Horror Lines 3.0

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 15 Heinä 2019 14:15

Ite festari ookoo. https://m.youtube.com/watch?v=cwgccePE8ks. Miälettömästi kovia bändejä, upeita workshopeja (osa kylläki vähä outoja), ja hienoja ihmisiä! Yks suurimpia syitä mun busseille on kuitenki ne ihmiset, joita näillä reissuilla päätyy bussiin istuu, juomaan kahvia ja hengaa. Upeita tyyppejä, upeita keskusteluita ja tarinoita. Maailma on joka kerta pikkusen parempi paikka. Saatiin myös taas majoittaa ja syöttää yks liftari (ne on vähentyny tosi paljon! Koko matkan aikana en oo nähny ku yhden so far).

Sit rauhallinen pakkaus, stage nippuun ja peräkoukkuun ja nokka kohti Saksaa ja Homeward-festivaalia (https://www.homeward-festival.de/ ). Matkalla yritettiin löytää ajokaivoo, mut Puolassa semmosta ei ollu, vaikka tienvarsiliikennemerkki niin sanoiki ja Saksan puolella ne on valtionsalaisuuksia, eikä täällä idässä niitä uskota ees meidän saksalaiselle laulajatytölle, koska hän on etelästä...

Tultiin festarialueelle puolen yön aikaan ja heti oli kuus festarinrakentajaa dösässä istuu ja jubaa. Kahelta päästiin nukkumaan. Nyt on pari vapaapäivää ja torstaina alkaa ryminä. Meidän veto päälavalla perjantaina klo 18:00. Prime Time.

Tuntui hauskalta jyrätä Horrorilla (vaikkaki eri) tutuissa maisemissa! Taivas on näillä lakeuksilla aika iso ja lähellä.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 15 Heinä 2019 23:38

Loppu bändi lähti tänään Berliiniin ja mä jätin itteni tänne. Pikkusen lisää keittiönrakennusta, loput makuuosaston ikkunat umpeen (jostain ensiapulaukusta löytyi sopivaa hopeapintaista kasvihuonemouvia) ja nyt istun Radler kourassa maissipellonlaidassa ja ihmettelen aivan jäätävän hienoa kuuta.

Mitä pitää tehdä jos Elektramagikkk on täynnä, eikä ajokaivosta oo mitään tietoa kellään? Paljoks siinä on tilavuus? Ei oo alasäiliöö tässä keksinnössä. Jos jostain karavaanikaupasta kipasis semmosen jätevesisäiliöhommelin?

Hobo
Apukuski
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Syys 2018 01:24
Truck: mb
Location: roadland

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Hobo » 16 Heinä 2019 02:01

11 vettä ensin ja sitte kun on sen kanssa sitä itteensä yhteensä +24 litraa :arrow: on täynnä :!:

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 16 Heinä 2019 12:57

Eli oikein asemoitu rullailtava 30l jätevesiastia riittäis välivarastoksi / kuljetuxeen?

Hobo
Apukuski
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Syys 2018 01:24
Truck: mb
Location: roadland

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Hobo » 16 Heinä 2019 22:10

10 litran sanko alle ja varovasti lasket sen täyteen ja viet pois ... saat hätätilassa lisää aikaa :lol:

Sprinter
Kippari
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Elo 2013 21:25
Location: Syrjäinen etelärannikko

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Sprinter » 16 Heinä 2019 22:34

park4night sovellus näyttää tyhjennyspaikkoja, katto sieltä ja kuuklella lisää. Voi olla ettei kaikki ole pusseille tarkotettuja.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 17 Heinä 2019 10:03

Eilen jotain hömppää. Kiristelin hihnoja ja hampaita. Laturien hihnat on kiristys ihan tapissaan, eikä niille voi minkään. Vikisee aina välillä. Avasin jääkaapin koneikon tarkistus- / huoltoluukun ja löysin kompuran, niinku oletin. Mylly lähtee napista pyörii, mut kenno ei lämpiä, eikä kaappi kylmene. Vissiin freonit karannu Uuden-Seelannin ylle otsoonireikään...

Hämmästelin myös etupään valaisinratkaisuja... löytyy nippusidettä ja sähköteippii iha huolella! Täytyy jossain vaiheessa vähä hämmästellä lisää, mut siis esim sumarit on rakennettu em materiaaleista lähes kokonaan.

Keittiöön lisäsin pari puuttuvaa ruuvia.

Vain kolme tyyppii kävi istuu ja jubaa... Ü

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 20 Heinä 2019 15:04

Vedin mukana bändisyistä kulkevilla 16A (ois ollu myös 32A ja 63) roikilla festarialueelta sähköt dösälle. Alakeskus etunurkan alle ja siitä roikalla sekä keittiöön, että takanurkalle, jossa hyvän kelin bänditreenit ja satunnaiset jamit. Autoon on asennettu semmonen kallis ylläpitolaturi ja näyttää toimivan... iltojen sisävalonpoltolla, vessalla ja ratijonhuuvvatuksella auton oma volttimittari näyttää ~26V. En piä pahana.

Eka kuuma päivä tänään ja on kyllä ilppiä ikävä! Kaikki räppänät auki, jopa katon varauloskäynnit ammuttiin taivaalle, ja silti täällä paistuu. Onneks on uimareikä (swimming hole, lampi) vieressä ja festarialueella varjoa ja bäkkärillä isot jääkaapit, jonne voi muuttaa asumaan , kuhan kippaa ne juomat roskalavalle eka.

Muute ookoo. Jos ei sulla oo muuta tekemistä, tuu tänne.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 05 Elo 2019 01:31

B69FB34D-8A40-43A1-B666-54B337A66F1A.jpeg
Tommone tuli meidän viereen parkkiin yks päivä. Lantz Bulldog vuodelta vissii yks. Kaks tahti dieseli, jonka käynnistämiseen tarvitaan ”hytistä” vakiona löytyvää bensakäyttöstä puhalluslamppua ja rattia - siis ohjauspyörää. Koneen nokassa on pikkunen luukku, johon toho laitetaan tohottamaan puoleks tunniks (kuulemma yhen oluen verran). Seuraavaks irrotetaan ratti rattiputkineen siitä penkin edestä ja työnnetään koneen kylessä olevan hihnapyörän, siis sen ison leveen millä käytetään sirkkeliä, keskelläolevaan reikään. Toho pois ja luukku kii, polttoainehana auki ja (ilmeisesti) pakkosyöttö auki kans. Ratista kääntämällä oikea tahti kohilleen ja sit rivakka pyöräytys. Kone lähtee nätisti käyntiin ja alkaa puskee savurenkaita taivaalle. Äskeiset hanat oikeeseen asentoon, ratti ja toho takas paikoilleen ja kovaa ajoo!

Mahtava laite! Näitä ja muitaki vanhoja Saksan rattoreita pyöri siinä hoodeilla tämäntämää. Siististi cool!
Viimeksi muokannut neppi, 06 Elo 2019 00:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Reissureki
Rattimajuri
Viestit: 182
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 05 Elo 2019 02:54

neppi kirjoitti:
05 Elo 2019 01:31
870F5827-52C1-48FC-B6A5-AB38CF177832.jpeg
Mykistävä kuva!

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 06 Elo 2019 00:07

Reissureki kirjoitti:
05 Elo 2019 02:54
neppi kirjoitti:
05 Elo 2019 01:31
870F5827-52C1-48FC-B6A5-AB38CF177832.jpeg
Mykistävä kuva!
Korjasin!

Homeward festari oli ”vaik kui siisti”! Jäätiin koko loppu ajaks ja, kuten festarijohtaja jo tulopäivänä ilmoitti, ”lopuks poltetaan kaikki”. Sunnuntaina iltapäivällä alettiin purku, ja ku päälava oli saatu alas, syttyi ”keskusaukiolle” kokko. Alueelle oli ripoteltu trukkilavoista tehtyjä festarihuonekaluja vähän joka paikkaan ja yks festarilavoista oli jättimäinen olohuone-teltta, jossa oli sohvia yms. Siinä pitkin iltaa ja yötä istuttiin (aika kaukana!) tulen ääressä, soiteltiin ja laulettiin, syötiin ja osin vähä juotiinki ja koko ajan joku kanto jotain sohvaa tai trukkilavahässäkkää sinne kokkoon! Ü

Aamiainen ja keula kohti Puolaa ja Auschwitzia. Kuten edellä totesin, Saksan ajokaivot on salattu meidän silmiltämme, joten heti rajan jälkeen eka motarihuoltiksella varikkopysäys ja pönttö tyhjäks. Samalla tankki täyteen vähän halvempaa dieseliä.

Wroclaw:n Ikean bussiruudussa yö, aamulla Ikean kahvilassa wifiä ja navigointiohjelman latausta. Edellisen päivän poikkeaminen motarilta aiheutti sen, että Gglmäps kylmäringitti persiön aika huolella. ”Nopein reitti” olis ollu henkilöautolla saati sitte moottöripyörällä älyttömän hauska. 18,7m linja-autoyhdistelmällä ei niinkään. Vikapätkällä ennen isompaa tietä hyppäsi mutkan takaa eteen vielä 16t silta, muttasiis ”kaasullahan takavetosta ajetaan” ja siitä mentiin yli että heilahti.

Ikea Wifillä siis SygicTruckNavigation puhelimeen, parametrit kohilleen ja loppureissu oli huomattavan paljon helpompi!

Auschwitzissa oltiin sen verran myöhään, et päätettiin jäädä yöks ja mennä aamulla sisään. Täytyy sanoo et vähän kuumottava yöpaikka, eikä meidän ryhmän herkkikset oikein nukkunu... muuten oli kyllä iha hyvä mesta olla yötä. Aamulla lippujonot ja kierrokset molemmissa laitoksissa ja sit kokka kohti pohjoista.

Ja kuuden km päästä tää
076CC662-0C7D-4FC6-B7FC-72FC8C5E8987.jpeg
Huolimaton kuski,vähän tiukka kiertoliittymä, siinä uudet jalkakäytävät joka puolella ja terävät kanttarikivet. Kärryn rengas yrittää nousta siihen reunan päälle ja sit tussahtaa näyttävästi pöllähtäen just ku ois helpottanu. Kapee ja mutkanen Puolatie, eikä mitään saumaa pysähtyä mihkään. 2km ja kiertoliittymän päässä bussipysäkki, jolle justjust mahdutaan. Nopee tilannearvio ja työkalujen metsästys. Kärryn mukana kulkee vissiin ainaki 12 saksitunkkia, mut perälaudan aukaisu siinä kohtaa olis tuottanu ehkä jopa enemmän tuskaa ku se penslaus vuonna 1996 (pitiks tääki nyt ottaa puheeks?!?), ja auton tunkit oli siinä tien puolella sillei, et luukun joutu aukasee siihen kaistalle. Ootteks koskaan ihmetelly puolalaisia rekkakuskeja? Ne ei käyttäydy kotimaassaan paremmin ku muualla maailmassa, vaan on enemmin hoidontarpeessa ku paikalliset festivaalijärjestäjät.

Muut työkalut löyty muualta autosta, mut tunkin ja varotuskolmion nouto-operaatio hoitui niin, et yks jäbä seisoi luukun takanurkalla, raotti sitä just sen verran et sovin sinne väliin. Pikkuautot mahtu suhaa siitä ohi sitä satasta mitä nyt normaalistikki 50-rajoituksella ajetaan. Sit jos kuulu ”TRUCK!!!”, mulla oli noin puoltoist sek aikaa lujahtaa luukun välistä pois, ennenku jäbä lämäs sen luukun kii ja molemmat sujahdettiin takanurkan ympäri kärrynaisalle suojaan, rekka kahen sentin päästä ohi, varovainen kurkistus ja sit sopivassa välissä uusiks. Eka kerralla ylimääräset kamat eestä pois, ”TRUCK!!!”, toka kerralla tunkki, ”TRUCK!!!”, kolmannella ja neljännellä kerralla tunkinvarren paikannusta, viidennellä ite varsi ja kutosella (just ennen ku jätettiin kärry yksin) varotuskolmio...

Ei meinannu pullotunkki sopii oikein mihinkään, mut sit kuitenki saatiin pyörä pois ja käveltiin sadan metrin päässä olleelle autokorjaamolle. Kukaan siellä ei puhunu mitään tunnettua kieltä, mut näkihän ne mitä meillä oli ja muutaman puhelun jälkeen kävelin osoitelappu kourassa takasin dösälle. Rikkinäinen pyörä takas paikalleen (ois jarrurumpuki hajonnu muute), sit kärry 6m taaksepäin siihen jalkakäytävälle, se varoituskolmioprosessi, rengas irti ja takapaksiin ja Horrori kohti seuraavaa kiertoliittymää, jossa ukemi ja takas kohti Oswiecim:in kaupunkia.
BC379500-1D2C-4F2B-BDC2-27D555575C57.jpeg
11283F9B-2F4D-404B-A5C7-A98499B08A8D.jpeg
tossa jo uus menossa paikoilleen...
Viimeksi muokannut neppi, 06 Elo 2019 01:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Reissureki
Rattimajuri
Viestit: 182
Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Reissureki » 06 Elo 2019 00:36

neppi kirjoitti:
06 Elo 2019 00:07
Reissureki kirjoitti:
05 Elo 2019 02:54
neppi kirjoitti:
05 Elo 2019 01:31
870F5827-52C1-48FC-B6A5-AB38CF177832.jpeg
Mykistävä kuva!
Korjasin!
Hieno kuva korjattunakin👍

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 06 Elo 2019 01:38

Rengasliikkeessä vähä ennen viittä. Kukaan ei osaa mitään kieltä, kattoo mitä meillä on ja sanoo et ei onnistu ku se on rikki. No ymmärsin sen itekki, tosin ymmärsin myös sen, et ne tarkotti et kumi vielä onnistuis, mut vannetta ei saa tänään enää mistään.

Siihen tuli yks asiakas, hitsari, joka joskus teki Alahärmässä kaivosjättiläisiin kauhoja, mut nyt Hollannissa öljynporauslauttoja, joka Saksan-, Hollannin-, Englannin- ja Puolan sekoituksella alko mua konsultoimaan. Meni sitten loppujenlopuks niin, että tää Lukaz ajelutti mua neljä tuntii ympäri kyliä, soitteli (ja laittoi monet muutki soittelee!) lukemattomia puheluita ja lopulta ajoi mut 30km päähän ja takas hakee joltain yksityiseltä tyypiltä bränikkää vannetta ja rengasta! Ei huolinu rahaa ku parikyt Slotia (vajaa 5€)! Soitti mulle autossa Bombfunk MC:tä ja kertoi tarinoita Suomesta 15-vuoden takaa...

Herkkikset sanoi, et varmaan ei olla enää siinä kaupungissa yötä!!! Ajoin kaupungista ulos. Löyty iso kirkko keskeltä peltoo bensiksen takana. Kirkon parkkikselle leiri pystyyn, bensikseltä jätskit, limut ja kahvimaidot ja päivällisen tekoon. Oli jo pimeä ku ikkunaan koputettiin. Menin ulos. Siellä oli iso äijä ja hieno musta auto. Eka vaihtoehto oli huumeet, mutta oliki kyseisen katolisen kirkon joku kirkkoherra. Oli vähä kiukkusen olonen kaveri, eikä ymmärtäny yhtään taas mitään kieltä. Mähän sensijaan ymmärsin et meidän ei kuuluis olla just siellä just sillo. Pyysin äijää sisälle ja käveliki perässä auton keulalle, jossa pysähtyi ”Band Parking” -kyltin kohdalle (jep. Saatiin se mukaan). Luki sen ääneen: ”Band Parkink”?!?, johon minä että juu kuule, bänd parking! Piispa osoitti kysyvästi sormella ja sanoi ”Band”? No juujuu, bänd, jees. Minä oon Suomesta - Finland, yks on Saksasta - Germania ja kaks, two, Nowa-Zealandija, mutta kaikki neljä - all four asutaan Nowa-Zealandijassa, häh?

Setä näytti tyytyväisemmältä ja ku kysyin et saadaanko nukkua tässä ja näytin bussia, parkkipaikkaa ja tein kansainvälisen ”kädet poskella” -nukkumisviittoman, kaveri sanoi ”okei” ja lähti.

Aamulla vanteen ja kumin kanssa siihe ekaan rengasliikkeeseen, jossa kumi nousi vanteelle ja tasapainottui kolmessa minuutissa. Kysyin paljox maksaa ja kaveri sano ”20PLN”. Löin sille 40 käteen ja lähin menee. Nehä yritti edellisenäki päivänä vissii 20min oikoo sitä vannetta, et oltais päästy saman tien lähtee, eikä silloin huolinu rahaa, ni nyt kostin maksamalla tuplat. Onhan se nyt kuitenki melko kohtuullinen hinta vanteenoikasusta ja rengastöistä toi 10€...

Sit ajettii ja ajettii ja ajettii. Välillä käytiin tankkaamassa ja taas ajettiin...

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 06 Elo 2019 02:27

Koko hiton Puola yhessä päivässä läpi. Ei paha, mut suoraa motaria koko päivä, ni alkaa käymään työstä.

Vaihteet pragas välillä iha huolella, kakkospiirin paineet oli välillä punasella ja jännitemittari kans. Latausvalo ei kuitenkaan palanu koskaan ja ku kuskin vierestä niitä jänniä nappuloita käänteli eri asentoihin, ni jotain siinä mittarissa aina tapahtu ja aina käynnistäessä pyöritti ihan reippaasti, ni en hirveesti huolehtinu. Niistä paineistakaan en, ku mullahan oli uus nelipiiriventtiili. Sivuluukussa. Tehtaan paketissa.

Pohjoispuolassa etin yöpaikkaa ku kaikki rekkaparkit oli täynnä, ja ajauduin jostain syystä jonku ihme linnan viereen umpikujaan. Pimeessä. Sateessa.

Vieressä oli leirintäalue, mut ei toi ois sinne taipunu etu- ei takaperin, mut sen linnan portit oli auki. Kävelin parkkiksen ympäri ja sit kävelin basistin kanssa uudestaan parkkiksen ympäri ja näytin paikat missä sen pitää spottaa ja huutaa ja vilkuttaa valolanppua, jos meinaa osua johonki niistä tsiljoonan mersuista ja volvoista. Ykkösellä ryömittämällä pahimmat kohat ja kymmenen sentin välein auto seis, kuski pihalle ja tilanteen tarkistus. Yhtään ei osunu, tai jos osu, ni ihan varmaan se oli sen ansainnu! Päästiin lopuks portista takasin siihen leirintäaidan viereen kadunvarteen ja siinä yötä. Aamulla (varmaan! Pikemminki iltapäivä!) safkat ja sit järjestin meille siltä respanblondilta suihkunkäyttöoikeuden. Pesukonetta niillä ei ollu.

Kaupan kautta liikkeelle, parikyt kilsan päästä pubitauko, jossa luovutin ViaToll -boksin ja sain 120PLN pantin takas tilille. Tai siis en saanu, ku siinä saattaa mennä kuukaus...

Sit Liettua, josta ei kyllä jääny mitään kerrottavaa. Läpiajomaa, josta saa Dieseliä ja ruokaa halvemmalla ku Suomesta (ihme!). Liettuan ja Latvian rajalla on aivan ihana Venäläinen kauppa, josta saa ihan mitä vain. Ostin puukuulaistuimen, koska voin. Täydennettiin varastoja ja jatkettiin matkaa. Latvia oli tällä kertaa liikenteen puolesta yllättävän helppo, eikä siitäkään jääny kyllä muistikortille yhtään mitään. Pärnussa supermarkettia ja sit taas vakiopaikkaan, Valgeranna Golfklubille, jossa kaikki paikat ihan täys autoja! Olivat jättäneet ne takareunan bussiruudut kulkuväyläksi, mut mullahan on bussi! Tyrkkäsin ruutuun (tai kahteen) eikä kukaan päässy enää minnekkään. Muu jengi lähti uimaan, minä aloin kytkee Venäjäkaupan jännitteenalenninta, että saatiin Puolasta ostettu kylmälaukku käyntiin. 12V vehe poltti jännästi sulakkeita 24V systeemissä. Erikoista.

Aina välillä kävin laittaa jotain luukkuu kii, tai nykäsin autoa pari metrii eteen / taakse (tarpeeton yliviivataan) ku joku halus pois siitä missä se ei ois lähtökohtasesti saanu olla ollenkaan. ”Nykäsin” on sillei suhteellinen käsite, ku nehän paineet tippuu siis kahessa minuutissa ja nousee hitaasti, enkä muutenkaan kiirehtiny sen homman kanssa. Sillee ne oppii, kuule.

Illalla pääsin uimaan ja aiettä ku oli hyvä! Vähän pohjoisen taivaan tähtiä ja niitä ”miten täällä on vielä näin valosaa?!?” kommentteja ja sit nukkumaan.

Aamulla (tällä kertaa oikeesti) pulahdukset, safkat ja tyhjältä parkkikselta takas maantielle. Tallinnassa auto siihen vanhan konserttikaupungintalomikäliepyramidin viereen tyhjälle parkkikselle (siellä on aina tilaa!) ja sit tietenki ne portaat ylös kattoo merta, kaupunkia ja isoja botskeja.
A8A6AA51-6C32-4FF4-AC55-70AA860468FB.jpeg
Kävellen D-terminaaliin ja kuinka ollakkaan, meille löytyi vielä sille päivälle lauttapaikka. Varmistelin luukulla, et kaikki mitat oli oikein ja kyselin virkailijalta et eksä tarvii kärryn rekkaria ollenkaan. Samalla varmistelin poissulkemismenetelmin, ettei Tallinkille tuttua matkustajaporrti-cargoportti / matkustaja- / cargo check in säätöö vaan tällä kertaa tulis. Sit kaupan kautta autolle, pyyhkeet mukaan ja biitsille.

Pikapulahduksen jälkeen auto check in jonoon ja puomillahan sit kesti. Sit näin ku tyttö otti puhelimen käteen ja alko selvittää jotai. Olin et ”ounou, taas samat hässäkät!”. Lopuks rakennekynsi anto passit takas ja sanoi ”You have to pay one Euro, because your trailer is longer than you told us!”. Mun siis pitää maksaa yks euro, koska se kaveri siellä edellisellä luukulla ei lukuisista eripäin asetelluista ilmoituksista, kyselyistä ja argumenteista huolimatta ottanu mun perävaunutietoja sen koneelle. ”Onks kellään käteistä?” Ainii, eiku ”any of yous fellas got any coinsies, aye? Auntie here needs eh euro, aye, bro!”

Vähällä päästiin tällä kertaa. Kunnes sitten....

Siitä kuulettekin seuraavalla kerralla!

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 12 Elo 2019 03:06

Laitan tän tähä itelleni muistilapuks: 4868km

Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 687
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: MB Sprinter 2.9D -00
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Matkamese » 13 Elo 2019 12:52

On kyllä ihan parasta matkapäiväkirjaa/bussinkorjauskurssia ja muutenkin viihdyttävää ja yleissivistävää lukemistoa. Tästä kiitokset!
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 13 Elo 2019 14:01

Nooo tää nyt on vain tämmöstä... kotitekosta...

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 18 Elo 2019 03:19

Puhelin kuoli ja siks on vähän kuvaköyhää kerrontaa ny vähä aikaa...

Lauttamatkassa ei mitään ihmeellistä. Supertuulinen keli, ei kuitenkaan merenkäyntiä, mut ei tehny mieli hengaa kannella.

Helsingissä ajauduin yhteensattumien summista johtuen kahdesta kaistasta just sille, joka oli huono idea. Tiukkoja mutkia ovat laittaneet niihin shikaaneihin siellä ja mullahan on sekä etu- että taka-, että etu- että takaylitystä ja viereisellä kaistalla ne ei ekaks tajunnu sitä ennenku kävi vähän lähellä. Mun vikahan se ois laillisesti ollu, mut ku ei osunu, ni eihän siitä pidetä. Lopuissa mutkissa kaveri piti sit huolen, et siihen ei päässy kukaan muukaan vaaravyöhykkeelle.

Mechelininkadun remonteista johtuen rekkanavigaattori ajatti länsiväylälle ja iha ekana oli vastassa maailma hienoin auringonlasku, jota etelän ihmisten maailmankuvassa kesti ja kesti ja kesti ja kesti!

Ja kesti.

Huikein osa auringonlaskua oli heti siinä Salmisaaren sillalla, mut ku sitä jatku vielä Mäntsälässäki, oli ulkkareilla vähän hämmästelemistä.

Mäntsälä P:n ajokaivolla vessa tyhjäksi ja kohti Kausalaa. Puolen yön paikkeilla hoodeilla ja ku en pimeessä halunnu alkaa työntää sitä stagetraileria Horroreiden pesään, ni pudotin sen kyydistä Kausalan ABC:lle. Sit kilometri "kotipihaan" ja päät tyynyyn.

Aamulla alkoi pyykinpesu, tiskaus ja siivoominen. Sekä marjapensaiden tyhjennys!

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 20 Elo 2019 00:35

Sehän kiipparisti ilmotti heti Kausalassa, et hän ei löydä passia. Kelattiin porukalla muistojen bulevardia taaksepäin ja väitti nähneensä sen laivalla viimeks.

Soittoa Tallinkille, ku ensin siitä kotisivun viidakosta löytyi joku puhelinnumero. Noh, heillä yleensä löytötavarat pysyy laivalla ainaki viikon, ennen löytötavaratoimistoon siirtymistänsä, joten laivalle pitäis saada yhteys ja selvittää et onks se siälä vai eix. Tämähän ei sit taas kuulu millään lailla minkäänlaisen asiakaspalvelun piiriin, mut "voin anta meitän yhteytet laivoile numeron ja sa ittse soitta sit sinnee".

Siitä numerosta ne antaa puhelinnumeron laivalle ja sit senku soittelee ja säätää millo mitäki. Paitsi Megastar on ainoo laiva, jolle ei ole puhelinnumeroo, ainoastaan sähköpostiosoite.

Joka ei toimi. Meilit tulee reboundina takas ja sanoo, et sitä osoitetta ei oo olemassakaan. Soitin kaheksan kertaa sinne yhteydet laivoille, josta siis ei saa laivaan yhteyttä, ja selitin ja selitin, mut ei. Sama sähköpostiosoite aina ja vaikka sen kuinka tarkistin, ni ei toiminu, ei, eikä mitään muuta mahista saada yhteyttä sinne. Esim, et he ottais jollain sisäisellä menetelmällä yhteyden ja ees tarkistais et onks se siellä vai ei.

Jätkä on toisella puolella maapalloo ilman passia ja ainoot tyypit jotka vois jotain tehdä asian selvittämiseks on tehty samasta taikinasta ku se muuan puolalainen asiakaspalvelija, josta aiemmin mainitsin.

Neljäntenä päivänä lopetin ja etin sieltä saman kotisivun suosta reklamaatiolomakkeen, johon selitin asian kokonaisuudessaan ja kopipeistasin sen meilin, jonka olin saanu jo yheksän kertaa boumerangina takas. Samana iltapäivänä tuli sähköposti, joka kertoi et passi on löytynyt, se on laivan respassa ja ohjeet sen noutamiseksi. Tästä eteenpäin teen hemmetin lauttavarauksetki reklamaation kautta! Jos vaikka loppuis se check-in / drive-in säätöki...

Niitten muutaman päivän aikana Horrori siivottiin ja pyykit pestiin ja semmoset perus mitänäitänyon nelipiiriventtiilin vaihdot ja muut taisteltiin kuntoon, lauantaina pakattiin katusoittokamat kyytiin ja lähdettiin Isolle Kirkolle hakee passia. Kisahallin rokkiparkkiin leiri pystyyn, kamat kantoon ja kutosen narikalla siitä kolmen sedän patsaan kautta Suomenlinnaan. Piknikkiä ja katusoittoo ja lopuks vielä perinteiset kaupunkisaitsarit kolomosen narikalla. Paitsi et ei se oo kolomone ennää kö toisee suuntaa. Enne oli kunnollista ku oli T ja B. Minuuusta.

Kisahallin parkissa yö ja nukutti iha hyvin! Aamulla aikasin ylös ja hilpastiin kiipparipoijjan kans terminaaliin, josta sit hänet talutettiin laivaan ja laivasta ulos. Huojentunut oli se ilme ku passi oli taskussa, eikä tarviikkaa piileskellä loppuikää Nepin vanhempien perunakellarissa.

Helsinki oli hyvä! Aurinkoa ja kivasti jengiä. Käytiin Temppeliaukiossa hämmästelee kalliomoskeijaa, Hietsussa uimassa ja sit taas narikalla Kallioon. Karhupuistossa katusoittoa ja pizzaa ja joskus kuuden seittemän aikaan lähettiin valuu takas dösälle.

Mihis ny? En tiiämennää jonnee. Kotkaan siis. Joskus ysin jälkeen oltiin Katariinan venesataman kärjessä, siinä samassa kohtaa, missä fb matkailubussit-ryhmän horrorikansikuva on otettu. Varma paikka ja aina yhtä magee kelistä riippumatta. Nyt sattu hyvä keli ja oli aivan älyttömän hieno ilta! Yks vanha hyvä ystävä Kotkast tuli vielä siihe hengaa ni parempi ku sata jänistä.

Aamulla pulahdukset ja opastetut bussikierrokset paikalle sattuneelle venäläis-nuorelleparille. Auto keskustaan "bussiasemalle" laituriin ja kävelykierros keskustassa. Joku sano "ois kiva päästä suihkuun" (paitsi kylläki englanniks), johon minä että "pyyhkeet, uikkarit ja vaihtostringit mukaan, nyt lähetään!". Siinähän on se mainio uimahalli ihan hoodeilla! Ja maauimala samalla tontilla. Uudessa-Seelannissa noi on superluksus kylpylöitä ja 14€ neljältä meinas aiheuttaa aivon poksahtamisen. Erikseen piti vielä tarkentaa et juujuu, sauna ja uiminen kuuluu hintaan, eikä niistä makseta erikseen!

Ruokakaupan kautta dösälle, jolla Loviisan vierasvenesataman parkkikselle yöksi. Siellä on ne sci-fi vessat. Ehdottomasti käyt kattoo, jos et oo nähny!

Jatkuu ensinumerossa...

Ps. Foto ois kiva

Avatar
setrailija
Rattimajuri
Viestit: 191
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: carrus 602
Location: Joutseno
Viesti:

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja setrailija » 20 Elo 2019 06:49

Moro
miten tuo balttia nykyisin menee. Onko auto kuorma vai linja-auto. Meinaan nuo tiemaksut. Koitin ettiä tuntuu olevan euro3.lla aika kovat.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 20 Elo 2019 15:18

Kaks akseline Linja-auto, Euro2 ja peräkärry oli 13€ Viro-Latvia-Liettua ja Puola sit taas on oma lukunsa. Siellä pitää hommaa se ViaToll boksi, josta maksetaan pantti, oisko ollu n 90PLN, sitä purkkia sit "täytetään" huoltoasemilla tai netissä omalla käyttäjätilillä kilometrien mukaan melkosen näennäissatunnaisesti. Lopettaessa palautetaan boksi ViaToll pisteeseen jos semmosen löytää. Pantin ja ylijäämän saa takas samalle kortille sit joskus.

Kaiken tein aivan just ohjekirjan mukaan ja palauttaessa kaikki ookoo. Viime viikolla sieltä tuli kuitenki kirje maksamattomista tiemaksuista. Oon jostain syystä jääny jonku 34PLN Puolalle velkaa.

Mut siis ei se nyt niin kallista oo verrattuna siihen vaivaan, jonka sen eteen joutuu näkee! Ü

Viro-Latvia-Liettua onnistuu netissä, Puolassa pitää ettii ViaToll piste ensin jostain, laittaa 12nimmarii kahteen paperipinoon (yht 24 allekirjoitusta) että saa sen boksin. Siitä eteenpäin kaiken voi hoitaa netissä tai tankkauksen yhteydessä huoltiksella.

Polttoainehan siellä on halpaa, ruoka hyvää ja Puolalaiset rekkakuskit kuin kotonaan, joten kyllä ehdottomasti suosittelen baltian kautta jevropaan menemistä!

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 21 Elo 2019 15:11

Loviisan vierasvenesataman bussiparkissa loppu akku. Mullahan ei ole ku starttiakut, eikä Kotka-Loviisa väli iha ehi lataa niitä jos ne on jo olemassaa vähän tyhjemmät.

Ensin mietin vetää roikalla jostain, mullahan oli vielä arkullinen 63A, 32A ja 16A hässäköitä mukana, mut ei semmosia lähtöjä ollu missään, paitsi kaukana. Vähän lähempänä ois ollu veneille tarkotettu maasähkötöppeli, mut siitäki ois joutunu vetää 40m roikkaa, jota mulla sit taas ei ollu.

Siihen tulla tupsahti jostain pari bussilastillista sivareita, syystä jota kukaan niistä ei tuntunu tietävän, ja vähän ajan päästä myös sivarikeskuksen Transportteri joka avas takaovet ja alko jakaa niille kundeille ruokaa. Siihen takaoville muodostui heti sadan metrin jono nuoria miehiä, hauska näky sinänsä, mut mikä oli vielä hauskempi näky, ni se, ku kävin kysäsee siltä Transportterikuskilta et haluisko se antaa mulle vähän virtaa, ni se ku siirsi sen auton sieltä parkkiksen toisesta päästä siihen dösän viereen ni se jono ei katkennu, vaan ruokajako jatkui keskeytyksettä! Ü

Nyt jos ikinä oot käyny Loviisan vierasvenesataman bussiparkissa, tiedät että jos siinä on missään kohtaa bussi, jonka vieressä paku, jonka perässä sata metrii sivareita, ni kukaan muu siinä parkkipaikalla ei sit liiku mihinkään ennenku joku näistä muuttujista on poistettu!

Apukaapeloitiin toista akkua joku vartti ja sit räjähti Horrori tulille ja saatiin se vani pois siitä, jono muualle ja parkkipaikka taas tieliikennekäyttöön... Olihan show!

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 132
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 21 Elo 2019 17:57

Tuo sivareiden ruokajono vaikuttaa vähä samalta kuin yks tuttu sekatavarakauppias muisteli 90-luvulta. Tällä oli toribussi silloin. Kertoi että edellispäivän paikallislehteen kun laittoi mainoksen "50 nopeimmalle ilmaiset näppylähanskat" niin aamulla torille tullessaan ne 50 oli avohärdellissä jo oottelemassa. Siinä kun sitte Sisua vekslasi paikalleen niin jono muodostu oven taka ja luikerteli pitkin toria bussin liikkeiden mukaan.

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 29 Elo 2019 21:50

Loviisasta Porvoon Kerkkooseen, Kannonnokan Navetalle kuulemaan maanmainiota Joshua Jamesia ja sieltä keikan ja pikku hengauksen jälkeen Kausalaan. Taas pyykin pesua, saunaa ja remontinkorjuuta.

Löytyi autosta yhen pellinlipareen takaa 24V painevesipumppu. Ei tässä oo ollu oikein aikaa ihmetellä erikseen mitään ja auton alkuperäisen hanan toimimattomuus on siirretty ToDo-listan hännille. Nyt löyty kuitenki se pumppu ja sehän toimii, jossain muualla siis vika. No eipä tarvinu mennä kauas ettii sitä bugia... Pumpun sisääntulofiltteri oli poks, ja siitä karkasi lirumalla säiliön vedet maahan ja siks pumppu ei toiminu. Säiliö tyhjä. Ja ku täytti ni kohta uudestaan. Biltsusta uus filsu ja pari muuttuijjaa siihen letkun ja filtterin väliin ja jopas toimii! Hähä.

Samalla tuli tutkittua se niinikään kontista löytyny lämminvesivaraaja. Sähkö tulee, vastukset lämpiää, vesi tulee kyljen saumasta ulos. Jäätyny, varmaan samalla ku se painevesipumpun filsu. Uuden säiliön, vastuksineen kaikkineen sais Saksasta 178€:lla. Jätin muhimaan.

Jotain muutaki siinä ootellessa hiplasin, lähinnä kuitenki syötiin ja valmistauduttiin viikonlopun keikkoihin.

Kouvolan Taiteiden Yö ja meillä oma lava ja omat bändit. Perjantai ja lauantai.

Perjantaina ei jaksanu alkaa säätää, ni nostettiin miksauspöytä teltasta kuorma-autoon, työnnettiin kaikki kamat stagen sisään ja sit ajettiin kaikki kolme ajoneuvoa siihen lavaan kii, siten, et lavalle päästäkseen olis pitäny mennä liian läheltä autoissa nukkuvia tyyppejä, eikä siinä valaistuksessa sieltä ois saanu hiljaa mitään kannettua mihinkään... Koko festarien ajan dösä toimi taas yhdistettynä bäkkäri- ja hengaustilana, sekä artisteille, että satunnaisille kahvivieraille.

Lauantaina sama veto uusiks ja yöllä purku ja pakkaus. Tässä vaiheessa selvis että Horrori vuotaa löpöö jostain ihan kunnolla! En ehtiny tutkia, vaan nappasin kärryn perään ja ajelin Kauppakeskus Veturille yöks. Aamulla siellä oli katusählyturnaus, jossa meidän stage toimi olkkari-, bäkkäri-, huolto-, jamitilana. Kahvia, mehua yms ja akustista jotai hömppää. Onneks sato vettä ja oli kylmä!

Kuriositeettina mainittakoon, että ilmoitin meidän Uusseelantilaisvahvistukset vapaaehtoisiksi seurakuntien ja lääninhallituksen yhteisjoukkueeseen! Jätkät ollu ikinä nähnykkää säbää! Mulla oli hauskaa. Etenki, ku eka vastustaja julkaistiin - Salibandyliitto! Ü

Eka peli niillä alkoki 15min myöhemmin ku piti, ni muu joukkue sai opetettuu niille miten sitä palloo kuuluu semmosella mailalla käskee... Hyvin ne jäbät veti! Molemmat syötti maaleja, basisti teki kaks (ekassa pelissä, toista en nähny) ja nähtiin myös Rugby-tyyppistä itsensä uhraamista erilaisten liukutorjuntojen muodossa. Jätkillä ainaki oli hauskaa!

Illalla safkat, saunat ja lisää safkaa kaverin luona Utissa ja kolmelta yöllä Kausalassa. Aamulla seiskalta pitäis lähtee lentomakentälle, eikä jengi oo vielä pakannu. Itse menin nukkumaan...

Kentälle mentiin Pösöllä, joten se ei kuulu tähän!

Mut ei tää kesä vielä loppunu tähän viestiin!

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2599
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi » 29 Elo 2019 22:05

Puolassa motarinvarressa polttoainejärjestelmää ilmatessa alko mietityttää siirtopumpun kunto. Ikinä ei oo mitään tarvinu niin kauaa ilmata ja siksipä kävinki lentokenttäreissun jälkeen Tarvike Aholasta hakee täydellisen siirtopumpun, polttoainesuodattimet, sekä yhden jousipussin vaihtamiseen tarvittavat hilppeet. Paimelassaki kävi eka kertaa vuosiin ja melkeim itku pääsi ku ei siellä ollu mitään. Itku pääsi vanhalla isännälläki ku vähä kyselin asioiden tilasta. Ei kuulemma linja-autojen purkaminen enää kannata. Eikä tuu uusia purettavia.

Noh. Siirtopumpun ja tiivisteiden vaihto korjasi polttoainevuodon. Samalla vaihtelin syöttöpumpun öljyliitoksiin uudet prikat. Loppu seki öljyvuoto. Vielä se tihuttaa sieltä käyttöakselin stefasta. Tää on vähä semmone Anderssoni ollu tääki edelline omistaja! Sitä stefan vuotoa on kotjattu levittämällä siihe ulkopuolelle reilusti tiivistesilikoonia...

Moottori myös pestiin kolmannen kerran ja vielä se on iha hirvee. Ei kylläkään tiputtele enää niinku ennen.

Vähä on tämmöstä tajunnan virtaa nyt tämä ku en enää muista mitä kaikkee tapahtu. Paimelassa kävin dösällä. Illalla tulin jostaki kämpille ja päätin lähtee Paimelaan. Samantien. Samanlainen reissu tuli tehtyy etelliselläki Horrorilla joskus.

Renkomäen ABCllä vessa tyhjäks ja vesitankki täyteen, sit Vesivehmaan lentokentälle yöks. Siellä Skaidaikkareiden vieressä on aina tilaa, rauhallista ja älyttömän hieno tähtitaivas!
Kuva tähtitaivaasta päiväsaikaan:
image.jpeg
Hallin takana on piilossa puoltoistakerroksinen Lahtikoppanen joku. Mattamustaks huonosti maalattu ja sisällä vähä laminaatit saanu vettä. Kenen lie...
image.jpeg
Viimeksi muokannut neppi, 07 Syys 2019 01:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin