota matkalle. Myös merkkilamppu syö osan jännitteestä perinteisessä kytkennässä ja laturin magnetointi käämi loput, eli 12v on aivan järkevän kuuloinen tulos rikkinäiselle laturille.

Sehän yleensä toimii niin, että laturin herätevirta (+24 v tässä tapauksessa) menee merkkilampun kautta. Kun laturi alkaa tuottamaan sähköä, se tuottaa siihen samaan "herätevirta nastaan" lataus jännitteen verran, noin 24v, jolloin lamppu sammuu, koska sen molemmissa navoissa on suunnilleen sama jännite.

Pihtivirtamittarilla voisi tarkistaa helposti, että molemmat laturit lataa?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Mittasin herätepiuhojen jännitteet laturista irtikytkettyinä. Toisessa reilu 24V ja toisessa 12,6V kun avaimesta virrat päällä.
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

Mittaus antas ymmärtää että tuon toisen laturin heräte tulisi vain yhdeltä akulta🤔 tästä seuraa ongelma, ainakin perus kytkentä tavalla: kun laturi ei lataa, lampun yli on 12,6 v jännite ja merkkivalo palaa. kun laturi lataa, taas lampun yli on 12,6 v jännite ja taas lamppu palaa.

Sama mittaus kertoo myös, että jos laturin merkkivaloja on vain yksi, herätepiuhoista vain toinen tulee laturin merkkivalon kautta, koska niissä on eri jännite, toinen tulee jostain muualta. Tämän toisen laturin hajoaminen ei sytytä mitään merkkivaloa🤔

Mikä jännite niissä herätepiuhoissa on auto käynnissä ja johdot kytkettynä? Silloin pitäisi molemmissa olla yli 24v, jos laturi lataa. Kyllä sen pitäisi magnetoitua tuolla 12 v jännitteelläkin, jos vaan virtaa riittää. Onhan molempien laturien + navassa kuitenkin 24 volttia virrat päällä ollessa?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Täytyypä huomenna jatkaa mittailua. Latauksen kytkentäkaavio olisi kyllä kova juttu, että pääsisi seuraamaan johtimia aylrtytehtaalle saakka. Jotakin osviittaa voi antaa se, että vika syntyi sen jälkeen kun pesin moottoritilan painepesurilla.
Mikaeli
Ajoneuvos
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
Truck: Carrus 701 K113 TLA
Location: Tottijärvi
Member id: 454
Paikkakunta: Nokia

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Mikaeli »

https://www.biltema.fi/tyokalut/mittava ... 2000023355
Tuollaisella näkis heti että toimiiko laturi, siis jos toi halppisversio toimii yhtään samalla lailla ku "jonkun tehtaan fluke" mitä oon käyttänyt joskus... Tai siis tässä tapauksessa sen että kumpi laturi on rikkoutunut pesussa, koska tuskin se vika muualle on tullut kuin konehuoneeseen, jos se tuli pesemällä.

Mulle yks asentaja kerran sano, kun ihmettelin bensakoneen käyntiongelmia pesun jälkeen, että auton konetila on huonosti pesty jos se ei hajonnut ollenkaan🙊
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki :mrgreen:
BussMAN
Kansleri
Viestit: 1413
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja BussMAN »

Ei ihan faktatietoa mutta voisko olettaa kaks laturijärj on :
- on ns ykkös laturi ja siitä ohjataan latausvalo ja 12 v jännite tule merkkilampun läpi.
-kakkoslaturi on lisävarusteita varten, tälle tulee heräti(?) 24 v , esim yks scanian kytkentä on jos kakkos laturi rikki
ilmastointi ei kytkeydy päälle, eikä lataus valo ilmoita vikaa

Nuo helppo todeta .
Avatar
Peltsi
Rattimajuri
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
Truck: Scania wiima
Location: Päijät-häme
Member id: 404

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Pussikuski kirjoitti: 27 Syys 2021 20:48 Täytyy hankkia parikymmentä 24V/1,2W T5 (pieni)lasikantapolttimoa ja muutama muovikantainen kierrettävä polttimo. Mistähän näitä oikein saa. Motonetit ja Puuilot kierretty läpi mutta ei löydy.
https://www.perel.fi/tuotteet
Tuolta löytyy kaikkea kivaa. Jos ymmärsin tuon muovikantaisen oikein, niin kanta jää vanha ja vaihdat siihen vaan uuden lampun.
Avatar
Pussikuski
Rattiamiraali
Viestit: 298
Liittynyt: 19 Marras 2019 13:18
Truck: Sca K124 Irizar PB
Location: Mäntsälä

Re: Teemun Scania Irizar PB v.2004

Viesti Kirjoittaja Pussikuski »

Onkos Perelillä oikein myymälä Hyvinkäällä, vai pelkkä verkkokauppa? Myykö ne yksityisille.

Minulla itselläni on sellainen fiilis, että koska molemmat laturit ovat samanlaisia, myös niihin tulevien herätteiden pitäisi olla samanlaisia. Kytkentäkaavio varmistaisi tämän. Täytyy yrittää netistä etsiä jos löytyisi. Aika huonosti näihin löytyy…
Vastaa Viestiin