Volvo B58 wiima m68Lux -75
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 279
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Volvo B58 wiima m68Lux -75
Pistetäänpäs tämäkin tänne. Ja koska kuvat on kivoja niin alotetaanpas niillä.
Nyt huhtikuussa -20, liikeni aikaa sen verran jotta saatiin peräosasto purettua sen verran että näkee rakenteiden kunnon.
Nyt sitten jouduin töistä koronakaranteeniin, joten hyvää aikaa projektille liikeni. Peräosasto eteni kohtuullisen suoraviivaisesti, pientä vauriota löytyi rungosta, ja kylkipeltien alta löytyi isompi yllätys, palkit olivat hävinneet paikoitellen jo täysin.
Taas projekti mitä ei olis pitäny ikinä ottaa, ja missä ei oo mitään järkeä. Hommahan alkoi niinkin vaatimattomasti että kuulin huhuja että eräässä pihassa seisoi vanha bussi, no tilannetta lähdin katselemaan, ja alkuperäinen tarkoitus oli volvon 22.5 pikkujakovanteiden etsiminen. No olihan autossa sellaiset alla, mutta auto itsessään tulisi kauppaan mukaan.
Tämä tapahtui siis toukokuussa -18. Kesti noin kuukauden ja kesäkuussa tuli haettua keksintö omaan talteen. Siitä lähtien aikaa ei oikein ole ollut, ja projektia on vain siirretty varastopaikasta toiseen. Pintapuolinen tutkiminen paljasti perän ruostevaurioituneen, ja itse tavaratilan lattia ja kori ei ollut enää yhteydessä toisiinsa. Nyt huhtikuussa -20, liikeni aikaa sen verran jotta saatiin peräosasto purettua sen verran että näkee rakenteiden kunnon.
Nyt sitten jouduin töistä koronakaranteeniin, joten hyvää aikaa projektille liikeni. Peräosasto eteni kohtuullisen suoraviivaisesti, pientä vauriota löytyi rungosta, ja kylkipeltien alta löytyi isompi yllätys, palkit olivat hävinneet paikoitellen jo täysin.
Viimeksi muokannut jeepster, 04 Loka 2020 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Komea peli ja tutun näköistä touhua.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 279
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Tämäkin siis ollut matkailuautona jo 90-luvun alusta, ja aika ja ajetut kilometrit näkyy korissa. Nyt kun puoli autoa on jo laitettu niin tyhmä lopettaa. Enemmän tässä itseä ihmetyttää kun yksi toimiva auto niin miksi lähteä rakentaa toista.
Sisustahan tässä on aika perinteinen, edessä pöytäryhmät, sitten keittiö/kaapisto, ovi/vessa ja perässä makuuosasto. Ehkä hieman kulmikas, levyä ja lasikuitutapettia. Löytyy kaasulla toimivat (ehkä, en oo kokeillut) jääkaappi ja liesi. Vessa on mallia biolan. Rekisteriotteessa makuupaikkoja seitsemälle, tavaratilan päällä yhdelle, sen edessä lattialla, sitten molemmin puolin kerrossängyt. Erityspiirteenä voi mainita tupla-ikkunat, eli ikkunaelementin sisäpuolelle on nostettu toinen elementti tiivisteineen. Omaa mieltä jotenkin lämmittää tuo hattuhyllyn jättäminen, mieli tekisi, jos pystyisi jättämään tuon alkuperäisen kattoverhoilunkin. Auto on seissut vuosia, eikä tuo sisusta ole muutenkaan mun mieleen, lisäksi löytyy kosteutta ja menee täten purkuun lattiaa myöden. Tarkoitus olisi tehdä ensin tuo ulkokehikko kuntoon, sitten purkaa sisusta tyhjäksi, rakentaa lattiat uudelleen ja siitä sitten matkailukuntoon.
Sisustahan tässä on aika perinteinen, edessä pöytäryhmät, sitten keittiö/kaapisto, ovi/vessa ja perässä makuuosasto. Ehkä hieman kulmikas, levyä ja lasikuitutapettia. Löytyy kaasulla toimivat (ehkä, en oo kokeillut) jääkaappi ja liesi. Vessa on mallia biolan. Rekisteriotteessa makuupaikkoja seitsemälle, tavaratilan päällä yhdelle, sen edessä lattialla, sitten molemmin puolin kerrossängyt. Erityspiirteenä voi mainita tupla-ikkunat, eli ikkunaelementin sisäpuolelle on nostettu toinen elementti tiivisteineen. Omaa mieltä jotenkin lämmittää tuo hattuhyllyn jättäminen, mieli tekisi, jos pystyisi jättämään tuon alkuperäisen kattoverhoilunkin. Auto on seissut vuosia, eikä tuo sisusta ole muutenkaan mun mieleen, lisäksi löytyy kosteutta ja menee täten purkuun lattiaa myöden. Tarkoitus olisi tehdä ensin tuo ulkokehikko kuntoon, sitten purkaa sisusta tyhjäksi, rakentaa lattiat uudelleen ja siitä sitten matkailukuntoon.
Viimeksi muokannut jeepster, 04 Loka 2020 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 279
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Viimeksi kun siirsin sitä tuonne talliin missä nyt touhuan, kokeilin sattumalta radiota, ja tietysti toimi.
https://youtu.be/1yjqFQeEjCc
https://youtu.be/1yjqFQeEjCc
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 109
- Liittynyt: 24 Heinä 2018 21:36
- Truck: Volvo B10m Eagle560
- Location: Savonlinna
- Member id: 461
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Hienoa, että muiltakin löytyy intoa laittaa näitä kuntoon. Oma on -64, mutta muotokielihän on aikalailla sama. Omasta oli myös perä laho ja päätin uhrata pyöreän perän ja tein kulmikkaan tilalle - aika pitkälti lisätilan saamiseksi. Samankaltaiset hattuhyllyt on omassakin ja ne meinasin modata matkustamoon takaisin paikalleen. Niiden lisäksi alkuperäistä onkin lähinnä enää keskelle jäävä vinyylikatto Voimia projektiin ja muistahan laittaa etenemisestä kuvia!
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 279
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Hiljaksiin rupeaa olemaan kuskinpuoli valmiina, enemmän oli ruostetta ku toivoin. Tuskin tästä ikuista kannattaa tehdä, kaikki pitäis vaihtaa jos hyvää haluaa. Uskomattoman paljon aikaa menee pikkujuttuihin. Tankin kiinnitystä joutui muokkaamaan vähän että sai pultit ulkopellin sisäpuolelle, tässähän on joku aika reilun kokoinen kamazin tankki, edellisessä elämässä paljon ajettu venäjälle, niin kai se on sieltä löytynyt. Öljysäiliö oli myös ruostunut puhki, siihen tein vain paikan, yks vuotopaikka vähemmän. Samaten lisäsin pari ilmasäiliötä, kun oli hyvä paikka tuossa tankin ja öljysäiliön välissä. Muutenkin tuohon paineilmajärjestelmään tarvii perehtyä, laittaisin kaikki uutta, mutta taitaa vaan olla tuumaista, ja onnistuuko liittäminen millisiin. Lokasuojat vaatii vielä työtä, rupee nykyisissä olemaan niin monta paikkaa päällekkäin että taitaa olla helpompi ottaa kaikki pois, vahvasti oon ajatellu laittaa muovista, olis ainakin helpompi, ja ei ruostuva ratkaisu. Aina on toki vaara et pinta tulee matkustamoon, mutta pitää tehdä vahvempi lattia vaan. Pohjaväriäkin aloin jo penslaamaan. Suunnittelin työjärjestyksen, että teen ton kehikon kuntoon, laitan ulkoverhouksen, ja sit puran sisäseinät ja lattian, eristän seinät ja uus sisäverhous, lattian materiaalia ei oo sen enenpää päätetty, mutta sen teen uusiksi tasalattiatyyliin. Seuraavaksi pitäis melkein tehdä päätöksiä pohjapiirroksesta, kun alkaa tuota ovipuolta purkamaan, keskioven poisto on vahvasti mielessä, nyt se mitoittuu ikävästi vastakkain kerrossängyn kanssa.
Rasvarin otin pois, se ilmeisesti on joskus toiminut jäteöljyllä, kun mustaa sotkua jokapaikassa, nippoja ruuvailin tilalle. samaten paljon ylimääräistä johtoa, johtotehtäviä tässä on vielä aika tavalla, kun vedetty lisäjohtoja moneen paikkaan. Sen verran vähän toki sähköä tälläisessä, että vaikka vetäis kaikki uutta ei se iso ongelma ole."se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Raufossilla on ainakin tuumaisia liittimiä, mihin saa sitten millikoon muoviputkia kiinni.
Niitä olen itse käyttänyt, kun on ollut tarve. Ja on paineilmajarruihin hyväksyttyjä.
Ja kaupasta saa toki myös tuumaista ilmaputkea, sitä muovista.
Niitä olen itse käyttänyt, kun on ollut tarve. Ja on paineilmajarruihin hyväksyttyjä.
Ja kaupasta saa toki myös tuumaista ilmaputkea, sitä muovista.
- seepra
- Ajoneuvos
- Viestit: 502
- Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
- Truck: Carrus 502
- Location: Liminka
- Member id: 418
- Paikkakunta: Liminka
- Viesti:
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Missä tuossa 451-lahtelaisessa on rasvari, jos siinä sellainen on?
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Linjuriauto on maantien ässä
Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Volvo B58 wiima m68Lux -75
Missäs vaiheessa tämä projekti menee?