Horror Lines 3.0

Kerro omasta projektistasi
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

6DEF0F41-7E99-48FA-9CB6-729CC8C44913.jpeg
FBE98AD8-EB5B-4C72-A455-A56E2076208B.jpeg
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

No nyt!
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja mikko »

Hyvä. Hyvä.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Jule »

Meinaatko kuskata tuon sinne väärinpäinmaahan, vai kuskata kimpsut ja kampsut oikeinpäinmaahan?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tankki täynnä vai mittari rikki?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mittari puhuu omiaan. Tää lienee universumin ainoo Volvo jossa toimii Telma, muute.

B10M, Jonckheere, 1996, EGS8+, 12,3m / 2,5m / 3,6m, ajettu vain 46236 ja samalla logiikalla kulkee 125km/h. Nelosrivistä taaksepäin tasalattia, orkkis vessa ja kaikkee.

Lisää myöhemmin. Perjantaina lähtee lautta.
4BB7AD33-1934-4A6D-B661-1E212EE1346E.jpeg
B0D2DE5B-942C-4540-8538-5CB756035362.jpeg
B8364FA4-77AD-4357-B804-932904C07B29.jpeg
Viimeksi muokannut neppi, 15 Heinä 2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Siitä puuttuu penkkejä. Minulta löytyisi....

Tuo tasalattiaisuus helpottaa rakentamisen tuskaa. Ryhdikäs henkilönsiirrin. Tervetuloa taas harrastamaan. Kolmas kerta ei sano mitään :)
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Takapenkin alla ollut ”alkava korroosio” eliminoitu kulmahiomakoneella ja uus pelti popiteltu kii. Sähkökaapin pölyjä liikuteltu paineilmalla ja tilapäispikasänkyjen palikoita leikelty.

Tää ei oo se korroosiokorjaus vaikkaki lähellä...
2DD85A18-2B4F-4E44-A8FF-B746FA6D4BAF.jpeg
Näppäräsilmäinen lukija bongaa kuvasta väliseinän
B78745B2-C5EF-4649-8F35-50B44F7F584E.jpeg
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuntuuko joskus, että on päättymättömässä loopissa noiden havuvanereiden kanssa? Tuo popniittipaikka on niin tätä päivää kuin joku vaan voi olla. Vastapainoksi laitan kuvan millä kesäkotimme aurinkopaneeliteline taisteli uudenvuoden myrskyä vastaan.

Millainen layout 3.0:ssa tulee olemaan?
Liitteet
20190702_145655.jpg
20190702_145655.jpg (121.28 KiB) Katsottu 26900 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

neppi kirjoitti: 30 Kesä 2019 16:57 Perjantaina lähtee lautta.
Komiaa :)
Kai siittä on edes leima pitkänä ja puoli korikehikkoa jossain pitkin tien penkkoja?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Katsastettu huhtikuussa (tänä vuonna!), eikä palkkeja puutu yhtään. Parissa palkissa on kylläki reikä, mut jos eka Horroriin vertaa, tää on ku pakasta vedetty!

Paitsi tänää ripsahti ennen heräämistä vettä ja takapenkin korroosiovaivan syyt alko valkenee. Tip tap tip tap tipetipe tip tap.

Päivä meniki sitte katolla! Ny on kuskin puolen pitkittäissauma (ja keulan poikittaissauma ja eka puol metrii ojan puolelta) ajettu teräsharjalla auki ja lyöty sit taas liimaa päälle. Siihen tulee päälle aluniinitejppi ja hitosti hopeamaalia. Huomenna toinen puoli.
8916762C-913E-43F1-A6F7-76C1A97F3A9E.jpeg
3CBACDA8-950A-4C6A-B755-A19FD7FBB1B6.jpeg
3A530BD6-801C-4AE2-BE2A-5CA7E9B29844.jpeg
783FD086-CF8D-4A31-A7DA-B78BB65F01D9.jpeg
B5503170-C413-4A65-9251-B2BB010D18DF.jpeg
F019AC9B-5506-451B-ABDB-1E9FB752A2C1.jpeg
Luulin että teen tänään sänkyjä ja vetokoukkua...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Osin pesty kattoluukku
9CBF32BA-D184-4AE2-B52F-8D7085BEEAFA.jpeg
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Luulin että teen sänkyjä ja vetokoukkuu tänäänki, mut tuntuu et en saanu mitään aikasiks. Vakuutus-, omistajanvaihdos-, paikkaluvunmuutos ja muu säätö vei aikaa niin sikana, et pääsin oikeesti bussin kimppuun vasta 18:30. Paikallis-pölliautoyrittäjän montulle. Yks ukko teippas ja maalas sen eilen hiplaamani räystään kuosiin ja rapsutteli toisen räystään puhtaahkoksi. Yks ukko puuhasi vetokoukkuhommia (osat teki mainio Metallityöt Soikkeli!) ja ite vedin about keskilattialla semmosta päämäärätöntä ympyrää tyhjä katse silmissä ja puhuin itekseni.

Vetokoukkuhommasta ei tullu valmista ku vetopalkki ei sopinutkaan paikoilleen. Tää ei ollu Soikkelin vika!

Katto on edelleen liimaamatta ku kattomiehellä alko liitto painaa päälle.

Yks löysä hihna saatiin kiristettyä (älytön homma!), alusta rasvattua ja kuivaimen patruuna vaihdettua. Ilmanputsarista löyty kottikärryllinen semmosta jännää harmaata pölyä.

Kallistuxenvakaajan puslat on vähän, ehkä vaa kaks senttii, väljät.
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2546
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Jule »

neppi kirjoitti: 04 Heinä 2019 02:37
Kallistuxenvakaajan puslat on vähän, ehkä vaa kaks senttii, väljät.
Eikö ne aina ole?

Yleensä se kallistuksenvakaajakin niin kulunut siitä puslan alta ettei se edes uudella puslalla sen tiukemmaksi tule.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Tossa on vielä kumia jälellä siinä puslan ulkokehässä, et ei oo vielä metalli metallii vasten.
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Oli taas semmosta säätöö lähtö! Neljä kertaa soitin ja siirsin lähtöä ku aina joku homma kosahti. Sit vielä normaali Tallink-säätö: Cargo-varaus, Cargo check in portilta käski ajaa läpi, mut jättää auton siihen viimesen portin hoodeille parkkiin (ei terve!) ja kävellä siitä terminaaliin luukulle tekee check in ku hän ei pysty sitä tekee ku se on henkilöpuolen varaus. Mitä?

No tein niinku pyydettiin jätin junan parkkiin siihen portinpieleen ja tepsuttelin sateessa niitten autokaistojen seassa koko terminaalin ympäri.

Sit ku oli aika mennä, seurasin jonoa (edellä ajajat oli pienemmillä katiskoilla liikkeellä) ku vastaan tuli tiukka mutka, naapurikaistan puoliperä osin mun kaistalla ja sisäkurvissa betoniporsas, pikemminki valas, ja sen suojana liikenteenohjaushässäköitä ja peilistä näkee et kärry ei mahu mitenkään... Vähä aikaa siinä tönötin ja sit otin sen taaksepäin mitä mahtu, ehkä kolme metrii. Puoliperämies vekslasi omaansa sen mitä pysty. Ei rekkajonossa oikein pysty! Kävin raahaa ne liikennemerkit sieltä mahdollisimman pois reitiltä, sit luppakorvapeilillä puoliperän sivupressua pyyhkien mutka niin ulkosyrjää ku vain. Yks harvoja kertoja ku EGS Volvossa ykköstä, seki luistattamalla. Kärrynpyörän ja betonivalaan väliin jäi muutama sentti, pitkämielisyyden ja kilahduksen väliin vähän vähemmän.

Sit vielä ajoin sadan metrin päästä vikakaistalle ku se jono oli jo kauan sitte edestä hävinny... No, vähä liikuntaa, ja ystävällinen ahtaaja päästi mut sivuovesta jonon ohi suoraan peräportille.

Nyt laivassa ja ukko ihan loppu.

Polttoainemittari toimi jossain välissä pari tuntii, sit taas meni täysille. Kakkospiirin paineet on just punarajassa ja kestää kauan nousta. Nelipiiriventtiili? Joku hihna huutaa välillä. Muuten toi välttää iha.

Mikä hitto on ”tiedostojen maksimiraja”?!? Ei semmosta mulla ennen oo ollu! Mulla ois ollu kerranki kuva!

N
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

V*ttu mutta sä olet legenda jo eläessäs 8)
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

CBE83BE1-8602-46A6-A913-B67EE5B06B23.jpeg
Legendaarista on myös polttoaineen loppuminen motarille, levähdysalueen rampille. Mittarin mukaan vielä joko varttitankki tai täys, joten keskiarvollaki ois ajanu vielä monta sataa kilsaa. Mun tähtäin oli tosin seuraava bensis... oon myös laskenu kilsoja ja ”normaalin keskikulutuksen” mukaan ois pitäny vielä päästä muutama satku keposee.

Kuus tuntia nyt ollu tässä, kaheksan puheluu, jossa vain yhdessä vähän kiivastuin. Mimmi otti multa kaiken mahdollisen informaation, koordinaatteja myöten ja lupaa soittaa kohta takas. No ei soittanu. Soitin perään ja kysyin et miks. Hän sanoi ettei ko rekkaria löydy Puolan järjestelmästä. Minä että just tästä äsken keskusteltiin, et se on Suomen rekisterissä ja siinä on suomalainen vakuutus ja mä oon suomalainen. Arvaatko mitä bimbo kysyi? ”Miks et hae Suomesta apua? Miksi soitat puolalaiseen numeroon?”

Saatoin sanoo pari pahaa sanaa...

Nyt pitäis olla kuitenki joku oikee Team Ahma tulossa. Puhuin vielä ite sen äijän kans ja sanoi olevansa täällä 40minuutissa. Siit on nyt tunti...
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Oho. Just nyt tuli!
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Onko tuo jokin esiintymislava mitä perässäsi ronttaat?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Juu! Semmone muuan jamppa teetätti sen liikuteltavaks tanssilavaks siinä oli kaiteet ja kulkusilta, hanuristin kolo on edelleen siellä etuseinässä. Sitä on modattu rokkihommiin sopivammaks vielä pitäis tehdä nostettava katto...

Ei paljon tunnu perässä tuo koppi!
Laittasin kuviaki taas, mut ku se tyhmä tiedostoraja! Voiks sille tehdä jotain?
leemu
Kansleri
Viestit: 1033
Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
Truck: Scania Lahti 10
Location: Jokioinen
Member id: 473

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja leemu »

neppi kirjoitti: 09 Heinä 2019 00:33 Laittasin kuviaki taas, mut ku se tyhmä tiedostoraja! Voiks sille tehdä jotain?
Koitas pienentää kuvia?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Jep - ptäähän hanuristille kolo olla. Suunnittelin muutama vuosi sitten siirrettävän esiintymislavan työnantajalleni. Näppärä peli. Tuplakeskiakseleilla oleva 6x2,55m lavetti, jonka sivut aukeavat. Silloin lavan koko on 6x4m + rakennusteline PA-tornit vieteen ja päälle pop-up teltta. Yksin pystyttää puolessa tunnissa. Kaksin tunnissa ja talkoilla menee 4h. Sitä repii vaikka "Dusterilla" = näyttää koomiselta, mutta perässä tulee.

https://aisapojat.com/erikois-ja-mittat ... ika-stage/
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kyllä sä Neppi ehit! Mikäs rojektia tää on?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Horror Lines 3.0

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kirjotin pariinki kertaan päivityksen tähän, mut edellisessä festarissa oli niin huonot kentät, et ei niitä ikinä saanu lähtee...

Team Ahma tuli paikalle, lipitettiin pikkukanisterista 60litraa löpöö tankkiin ja sit alko ilmaaminen! Puol tuntii! Ikinä en oo tarvinu niin kauan lupsuttaa... totta on, että en päässy polttoainesuodattimiin käsiks ja siks kesti. Tai oisin päässy mut ne oli niin paskaa päällä, et en ees yrittäny ettii ilmausruuveja tai löysää filttereitä. Aattelin jossain vaiheessa et siirtopumppu itessään vetää ilmaa jostain O-renkaan välistä, mut sit yhtäkkiä alko tulee pelkkää lientä putken välistä.

Autoliitonmies oli jo kauan sitte hävinny omaan autoonsa istuu, pois sateesta, ja ku räjäytin Horrorin käyntiin kaveri vähän säikähti! Ü

Keikka makso 140€, sis 60l dieseliä, kuljetukset, vähän roudaushommaa, tunti työaikaa ja kilometrit, ei kuittia. Keskellä yötä. Kaikki käteinen mitä mulla oli. Mut häpihäpitsoitsoi, pääsin jatkaa matkaa.

Ajoinki sitte ku heikkopäinen. Ajo- ja lepoajat ei välttämättä ihan osunu, mut toisaalta ei myöskään nopeusrajoitukset, joten all good.

Olin perillä 07:00 ja menin samantien nukkuu. Kasilta soitti festivaaliorganisaattori ja kyseli et ”missä Stage on? Se pitäis pystyttää ny!”. Housut jalkaan ja töihi. Kymmeneltä sain kupin kahvia ja kolmelta aamiaisen. Yritin käydä ottaa torkut jossain välissä, mut oli liikaa kierroksia, joten siivosin dösän ja folioin takaikkunat...

Seuraavana päivänä ajoin parkkikselta viralliseen festarileirintään, kytkin sähköt naapurin aggregaattiin (mun vanha) ja aloin rakentaa keittiöö. Vieressä ihmiset etti jotain kiviä tms, jotta sais telttakiilat maahan. Ite sirkkelöin faneeria Skillillä ja pläkkändekkerillä. Toinen vastaava kokemus oli, ku sato kaatamalla ja ihmiset kärvisteli märissä kamoissa teltoissaan ja me pidettiin bänditreenejä kuivassa bussissa, styrkkarit, synat ja rummut... Ü
Viimeksi muokannut neppi, 15 Heinä 2019 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin