Setra S315H
Setra S315H
Moi
Setran kanssa harrastettu hiljakseen talven aikana ja nyt kun keli lämpenee niin tarkoitus saattaa reissu kuntoon.
Auto on Seinäjoen ammattioppilaitoksen saksasta tuoma ja heidän käytössään toistakymmentä vuotta ollut yksilö.
Tarkoitus on jättää linja-autoksi 1+12 ja makuupaikkoja 6.
Setran kanssa harrastettu hiljakseen talven aikana ja nyt kun keli lämpenee niin tarkoitus saattaa reissu kuntoon.
Auto on Seinäjoen ammattioppilaitoksen saksasta tuoma ja heidän käytössään toistakymmentä vuotta ollut yksilö.
Tarkoitus on jättää linja-autoksi 1+12 ja makuupaikkoja 6.
Viimeksi muokannut Juu_pe, 13 Huhti 2019 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Setra S315L
Siisti peli ja suorat seinät! Helppoa ja hauskaa.
Miten toi kattokanava on oikein kasattu? Pystyiskö sen helposti madaltaa vaik viissenttiseks? Tai jos noi tukipienat nappais poikki, pystyiskö ton käytäväpuolen särmän painaa kattoon kii? Niinku et kattokanavasta tulis päästäkatsoen suorakulmanen kolmio? Hankala selittää, TapioK (?) lla oli kuvia semmosesta toteutuksesta...
Miten toi kattokanava on oikein kasattu? Pystyiskö sen helposti madaltaa vaik viissenttiseks? Tai jos noi tukipienat nappais poikki, pystyiskö ton käytäväpuolen särmän painaa kattoon kii? Niinku et kattokanavasta tulis päästäkatsoen suorakulmanen kolmio? Hankala selittää, TapioK (?) lla oli kuvia semmosesta toteutuksesta...
Re: Setra S315L
Ulkoseinän puoli on kiinni alumiiniprofiilin urassa. Sitä ei saa nostettua mutta käytävän puoli tosiaan noilla tuilla vain roikkumassa. Eli tuo kolmio ratkaisu toteutettavissa katkaisemalla pienat pois.
Itsellä ei ainakaan vielä sisälly tuo sunnitelmiin.
Itsellä ei ainakaan vielä sisälly tuo sunnitelmiin.
Re: Setra S315H
Päivän askareet pulkassa. Kerrossänky 80x200 ja toiseen runko ,parisänky 120x200.
Tässä vaiheessa ei siis ole aikomusta alkaa eristää ikkunoita tai muuta isompaa. Reissataan kesä perus varusteilla ja mietitään sitten onko tarvetta liikkua talvella. Aiemmin asuntovaunujen ja -auton kanssa liikkuminen on ollut kolmen vuodenajan touhua...
Saunan kautta nukkumaan.
Tässä vaiheessa ei siis ole aikomusta alkaa eristää ikkunoita tai muuta isompaa. Reissataan kesä perus varusteilla ja mietitään sitten onko tarvetta liikkua talvella. Aiemmin asuntovaunujen ja -auton kanssa liikkuminen on ollut kolmen vuodenajan touhua...
Saunan kautta nukkumaan.
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Setra S315H
Onnittelut hankinnasta ja tsemppiä projektiin, kyllä kaikki turhat ikkunat kannattaisi eristää, ei pelkästään kylmän takia vaan kesällä on aika kuuma.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Setra S315H
Ääni kuumuden poistolle. Kuumaa on paljon vaikeampi hätistää kuin kylmää.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Setra S315H
Pitääpä miettiä ottaako neuvosta vaarin, on tuola vaan aika kuuma jo nyt...
Tämä päivä mennyt katolla. Kaikki läpiviennit ja ympärykset "täyteen" butyylimassaa. Vuotaa jonkin verran oikealle kattokanavaan ja vuotaa sisälle enimmäkseen takanurkan alueelta
Tämä päivä mennyt katolla. Kaikki läpiviennit ja ympärykset "täyteen" butyylimassaa. Vuotaa jonkin verran oikealle kattokanavaan ja vuotaa sisälle enimmäkseen takanurkan alueelta
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Setra S315H
Vesihän on siinä mielessä jännää tavaraa, et se menee aina alamäkeen. Paitsi silloin ku se päättää mennä johonki ihan muuhun suuntaan... esim bussin rakenteissa. Takanurkan vuoto saattaa tulla etunurkasta.
Laita ny ainaki kalvot ikkunoihi.
Laita ny ainaki kalvot ikkunoihi.
Re: Setra S315H
Juu, keulasta aloitin. Tuulilasin yläkulma, kulmavalot, kolme antennia, kaksi kattoluukkua ja ilmastoinnin kennokotelot. Huh mikä homma.
Onko väki laitellut kalvoja itse vai teettänyt? Mistä löytyy linjuriin soveltuvaa kalvoa jonka voi asentaa ulkopuolelle?
Onko väki laitellut kalvoja itse vai teettänyt? Mistä löytyy linjuriin soveltuvaa kalvoa jonka voi asentaa ulkopuolelle?
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Setra S315H
Kyllä ne pystyy ite laittaa. Tarvii lisäkädet, väkevä saippualiuos suihkupullossa ja tikapuuhermosto. Kolmannen lasin jälkeen homma alkaa jo sujuu ja ekat kaks voi tehdä lopuks uudestaan.
Sehän ei mitään rakettikirurgiaa oo ja juutuubista löytyy tsiljoona vireoo aiheesta. Tälläki foorumilla on muistaakseni jotain ohjeita löydettävissä. Ite vaan ja jos järjestät alueellisen minikokoontumisen samaan aikaan samaan paikkaan, ni saat vielä yleisööki (ja ehkä ne apukädet) paikalle! Ü
Hyvin se menee!
Sehän ei mitään rakettikirurgiaa oo ja juutuubista löytyy tsiljoona vireoo aiheesta. Tälläki foorumilla on muistaakseni jotain ohjeita löydettävissä. Ite vaan ja jos järjestät alueellisen minikokoontumisen samaan aikaan samaan paikkaan, ni saat vielä yleisööki (ja ehkä ne apukädet) paikalle! Ü
Hyvin se menee!
Re: Setra S315H
Sähkötöitä tänään.
Akusto 24V 460Ah, invertterilaturi 3Kw/25A/30A, aurinkokenno 270w (toinen varmasti tulee hankintaan) ja aggregaatti 2Kw digitaalisesti.
Koitetaan näillä päästä alkuun.
Akusto 24V 460Ah, invertterilaturi 3Kw/25A/30A, aurinkokenno 270w (toinen varmasti tulee hankintaan) ja aggregaatti 2Kw digitaalisesti.
Koitetaan näillä päästä alkuun.
Re: Setra S315H
Neitsyys meni... Taas
Eka yöpyminen autossa suoritettu ja 1200km lenkkiä 1/3 takana. Kaikki toimii, ainakin vielä.
Eka yöpyminen autossa suoritettu ja 1200km lenkkiä 1/3 takana. Kaikki toimii, ainakin vielä.
Re: Setra S315H
Mikä on nimeltään tuo mötikkä keskellä kuvaa?
Ilmeisesti joku paineensäädin? Oikean puolen reiän päätä on hattu hypännyt huitsin *ittuun ja paineet karkaa. Nyt on teippi/nippusideparentti paikallaan ja matka jatkuu mutta paineet tippuu heti kun vauhti laskee alle 80km/h.
Ilmeisesti joku paineensäädin? Oikean puolen reiän päätä on hattu hypännyt huitsin *ittuun ja paineet karkaa. Nyt on teippi/nippusideparentti paikallaan ja matka jatkuu mutta paineet tippuu heti kun vauhti laskee alle 80km/h.
Re: Setra S315H
Kyseessä on ASR magneettiventtiili. Sattuipa erikoinen tilanne kun Veholta saa alkuperäisen yli 50% halvemmalla kuin muualta tarvikkeena
Re: Setra S315H
Viemärit ja vedet asennettu. ASR magneettiventtiili vaihdettu, oli se kyllä jo aikansa elänyt.
Re: Setra S315H
Talven varalle piti keksiä tekemistä. Tai kyllä siinä kävi niin, että Saksalainen insinööri järjesti niitä. Ruostetta takaosassa sen verran runsaasti, että puran sisältä käsin paikat auki ja heppailen uutta putkea hapantuneen tilalle. Tai siis ainakin tutkin onko työtä niin paljon ettei kannata jatkaa
Jos kannattaa vielä korjata niin samalla vois vetää lattian tasaiseksi ja eristeet ikkunoihin ja seiniin vähän reilummin. Saa nähä mitä tästä syntyy.
Jos kannattaa vielä korjata niin samalla vois vetää lattian tasaiseksi ja eristeet ikkunoihin ja seiniin vähän reilummin. Saa nähä mitä tästä syntyy.
Re: Setra S315H
Takapää avattu ja todettu päälirakenteen olevan taka-akselin kohdalta melkein poikki... No uutta putkea tilalle.