Ransitti
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Kaikki vaivat lähtivät uuden virtalukonpohjan myötä.
Jopa moottorin vikavalo sammui muutaman starttauksen jälkeen.
Tars alkaa pyöränlaakereita vaihtamaan taakse ja ihmetellä mitä tuon suorastaan silmin nähtävän nopeasti etenevän ruosteen kanssa pitäis tehdä
Jopa moottorin vikavalo sammui muutaman starttauksen jälkeen.
Tars alkaa pyöränlaakereita vaihtamaan taakse ja ihmetellä mitä tuon suorastaan silmin nähtävän nopeasti etenevän ruosteen kanssa pitäis tehdä
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ei ainakaan kuulis tuota näkkileivän syöntiä muistuttavaa rapinaa
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ransitti
Ainoa toimiva keino ruosteen pois saamiseksi pihalta on varmenteen luominen Trafin asiointipalvelussa. Kaikki muu on maskausta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Ransitti
Rosvolinna kirjoitti: ↑19 Huhti 2021 16:01 Ainoa toimiva keino ruosteen pois saamiseksi pihalta on varmenteen luominen Trafin asiointipalvelussa. Kaikki muu on maskausta.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Rakentelin lisää koirahäkkiä tavaratilaan, että saadaan omat ja vieraat eläimet kyytiin.
Deadline on perjantaina 1930, silloin pitäisi Tallink Star niminen ruuhi irrota laiturista kohti Tallinnaa.
Sitä ennen pitäisi laittaa vielä vaneri tavaratilaan tehdyn häkin päälle, tehdä jonkinlainen stoppari ja lukitussalpa sängyn alla olevaan häkkiin laitetulle väliseinälle ja täyttää ilmastointi. Ainakin. Voi olla muutakin, mutta ei välttämättä muista
Ilmastoinnin kompuran sain vaihdettua eilen. Olihan mielenterveyttä koetteleva remontti. Kompura on alimmaisena lohkon kyljessä vesi- ja alipainepumpun alla. Kylmäaineputket on kiinni kompuran päällä. niihin ei mahdu koskemaan kompuran ollessa paikallaan vaan se täytyy ensin irroittaa kiinnikkeistään ja sitten käsikopelolla välistä irroittaa kaksi M6 pulttia. Ja sama laulu tietysti takaisinpäin.
Deadline on perjantaina 1930, silloin pitäisi Tallink Star niminen ruuhi irrota laiturista kohti Tallinnaa.
Sitä ennen pitäisi laittaa vielä vaneri tavaratilaan tehdyn häkin päälle, tehdä jonkinlainen stoppari ja lukitussalpa sängyn alla olevaan häkkiin laitetulle väliseinälle ja täyttää ilmastointi. Ainakin. Voi olla muutakin, mutta ei välttämättä muista
Ilmastoinnin kompuran sain vaihdettua eilen. Olihan mielenterveyttä koetteleva remontti. Kompura on alimmaisena lohkon kyljessä vesi- ja alipainepumpun alla. Kylmäaineputket on kiinni kompuran päällä. niihin ei mahdu koskemaan kompuran ollessa paikallaan vaan se täytyy ensin irroittaa kiinnikkeistään ja sitten käsikopelolla välistä irroittaa kaksi M6 pulttia. Ja sama laulu tietysti takaisinpäin.
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Ransitti
Nyt seuraa rahanarvoinen vinkki jos olet menossa transit-kaupoille, koskee myös Ducato/Boxer/Jumper autoja jostain -06 eteenpäin jos on 100hv malli, näissä moottori on Fordin tekele.
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
[/quote]
Muistin tämän komentin
Onko tämä ong myös Transit customeissa? -13 vm alkaen 2,2 konella on etuvetomalli useassa on 300 tuhannen km kohdalla moottori uusittu onhan tuo hyvä saavutus ( ennen ”2,4 yorkit ” tarvi kunnostusts 1-200 välillä) , huomoiden euro5/6 tuomat ongelmat,
uusissa tais olla 2 litraset ehkä vanhasta kehitetty (tai täysin uusi)
Ensimmäiseksi kannattaa haistaa moottoriöljyä, jos se haisee "kitkerälle" on syytä huolestua.
Toiseksi moottori käyntiin ja öljykorkki auki. Jos korkista käy voimakas puhallus kera kitkerän käryn on homma todennäköisesti klaari. Kansi kiinni ja karkuun.
[/quote]
Muistin tämän komentin
Onko tämä ong myös Transit customeissa? -13 vm alkaen 2,2 konella on etuvetomalli useassa on 300 tuhannen km kohdalla moottori uusittu onhan tuo hyvä saavutus ( ennen ”2,4 yorkit ” tarvi kunnostusts 1-200 välillä) , huomoiden euro5/6 tuomat ongelmat,
uusissa tais olla 2 litraset ehkä vanhasta kehitetty (tai täysin uusi)
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
En tiedä sanoa onko tätä ongelmaa mk8/custom malleissa, mutta juttujen perusteella ovat muutoin melko mielenkiintoista silkkoa noin teknisesti ja sähköjen osalta myös.BussMAN kirjoitti: ↑23 Elo 2021 19:06
Muistin tämän komentin
Onko tämä ong myös Transit customeissa? -13 vm alkaen 2,2 konella on etuvetomalli useassa on 300 tuhannen km kohdalla moottori uusittu onhan tuo hyvä saavutus ( ennen ”2,4 yorkit ” tarvi kunnostusts 1-200 välillä) , huomoiden euro5/6 tuomat ongelmat,
uusissa tais olla 2 litraset ehkä vanhasta kehitetty (tai täysin uusi)
Jossain malleissa taisi olla jotakin jakopää ongelmaa yms.
Henkilökohtaisesti katson parhaaksi pitää nykyaikana muodikasta turvaväliä noin uusiin malleihin
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Auto tuli kuntoon ja reissu heitettiin. Ilmastointiremontti onnistui viimeisen päälle, ei ole koskaan vielä noin kylmää puhaltanut
Keli ei pettänyt taaskaan. Vähän Tallinnan ulkopuolella Luigessa oli lähes hellekeli, lauantai iltapäivästä saatiin kunnon sadekuuro, mutta onneksi omalta osalta oli kehät ohi silloin jo, niin ei edes kastuttu.
Viroon matkailusta pari sanaa, vaikka itse kulkutauti ei jaksa kyllä kiinnostaa kun sitä joka tuutista työnnetään
Viroon mennessä kukaan ei ollut kiinnostunut mistään papereista, ihan vanhaan malliin mentiin laivasta ulos ja omille teilleen jokainen. Edes yhtään tullimiestä ei näkynyt.
Takaisinpäin tullessa Viron puolella ekaa kertaa koskaan halusi tullimies katsoa autoon Ei sitä mitkään paperit kiinnostaneet, vaikka kolme neljästä koirastakin olivat ilman omistajiaan meidän kyydissä.
Suomen puolella taas katsottiin rokotetuilta paperit ja rokottamattomat ohjattiin testijonoon. Veikkaisin, että jos tulee sellaisella lähdöllä jossa laiva on täysi, niin aikaa satamassa operointiin saa varata jopa tunnin-puolitoista. Nyt meni vartin verran ja laiva oli käytännössä tyhjä.
Ajoitus takaisin tullessa oli melko nappi. Ajettiin Megastarin alimmalle autokannelle, vähän takaovea ja ikkunoita raolleen, sitten suorittiin hissiin jolla suoraan kannelle 9 ja käveltiin aamupalalle. Heti tullessa napattiin mehulasit mukaan ja mentiin pöytään, niin samassa laiva tärähti liikkeelle.
Kotiin tullessa ei ehtinyt moottori kunnolla edes kylmäksi kun otin jo yhdestä häkistä väliseinän pois ja tein takimmaiseen koppiin uuden.
Muutaman viikon päästä pitäisi mennä uusi reissu jolloin pitäisi saada mahtumaan viisi ihmistä ja kuusi tanskandoggia kyydille
Osa koirista on vieraita toisilleen, joten väliseinäratkaisuja tarvitaan jotta laivamatka on kaikille turvallinen.
Keli ei pettänyt taaskaan. Vähän Tallinnan ulkopuolella Luigessa oli lähes hellekeli, lauantai iltapäivästä saatiin kunnon sadekuuro, mutta onneksi omalta osalta oli kehät ohi silloin jo, niin ei edes kastuttu.
Viroon matkailusta pari sanaa, vaikka itse kulkutauti ei jaksa kyllä kiinnostaa kun sitä joka tuutista työnnetään
Viroon mennessä kukaan ei ollut kiinnostunut mistään papereista, ihan vanhaan malliin mentiin laivasta ulos ja omille teilleen jokainen. Edes yhtään tullimiestä ei näkynyt.
Takaisinpäin tullessa Viron puolella ekaa kertaa koskaan halusi tullimies katsoa autoon Ei sitä mitkään paperit kiinnostaneet, vaikka kolme neljästä koirastakin olivat ilman omistajiaan meidän kyydissä.
Suomen puolella taas katsottiin rokotetuilta paperit ja rokottamattomat ohjattiin testijonoon. Veikkaisin, että jos tulee sellaisella lähdöllä jossa laiva on täysi, niin aikaa satamassa operointiin saa varata jopa tunnin-puolitoista. Nyt meni vartin verran ja laiva oli käytännössä tyhjä.
Ajoitus takaisin tullessa oli melko nappi. Ajettiin Megastarin alimmalle autokannelle, vähän takaovea ja ikkunoita raolleen, sitten suorittiin hissiin jolla suoraan kannelle 9 ja käveltiin aamupalalle. Heti tullessa napattiin mehulasit mukaan ja mentiin pöytään, niin samassa laiva tärähti liikkeelle.
Kotiin tullessa ei ehtinyt moottori kunnolla edes kylmäksi kun otin jo yhdestä häkistä väliseinän pois ja tein takimmaiseen koppiin uuden.
Muutaman viikon päästä pitäisi mennä uusi reissu jolloin pitäisi saada mahtumaan viisi ihmistä ja kuusi tanskandoggia kyydille
Osa koirista on vieraita toisilleen, joten väliseinäratkaisuja tarvitaan jotta laivamatka on kaikille turvallinen.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Pääsi tuossa arjen kiireissä leima kylmenemään, eikä nyt juuri ole ajoa ollutkaan.
Eilen meinasin nohevana käydä leimalla kun oli työasioitakin nurkilla.
Ei hyvin päättynyt se reissu, dynamometrillä edestä jarruputki poikki ja punainen tarra lasiin
Parempi tietty tuossa kuin jonkun hypätessä kulman takaa suojatielle, mutta kyllähän se ylimääräinen homma ja rahanmeno aina harmittaa
No josko tälle päivälle saisi putkea, niin voi korjata vahingot ja käydä uusintanäytöllä
Jutustelin samalla inssin kanssa piirturiasiasta ja hän sanoi trafin ohjeen olevan nykyään sellainen, että jos autossa on piirturi, nii se täytyy olla tarkastettu. Tiiä sitten mikä totuus on
VDO digipiirturista yksi varoituksen sana. Tehtiin tarkastus samalla kun hain rajoittimesta lappua ja huoltoukko kertoi näissä VDO:n piirtureissa olevan sellaisen ominaisuuden, että jos laitteessa oleva "muistiparisto" tyhjentyy ja akunkenkä irroitetaan ts. laite pääsee täysin virrattomaksi, niin se kuulemma menee sellaiseen tilaan, ettei sitä saa enää toimimaan vaan ainoa mahdollisuus on uusia piirturi
Muistipatterin uusiminen kuuluu tehdä tarkastuksen yhteydessä, mutta kaikki eivät sitä kuulemma jostain syystä tee
Eilen meinasin nohevana käydä leimalla kun oli työasioitakin nurkilla.
Ei hyvin päättynyt se reissu, dynamometrillä edestä jarruputki poikki ja punainen tarra lasiin
Parempi tietty tuossa kuin jonkun hypätessä kulman takaa suojatielle, mutta kyllähän se ylimääräinen homma ja rahanmeno aina harmittaa
No josko tälle päivälle saisi putkea, niin voi korjata vahingot ja käydä uusintanäytöllä
Jutustelin samalla inssin kanssa piirturiasiasta ja hän sanoi trafin ohjeen olevan nykyään sellainen, että jos autossa on piirturi, nii se täytyy olla tarkastettu. Tiiä sitten mikä totuus on
VDO digipiirturista yksi varoituksen sana. Tehtiin tarkastus samalla kun hain rajoittimesta lappua ja huoltoukko kertoi näissä VDO:n piirtureissa olevan sellaisen ominaisuuden, että jos laitteessa oleva "muistiparisto" tyhjentyy ja akunkenkä irroitetaan ts. laite pääsee täysin virrattomaksi, niin se kuulemma menee sellaiseen tilaan, ettei sitä saa enää toimimaan vaan ainoa mahdollisuus on uusia piirturi
Muistipatterin uusiminen kuuluu tehdä tarkastuksen yhteydessä, mutta kaikki eivät sitä kuulemma jostain syystä tee
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Kovin on ajatuksena, että jossain kohtaa käy räjähdys ja kaikki tähän asti tehdyt sisuskalut lentää pihamaalle.
Tässä on matkan varrella tullut jonkin verran tarkentavia ajatuksia millaisia ratkaisuja tulisi olla.
Tarkoitus on tehdä kaksi häkkiä jotka molemmat olisivat jaettavissa kahtia sellaisella väliseinällä joka on nostettavissa häkin "kattoon" säilöön silloin kun niitä ei tarvita. Samaten on jonkinlainen idea, että valiseinän paikka voisi olla säädettävissä jonkinlaisella toleranssilla.
Nämä ratkaisut siksi, että tuntuu kyydissä kulkeva koiramäärä vaihtelevan, samaten se, että kuinka ne voivat yhdessä matkustaa.
Taakse on myös lisättävä oma lämmityskenno, koska tuollainen puutarhavaja ei lämpeä perältä asti pelkästään edestä puhaltamalla vaikka ajaisi epsanjaan asti.
Tai siis lämpeehän se sitte, mutta se ei ole lämmityslaitteen ansiota
Siitä puheenollen, on vähän rahtihinnat nousseet kai tämän kulkutaudin tähden
Olis ollut kiinassa passelin näköinen kenno puhaltimilla noin viidelläkympillä.
Vaan kun rahti olis ollut melkein kuuskymppiä, niin ei taida raaskia..
Toisaalta samantapainen maksaa suomessa likemmäs 200..
Täytynee tutkia romukasoja josko jostain löytyis edes melkein ilmaseksi jotain lähes sopivaa
Tässä on matkan varrella tullut jonkin verran tarkentavia ajatuksia millaisia ratkaisuja tulisi olla.
Tarkoitus on tehdä kaksi häkkiä jotka molemmat olisivat jaettavissa kahtia sellaisella väliseinällä joka on nostettavissa häkin "kattoon" säilöön silloin kun niitä ei tarvita. Samaten on jonkinlainen idea, että valiseinän paikka voisi olla säädettävissä jonkinlaisella toleranssilla.
Nämä ratkaisut siksi, että tuntuu kyydissä kulkeva koiramäärä vaihtelevan, samaten se, että kuinka ne voivat yhdessä matkustaa.
Taakse on myös lisättävä oma lämmityskenno, koska tuollainen puutarhavaja ei lämpeä perältä asti pelkästään edestä puhaltamalla vaikka ajaisi epsanjaan asti.
Tai siis lämpeehän se sitte, mutta se ei ole lämmityslaitteen ansiota
Siitä puheenollen, on vähän rahtihinnat nousseet kai tämän kulkutaudin tähden
Olis ollut kiinassa passelin näköinen kenno puhaltimilla noin viidelläkympillä.
Vaan kun rahti olis ollut melkein kuuskymppiä, niin ei taida raaskia..
Toisaalta samantapainen maksaa suomessa likemmäs 200..
Täytynee tutkia romukasoja josko jostain löytyis edes melkein ilmaseksi jotain lähes sopivaa
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Ransitti
Mulla ois kennopuhaltimia tuolla jouten vaik kui! Tuuks hakee? Nyt ois ajokelit kohillaa!
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
No saakeli
Onks minkä kokoisia? Tähän väliin sais olla melko kompakti ratkaisu..
Oisin jo tulossa, mutta kun joutuu harjottaan näitä nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä
Scania BF86S Lahti 10 -78
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 296
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Ransitti
Nyt alkoi pihalta kuulua näkkärin rouskutusta muistuttuva ääni. telkkari kiinni ja kuunneltiin emännänkanssa mistä kuului. sehän kuului tuosta minkä päivällä hain M-B 416 sprintteristä. TRANSITTI oli samalla paikalla hiljaa kai pelkäsi miuta tai emäntää.
huomenna päivänvalossa näkee onko siinä vielä ikkunat paikoillaan vai maassa.
huomenna päivänvalossa näkee onko siinä vielä ikkunat paikoillaan vai maassa.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Kyllä kun mersujenkin yleisilmettä katselee liikenteessä, niin ikkunoiden putoamisen pelko on välillä ihan perustellun oloista
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Ransitti
En tiä ehinkö niitä kaivelee ku pitäis yrittää ettii kaikkee muutaki täs lähtötohinas mut jos en ehi, ni ei ne täältä todellakaa mihinkään häviä! Voin laittaa faijalle viestiä jos sovitaan niin. Se kaivelee ne sit tohon riviin. Oon niissä paikoissa kyl tonkimas vielä et saatan vaik muistaakki!
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ei ny mitään hätää sillain ole, että ei hommassa mitään konkreettista tapahdu "just nyt" eli ehditään asialle varmasti myöhemminkin..neppi kirjoitti: ↑01 Helmi 2022 02:09
En tiä ehinkö niitä kaivelee ku pitäis yrittää ettii kaikkee muutaki täs lähtötohinas mut jos en ehi, ni ei ne täältä todellakaa mihinkään häviä! Voin laittaa faijalle viestiä jos sovitaan niin. Se kaivelee ne sit tohon riviin. Oon niissä paikoissa kyl tonkimas vielä et saatan vaik muistaakki!
Scania BF86S Lahti 10 -78
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 296
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Ransitti
arvaat varmaan mitä vastausta odotin. on tuo rommeli vaan niin eri kuin ransitti. kaikki paino tuon valuraudan johdosta edessä. ei puhettakaan voortin ajo-ominaisuuksista. oli ikkunat pihalla tosin vielä paikoillan.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Tykkään kans, että ransu on hyvä ajettava, seiskakoppaisessa on ratin asento alkuun outo, mutta siihen tottuu pian. Penkit on heittämällä paremmat kuin mersussa.setrailija kirjoitti: ↑01 Helmi 2022 18:21 arvaat varmaan mitä vastausta odotin. on tuo rommeli vaan niin eri kuin ransitti. kaikki paino tuon valuraudan johdosta edessä. ei puhettakaan voortin ajo-ominaisuuksista. oli ikkunat pihalla tosin vielä paikoillan.
Ruosteen suhteenhan nuo on sellaisia, että mersu happanee päältä rumasti siinä missä voortti pysyy hyvän näköisenä, mutta happanee helmoista ja pohjasta.
Oikean automaattilaatikon kun saisi niin ransu olisi aivan voittajapeli..
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Ransitti
Mun mielestä ransut on ollut aina hyviä ajaa. Myös ne erikoisemmilla mitoilla olevat, eli esim korkeat pätkämallit.
Mädäntymisen suhteen ford ja mersu ovat aika samoilla linjoille, mutta fordiin ei vaan tule niitä keskelle suoraa kylkeä tuhjästä ilmestyviä ruosteita.
Mädäntymisen suhteen ford ja mersu ovat aika samoilla linjoille, mutta fordiin ei vaan tule niitä keskelle suoraa kylkeä tuhjästä ilmestyviä ruosteita.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Ransiitti on koko alkuvuoden tehnyt ihan päivittäisen ajoauton virkaa, nyt se on päässyt ihan matkailuhommiin.
Taas ihan järkiperäistä touhua. Neljän koiran, joista yhdellä on jalka paketissa, kanssa Uumajaan koiranäyttelyyn.
Ja ettei tulisi liian järkevä vaikutelma, niin laivalippu vaasasta tuntui kalliilta, joten ajetaan Tornion kautta
Torstaina iltapäivästä lähdettiin ja pattia riitti ajaa Hirvaskankaan abc:lle matkaparkkiin.
Yö meni ihan mallikkaasti, likan kanssa koisattiin piippuhyllyllä ja emäntä oli koirahäkissä
Lähtiessä tempaisin lahtikosta verhoja mukaan, että saa tiloja vähän hämärämmäksi. Tottakai unohtui laskuista sivuoven ruutu, mutta onneksi roudarinteippi ja pyyheliina pelastavat
Aamusella ylös, koirat ulos, kylmälaukusta voileipää ja invertterin voimin kahvipannu porisemaan.
Siitä tienpäälle, seuraava pysähdys hyvän matkaa iltapäivän puolella Tupoksessa jossa syötiin lounasta.
Perinteinen PPP, eli p*skaa palvelua pohjoisessa näyttää naamaansa taas.
Varattiin eräältä alueelta mökki kun ajateltiin, että olisi ihan kiva käydä illalla suihkussa ja oikaista oikeaan sänkyyn.
Maksettiin koiramaksu yhdestä koirasta ja loput saisivat olla autossa.
Kohta tuleekin vastaus varaukseen, että kaikista koirista olisi maksettava siis kaikkineen koiramaksut olisivat olleet liki saman hintaiset mökin kanssa, huolimatta siitä, että vain yksi koira olisi tulossa mökkiin sisälle.
Tuumailtiin, ett voitte pitää tunkkinne, eikun siis mökkinne koittivat vielä pidättää kahtakymppiä perutusta varauksesta, mutta aika pienellä vänkäyksellä ymmärsivät, että rahan on syytä palautua täysimääräisenä.
Seuraavassa paikassa ei vastata puhelimeen lainkaan huolimatta useammasta yrityksestä.
Ajeltiin sitten kylmästi Simoon Lapin rinki campingiin kyselemään onko mökkejä.
Ei ollut, mutta sähköpaikka järjestyi, joten ei muuta kuin kunnon white trash-leiri pystyyn
Infra taitaa olla pääosin -70 luvulta, eikä remonttia ole suottapaljon tehty.
Siistiä ja siivottua on silti ja suihkusta tulee lämmintä vettä.
Ainoa miinus tulee miljoonasta hyttysestä.
Aamusella taas leiri kokoon ja kohti nuuskapetterien valtakuntaa.
Jos on suomessa huonot tiet, niin meno ei kyllä länsinaapurissa muutu.
E4 on joko reikiä ja paikkoja täynnä tai sitten on tietyö.
Pahimmissa paikoissa ajettiin muutama kilometri soralla.
Jossain Piitimen ja Skellefteån välillä pysähdytään kylmäaseman pihalle ja kunnon valkoroskan tapaan keitellään evästä tokmannin kaasukeittimellä retkipöydän päällä ja kuseskellaan nurkkiin.
Illansuussa ollaan Uumajassa ja keli näyttää sen verran kesäiseltä, että hyödynnetään etukäteen varattu hotellihuone.
Ei riitä huumori asustella näin pienessä tilassa ison koiralauman kanssa kaatosateen kastellessa aivan kaiken
Testiajo näyttää, että ransiitissa kelpaa kyllä yöpyä.
Parannuslistalle menee ensitilassa pimennysverhot, joko neppareilla tai tarranauhalla kiinni karmeihin.
Etupenkkeihin olisi hyvä saada myös kääntölevyt, helpottaisi paljon pakollista tavaroiden siirtelyä ja saisi mukavamman istumajärjestelyn leiriytymisen ajaksi.
Tavaran siirtelyä helpottaisi myös jonkinlaiset yläkaapit kuskin puoleiselle kyljelle.
Jonkinlainen pöytä on myös saatava, mieluiten sellainen jonka saa taiteltua piiloon kun ei tarvetta ole.
Taas ihan järkiperäistä touhua. Neljän koiran, joista yhdellä on jalka paketissa, kanssa Uumajaan koiranäyttelyyn.
Ja ettei tulisi liian järkevä vaikutelma, niin laivalippu vaasasta tuntui kalliilta, joten ajetaan Tornion kautta
Torstaina iltapäivästä lähdettiin ja pattia riitti ajaa Hirvaskankaan abc:lle matkaparkkiin.
Yö meni ihan mallikkaasti, likan kanssa koisattiin piippuhyllyllä ja emäntä oli koirahäkissä
Lähtiessä tempaisin lahtikosta verhoja mukaan, että saa tiloja vähän hämärämmäksi. Tottakai unohtui laskuista sivuoven ruutu, mutta onneksi roudarinteippi ja pyyheliina pelastavat
Aamusella ylös, koirat ulos, kylmälaukusta voileipää ja invertterin voimin kahvipannu porisemaan.
Siitä tienpäälle, seuraava pysähdys hyvän matkaa iltapäivän puolella Tupoksessa jossa syötiin lounasta.
Perinteinen PPP, eli p*skaa palvelua pohjoisessa näyttää naamaansa taas.
Varattiin eräältä alueelta mökki kun ajateltiin, että olisi ihan kiva käydä illalla suihkussa ja oikaista oikeaan sänkyyn.
Maksettiin koiramaksu yhdestä koirasta ja loput saisivat olla autossa.
Kohta tuleekin vastaus varaukseen, että kaikista koirista olisi maksettava siis kaikkineen koiramaksut olisivat olleet liki saman hintaiset mökin kanssa, huolimatta siitä, että vain yksi koira olisi tulossa mökkiin sisälle.
Tuumailtiin, ett voitte pitää tunkkinne, eikun siis mökkinne koittivat vielä pidättää kahtakymppiä perutusta varauksesta, mutta aika pienellä vänkäyksellä ymmärsivät, että rahan on syytä palautua täysimääräisenä.
Seuraavassa paikassa ei vastata puhelimeen lainkaan huolimatta useammasta yrityksestä.
Ajeltiin sitten kylmästi Simoon Lapin rinki campingiin kyselemään onko mökkejä.
Ei ollut, mutta sähköpaikka järjestyi, joten ei muuta kuin kunnon white trash-leiri pystyyn
Infra taitaa olla pääosin -70 luvulta, eikä remonttia ole suottapaljon tehty.
Siistiä ja siivottua on silti ja suihkusta tulee lämmintä vettä.
Ainoa miinus tulee miljoonasta hyttysestä.
Aamusella taas leiri kokoon ja kohti nuuskapetterien valtakuntaa.
Jos on suomessa huonot tiet, niin meno ei kyllä länsinaapurissa muutu.
E4 on joko reikiä ja paikkoja täynnä tai sitten on tietyö.
Pahimmissa paikoissa ajettiin muutama kilometri soralla.
Jossain Piitimen ja Skellefteån välillä pysähdytään kylmäaseman pihalle ja kunnon valkoroskan tapaan keitellään evästä tokmannin kaasukeittimellä retkipöydän päällä ja kuseskellaan nurkkiin.
Illansuussa ollaan Uumajassa ja keli näyttää sen verran kesäiseltä, että hyödynnetään etukäteen varattu hotellihuone.
Ei riitä huumori asustella näin pienessä tilassa ison koiralauman kanssa kaatosateen kastellessa aivan kaiken
Testiajo näyttää, että ransiitissa kelpaa kyllä yöpyä.
Parannuslistalle menee ensitilassa pimennysverhot, joko neppareilla tai tarranauhalla kiinni karmeihin.
Etupenkkeihin olisi hyvä saada myös kääntölevyt, helpottaisi paljon pakollista tavaroiden siirtelyä ja saisi mukavamman istumajärjestelyn leiriytymisen ajaksi.
Tavaran siirtelyä helpottaisi myös jonkinlaiset yläkaapit kuskin puoleiselle kyljelle.
Jonkinlainen pöytä on myös saatava, mieluiten sellainen jonka saa taiteltua piiloon kun ei tarvetta ole.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
Mää juur mietin mielessäni, että ei oo ihme kun pohjoisen asukkeja pidetään kovina ryyppymiehinä.
Puolet vuodesta on helvetin kylmää ja pimeetä. Toiset puolet vaan kylmää ja helvetisti itikoita. Ei sitä selvinpäin kestä
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Ransitti
Lapinmiehen kukkakeitto pitää yleiskunnon korkealla ( onko tullu ruoka? ellei voin kirjoittaa valmistusohjeen).
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Ransitti
En ole moiseen törmännyt, mutta voisin kuvitella aineiden olevan laihialaista kesäkeittoa vastaavat, mutta vesi vaan vaihdetaan väkevämpään
Scania BF86S Lahti 10 -78