Leemun Lahtikko
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Leemun Lahtikko
Sullahan on jo tukeva jalka penkille, tuo punainen pukki?
Vai eikö kantavuus mielestäsi riitä?
Vai eikö kantavuus mielestäsi riitä?
Re: Leemun Lahtikko
Peltiin kiinnitys ( tai putkeen) jos takana tilaa niittimutteri on luja liitos onnistuu asennus ilman pihtejäkin
(pultti+ mutteri työkaluina hidas jos isompimäärä tarvii kiinnittää) ,
toinen vaihtoenhto popniiteillä+ liimalla lattarauta pintaan
https://www.ikh.fi/fi/niittimutteri-ter ... er-riv115a
(pultti+ mutteri työkaluina hidas jos isompimäärä tarvii kiinnittää) ,
toinen vaihtoenhto popniiteillä+ liimalla lattarauta pintaan
https://www.ikh.fi/fi/niittimutteri-ter ... er-riv115a
Re: Leemun Lahtikko
Mä ostin puuilosta 20e niittimutterityökalun ihan vaan muutaman niitin vetämistä varten.. Laite on ehkä vähän kömpelö käyttää, mutta kyllä se silti 20 arvoinen oli/on.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kantavuus piisaa ehkä just ja just, mutta on olevinaan vähän kiikkeräReissureki kirjoitti: ↑24 Huhti 2022 10:22 Sullahan on jo tukeva jalka penkille, tuo punainen pukki?
Vai eikö kantavuus mielestäsi riitä?
Nuo niittimutterit saattavat olla ihan varteenotettava vaihtoehto kyllä
Käytävän puoleisia jalkoja täytyy modata jokatapauksessa, penkki ei sovi olemaan niin matalalla kuin se orkkisjalalla menisi tasattuun lattiaan..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Romukaapista löytyi 4,8mm ruusuniittejä.
Kaivelin interveppiä ja olin ymmärtävinäni, että sen leikkausvoiman kestävyys on 1270n, eli reipas 120kg
Noinkohan moiset menestyisivät penkin kiinnittämisessä seinään jos saisi käytettyä esimerkiksi 4-6 niittiä per penkki
Kaivelin interveppiä ja olin ymmärtävinäni, että sen leikkausvoiman kestävyys on 1270n, eli reipas 120kg
Noinkohan moiset menestyisivät penkin kiinnittämisessä seinään jos saisi käytettyä esimerkiksi 4-6 niittiä per penkki
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Ensimmäinen penkki on kiinni ja toinen hyvää vauhtia menossa.
Takimmainen meni aika vähällä, otin toisesta penkistä käytävänpuoleisen jalan ja hitsasin sen penkin runkoon siten, että alapää tuli korin kylkipalkin päälle. Siitä sitten niitaten ruusuniiteillä.
Etummainen vaatii vähän enemmän jumppaa, pyöränkotelo sattuu kohdille ikävästi, niin joutuu rakentelemaan vähän, mutta uskoisin tänään illalla olevan molempien jakkaroiden paikallaan.
Käytävän puolelle tein korotuksen nurkasta löytyneestä jämäpuusta, kiinnitys kahdella 12mm kierretapilla läpi lattian kera isojen aluslevyjen.
Lottoa ei lie kannata enää tehdä, sillä porasin neljä reikää lattian läpi osumatta kertaakaan lattialämmitysputkeen
Takimmainen meni aika vähällä, otin toisesta penkistä käytävänpuoleisen jalan ja hitsasin sen penkin runkoon siten, että alapää tuli korin kylkipalkin päälle. Siitä sitten niitaten ruusuniiteillä.
Etummainen vaatii vähän enemmän jumppaa, pyöränkotelo sattuu kohdille ikävästi, niin joutuu rakentelemaan vähän, mutta uskoisin tänään illalla olevan molempien jakkaroiden paikallaan.
Käytävän puolelle tein korotuksen nurkasta löytyneestä jämäpuusta, kiinnitys kahdella 12mm kierretapilla läpi lattian kera isojen aluslevyjen.
Lottoa ei lie kannata enää tehdä, sillä porasin neljä reikää lattian läpi osumatta kertaakaan lattialämmitysputkeen
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
On taas sitten sitä myöten rakennelma, että juuri enempää ei kierrättää voi.
Ainoat käyttämättömät osat koko systeemissä on kaksi kulmarautaa, niitit ja lattian sisään suihkittu uretaanivaahto.
Noita kahta jälkimmäistä kun on olevinaan jotenkin vaikea käyttää uusiksi, ole kyllä kiinnostunut jos joku keksii keinon
Ainoat käyttämättömät osat koko systeemissä on kaksi kulmarautaa, niitit ja lattian sisään suihkittu uretaanivaahto.
Noita kahta jälkimmäistä kun on olevinaan jotenkin vaikea käyttää uusiksi, ole kyllä kiinnostunut jos joku keksii keinon
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: Leemun Lahtikko
Kyllä vanhaa uretaanivaahtoa voi paloina liimailla pienellä tirauksella tuoretta vaahtoa, niitit on jo hieman haastavampaa. Pitäis sulattaa ja valaa uusiksileemu kirjoitti: ↑03 Touko 2022 11:24 On taas sitten sitä myöten rakennelma, että juuri enempää ei kierrättää voi.
Ainoat käyttämättömät osat koko systeemissä on kaksi kulmarautaa, niitit ja lattian sisään suihkittu uretaanivaahto.
Noita kahta jälkimmäistä kun on olevinaan jotenkin vaikea käyttää uusiksi, ole kyllä kiinnostunut jos joku keksii keinon
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 307
- Liittynyt: 29 Touko 2021 07:59
- Truck: Rautarouva
- Location: Valkeakoski
- Member id: 512
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Leemun Lahtikko
Poraa kasaan painuneen osan niitistä pois ja käyttää kauluksen prikkana.
Älä sinä siitä ressaa, v*tuiksihan se menee joka tapauksessa
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
On noita vaahdon paloja tullut uusiokäytettyä. Viimeksi puruhaciendan lattiaremontissa kaikki tuli lakaistua purujen sekaan ja lattian aluslevyiksi meni yhden rakennustyömaan suoja-aitana käytetyt OSB-levyt.
Siistin näköiset penkit.
Siistin näköiset penkit.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kun antaa hullulle hitsauskoneen, niin se melko varmasti suorittaa jotain pöljää
Katselin siinä iltahämärissä matkanjohtajan satulaa ja sen virttynyttä verhoilua.
Toisaalla möllötti penkkipareja, jotka matkanjohtajan määräyksestä eivät ainakaan tälläkertaa olisi matkustamoon eksymässä
Toisaalla taas silmä alkoi sairastaa ambulanssin takatilasta olevaa jälkikasvun istumapaikkaa.
Se vaatikin vähän erilista askartelua, sillä turvaistuinkautta on jäljellä vielä hetken aikaa, joten kolmipistevyö oli saatava säilymään.
Lopputulemana riivin verhoilut huithelkkariin ja patentoin carruksesta peräisin olevan selkänojan paljaan rungon päälle ja piilotin metalliosat huovalla.
Istuinosasta lensi myös tyyny mäelle ja toinen tilalle, hiukan vaan jämäpuuta etureunaan korokkeeksi ja ruuveilla kiinni.
Sitten ollaankin tämän tyylisessä näkymässä.
Katselin siinä iltahämärissä matkanjohtajan satulaa ja sen virttynyttä verhoilua.
Toisaalla möllötti penkkipareja, jotka matkanjohtajan määräyksestä eivät ainakaan tälläkertaa olisi matkustamoon eksymässä
Toisaalla taas silmä alkoi sairastaa ambulanssin takatilasta olevaa jälkikasvun istumapaikkaa.
Se vaatikin vähän erilista askartelua, sillä turvaistuinkautta on jäljellä vielä hetken aikaa, joten kolmipistevyö oli saatava säilymään.
Lopputulemana riivin verhoilut huithelkkariin ja patentoin carruksesta peräisin olevan selkänojan paljaan rungon päälle ja piilotin metalliosat huovalla.
Istuinosasta lensi myös tyyny mäelle ja toinen tilalle, hiukan vaan jämäpuuta etureunaan korokkeeksi ja ruuveilla kiinni.
Sitten ollaankin tämän tyylisessä näkymässä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Matkanjohtan jakkaran takana on ollut muutaman laatikon sisältävä lipaston tapainen jonka siirsin ensimmäisessä sisäremontissa kuskin takaa pois.
Siinä on säilytetty auton papereita ynnä muuta sekalaista sälää. Koira söi sen viime syksyn ulkomaanreissussa lopullisen kamalaksi, joten se saa nyt poistua.
Mallailin sohvaa jo hiukan lyhyemmäksi ja lipaston tilalle tehdään toistaiseksi tuntemattomalla tavalla jonkinlainen naulakkoratkaisu.
Ulkovaatteille kun ei tähän mennessä ole ollut oikein kunnollista paikkaa.
Samalla täytynee käyttää pyöränkotelon päältä vanereita pois, että pääsee räkimään yhden ruostereiän tukkoon.
Siinä on säilytetty auton papereita ynnä muuta sekalaista sälää. Koira söi sen viime syksyn ulkomaanreissussa lopullisen kamalaksi, joten se saa nyt poistua.
Mallailin sohvaa jo hiukan lyhyemmäksi ja lipaston tilalle tehdään toistaiseksi tuntemattomalla tavalla jonkinlainen naulakkoratkaisu.
Ulkovaatteille kun ei tähän mennessä ole ollut oikein kunnollista paikkaa.
Samalla täytynee käyttää pyöränkotelon päältä vanereita pois, että pääsee räkimään yhden ruostereiän tukkoon.
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Tuo taitaa olla vapaan nopeuden auto, kulj harkinnalla. Nyt sataselle kun kats kuskin takana vaadittiin
este sitä on protestoitu, voi olla nyt ko pykälä poistettu, piironkiautoissa titeuttamis ongelma
este sitä on protestoitu, voi olla nyt ko pykälä poistettu, piironkiautoissa titeuttamis ongelma
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Joo, saa ajaa niin kovaa kuin uskaltaa tai korvat kestääBussMAN kirjoitti:08 Touko 2022 22:14 Tuo taitaa olla vapaan nopeuden auto, kulj harkinnalla. Nyt sataselle kun kats kuskin takana vaadittiin
este sitä on protestoitu, voi olla nyt ko pykälä poistettu, piironkiautoissa titeuttamis ongelma
Ei vaan, tosiasiassahan tämä on leimattu matkailuautoksi jo kultaisella -90 luvulla, eikä silloin tiedetty mitään moisista suojaseinistä.
Tärkeää oli todistella lämmityslaitteen riittävyyttä oikein virallisen laskelman kera, mutta istuimeksi kelpasi itsetehty sohva irtonaisilla tyynyillä
Niin kauan kun ei mene lipsauttamaan insinöörille, että on jotain muutoksia tehty jotka täytyisi merkata ylös, pitäisi olla "turvallisilla" vesillä.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Riivin vanerit pois pyöränkotelon päältä ja sieltä paljastui tuollainen puolen pään mentävä läpi
Taidan leikata paskat pois ja liimata alapuolelta sellaisen ratsupaikkatyylisen ratkaisun päälle, tai siis alle
Ei tässä mitään museoesinettä kuitenkaan tekemässä olla ja silläkonstin kuvittelisin saavutettavan siistein ulkonäkö vähimmällä vaivalla.
Sisäpuolelta en ainakaan ala kolvaamaan, sillä vieressä on ainakin finfoamia, uretaanivaahtoa, pakkasmattoa ja vaneria.
Taidan leikata paskat pois ja liimata alapuolelta sellaisen ratsupaikkatyylisen ratkaisun päälle, tai siis alle
Ei tässä mitään museoesinettä kuitenkaan tekemässä olla ja silläkonstin kuvittelisin saavutettavan siistein ulkonäkö vähimmällä vaivalla.
Sisäpuolelta en ainakaan ala kolvaamaan, sillä vieressä on ainakin finfoamia, uretaanivaahtoa, pakkasmattoa ja vaneria.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Olin melko reipas tänään (pakko kehua ite, kun ei kukaan muu sitä tee )
Sisälokari hitsattu, pyöränpultit vaihdettu ja sisusta koottu suurinpiirtein takaisin pyöränkaaren päälle.
Pultteja meni toinenkin poikki avatessa, eli ei ihan satuja ole kun kehotetaan mieluusti vaihtamaan kaikki katkeamisen jälkeen.
Koitan tästä mennä vielä suunnittelemaan narikkaa apparin penkin taakse kunhan saan jälkikasvun unten maille.
Sisälokari hitsattu, pyöränpultit vaihdettu ja sisusta koottu suurinpiirtein takaisin pyöränkaaren päälle.
Pultteja meni toinenkin poikki avatessa, eli ei ihan satuja ole kun kehotetaan mieluusti vaihtamaan kaikki katkeamisen jälkeen.
Koitan tästä mennä vielä suunnittelemaan narikkaa apparin penkin taakse kunhan saan jälkikasvun unten maille.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Liiterin kätköistä löytyi käypänen vanerinpala josta sain sahailtua sohvaan päädyn.
Tuohon väliin jää nyt tila mihin saa kengät pois jaloista pyörimästä.
Kumimatto täytyy vielä haalia aluseksi
Yläpuolelle ruuvailin kolme naulakon koukkua takkeja varten. Naulakot ovat puhtaasti väliaikainen ratkaisu, sillä verhot ovat menossa lähiaikoina uusintaan ja se edellyttää rakenteellisia muutoksia ikkunoiden ympäristöön.
Tuohon väliin jää nyt tila mihin saa kengät pois jaloista pyörimästä.
Kumimatto täytyy vielä haalia aluseksi
Yläpuolelle ruuvailin kolme naulakon koukkua takkeja varten. Naulakot ovat puhtaasti väliaikainen ratkaisu, sillä verhot ovat menossa lähiaikoina uusintaan ja se edellyttää rakenteellisia muutoksia ikkunoiden ympäristöön.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Haalin joskus jo syksyllä uuden vesihanan vessaan. Nyt jo sain aikaiseksi kytkeä sen käyttöön.
Ja piru vie ei meinaa millään saada liitosta pitämään
Täytyy tonkia asiaa vielä, että vuotaako "helmiliitos" vai ammattimainen yhdistys kromikuparista kumiletkuun
Akustojen välinen latauskaapeli ylettyi starttiakkujen uuteen asujaimistoon kun vain hiukan taivutteli uutta reittiä.
Starttiakkujen maakaapeli taas ei tule riittämään, säälittävästä viidestä sentistä jää kiinni, että joutuu siirtämään rungossa olevan pään toisaalle.
Sitä en jaksanut enää tuusata kun alkoi kyllästyttää kylmässä maassa makoilu silmät täynnä santaa auton alustasta.
Ja piru vie ei meinaa millään saada liitosta pitämään
Täytyy tonkia asiaa vielä, että vuotaako "helmiliitos" vai ammattimainen yhdistys kromikuparista kumiletkuun
Akustojen välinen latauskaapeli ylettyi starttiakkujen uuteen asujaimistoon kun vain hiukan taivutteli uutta reittiä.
Starttiakkujen maakaapeli taas ei tule riittämään, säälittävästä viidestä sentistä jää kiinni, että joutuu siirtämään rungossa olevan pään toisaalle.
Sitä en jaksanut enää tuusata kun alkoi kyllästyttää kylmässä maassa makoilu silmät täynnä santaa auton alustasta.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Peltsi
- Rattimajuri
- Viestit: 158
- Liittynyt: 16 Huhti 2020 13:07
- Truck: Scania wiima
- Location: Päijät-häme
- Member id: 404
Re: Leemun Lahtikko
Laitoitko tukiholkin kupariputken sisään?
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Ehämmää ny semmosia, lisää kamalasti riskiä, että onnistuis kerralla
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Näyttäisi toistaiseksi siltä, että klemmaria mulkkaamalla tiputtelu loppui.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Etenemistä se on hidaskin eteneminen.
Katossa on kaksi alkuperäistä ilmanvaihtoräppänää joissa on avattava luukku sisäpuolella ja puhaltimet joita komennetaan kuljettajan paikalta.
Toinen on takana makuuhuoneessa ja toinen keittiön hellan yläpuolella.
Tämä etummainen lakkasi toimimasta jo ajat sitten ja jossain välissä koitin elvyttää sitä huonoin tuloksin.
Makuukammarissa olevaa ei ole juuri käytetty lukuunottamatta luukun avausta.
Niinpä otin takaa toimivan puhaltimen eteen ja pomminpurkajan ottein poimin verhokotelossa olevasta johtonipusta puhaltimen virtakaapelin ja napsaisin sen poikki.
Päihin liitin pätkät johtoa jotka kierrätin vanhalle valokatkaisijalle jonka ruuvasin seinään.
Kuskin paikalta katkaisin poistoasentoon ja katso, meillä on liesituuletin jolla puhaltaa kastikkeenkäryt mäelle.
Tänään kunnostauduin riipimään viimeisiä johtopäätöksiä akkujen siirron jäljiltä.
Keräilin vanhan akustojen välisen latauskaapelin pois alustasta, kiinnittelin akkuken kaapeleita vähän pois roikkumasta pakoputken yläpuolelta ja siivosin yhden mihinkään menemättömän kaapelin näkymättömiin, pois sitä ei järkevästi saanut kun näyttää siltä, että tulee ilmaputkiremonttia samalla kun näyttää vähän ruosteiselta..
Samaa vauhtia piilottelin metallirakenteita jälkikasvun istuimen alta ja siivoilin vähän nurkkia josko ensi viikonloppuna käytäisiin joku pikkureissu tässä kotinurkilla..
Ainiin, korjasin minä valojakin. Vaihdoin yhden umpion pohjakuupan ehjään, kun vanhasta oli mädäntynyt jo neljäsosa pois.
Samalla vaidoin toiseen umpioon alapään kiinnitysjousen ja kiristelin polttimoiden kantoja.
Nyt pelaa ajovalot kaikissa umpioissa.
Jossain välissä vedän kyllä vallan uudet johdot ja rakennan releytyksen myös uusiksi. Josko sitten alkaisi näkemään, vieläkin puistattaa syksyiset ajelut liettualaisella lehmäpolulla myrskylyhdyn teholuokkaa olevien lähivalojen kanssa..
Katossa on kaksi alkuperäistä ilmanvaihtoräppänää joissa on avattava luukku sisäpuolella ja puhaltimet joita komennetaan kuljettajan paikalta.
Toinen on takana makuuhuoneessa ja toinen keittiön hellan yläpuolella.
Tämä etummainen lakkasi toimimasta jo ajat sitten ja jossain välissä koitin elvyttää sitä huonoin tuloksin.
Makuukammarissa olevaa ei ole juuri käytetty lukuunottamatta luukun avausta.
Niinpä otin takaa toimivan puhaltimen eteen ja pomminpurkajan ottein poimin verhokotelossa olevasta johtonipusta puhaltimen virtakaapelin ja napsaisin sen poikki.
Päihin liitin pätkät johtoa jotka kierrätin vanhalle valokatkaisijalle jonka ruuvasin seinään.
Kuskin paikalta katkaisin poistoasentoon ja katso, meillä on liesituuletin jolla puhaltaa kastikkeenkäryt mäelle.
Tänään kunnostauduin riipimään viimeisiä johtopäätöksiä akkujen siirron jäljiltä.
Keräilin vanhan akustojen välisen latauskaapelin pois alustasta, kiinnittelin akkuken kaapeleita vähän pois roikkumasta pakoputken yläpuolelta ja siivosin yhden mihinkään menemättömän kaapelin näkymättömiin, pois sitä ei järkevästi saanut kun näyttää siltä, että tulee ilmaputkiremonttia samalla kun näyttää vähän ruosteiselta..
Samaa vauhtia piilottelin metallirakenteita jälkikasvun istuimen alta ja siivoilin vähän nurkkia josko ensi viikonloppuna käytäisiin joku pikkureissu tässä kotinurkilla..
Ainiin, korjasin minä valojakin. Vaihdoin yhden umpion pohjakuupan ehjään, kun vanhasta oli mädäntynyt jo neljäsosa pois.
Samalla vaidoin toiseen umpioon alapään kiinnitysjousen ja kiristelin polttimoiden kantoja.
Nyt pelaa ajovalot kaikissa umpioissa.
Jossain välissä vedän kyllä vallan uudet johdot ja rakennan releytyksen myös uusiksi. Josko sitten alkaisi näkemään, vieläkin puistattaa syksyiset ajelut liettualaisella lehmäpolulla myrskylyhdyn teholuokkaa olevien lähivalojen kanssa..
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Eipä menty.
Sen sijaan mentiin eläinlääkäriin ja ensi viikolla uudestaan, josko silloin selviäisi onko toivoa vai kaivetaanko vuoden sisään jo toista monttua
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Pientä nyppimistä pitkän viikonlopun aikana.
Katolla olevalle torvelle on ollut nappi sivukonsolissa. Mahdottoman epäkäytännöllistä, kuka sitä sieltä ehtii hakemaan tarpeen tullessa..
Lykkäsin johdot mittariston takaa ulos ja yhdistelin alkuperäisen äänimerkin johtoihin. Nyt tulee mahdoton metakka ihan ratin painiketta painelemalla
Raksin sivukonsolista myös sisävalojen katkaisijoita pois.
Yhdistelin johdot suoraan niin, että valoja käytellään noiden omilla katkaisijoilla.
Löysin romulaatikoista vanhan ovipuhelimen summerin, näkyi olevan sopivasti 24v malli.
Ajattelin, josko olisin korvannut ärsyttävästi pärisevän ilmanpaineen varoitussummerin tällä, mutta kokeillessa selvisi tässä olevan vielä ärsyttävämmän äänen
Nopeusmittarin vaijeria ei ole vieläkään kävellyt vastaan
Silmäilin taas merkitsevästi nurkassa lojuvia vdo-mittareita, olisivat hienot, mutta kauhea vaiva tehdä vallan uusi mittarikotelo ja anturitkin täytyisi jostain löytää ja sovittaa.
Sarjassa kun on sähköinen nopeusmittari ja kierroslukumittarikin on anturillista mallia, eli ei toimi laturilta saatavalla signaalilla..
Katolla olevalle torvelle on ollut nappi sivukonsolissa. Mahdottoman epäkäytännöllistä, kuka sitä sieltä ehtii hakemaan tarpeen tullessa..
Lykkäsin johdot mittariston takaa ulos ja yhdistelin alkuperäisen äänimerkin johtoihin. Nyt tulee mahdoton metakka ihan ratin painiketta painelemalla
Raksin sivukonsolista myös sisävalojen katkaisijoita pois.
Yhdistelin johdot suoraan niin, että valoja käytellään noiden omilla katkaisijoilla.
Löysin romulaatikoista vanhan ovipuhelimen summerin, näkyi olevan sopivasti 24v malli.
Ajattelin, josko olisin korvannut ärsyttävästi pärisevän ilmanpaineen varoitussummerin tällä, mutta kokeillessa selvisi tässä olevan vielä ärsyttävämmän äänen
Nopeusmittarin vaijeria ei ole vieläkään kävellyt vastaan
Silmäilin taas merkitsevästi nurkassa lojuvia vdo-mittareita, olisivat hienot, mutta kauhea vaiva tehdä vallan uusi mittarikotelo ja anturitkin täytyisi jostain löytää ja sovittaa.
Sarjassa kun on sähköinen nopeusmittari ja kierroslukumittarikin on anturillista mallia, eli ei toimi laturilta saatavalla signaalilla..
Scania BF86S Lahti 10 -78