Horror Lines 3.0
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Horror Lines 3.0
No nyt!
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Horror Lines 3.0
Hyvä. Hyvä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Re: Horror Lines 3.0
Meinaatko kuskata tuon sinne väärinpäinmaahan, vai kuskata kimpsut ja kampsut oikeinpäinmaahan?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines 3.0
Tankki täynnä vai mittari rikki?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Mittari puhuu omiaan. Tää lienee universumin ainoo Volvo jossa toimii Telma, muute.
B10M, Jonckheere, 1996, EGS8+, 12,3m / 2,5m / 3,6m, ajettu vain 46236 ja samalla logiikalla kulkee 125km/h. Nelosrivistä taaksepäin tasalattia, orkkis vessa ja kaikkee.
Lisää myöhemmin. Perjantaina lähtee lautta.
B10M, Jonckheere, 1996, EGS8+, 12,3m / 2,5m / 3,6m, ajettu vain 46236 ja samalla logiikalla kulkee 125km/h. Nelosrivistä taaksepäin tasalattia, orkkis vessa ja kaikkee.
Lisää myöhemmin. Perjantaina lähtee lautta.
Viimeksi muokannut neppi, 15 Heinä 2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines 3.0
Siitä puuttuu penkkejä. Minulta löytyisi....
Tuo tasalattiaisuus helpottaa rakentamisen tuskaa. Ryhdikäs henkilönsiirrin. Tervetuloa taas harrastamaan. Kolmas kerta ei sano mitään
Tuo tasalattiaisuus helpottaa rakentamisen tuskaa. Ryhdikäs henkilönsiirrin. Tervetuloa taas harrastamaan. Kolmas kerta ei sano mitään
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Takapenkin alla ollut ”alkava korroosio” eliminoitu kulmahiomakoneella ja uus pelti popiteltu kii. Sähkökaapin pölyjä liikuteltu paineilmalla ja tilapäispikasänkyjen palikoita leikelty.
Tää ei oo se korroosiokorjaus vaikkaki lähellä... Näppäräsilmäinen lukija bongaa kuvasta väliseinän
Tää ei oo se korroosiokorjaus vaikkaki lähellä... Näppäräsilmäinen lukija bongaa kuvasta väliseinän
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines 3.0
Tuntuuko joskus, että on päättymättömässä loopissa noiden havuvanereiden kanssa? Tuo popniittipaikka on niin tätä päivää kuin joku vaan voi olla. Vastapainoksi laitan kuvan millä kesäkotimme aurinkopaneeliteline taisteli uudenvuoden myrskyä vastaan.
Millainen layout 3.0:ssa tulee olemaan?
Millainen layout 3.0:ssa tulee olemaan?
- Liitteet
-
- 20190702_145655.jpg (121.28 KiB) Katsottu 27813 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Horror Lines 3.0
Komiaa
Kai siittä on edes leima pitkänä ja puoli korikehikkoa jossain pitkin tien penkkoja?
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Katsastettu huhtikuussa (tänä vuonna!), eikä palkkeja puutu yhtään. Parissa palkissa on kylläki reikä, mut jos eka Horroriin vertaa, tää on ku pakasta vedetty!
Paitsi tänää ripsahti ennen heräämistä vettä ja takapenkin korroosiovaivan syyt alko valkenee. Tip tap tip tap tipetipe tip tap.
Päivä meniki sitte katolla! Ny on kuskin puolen pitkittäissauma (ja keulan poikittaissauma ja eka puol metrii ojan puolelta) ajettu teräsharjalla auki ja lyöty sit taas liimaa päälle. Siihen tulee päälle aluniinitejppi ja hitosti hopeamaalia. Huomenna toinen puoli. Luulin että teen tänään sänkyjä ja vetokoukkua...
Paitsi tänää ripsahti ennen heräämistä vettä ja takapenkin korroosiovaivan syyt alko valkenee. Tip tap tip tap tipetipe tip tap.
Päivä meniki sitte katolla! Ny on kuskin puolen pitkittäissauma (ja keulan poikittaissauma ja eka puol metrii ojan puolelta) ajettu teräsharjalla auki ja lyöty sit taas liimaa päälle. Siihen tulee päälle aluniinitejppi ja hitosti hopeamaalia. Huomenna toinen puoli. Luulin että teen tänään sänkyjä ja vetokoukkua...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Osin pesty kattoluukku
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Luulin että teen sänkyjä ja vetokoukkuu tänäänki, mut tuntuu et en saanu mitään aikasiks. Vakuutus-, omistajanvaihdos-, paikkaluvunmuutos ja muu säätö vei aikaa niin sikana, et pääsin oikeesti bussin kimppuun vasta 18:30. Paikallis-pölliautoyrittäjän montulle. Yks ukko teippas ja maalas sen eilen hiplaamani räystään kuosiin ja rapsutteli toisen räystään puhtaahkoksi. Yks ukko puuhasi vetokoukkuhommia (osat teki mainio Metallityöt Soikkeli!) ja ite vedin about keskilattialla semmosta päämäärätöntä ympyrää tyhjä katse silmissä ja puhuin itekseni.
Vetokoukkuhommasta ei tullu valmista ku vetopalkki ei sopinutkaan paikoilleen. Tää ei ollu Soikkelin vika!
Katto on edelleen liimaamatta ku kattomiehellä alko liitto painaa päälle.
Yks löysä hihna saatiin kiristettyä (älytön homma!), alusta rasvattua ja kuivaimen patruuna vaihdettua. Ilmanputsarista löyty kottikärryllinen semmosta jännää harmaata pölyä.
Kallistuxenvakaajan puslat on vähän, ehkä vaa kaks senttii, väljät.
Vetokoukkuhommasta ei tullu valmista ku vetopalkki ei sopinutkaan paikoilleen. Tää ei ollu Soikkelin vika!
Katto on edelleen liimaamatta ku kattomiehellä alko liitto painaa päälle.
Yks löysä hihna saatiin kiristettyä (älytön homma!), alusta rasvattua ja kuivaimen patruuna vaihdettua. Ilmanputsarista löyty kottikärryllinen semmosta jännää harmaata pölyä.
Kallistuxenvakaajan puslat on vähän, ehkä vaa kaks senttii, väljät.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Tossa on vielä kumia jälellä siinä puslan ulkokehässä, et ei oo vielä metalli metallii vasten.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Oli taas semmosta säätöö lähtö! Neljä kertaa soitin ja siirsin lähtöä ku aina joku homma kosahti. Sit vielä normaali Tallink-säätö: Cargo-varaus, Cargo check in portilta käski ajaa läpi, mut jättää auton siihen viimesen portin hoodeille parkkiin (ei terve!) ja kävellä siitä terminaaliin luukulle tekee check in ku hän ei pysty sitä tekee ku se on henkilöpuolen varaus. Mitä?
No tein niinku pyydettiin jätin junan parkkiin siihen portinpieleen ja tepsuttelin sateessa niitten autokaistojen seassa koko terminaalin ympäri.
Sit ku oli aika mennä, seurasin jonoa (edellä ajajat oli pienemmillä katiskoilla liikkeellä) ku vastaan tuli tiukka mutka, naapurikaistan puoliperä osin mun kaistalla ja sisäkurvissa betoniporsas, pikemminki valas, ja sen suojana liikenteenohjaushässäköitä ja peilistä näkee et kärry ei mahu mitenkään... Vähä aikaa siinä tönötin ja sit otin sen taaksepäin mitä mahtu, ehkä kolme metrii. Puoliperämies vekslasi omaansa sen mitä pysty. Ei rekkajonossa oikein pysty! Kävin raahaa ne liikennemerkit sieltä mahdollisimman pois reitiltä, sit luppakorvapeilillä puoliperän sivupressua pyyhkien mutka niin ulkosyrjää ku vain. Yks harvoja kertoja ku EGS Volvossa ykköstä, seki luistattamalla. Kärrynpyörän ja betonivalaan väliin jäi muutama sentti, pitkämielisyyden ja kilahduksen väliin vähän vähemmän.
Sit vielä ajoin sadan metrin päästä vikakaistalle ku se jono oli jo kauan sitte edestä hävinny... No, vähä liikuntaa, ja ystävällinen ahtaaja päästi mut sivuovesta jonon ohi suoraan peräportille.
Nyt laivassa ja ukko ihan loppu.
Polttoainemittari toimi jossain välissä pari tuntii, sit taas meni täysille. Kakkospiirin paineet on just punarajassa ja kestää kauan nousta. Nelipiiriventtiili? Joku hihna huutaa välillä. Muuten toi välttää iha.
Mikä hitto on ”tiedostojen maksimiraja”?!? Ei semmosta mulla ennen oo ollu! Mulla ois ollu kerranki kuva!
N
No tein niinku pyydettiin jätin junan parkkiin siihen portinpieleen ja tepsuttelin sateessa niitten autokaistojen seassa koko terminaalin ympäri.
Sit ku oli aika mennä, seurasin jonoa (edellä ajajat oli pienemmillä katiskoilla liikkeellä) ku vastaan tuli tiukka mutka, naapurikaistan puoliperä osin mun kaistalla ja sisäkurvissa betoniporsas, pikemminki valas, ja sen suojana liikenteenohjaushässäköitä ja peilistä näkee et kärry ei mahu mitenkään... Vähä aikaa siinä tönötin ja sit otin sen taaksepäin mitä mahtu, ehkä kolme metrii. Puoliperämies vekslasi omaansa sen mitä pysty. Ei rekkajonossa oikein pysty! Kävin raahaa ne liikennemerkit sieltä mahdollisimman pois reitiltä, sit luppakorvapeilillä puoliperän sivupressua pyyhkien mutka niin ulkosyrjää ku vain. Yks harvoja kertoja ku EGS Volvossa ykköstä, seki luistattamalla. Kärrynpyörän ja betonivalaan väliin jäi muutama sentti, pitkämielisyyden ja kilahduksen väliin vähän vähemmän.
Sit vielä ajoin sadan metrin päästä vikakaistalle ku se jono oli jo kauan sitte edestä hävinny... No, vähä liikuntaa, ja ystävällinen ahtaaja päästi mut sivuovesta jonon ohi suoraan peräportille.
Nyt laivassa ja ukko ihan loppu.
Polttoainemittari toimi jossain välissä pari tuntii, sit taas meni täysille. Kakkospiirin paineet on just punarajassa ja kestää kauan nousta. Nelipiiriventtiili? Joku hihna huutaa välillä. Muuten toi välttää iha.
Mikä hitto on ”tiedostojen maksimiraja”?!? Ei semmosta mulla ennen oo ollu! Mulla ois ollu kerranki kuva!
N
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Kuus tuntia nyt ollu tässä, kaheksan puheluu, jossa vain yhdessä vähän kiivastuin. Mimmi otti multa kaiken mahdollisen informaation, koordinaatteja myöten ja lupaa soittaa kohta takas. No ei soittanu. Soitin perään ja kysyin et miks. Hän sanoi ettei ko rekkaria löydy Puolan järjestelmästä. Minä että just tästä äsken keskusteltiin, et se on Suomen rekisterissä ja siinä on suomalainen vakuutus ja mä oon suomalainen. Arvaatko mitä bimbo kysyi? ”Miks et hae Suomesta apua? Miksi soitat puolalaiseen numeroon?”
Saatoin sanoo pari pahaa sanaa...
Nyt pitäis olla kuitenki joku oikee Team Ahma tulossa. Puhuin vielä ite sen äijän kans ja sanoi olevansa täällä 40minuutissa. Siit on nyt tunti...
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Oho. Just nyt tuli!
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines 3.0
Onko tuo jokin esiintymislava mitä perässäsi ronttaat?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Juu! Semmone muuan jamppa teetätti sen liikuteltavaks tanssilavaks siinä oli kaiteet ja kulkusilta, hanuristin kolo on edelleen siellä etuseinässä. Sitä on modattu rokkihommiin sopivammaks vielä pitäis tehdä nostettava katto...
Ei paljon tunnu perässä tuo koppi!
Laittasin kuviaki taas, mut ku se tyhmä tiedostoraja! Voiks sille tehdä jotain?
Ei paljon tunnu perässä tuo koppi!
Laittasin kuviaki taas, mut ku se tyhmä tiedostoraja! Voiks sille tehdä jotain?
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Horror Lines 3.0
Jep - ptäähän hanuristille kolo olla. Suunnittelin muutama vuosi sitten siirrettävän esiintymislavan työnantajalleni. Näppärä peli. Tuplakeskiakseleilla oleva 6x2,55m lavetti, jonka sivut aukeavat. Silloin lavan koko on 6x4m + rakennusteline PA-tornit vieteen ja päälle pop-up teltta. Yksin pystyttää puolessa tunnissa. Kaksin tunnissa ja talkoilla menee 4h. Sitä repii vaikka "Dusterilla" = näyttää koomiselta, mutta perässä tulee.
https://aisapojat.com/erikois-ja-mittat ... ika-stage/
https://aisapojat.com/erikois-ja-mittat ... ika-stage/
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Horror Lines 3.0
Kyllä sä Neppi ehit! Mikäs rojektia tää on?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Horror Lines 3.0
Kirjotin pariinki kertaan päivityksen tähän, mut edellisessä festarissa oli niin huonot kentät, et ei niitä ikinä saanu lähtee...
Team Ahma tuli paikalle, lipitettiin pikkukanisterista 60litraa löpöö tankkiin ja sit alko ilmaaminen! Puol tuntii! Ikinä en oo tarvinu niin kauan lupsuttaa... totta on, että en päässy polttoainesuodattimiin käsiks ja siks kesti. Tai oisin päässy mut ne oli niin paskaa päällä, et en ees yrittäny ettii ilmausruuveja tai löysää filttereitä. Aattelin jossain vaiheessa et siirtopumppu itessään vetää ilmaa jostain O-renkaan välistä, mut sit yhtäkkiä alko tulee pelkkää lientä putken välistä.
Autoliitonmies oli jo kauan sitte hävinny omaan autoonsa istuu, pois sateesta, ja ku räjäytin Horrorin käyntiin kaveri vähän säikähti! Ü
Keikka makso 140€, sis 60l dieseliä, kuljetukset, vähän roudaushommaa, tunti työaikaa ja kilometrit, ei kuittia. Keskellä yötä. Kaikki käteinen mitä mulla oli. Mut häpihäpitsoitsoi, pääsin jatkaa matkaa.
Ajoinki sitte ku heikkopäinen. Ajo- ja lepoajat ei välttämättä ihan osunu, mut toisaalta ei myöskään nopeusrajoitukset, joten all good.
Olin perillä 07:00 ja menin samantien nukkuu. Kasilta soitti festivaaliorganisaattori ja kyseli et ”missä Stage on? Se pitäis pystyttää ny!”. Housut jalkaan ja töihi. Kymmeneltä sain kupin kahvia ja kolmelta aamiaisen. Yritin käydä ottaa torkut jossain välissä, mut oli liikaa kierroksia, joten siivosin dösän ja folioin takaikkunat...
Seuraavana päivänä ajoin parkkikselta viralliseen festarileirintään, kytkin sähköt naapurin aggregaattiin (mun vanha) ja aloin rakentaa keittiöö. Vieressä ihmiset etti jotain kiviä tms, jotta sais telttakiilat maahan. Ite sirkkelöin faneeria Skillillä ja pläkkändekkerillä. Toinen vastaava kokemus oli, ku sato kaatamalla ja ihmiset kärvisteli märissä kamoissa teltoissaan ja me pidettiin bänditreenejä kuivassa bussissa, styrkkarit, synat ja rummut... Ü
Team Ahma tuli paikalle, lipitettiin pikkukanisterista 60litraa löpöö tankkiin ja sit alko ilmaaminen! Puol tuntii! Ikinä en oo tarvinu niin kauan lupsuttaa... totta on, että en päässy polttoainesuodattimiin käsiks ja siks kesti. Tai oisin päässy mut ne oli niin paskaa päällä, et en ees yrittäny ettii ilmausruuveja tai löysää filttereitä. Aattelin jossain vaiheessa et siirtopumppu itessään vetää ilmaa jostain O-renkaan välistä, mut sit yhtäkkiä alko tulee pelkkää lientä putken välistä.
Autoliitonmies oli jo kauan sitte hävinny omaan autoonsa istuu, pois sateesta, ja ku räjäytin Horrorin käyntiin kaveri vähän säikähti! Ü
Keikka makso 140€, sis 60l dieseliä, kuljetukset, vähän roudaushommaa, tunti työaikaa ja kilometrit, ei kuittia. Keskellä yötä. Kaikki käteinen mitä mulla oli. Mut häpihäpitsoitsoi, pääsin jatkaa matkaa.
Ajoinki sitte ku heikkopäinen. Ajo- ja lepoajat ei välttämättä ihan osunu, mut toisaalta ei myöskään nopeusrajoitukset, joten all good.
Olin perillä 07:00 ja menin samantien nukkuu. Kasilta soitti festivaaliorganisaattori ja kyseli et ”missä Stage on? Se pitäis pystyttää ny!”. Housut jalkaan ja töihi. Kymmeneltä sain kupin kahvia ja kolmelta aamiaisen. Yritin käydä ottaa torkut jossain välissä, mut oli liikaa kierroksia, joten siivosin dösän ja folioin takaikkunat...
Seuraavana päivänä ajoin parkkikselta viralliseen festarileirintään, kytkin sähköt naapurin aggregaattiin (mun vanha) ja aloin rakentaa keittiöö. Vieressä ihmiset etti jotain kiviä tms, jotta sais telttakiilat maahan. Ite sirkkelöin faneeria Skillillä ja pläkkändekkerillä. Toinen vastaava kokemus oli, ku sato kaatamalla ja ihmiset kärvisteli märissä kamoissa teltoissaan ja me pidettiin bänditreenejä kuivassa bussissa, styrkkarit, synat ja rummut... Ü
Viimeksi muokannut neppi, 15 Heinä 2019 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.