Leemun Lahtikko
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kaivelin mittarinvaijerin pois paikaltaan. Siellä oli vielä originaalikin ripusteltuna, on joskus katkennut yläpäästä ja on lykätty uusi vaan rinnalle.
Surkea vaan, että kummassakaan yksilössä ei näy minkään valtakunnan numeroa
Surkea vaan, että kummassakaan yksilössä ei näy minkään valtakunnan numeroa
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 664
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Leemun Lahtikko
Onko päät suunnilleen kunnossa? Noitahan pystyy (ainakin muutama vuosi sitten pystyi) korjauttamaan, muistaakseni jossain turun suunnalla teetin yhden henkilöauton vaijerin. Tai jos päät on vakio kamaa, niiden avulla saattaa löytyä uusikin kun mitta tiedossa.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Re: Leemun Lahtikko
Niitä on myös sellaisia palikoita joilla vaijerimittarin saa muutettua sähköiseksi ja takaisin taas mekaaniseksi pyöritykseksi, mutta en nyt tiedä onko sellaisen etsiminen yhtään sen nopeampi ratkaisu.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 375
- Liittynyt: 14 Joulu 2015 09:12
- Truck: Setra s208
- Location: Rovaniemi
Re: Leemun Lahtikko
Joskus on korjattu ihan vaan tinalla. Kuoresta pätkä pois. Tinaa klöntti ja viilaa. Ei kuitenkaan joudu hirmuiselle rasitukselle jos kuori ja vaijeri on muuten kunnossa...
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Vaijeri on poikki n.5 sentin päästä alapäästä, päät on kyllä kunnossa.
Asennuksella tuo on tuhottu. Reitti on poikkeava alkuperäisestä ja vaijeri väistää pakoputkea niin, että kuori on mutkalla alapään holkin jälkeen.
Ei mikään pyörivä vaijeri sellaista kauan siedä.
Vaijerilähtöön sopiva sähköinen anturi voisi olla kiinnostava myös, ihan niitä hyllyssä lojuvia vdon kamppeita silmällä pitäen..
Asennuksella tuo on tuhottu. Reitti on poikkeava alkuperäisestä ja vaijeri väistää pakoputkea niin, että kuori on mutkalla alapään holkin jälkeen.
Ei mikään pyörivä vaijeri sellaista kauan siedä.
Vaijerilähtöön sopiva sähköinen anturi voisi olla kiinnostava myös, ihan niitä hyllyssä lojuvia vdon kamppeita silmällä pitäen..
Scania BF86S Lahti 10 -78
- jomi609
- Tosi harrastaja
- Viestit: 177
- Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
- Truck: MB 609 kasten
- Location: Salo
- Member id: 024
Re: Leemun Lahtikko
Mittarikorjaamo Palanto Oy Tampere puh. 033178455 . Kysy sieltä
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 466
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Mullakin on vaijeri poikki. Ollut jo monta vuotta.
Asensin sellaisen gps-nopeusmittarin. Niitä saa vaikka VDO:na kovalla rahalla tai kiinankaupasta melko edukkaasti.
Toimii ihan tarpeeksi hyvin. Voi valita skaalan ja mittayksiköt oman tarpeen mukaan.
Asensin sellaisen gps-nopeusmittarin. Niitä saa vaikka VDO:na kovalla rahalla tai kiinankaupasta melko edukkaasti.
Toimii ihan tarpeeksi hyvin. Voi valita skaalan ja mittayksiköt oman tarpeen mukaan.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Tai joku Speedo äppi puhelimeen. Mulla oli semmonen edellisessä puhelimessa. Tähän en oo tarvinu. Vaihtu noi kulkimet vähän tiuhaan ni sillä oli hyvä tsekata mittarivirheetJokelan linja kirjoitti: ↑31 Touko 2022 16:29 Mullakin on vaijeri poikki. Ollut jo monta vuotta.
Asensin sellaisen gps-nopeusmittarin. Niitä saa vaikka VDO:na kovalla rahalla tai kiinankaupasta melko edukkaasti.
Toimii ihan tarpeeksi hyvin. Voi valita skaalan ja mittayksiköt oman tarpeen mukaan.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Katselin noita kiinalaisia gps mittareitaja saattaa olla jopa vaijeria halvempi jos homma oikein vaikeaksi menee
Vdo:n satsi houkuttaisi sikäli, että noi ei ole mitkään perus vauhtiputkan instrumentit, vaan jeesuksen vanhaa mallia jota ei saa mistään oikein edes rahalla.
Olis hienoa ja erikoista eikä olis oikein kenelläkään muulla samanlaista
Vdo:n satsi houkuttaisi sikäli, että noi ei ole mitkään perus vauhtiputkan instrumentit, vaan jeesuksen vanhaa mallia jota ei saa mistään oikein edes rahalla.
Olis hienoa ja erikoista eikä olis oikein kenelläkään muulla samanlaista
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Jos mittari ja adateri kunnossa ( välitys osa vaihteiston lähdössä) , vistema vois olla paikka josta saa vaijerin , tuossahan ei ole kuorma autoa pitempi vaijeri (n3 -4 m), mittarinmerkki onko ajopiirturi vai normi mittari esim vdo.
Oli ennen jokin liike teki mitttojen mukaan myös pyöriviä , tänäpäivänä?
Oli ennen jokin liike teki mitttojen mukaan myös pyöriviä , tänäpäivänä?
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Piirlaa ja Pitekiä on ehdotettu, että niissä ainakin pitäisi onnistua tekeminen.BussMAN kirjoitti: ↑01 Kesä 2022 10:38 Jos mittari ja adateri kunnossa ( välitys osa vaihteiston lähdössä) , vistema vois olla paikka josta saa vaijerin , tuossahan ei ole kuorma autoa pitempi vaijeri (n3 -4 m), mittarinmerkki onko ajopiirturi vai normi mittari esim vdo.
Oli ennen jokin liike teki mitttojen mukaan myös pyöriviä , tänäpäivänä?
Pituus on tosiaan tuota kolmen metrin luokkaa.
Mittari on ihan originaali, olisikohan peräti Vdo:n valmistama..
Koskas muuten busseihin on piirturipakko tullut?
Tämä on luullakseni vielä -90 luvulla ollut ammattiajossa, mutta piirturi ei ole. Tietty jos on poistettu kun on katsastettu M1-luokkaan..
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Paikallisliikenteen bussissa ei ole pakko olla piirturia jos kuljettajan ajoajat pystytään todentamaan aikataululla.
Noissa kiinalaisissa gps mittareissa harmittaa se matkamittari. Se olisi muuten nätti mittari joka sopisi kauniisti vanhempaan mittaristoon, mutta sitten sinisellä valaistu lcd 7segmentti näyttö matkamittari.
Noissa kiinalaisissa gps mittareissa harmittaa se matkamittari. Se olisi muuten nätti mittari joka sopisi kauniisti vanhempaan mittaristoon, mutta sitten sinisellä valaistu lcd 7segmentti näyttö matkamittari.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Jääkaappi on ollut päällä ja roikka irti määrittelemättömän ajan. Nyt oli akut tyhjät kun on ollut pari sateista päivää, niin ei ole tietenkään paneeleista paljoa irronnut.
On tuo kiinan vertti yhdessä suhteessa tavallisen typerä, tai sitten meni vaan bitti poikittain jostain syystä.
Pilli huutaa yhtäsoittoa ja ruudulla näkyy vikakoodi 58 mikä tuon uudemman kirjan mukaan meinaa alhaista lähtöjännitettä.
Akkujännite 19.7.
Paneeleilta näyttää tulevaksi jännitettä ~70-80v, virtaa 0a
Tökkäsin ensiavuksi verkkojohdon kiinni.
Vertti näyttää sisääntulojännitteeksi ~240v, pilli huutaa edelleen, eikä laturi lähde lataamaan akkuja.
Virtakytkin ei vaikuta mihinkään.
Käynnistin moottorin jolloin erotusrele yhdistää akut ja hupiakkujen jännite nousee 27v.
Vieläkin vaan pilli huutaa.
Lopulta käytin sulakkeen pois, niin sillä tokeni.
Ei kai tuo nyt ihan normaalia toimintaa voi olla?
Kyllähän tuollaisen laitteen pitäisi älytä aloittaa lataus ihan omin päin jos vain on mistä ottaa?
Jotenkin oudoksuttaa tuo vikakoodi, kun eikös ennemminkin olisi pitänyt varoittaa alhaisesta akkujännitteestä?
On tuo kiinan vertti yhdessä suhteessa tavallisen typerä, tai sitten meni vaan bitti poikittain jostain syystä.
Pilli huutaa yhtäsoittoa ja ruudulla näkyy vikakoodi 58 mikä tuon uudemman kirjan mukaan meinaa alhaista lähtöjännitettä.
Akkujännite 19.7.
Paneeleilta näyttää tulevaksi jännitettä ~70-80v, virtaa 0a
Tökkäsin ensiavuksi verkkojohdon kiinni.
Vertti näyttää sisääntulojännitteeksi ~240v, pilli huutaa edelleen, eikä laturi lähde lataamaan akkuja.
Virtakytkin ei vaikuta mihinkään.
Käynnistin moottorin jolloin erotusrele yhdistää akut ja hupiakkujen jännite nousee 27v.
Vieläkin vaan pilli huutaa.
Lopulta käytin sulakkeen pois, niin sillä tokeni.
Ei kai tuo nyt ihan normaalia toimintaa voi olla?
Kyllähän tuollaisen laitteen pitäisi älytä aloittaa lataus ihan omin päin jos vain on mistä ottaa?
Jotenkin oudoksuttaa tuo vikakoodi, kun eikös ennemminkin olisi pitänyt varoittaa alhaisesta akkujännitteestä?
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Muutin invertterin kytkennän siten, että hupiakkujen pääkytkin katkaisee siltä 24v plussan ja lisäsin aurinkopaneeleiden kaapeleihin myös kytkimen väliin.
Helpottuu "reserointi" jos sattuu akut pääsemään joskus vielä tyhjäksi..
Korjasin myös nopeusmittarin vaijerin, odotukset eivät tosin ole keston suhteen korkealla
Koitin ensin tinaamalla, mutta pieni (ja huono) kolvi, ikivanha tinarulla ja vähän tuulinen keli jäähdyttämässä tekivät sellaisen yhteisvaikutuksen, ettei hommasta tullut edes sitä normaalia sanomista
Tempaisin raakasti migillä pari täppiä katkokseen, ei se varmasti kestä kun menee niin kovaksi, mutta eipä tuossa hävittävääkään ole..
Helpottuu "reserointi" jos sattuu akut pääsemään joskus vielä tyhjäksi..
Korjasin myös nopeusmittarin vaijerin, odotukset eivät tosin ole keston suhteen korkealla
Koitin ensin tinaamalla, mutta pieni (ja huono) kolvi, ikivanha tinarulla ja vähän tuulinen keli jäähdyttämässä tekivät sellaisen yhteisvaikutuksen, ettei hommasta tullut edes sitä normaalia sanomista
Tempaisin raakasti migillä pari täppiä katkokseen, ei se varmasti kestä kun menee niin kovaksi, mutta eipä tuossa hävittävääkään ole..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Mitähän pirua nyt taas.
Kuskin puolelta oli ulommasta vetopyörästä pudonnut paineet 3,5bar talven aikana. Ei siinä mitään, mutta sisempiä ei saa edes tarkistettua.
Toiselle puolelle ei saa venttiilinjatkoa lähtemään jengalle edes kirveellä (no okei, sillä en vielä koittanu) ja toisella puolella menee jengalle, mutta ei avaa venttiilin sielua.
Ei oo tämmöstäkään käyny, samalla jatkolla oon kuitenkin niihin ilmaa lisäillyt. Ainoo tietty, että kumit vaihtu syksyllä, mutta vanteet on samat ja ulkonäöstä päätellen venttiilitapitkin on vanhat..
Kuskin puolelta oli ulommasta vetopyörästä pudonnut paineet 3,5bar talven aikana. Ei siinä mitään, mutta sisempiä ei saa edes tarkistettua.
Toiselle puolelle ei saa venttiilinjatkoa lähtemään jengalle edes kirveellä (no okei, sillä en vielä koittanu) ja toisella puolella menee jengalle, mutta ei avaa venttiilin sielua.
Ei oo tämmöstäkään käyny, samalla jatkolla oon kuitenkin niihin ilmaa lisäillyt. Ainoo tietty, että kumit vaihtu syksyllä, mutta vanteet on samat ja ulkonäöstä päätellen venttiilitapitkin on vanhat..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 664
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Leemun Lahtikko
Jos on mittarissa vähänkin lyhyt se keskitappi mikä painaa sielua, ei onnistu jatkolla ilman lisäys. Jos on 295 kumit, saattaa ohkanen käsi sopia kumien välistä laittamaan letkun paikalleen venttiiliin, tai sit ostaa/tekee pitkän, kovan ja sopivanmuotoisen nokan rengaspainemittariin.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sehän tässä eniten hämmästyttää kun on samoilla eväillä ennen onnistunut.Mikaeli kirjoitti: ↑05 Kesä 2022 22:06 Jos on mittarissa vähänkin lyhyt se keskitappi mikä painaa sielua, ei onnistu jatkolla ilman lisäys. Jos on 295 kumit, saattaa ohkanen käsi sopia kumien välistä laittamaan letkun paikalleen venttiiliin, tai sit ostaa/tekee pitkän, kovan ja sopivanmuotoisen nokan rengaspainemittariin.
Renkaat on 12R22.5, välistä ei yltä eikä koura sovi vanteen reiästä
Jatkon saa kyllä kierrettyä kiinni, mutta ilma siitä ei liiku mihinkään päin.
Koitin ruiskia vähän irrotusöljyäkin venttiiliin jos olisi vaan päässyt jotakin moskaa tukkimaan, mutta ei ollut mitään vaikutusta..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 664
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Leemun Lahtikko
Yltääkö ruuvimeisselillä tms painaan sielua ja kokeileen että toimii? Sillä saa vähän enemmän voimaa siihen kuin muovisella jatkokalikalla. Samalla lentäis paskat venttiilistä pihalle. Toki jos jää sen jälkeen vuotamaan, niin renkaat joutuu käyttämään irti
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
- Timppa
- Ajoneuvos
- Viestit: 512
- Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
- Truck: Carrus 602 B 10 M
- Location: Hollola
- Member id: 2
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Leemun Lahtikko
Rengasliikkeen mies sanoi että paine on helposti terkastettavissa , moskalla lyömällä tuntee äänestä onko tyhjä . Vuotaminen on tosi harvinaista . Ymmärsin että paine ok. , tai rengas on täysin tyhjä.
Re: Leemun Lahtikko
Moskalla voi todeta onko tyhjä, mutta ei se sitä kerro onko siellä 3 vai 6 bar painetta.
Ehkä se hiljalleen vuotaminen on sitten rengasliikkeen kannalta harvinaista, harvahan sitä vianorille menee pelkkää ilmaa hakemaan.
Ehkä se hiljalleen vuotaminen on sitten rengasliikkeen kannalta harvinaista, harvahan sitä vianorille menee pelkkää ilmaa hakemaan.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Vääntelin sormista nivelet uuteen asentoon, niin sain painettua mittarin liittimestä kieltä auki ja letkusta lykkäämällä meni paikalleen.
Sisemmät oli pitäneet pintansa, mutta ulommista oli pudonnut kuskin puolelta tuohon 3,5bar ja apparin puolelta 6,5bar.
Mullahan on siis tällaisia letkumallin jatkoja, teippi on siksi, että saa letkusta pyörittämällä paikalleen.
Epäilen, että hatut on jotenkin huonon malliset ja kierteeseen on päässyt siinä määrin moskaa, ettei mene tarpeeksi pitkälle. Kokeilin etupyörään ja siinä toimi normaalisti.
Sisemmät oli pitäneet pintansa, mutta ulommista oli pudonnut kuskin puolelta tuohon 3,5bar ja apparin puolelta 6,5bar.
Mullahan on siis tällaisia letkumallin jatkoja, teippi on siksi, että saa letkusta pyörittämällä paikalleen.
Epäilen, että hatut on jotenkin huonon malliset ja kierteeseen on päässyt siinä määrin moskaa, ettei mene tarpeeksi pitkälle. Kokeilin etupyörään ja siinä toimi normaalisti.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Pari pikkureissua on heitetty tässä alkukesästä.
Ellivuoressa käytiin virallisessa tapaamisessa ja saatiin oma kulkurinumero.
Juhannuksena taas oltiin lähes kotinurkilla Yläneen kallionokalla.
Nyt käytiin yöpymässä somerolla kaverin pihassa koirien jäljestystreenien tiimoilta.
Keittiöön tuli pientä päivitystä, sillä onnistuin pyydytämään paikallisesta facebookin roskalavaryhmästä hieman isomman jääkaapin.
Pari hieman halutumpaa yksilöä on päässyt lipeämään käsistä kun en ole ollut tarpeeksi nopea, mutta tämäkin välttää kun toiminnallisuus edellä mennään.
Laite on siis Helkama Lumimies varmaan jostain armaalta -80 luvulta
Purin alakaapin pois, että sai kylmäkomerolle riittävästi tilaa.
Jatkossa ehkä pudotan mikron suoraan tuohon jääkaapin päälle ja teen siihen yläpuolelle yhden kaapin lisää.
Ellivuoressa käytiin virallisessa tapaamisessa ja saatiin oma kulkurinumero.
Juhannuksena taas oltiin lähes kotinurkilla Yläneen kallionokalla.
Nyt käytiin yöpymässä somerolla kaverin pihassa koirien jäljestystreenien tiimoilta.
Keittiöön tuli pientä päivitystä, sillä onnistuin pyydytämään paikallisesta facebookin roskalavaryhmästä hieman isomman jääkaapin.
Pari hieman halutumpaa yksilöä on päässyt lipeämään käsistä kun en ole ollut tarpeeksi nopea, mutta tämäkin välttää kun toiminnallisuus edellä mennään.
Laite on siis Helkama Lumimies varmaan jostain armaalta -80 luvulta
Purin alakaapin pois, että sai kylmäkomerolle riittävästi tilaa.
Jatkossa ehkä pudotan mikron suoraan tuohon jääkaapin päälle ja teen siihen yläpuolelle yhden kaapin lisää.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
J*malauta, mutta noi kiinalaiset osaa olla v****maista sakkia
Muutin invertterin asetuksia kokeeksi niin, että käyttää paneeleista tulevaa sähköä ensisijaisesti kuorman ruokkimiseen ja paikkaa verkosta jos ei tämä riitä.
Anoppi tuli yökylään kun sillä on kerrostalossa mahdottoman kuuma ja mentiin itse bussiin maate pihalle.
Aamuyöstä saa sitten herätä siihen, että invertterissä napsahtaa kontaktori n.5 sekunnin välein ja perään aina pitkä PIIIIIP
Eikä se s******n romu tajua lopettaa edes virtakytkimestä sammuttamalla.
No, virta pois, paneeleilta kytkin auki, roikka irti ja lepikoon, pääkytkin akuilta auki ja johan tuli hiljaista
Ilmeisesti homma liittyy siihen, että tulee sen verran pimeää, ettei paneeleiden tuotto riitä tekemään mitään, mutta valoa on kuitenkin sen verran, ettei säädin suostu käsittämään, ettei sieltä taivaalta kannata yrittää haalia mitään.
Palataan siis vanhaan malliin, jossa kulutus ruokitaan verkosta ja akku- ja paneelisähköä käytetään vain kun ollaan verkosta irti..
Muutin invertterin asetuksia kokeeksi niin, että käyttää paneeleista tulevaa sähköä ensisijaisesti kuorman ruokkimiseen ja paikkaa verkosta jos ei tämä riitä.
Anoppi tuli yökylään kun sillä on kerrostalossa mahdottoman kuuma ja mentiin itse bussiin maate pihalle.
Aamuyöstä saa sitten herätä siihen, että invertterissä napsahtaa kontaktori n.5 sekunnin välein ja perään aina pitkä PIIIIIP
Eikä se s******n romu tajua lopettaa edes virtakytkimestä sammuttamalla.
No, virta pois, paneeleilta kytkin auki, roikka irti ja lepikoon, pääkytkin akuilta auki ja johan tuli hiljaista
Ilmeisesti homma liittyy siihen, että tulee sen verran pimeää, ettei paneeleiden tuotto riitä tekemään mitään, mutta valoa on kuitenkin sen verran, ettei säädin suostu käsittämään, ettei sieltä taivaalta kannata yrittää haalia mitään.
Palataan siis vanhaan malliin, jossa kulutus ruokitaan verkosta ja akku- ja paneelisähköä käytetään vain kun ollaan verkosta irti..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tuurissa käytiin toteamassa, että webaston kierrossa on ilmaa, eikä vesi taas vaihteeksi kierrä.
Onneksi ei ollut kovin kylmää, niin ilpillä tarkeni loistavasti.
Systeemi on susi jo syntyessään ilmauksen suhteen kun sisältää useita yläkautta koukkauksia eikä kunnollisia ilmauksia ole lainkaan siellä missä niitä oikeasti tarvittaisiin.
Suunitelmissa on parannella järjestelmää automaattisilla "ilmakelloilla".
Raijasin töistä rikkinäisen lämminvesivaraajan.
Pytty on ruostumatonta, tilavuudeltaan jotain 250 litran kantturoissa. Velipoikaa houkuttelin vähän hitsausharjoitteisiin, kun sillä on kone ja se osaa hiukan jotain sillä tehdäkin
Jätevesille mää sitä ajattelin, katotaan nyt laitetaanko vallan sillä vai yhdistelläänkö vanhan kanssa.
Pytyt yhdistäen saisi likavettä kyytiin jo viidettäsataa litraa, joten kapasiteetti alkaisi olla kohdallaan.
Tyhjennykseen oli ajatuksissa tehdä se jo aiemmin suunniteltu paineilma avustus letkun kanssa.
Eipähän tarvitse sitten kaivoja kytätä enää.
Sitten ei enää tarvittaisi muuta kuin reipas parisataa litraa lisää raikasvesipuolta kera painevesiautomaatin ja kaasulämppärin, niin sitten alkaisi vesipuoli olemaan sillä mallilla kuin olen haaveillut..
Onneksi ei ollut kovin kylmää, niin ilpillä tarkeni loistavasti.
Systeemi on susi jo syntyessään ilmauksen suhteen kun sisältää useita yläkautta koukkauksia eikä kunnollisia ilmauksia ole lainkaan siellä missä niitä oikeasti tarvittaisiin.
Suunitelmissa on parannella järjestelmää automaattisilla "ilmakelloilla".
Raijasin töistä rikkinäisen lämminvesivaraajan.
Pytty on ruostumatonta, tilavuudeltaan jotain 250 litran kantturoissa. Velipoikaa houkuttelin vähän hitsausharjoitteisiin, kun sillä on kone ja se osaa hiukan jotain sillä tehdäkin
Jätevesille mää sitä ajattelin, katotaan nyt laitetaanko vallan sillä vai yhdistelläänkö vanhan kanssa.
Pytyt yhdistäen saisi likavettä kyytiin jo viidettäsataa litraa, joten kapasiteetti alkaisi olla kohdallaan.
Tyhjennykseen oli ajatuksissa tehdä se jo aiemmin suunniteltu paineilma avustus letkun kanssa.
Eipähän tarvitse sitten kaivoja kytätä enää.
Sitten ei enää tarvittaisi muuta kuin reipas parisataa litraa lisää raikasvesipuolta kera painevesiautomaatin ja kaasulämppärin, niin sitten alkaisi vesipuoli olemaan sillä mallilla kuin olen haaveillut..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Laitoin joutessani elämän risaiseksi ja tilasin painevesiautomaatin ja kaasulämppärin
Taidan uusia vesijohdot kokonaisuudessaan samaan syssyyn, pääsevät kumiletkut klemmareineen eläkkeelle
Taidan uusia vesijohdot kokonaisuudessaan samaan syssyyn, pääsevät kumiletkut klemmareineen eläkkeelle
Scania BF86S Lahti 10 -78