Sivu 1/1

MB lpo608 3,8

Lähetetty: 09 Marras 2020 12:58
Kirjoittaja vxmihe
Vasta sivustolle liittynyt ja tietoa tarvitsisin. Kyseessä bussin kuljettimena oleva OM314 moottori kaipaisi hevosvoimia takaisin ja hieman extraa. Linjuri kulkee tälläkin hetkellä ihan kunnioitettavat 100km/h lievästä alamäestä saadulla vauhdilla suorallakin. Ylämäet kuitenkin tuottavat tuskaa vanhukselle.

Tietääkö kukaan onko OM314 ja OM314A lohkoilla eroa? Toinen kun on vapari ja toinen turbolla. Voisiko tuon vaparin turbottaa ilman suurempia sisuskalujen remontteja? Brasiliasta kun saisi (24%) verolla vielä ihan huokeaan hintaan täydellisen turbo kit:in tähän vekottimeen.

Re: MB lpo608 3,8

Lähetetty: 09 Marras 2020 20:43
Kirjoittaja leemu
Maailman sivu noita on maltillisilla paineilla turbotettu, eli romut kiinni vaan ja on the road :lol:

Re: MB lpo608 3,8

Lähetetty: 09 Marras 2020 21:36
Kirjoittaja BussMAN
Pienen piristyksen saa varmaan r-pumppua säätämällä, alkup tarkoitus ollut kestävä kone pienillä tehoilla ,
öljy vuotoja tais kannen välistä esiintyä ( mersujen vakio ong). Jakeluautoissa ” tiheät” perät vaihde välit
sopi paremmin, ong max nopeus jäi pieneksi, varmaan bussi/ asuntoautona kiihtyys maltillinen suuri :koko/
omapaino/” harvaperä”...jistain syystä lisä nimi pullamersu, ehkä kantavuus sopi siihen parhaiten

Re: MB lpo608 3,8

Lähetetty: 05 Joulu 2020 12:02
Kirjoittaja Koroppi
Turbokoneessa on männänjäähdytyssuihkut (+mahdollisesti isompi öljypumppu) ja vähän matalampi mäntä. Sillä männällä tuskin niin väliä, mutta ne suihkut kannattaa kyllä laittaa jos vain lohkossa on niille paikat valmiina. Muutoin ei kannata juuri yli puolen kilon paineita ajaa.

Re: MB lpo608 3,8

Lähetetty: 05 Joulu 2020 14:18
Kirjoittaja Timppa
Ei taida kulkea liian lujaa vaikka laitat turbon , pysyt vaan paremmin liikennevirran mukana .
Saattas sarjan löytää lähempääkin . Mulla oli Hiace vapari , ei kulkenu kummosesti , möin pois .