Leemun Lahtikko
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 466
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Tässähän rupeaa selkeästi olemaan sitä "motorsporttia".
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Joo, oli vähän onneakin matkassa.Jokelan linja kirjoitti: ↑25 Syys 2021 00:13 Tässähän rupeaa selkeästi olemaan sitä "motorsporttia".
Kuuma vesi tulee varaajalta ja siinä n.30cm päässä on t-haara josta lähtee letku suihkun sekoittajalle ja toinen jatkaa eteen keittiöön.
Tämä suihkulle tuleva letku oli ilmeisesti pikkuhiljaa luistanut putken päältä tupla klemmareista huolimatta. Vettä ei lopulta tullut ulos montaakaan litraa, mutta kyllähän se vähän pelästyttää kun se on höyryävän kuumaa
Kaikki hanat kun olivat kiinni, niin mistään ei tullut korvausilmaa joten onneksi ei päässyt koko varaaja tyhjenemään
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tapahtuma vahvistaa ajatuksia putkitöiden uusimisesta.
Vaikka auto on (toki 90-luvun standardein) tehty aika viisaasti ja hyvinkin, niin tuo käyttövesipuoli kumiletkuineen on kyllä melkoinen sätös.
Ajatuksissa on ollut tehdä putket uusiksi mahdollisesti komposiitilla, korvata shurflo pumppu painevesiautomaatilla ja ikivanha sähkövaraaja kaasutoimisella läpivirtauslämmittimellä.
No, saapa katsoa millaisella aikataululla saa raavittua tarvittavat osat kokoon ja millainen siitä lopulta tulee, mutta systeemin päivät nykyisellään ovat kyllä luetut.
Vaikka auto on (toki 90-luvun standardein) tehty aika viisaasti ja hyvinkin, niin tuo käyttövesipuoli kumiletkuineen on kyllä melkoinen sätös.
Ajatuksissa on ollut tehdä putket uusiksi mahdollisesti komposiitilla, korvata shurflo pumppu painevesiautomaatilla ja ikivanha sähkövaraaja kaasutoimisella läpivirtauslämmittimellä.
No, saapa katsoa millaisella aikataululla saa raavittua tarvittavat osat kokoon ja millainen siitä lopulta tulee, mutta systeemin päivät nykyisellään ovat kyllä luetut.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: Leemun Lahtikko
Sulla oli sentään kumiletkua, ite purkasin ”kirkkaat” 8mm PVC letkut pois
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Nää on sellaista "elintarvikeletkun" näköistä kudosvahvisteista läpinäkyvää.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: Leemun Lahtikko
Joo mulla oli niitä elintarvikeletkuja ilman kudosta
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kyllä se on neppi sillälailla, että sun tars tulla sieltä päivittämään puolanmatkailun vihko.
Rekkaparkin risupartaukolle käy nykyään kortti ja baarin tyttö ei puhunut yhtään huonommin lontoota kuin härmäläisetkään
Nyt makaillaan tässä just ennen Czekanówia orlenin pihassa rekkaparkissa, huomenna pitäisi suhauttaa loppumatka Brnoon.
Ihan ilman kommelluksia ei ole päästy.
Jossain etelä-Liettuan kyntömailla katkesi yksi pyöränpultti ja parikyt kilsaa ennen tätä rekkaparkkia nopeusmittari kuoli.
Rekkaparkin risupartaukolle käy nykyään kortti ja baarin tyttö ei puhunut yhtään huonommin lontoota kuin härmäläisetkään
Nyt makaillaan tässä just ennen Czekanówia orlenin pihassa rekkaparkissa, huomenna pitäisi suhauttaa loppumatka Brnoon.
Ihan ilman kommelluksia ei ole päästy.
Jossain etelä-Liettuan kyntömailla katkesi yksi pyöränpultti ja parikyt kilsaa ennen tätä rekkaparkkia nopeusmittari kuoli.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Nyt ollaan Brnossa messuhalli(e)n pihassa leiriytyneenä.
Viereen saatiin joku paikallinen seinähullu vanhalla Ikarossilla joka on ilmeisesti ollut alkujaan jokin palokunnan värkki, on sinivilkut ja kaikki paikallaan vielä
Polliisikin pysäytti aika kohta kun päästiin Tšekin puolelle.
Ajelivat ohi moottoritiellä ja apumies kyyläsi silmä kovana tuulilasille.
Eihän tuo vietävän my toll laatikko pysynyt ikip*skaisessa tuulilasissa, eikä sheriffi kyennyt sitä näkemään kojelaudan päältä.
Epäilivät meidän siis ajavan pummilla
Palvelu oli kyllä hyvin ystävällistä, paperit katsottiin ja kyseltiin onko tupakkia tahi viinaksia. Autoon halusivat katsoa sisälle, mutta vilkaisu ovensuusta riitti kun vastassa oli kuusi tanskandoggia
Viereen saatiin joku paikallinen seinähullu vanhalla Ikarossilla joka on ilmeisesti ollut alkujaan jokin palokunnan värkki, on sinivilkut ja kaikki paikallaan vielä
Polliisikin pysäytti aika kohta kun päästiin Tšekin puolelle.
Ajelivat ohi moottoritiellä ja apumies kyyläsi silmä kovana tuulilasille.
Eihän tuo vietävän my toll laatikko pysynyt ikip*skaisessa tuulilasissa, eikä sheriffi kyennyt sitä näkemään kojelaudan päältä.
Epäilivät meidän siis ajavan pummilla
Palvelu oli kyllä hyvin ystävällistä, paperit katsottiin ja kyseltiin onko tupakkia tahi viinaksia. Autoon halusivat katsoa sisälle, mutta vilkaisu ovensuusta riitti kun vastassa oli kuusi tanskandoggia
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Apukuski
- Viestit: 19
- Liittynyt: 11 Maalis 2021 17:02
- Truck: Kiitokori Volvo B9M
- Location: Helsinki
Re: Leemun Lahtikko
On sulla hyvät "kodinturvajoukot", ei ees poliisi uskalla sisälle kurkkimaanleemu kirjoitti: ↑28 Syys 2021 18:57 Polliisikin pysäytti aika kohta kun päästiin Tšekin puolelle.
Palvelu oli kyllä hyvin ystävällistä, paperit katsottiin ja kyseltiin onko tupakkia tahi viinaksia. Autoon halusivat katsoa sisälle, mutta vilkaisu ovensuusta riitti kun vastassa oli kuusi tanskandoggia
Turvallista matkaa
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Heh! Mulla yhet kaverit meni 80-luvulla itserakennetulla bussilla Suomesta johonki Laosiin tms Bangladeshiin ja sanoi että siihen aikaan jos halus et muslimimaissa poliisi / sotilaat / rajatyypit ei kurkistanu jonnekki komeroon ni ripusti rintsikat ”kuivumaan” siihen eteen. Ne näki ne, alko naama punottaen tuijottaa lattiaa ja peruutti ulos. Ei välttämättä toimi Tsekeissä, mut kokeile kuitenki! Eiku ainii sulla on ne koiratTeam-Voltaren kirjoitti: ↑30 Syys 2021 20:38On sulla hyvät "kodinturvajoukot", ei ees poliisi uskalla sisälle kurkkimaan
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Ja hyvä onki olla, mää syötän ton naapuriauton kazakstanilaisen niille kohta jos ei se sammuta tota romuansa
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Reissu heitetty. Auto parkissa kotipihalla ja poistettu liikenteestä.
Vähän nafti 3700km tuli matkaa ja parisen viikkoa oltiin reissussa.
Koitan kynäillä jossain välissä vähän tarkempaa yhteenvetoa reissusta, tiedä vaikka olisi jotain hyötyäkin ja joku muukin voi innostua ekaa kertaa omalla bussilla ulkomaille.
Vähän nafti 3700km tuli matkaa ja parisen viikkoa oltiin reissussa.
Koitan kynäillä jossain välissä vähän tarkempaa yhteenvetoa reissusta, tiedä vaikka olisi jotain hyötyäkin ja joku muukin voi innostua ekaa kertaa omalla bussilla ulkomaille.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Vesiasioita täytyisi surkeamman kanssa kehitellä eteenpäin.
Molempia laatuja olisi saatava enemmän kulkemaan mukana ja mieluusti sitä saisi pystyä lämmittämään ilman sähköä.
Likavesipuolella olen miettinyt tuollaista vanhaa paineastiaa joka nurkista löytyy.
Pytty on alumiinia ja muovitettu sisältä. Mitäpä luulette, menestyisikö sellainen jätevesisäiliönä?
Puhtaasta vedestä en oikein tiedä vielä mitä sen kanssa tehdään, sitä mahtuu tällähetkellä reilut parisataa litraa kun laskee varaajan mukaan.
Lämmitystä olen miettinyt sellaisella kaasutoimisella läpivirtauslämmittimellä tai vaihtoehtoisesti löytyisi yksi ehkä korjauskelpoinen eberi josta voisi jonkinlaisen sovelluksen kehittää..
Eberi olisi sikäli kiinnostava vaihtoehto, että siihen voisi ehkä liittää samalla moottorin lämmön hyödyntämistä käyttöveden lämmityksessä.
Molempia laatuja olisi saatava enemmän kulkemaan mukana ja mieluusti sitä saisi pystyä lämmittämään ilman sähköä.
Likavesipuolella olen miettinyt tuollaista vanhaa paineastiaa joka nurkista löytyy.
Pytty on alumiinia ja muovitettu sisältä. Mitäpä luulette, menestyisikö sellainen jätevesisäiliönä?
Puhtaasta vedestä en oikein tiedä vielä mitä sen kanssa tehdään, sitä mahtuu tällähetkellä reilut parisataa litraa kun laskee varaajan mukaan.
Lämmitystä olen miettinyt sellaisella kaasutoimisella läpivirtauslämmittimellä tai vaihtoehtoisesti löytyisi yksi ehkä korjauskelpoinen eberi josta voisi jonkinlaisen sovelluksen kehittää..
Eberi olisi sikäli kiinnostava vaihtoehto, että siihen voisi ehkä liittää samalla moottorin lämmön hyödyntämistä käyttöveden lämmityksessä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
Siihen paineastiaan oli helppo tehdä tyhjennys paineilman avulla. Auton kylkeen vielä veneen imutyhjennysventtiili niin venesatamissa pääsee vesistä eroon. Ääni kaasukäyttöiselle läpivirtauslämmitimelle - ei liikaa liikkuvia osia ja muutamalla kympillä saa Kiinasta uuden, jos ongelma iskee.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Leemun Lahtikko
oli matkakertomuksessasi kommenttia vedosta kuljettajan paikalla.
ostappa muutama neliö itseliimautuvaa "armaflexiä" ja liimaile sitä sinne etukulmaan. tekee se toki hyvää koko tuulilasin alapuoliselle osalle. varsinkin rattiakselin läpiviennin mahdollisimman hyvä eristäminen vähentää vedon tunnetta paljon.
siellä etukappaleiden takanahan on pelkkä pelti sisätilojen "lämpöeristeenä". muuttuu koko etupään ilmanala lämpimämmäksi, jos jaksaa tovin teippailla sinne eristettä.
kuljettajan puhallinkenno (kuten muutkin sisälämppäreiden kennot) kannattaa ottaa irti ja puhdistaa. siellä kopan sisällä on villapaidan verran pölyä ja paskaa jonka poistamisen jälkeen Scaniassa ei enää ihan herkästi palele.
jos 1 pyöränpultti katkeaa niin kannattaa KIIREESTI JA VÄLITTÖMÄSTI vaihtaa ne kaikki. ne on joku joskus vetänyt norsukoneella myötörajan yli ja loput voivat joko kestää ikuisesti tai katketa milloin tahansa. kaverilla niitä meni yhden jälkeen nopeasti 4 poikki....
hieno reissu teillä varmasti oli. hatun noston arvoinen keikka. vaikka toisaalta en minä itsekään koskaan epäillyt etteikö meidän vanha 112 toimisi ja kestäisi. ja niinhän sillä 11 vuotta päästeltiin ilman tekniikkamurheita.
ostappa muutama neliö itseliimautuvaa "armaflexiä" ja liimaile sitä sinne etukulmaan. tekee se toki hyvää koko tuulilasin alapuoliselle osalle. varsinkin rattiakselin läpiviennin mahdollisimman hyvä eristäminen vähentää vedon tunnetta paljon.
siellä etukappaleiden takanahan on pelkkä pelti sisätilojen "lämpöeristeenä". muuttuu koko etupään ilmanala lämpimämmäksi, jos jaksaa tovin teippailla sinne eristettä.
kuljettajan puhallinkenno (kuten muutkin sisälämppäreiden kennot) kannattaa ottaa irti ja puhdistaa. siellä kopan sisällä on villapaidan verran pölyä ja paskaa jonka poistamisen jälkeen Scaniassa ei enää ihan herkästi palele.
jos 1 pyöränpultti katkeaa niin kannattaa KIIREESTI JA VÄLITTÖMÄSTI vaihtaa ne kaikki. ne on joku joskus vetänyt norsukoneella myötörajan yli ja loput voivat joko kestää ikuisesti tai katketa milloin tahansa. kaverilla niitä meni yhden jälkeen nopeasti 4 poikki....
hieno reissu teillä varmasti oli. hatun noston arvoinen keikka. vaikka toisaalta en minä itsekään koskaan epäillyt etteikö meidän vanha 112 toimisi ja kestäisi. ja niinhän sillä 11 vuotta päästeltiin ilman tekniikkamurheita.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Jotakin tällaista on vähän mielessä ollutkin, nyt siellä on jotakin huovan tapaista joka nyt varmaan on tyhjää parempi, mutta on siellä ihan reikiäkin joista paistaa päivä läpi. Tuota solukumia pyörii nurkissa ihan töiden puolesta, joten siitä ei homma jää kiinni.motoku kirjoitti: ↑08 Loka 2021 23:47 oli matkakertomuksessasi kommenttia vedosta kuljettajan paikalla.
ostappa muutama neliö itseliimautuvaa "armaflexiä" ja liimaile sitä sinne etukulmaan. tekee se toki hyvää koko tuulilasin alapuoliselle osalle. varsinkin rattiakselin läpiviennin mahdollisimman hyvä eristäminen vähentää vedon tunnetta paljon.
siellä etukappaleiden takanahan on pelkkä pelti sisätilojen "lämpöeristeenä". muuttuu koko etupään ilmanala lämpimämmäksi, jos jaksaa tovin teippailla sinne eristettä.
kuljettajan puhallinkenno (kuten muutkin sisälämppäreiden kennot) kannattaa ottaa irti ja puhdistaa. siellä kopan sisällä on villapaidan verran pölyä ja paskaa jonka poistamisen jälkeen Scaniassa ei enää ihan herkästi palele.
jos 1 pyöränpultti katkeaa niin kannattaa KIIREESTI JA VÄLITTÖMÄSTI vaihtaa ne kaikki. ne on joku joskus vetänyt norsukoneella myötörajan yli ja loput voivat joko kestää ikuisesti tai katketa milloin tahansa. kaverilla niitä meni yhden jälkeen nopeasti 4 poikki....
hieno reissu teillä varmasti oli. hatun noston arvoinen keikka. vaikka toisaalta en minä itsekään koskaan epäillyt etteikö meidän vanha 112 toimisi ja kestäisi. ja niinhän sillä 11 vuotta päästeltiin ilman tekniikkamurheita.
Huomattavasti tilannetta parantaa jo kun avaan kraanaa etukennolle, niin ei iso ruutu hohkaa kylmää niin pahasti.
Pyöränpultit tosiaan ajattelinkin vaihtaa kaikki, tyhmää jättää vanhoja kun ei se vaihto nyt ihan naamanliike kuitenkaan ole ja kyllä se yhtäkkinen etufillarin irtoaminen vaikuttaa pahemmalta kuin muutaman kympin kustannus pultteihin
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Ajokin korissa oli rintapellissä myös vuoto ong,,, laitettiin talveksi pressukankaasta maskin taakse ”tuulisuoja”
( kiinnitys koriin ylöreunata, ei hatannut huoltotyötä ja esti ilman virtaukset , ehkä hiukan lämpösuojasi.
Auttaa myös jos maskin ilmavirrat ohjaa vain jäähdyttimeen ja estää ylioaineen muodostumisen rintapeltin eteen.
( kiinnitys koriin ylöreunata, ei hatannut huoltotyötä ja esti ilman virtaukset , ehkä hiukan lämpösuojasi.
Auttaa myös jos maskin ilmavirrat ohjaa vain jäähdyttimeen ja estää ylioaineen muodostumisen rintapeltin eteen.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Hämmästelin tuossa aikani kuluksi ajovaloja.
Niinkuin mainitsin aiemmin, niin varsinkin lähivalot ovat suorastaan surkeat.
Pitkät ovat aika hyvät, mutta yllätys olikin suuri kun huomasin, etteivät ns.apupitkät toimi lainkaan
Kuvittelin pitkien paremmuuden johtuvan siitä, että valoa annostellaan neljästä umpiosta mutta ei, vain ulommaiset valot toimivat.
Lähivaloihinhan saadaan varmaan het parannusta kun kylmästi tuplaa ne, näin vanhassahan taisi kahdennus olla ihan luvallistakin
Pitkät saanee lie toimimaan melko helposti, luukkujen takaa löytyy releet ja kaikki, mutta siellä on joku nikkari joskus käynyt.
Asiaan liittynee vahvasti katolta löytyvät kiinnitysraudat joissa on selkeästi joskus ollut valot..
Lähivalojen kahdennuskin on lie syytä toteuttaa erillisellä releellä, koska alkuperäiselle ajovalojen releelle taidetaan luvata 150W tehonkesto, niin voi vähän tiukilla olla neljän 70W polttimon kanssa
Niinkuin mainitsin aiemmin, niin varsinkin lähivalot ovat suorastaan surkeat.
Pitkät ovat aika hyvät, mutta yllätys olikin suuri kun huomasin, etteivät ns.apupitkät toimi lainkaan
Kuvittelin pitkien paremmuuden johtuvan siitä, että valoa annostellaan neljästä umpiosta mutta ei, vain ulommaiset valot toimivat.
Lähivaloihinhan saadaan varmaan het parannusta kun kylmästi tuplaa ne, näin vanhassahan taisi kahdennus olla ihan luvallistakin
Pitkät saanee lie toimimaan melko helposti, luukkujen takaa löytyy releet ja kaikki, mutta siellä on joku nikkari joskus käynyt.
Asiaan liittynee vahvasti katolta löytyvät kiinnitysraudat joissa on selkeästi joskus ollut valot..
Lähivalojen kahdennuskin on lie syytä toteuttaa erillisellä releellä, koska alkuperäiselle ajovalojen releelle taidetaan luvata 150W tehonkesto, niin voi vähän tiukilla olla neljän 70W polttimon kanssa
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 797
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Leemun Lahtikko
Tossahan on 7" umpiot niin pitäs tulla paremmat ku uusissa jos kahdentaa ne ja uusii samalla kummatkin umpiot sillä noihan on edullisimmasta päästä umpioita.
Releet ja johdotukset on hyvä olla reilusti mitotettuja jännitehäviöiden minimoimiseksi ja releet sekä kaapelit on myös aika edullisia.
Hid sarjoja saa kans ebay/aliexpres kohtuu hinnoilla ja niillä saa jo tarvittaessa vaikka liikaakin valotehoa.
Led polttimot myös jotka halvempia ja tarvii asentaa vain polttimo mutta niissä on hurjasti tehoeroja himmeistä super kirkkaisiin.
Yhtä autoa kerran tutkailin johon oli kiinanmaalta tilattu koko led umpiot ,ne oli ollut tosi edulliset ja hyvä valo teho.
Releet ja johdotukset on hyvä olla reilusti mitotettuja jännitehäviöiden minimoimiseksi ja releet sekä kaapelit on myös aika edullisia.
Hid sarjoja saa kans ebay/aliexpres kohtuu hinnoilla ja niillä saa jo tarvittaessa vaikka liikaakin valotehoa.
Led polttimot myös jotka halvempia ja tarvii asentaa vain polttimo mutta niissä on hurjasti tehoeroja himmeistä super kirkkaisiin.
Yhtä autoa kerran tutkailin johon oli kiinanmaalta tilattu koko led umpiot ,ne oli ollut tosi edulliset ja hyvä valo teho.
Re: Leemun Lahtikko
Noissa kiinalaisissa led umpiossa on vaan se ongelma ettei niissä ole mitään hyväksyntöjä, ja virkaintoinen katsastaja voi pistää ne vaihtamaan. 4x70W H4 antaa ihan kohtuullisen lähivalon perinteisilläkin metodeilla.
Ajovalojen jakaminen useamman releen taakse on ihan järkevää jo vikasietoisuuden takiakin. Jos sieltä jotain hajoaa on ihan kiva kun ei ole kaikki kerrasta pimeänä, niinhän ne pääsääntöisesti on toteutettu alunperinkin.
Ajovalojen jakaminen useamman releen taakse on ihan järkevää jo vikasietoisuuden takiakin. Jos sieltä jotain hajoaa on ihan kiva kun ei ole kaikki kerrasta pimeänä, niinhän ne pääsääntöisesti on toteutettu alunperinkin.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tässä on vielä alkuperäisen kaltaiset sev marchal umpiot ja ne ovat kohtuullisen hyväkuntoiset.
Sain valot pelaamaan korjaamalla alkuperäisen kytkennän.
Ulommaiset valot pelaavat Scanian alkuperäisen releen kautta ja sisemmille on koritehtaan laittamat releet. Ei ihan optimi systeemi sikäli, että näiden "lisävalojen" releiden ohjaus tulee alkuperäiseltä releeltä ja molempien puolien valot ovat saman releen perässä.
Eli jos alkuperäinen alustan rele hajoaa, pimenevät kaikki valot ja jos koritehtaan releistä jompi kumpi hajoaa pimentää se lisävaloista joko pitkät tai lyhyet molemmilta puolin.
Uusin tulevaisuudessa koko valojen johdotuksen, on se verran kamalan näköinen viritys nyt kun sitä on varmaan sata Seppää sorkkinut matkalla..
Sain valot pelaamaan korjaamalla alkuperäisen kytkennän.
Ulommaiset valot pelaavat Scanian alkuperäisen releen kautta ja sisemmille on koritehtaan laittamat releet. Ei ihan optimi systeemi sikäli, että näiden "lisävalojen" releiden ohjaus tulee alkuperäiseltä releeltä ja molempien puolien valot ovat saman releen perässä.
Eli jos alkuperäinen alustan rele hajoaa, pimenevät kaikki valot ja jos koritehtaan releistä jompi kumpi hajoaa pimentää se lisävaloista joko pitkät tai lyhyet molemmilta puolin.
Uusin tulevaisuudessa koko valojen johdotuksen, on se verran kamalan näköinen viritys nyt kun sitä on varmaan sata Seppää sorkkinut matkalla..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sommittelua ja suunnittelua:
Jäsen transpot kauppaa niin siistejä penkkejä niin halvalla, että olisi mielenvikaista olla hyödyntämättä tilaisuutta.
Pitkittäin keskellä käytävää oleva ruokapöytä ei ole kovin kätevä kulkemisen kannalta.
Joten sohva hiiteen toiselta puolelta ja penkit tilalle. Jostain olisi keksittävä vielä n.100*60cm pöytä.
Ja pari muuta muuttujaa vielä, kuten tuossa sohvan alla majailevat starttiakut jotka siirtyivät siihen ilpin ulkoyksikön tieltä ja edellämainitun yläpuolelta käytännössä puuttuva lattia. Akkukotelon jättämä reikä kun on tilkittu pelkällä uretaanilevyllä.
Ehkä tämä tästä. Akut saattavat sopia webaston kanssa samaan huusholliin ja lattiassa oleva läpi totellee vaneria
Käytännön toteutuksesta ei taas ole hajuakaan tässä vaiheessa, mutta jälkikäteen on taas viisaampi ja tietää ainakin miten ei pitäisi tehdä
Tänä vuonna pitäisi piru vie raahata tuo piisamiansa taas leimallekin, niin se aika rientää
Jäsen transpot kauppaa niin siistejä penkkejä niin halvalla, että olisi mielenvikaista olla hyödyntämättä tilaisuutta.
Pitkittäin keskellä käytävää oleva ruokapöytä ei ole kovin kätevä kulkemisen kannalta.
Joten sohva hiiteen toiselta puolelta ja penkit tilalle. Jostain olisi keksittävä vielä n.100*60cm pöytä.
Ja pari muuta muuttujaa vielä, kuten tuossa sohvan alla majailevat starttiakut jotka siirtyivät siihen ilpin ulkoyksikön tieltä ja edellämainitun yläpuolelta käytännössä puuttuva lattia. Akkukotelon jättämä reikä kun on tilkittu pelkällä uretaanilevyllä.
Ehkä tämä tästä. Akut saattavat sopia webaston kanssa samaan huusholliin ja lattiassa oleva läpi totellee vaneria
Käytännön toteutuksesta ei taas ole hajuakaan tässä vaiheessa, mutta jälkikäteen on taas viisaampi ja tietää ainakin miten ei pitäisi tehdä
Tänä vuonna pitäisi piru vie raahata tuo piisamiansa taas leimallekin, niin se aika rientää
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Väliaikainen paristolaatikko sohvan alla tuli käyttöikänsä päähän. Väliaikaisuus kesti tälläkertaa muutamaa kuukautta vaille kolme vuotta
Loota on purettu tällä päivämäärällä ja akut ovat hyvää vauhtia muuttamassa webaston seuraksi.
Täytyy vaan pyytää emäntää nostoavuksi kun on kämmenluu murtunut vasurista ja tohtori komensi, ettei saisi maitopurkkia painavampaa nostella
Kerrankin näyttäisi olevan tuuria hommassa, alkuperäiset kaapelit näyttäisivät riittävän uuteen sijoituspaikkaan.
Ilpin ulkoyksikön kiinnitystä täytyy hiukan modata.
Nyt se roikkuu kiskon varassa joka on lattian päällä.
Se ei käy enää laatuun kun lattia tulee näkyville, onneksi en ollut heittänyt akkukotelon kantta nuotioon, vaan reiän paikkaus käy siltäosin helposti.
Kylmäaineputkille täytyy vaan kairata reikä nurkkaan.
Itsetehtyä penkin jalkaa täytyy myös parannella vähän takapään osalta, sillä nykyisellään se jäisi ikävästi näkyviin uuden penkin alta.
Loota on purettu tällä päivämäärällä ja akut ovat hyvää vauhtia muuttamassa webaston seuraksi.
Täytyy vaan pyytää emäntää nostoavuksi kun on kämmenluu murtunut vasurista ja tohtori komensi, ettei saisi maitopurkkia painavampaa nostella
Kerrankin näyttäisi olevan tuuria hommassa, alkuperäiset kaapelit näyttäisivät riittävän uuteen sijoituspaikkaan.
Ilpin ulkoyksikön kiinnitystä täytyy hiukan modata.
Nyt se roikkuu kiskon varassa joka on lattian päällä.
Se ei käy enää laatuun kun lattia tulee näkyville, onneksi en ollut heittänyt akkukotelon kantta nuotioon, vaan reiän paikkaus käy siltäosin helposti.
Kylmäaineputkille täytyy vaan kairata reikä nurkkaan.
Itsetehtyä penkin jalkaa täytyy myös parannella vähän takapään osalta, sillä nykyisellään se jäisi ikävästi näkyviin uuden penkin alta.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Ilpin kiinnitys muutettu lattian päältä lattian sisälle. 50mm uretaani sopi vielä väliin ja alkuperäinen akkukotelon kansi päälle.
Päädyin tekemään patin lattiaan itse tekemäni penkinjalan piilottamiseksi ja hyödynnän sitä etummaisen penkkiparin kiinnityksessä.
Soveltamiseksihan se luonnollisesti menee kun kummasti ei 90-luvun carruksen penkit mene suoraan 70-luvun lahtikkoon
Takimmaiseen täytynee tehdä jonkinlainen jalka seinän viereen jolla sen saa kiinni. Haasteita asettaa juuri siihen alle sattuva ilpin reikä ja sivupalkkikin on niin ohut, ettei siihen tahdo saada pitäviä kierteitä aikaiseksi..
Sovitus A2
Päädyin tekemään patin lattiaan itse tekemäni penkinjalan piilottamiseksi ja hyödynnän sitä etummaisen penkkiparin kiinnityksessä.
Soveltamiseksihan se luonnollisesti menee kun kummasti ei 90-luvun carruksen penkit mene suoraan 70-luvun lahtikkoon
Takimmaiseen täytynee tehdä jonkinlainen jalka seinän viereen jolla sen saa kiinni. Haasteita asettaa juuri siihen alle sattuva ilpin reikä ja sivupalkkikin on niin ohut, ettei siihen tahdo saada pitäviä kierteitä aikaiseksi..
Sovitus A2
Scania BF86S Lahti 10 -78