Leemun Lahtikko
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Leemun Lahtikko
Juur kotiuduin Nummelasta.
Mukaan tarrautui monelle palstalaisellekin tuttu Scania BF86S Lahti 10 "Hetku sininen".
Kylmää oli kyyti, kun lähtiessä en ehtinyt perehtymään lämmittimiin sen paremmin niin autoon ei sitten tullut lämmintä lainkaan sisälle
Hakureissu ei ihan ilman kommelluksia sujunut, palaan aiheeseen vielä.
Ensitunnelmat autosta ovat hyvinkin positiiviset, hyvä on ajaa ja kevyesti tuli 90km siirtymän kotiin.
Talven aikana täytyisi päivittää sisuskaluja hiukan omia tarpeita paremmin vastaaviksi.
Mukaan tarrautui monelle palstalaisellekin tuttu Scania BF86S Lahti 10 "Hetku sininen".
Kylmää oli kyyti, kun lähtiessä en ehtinyt perehtymään lämmittimiin sen paremmin niin autoon ei sitten tullut lämmintä lainkaan sisälle
Hakureissu ei ihan ilman kommelluksia sujunut, palaan aiheeseen vielä.
Ensitunnelmat autosta ovat hyvinkin positiiviset, hyvä on ajaa ja kevyesti tuli 90km siirtymän kotiin.
Talven aikana täytyisi päivittää sisuskaluja hiukan omia tarpeita paremmin vastaaviksi.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Mitä ihmettä?!? Kerääks sää näitä???
Onnea rojektiin!
Onnea rojektiin!
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Eikäkun toi Vanaja on niin karmea raato, että pakko hankkia joku parempi että päästään joskus reissuunkin
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Ei se, että joku ei oo kauhee raato tarkota ollenkaan sitä että päästäis joskus reissuun, kysy vaikka keltä! Tai multa.
KUVIA!!!
KUVIA!!!
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
Hieno. Tulee ala-aste-ajat mieleen. Tyllilän linja vei turvallisesti kouluun ja kolikot laitettiin sellaiseen laariin hetkukopan päälle - oi niitä aikoja
Onnittelut hamkinnasta.
Onnittelut hamkinnasta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Niinsiittä hakureissusta piti..
Kävin jo viikolla pikaisesti autoa vilkaisemassa ja sovittiin, että ilmoitan etukäteen josko tullaan emännän kanssa kimpassa katsomaan tarkemmin.
Soittelin myyjälle perjataina, että lauantaina oltaisiin tulossa. Homma ok, he laittavat vähän lämpöjä päälle yms. että on mukavampi katsella.
Lauantai koitti ja päästiin paikalle. Kävi ilmi, että auto oli kytketty edellisenä päivänä maasähköön, mutta kukaan ei ollut huomannut tarkistaa lähteekö akkulaturi päälle. Ei ollut lähtenyt kun roikka oli rikki.
Akut aivan finito, ei jaksanut pyörittää startilla lainkaan. Toiset olivat riemuissaan, että on se sentään ollut lohkolämppärissä (vajaa 8-litrainen suoraruiskutusdiesel ja pakkasta 2 astetta, todella hyödyllistä lämmittää )
Myyjä lupasi, että laitetaan ilmanmuuta uudet akut, huoltomies tulee kuulemma tunni kuluessa..
Hörpittiin kahvia ja haastateltiin myyjää, niin yhtäkkiä selvisi ettei heillä siis ole uusia akkuja varastossa. Ehdotin siis että vaihdan ne akut itse, ei siihen nyt huoltomiestä tarvita.
No meinattiin josko se buusterilla heräisi, akut olivat siis nyt olleet jo jonkin aikaa latauksessa.
Huoltoukko kantoi buusterin autolle ja laitteli kaapelit kiinni. Taas olisi pitänyt kaikki tehdä itse tai ainakin vahtia vierestä. Juutaksen neropatti otti sähkön buusteriin autosta Maasähköhän pimeni siinä siunaamassa kun nupin kiersi starttausasentoon
Automaattisulakkeet on kaikki päällä, mutta sähkö ei tule perille, täytyy arkena kysellä edelliseltä omistajalta onko jossain lisää sulakkeita..
Autossa leijaili lataamisen seurauksena sellainen rikkihapon käry, että alkoi olla realismia ettei autoa niillä akuilla käymään saada.
Kiirekin alkoi painaa päälle, lapsenvahdilla olisi omia menoja. Kello on jo niin paljon, että alunperin olisi pitänyt olla jo kotimatkalla, mutta autoa ei ole saatu edes käyntiin vielä.
Tässäkohtaa tuumailtiin toiminta niin kädettömäksi, että otettiin ohjakset omiin käsiin.
Ajettiin Motonettiin ja pari 200Ah sznaijz... jotain vaikeannimisiä akkuja kyytiin ja takaisin autolle.
Akut kiinni ja muutaman sekunnin starttauksella alkoi syntyä savua ja ääntä. Kone käy, hihna kiljuu ja äijällä hymy leviää
Paineet nousee, summeri sammuu ja jarrut vapautuu. Tenutilanteen olinkin jo aiemmin tarkistanut.
Koeajoa suoritetaa 50 metriä hallin ympäri etupihalle.
Jätetään auto tyhjäkäynnille lämpeämään pihalle ja tekemään papereita.
Paperit saadaan täytellyksi, tosi omistajanvaihdos jää viikolle. Trafin järjestelmä on nurin ja auton liikennekäyttöön ottaminenkin on vaatinut erikoistoimia.
Liikkeellä on toinen toimipiste Ylivieskassa, täältä soitetaan sinne ja laitetaan mies käymään konttorilla asialla, paikallinen konttori kun on kiinni lauantaisin.
Polttoainetilanne on mysteeri, auton oma mittari näyttää täyttä ja jälkiasennettu tyhjää. Totuus lie osuu johonkin välille
Kaadellaan tankkiin parikymmentälitraa mukana tuotua naftaa ja jälkiasennusmittari nousee johonkin vajaan neljäsosan nurkille.
Tällä määrällä pitäisi kyllä kevyesti ajella Karkkilaan josta olen suunnitellut tankkaavani.
Ei muuta kun ukkoa pukille ja on the road.
Portista tähtäily on jännää, edelliskerrasta bussin ratissa on neljä vuotta.
Saan auton ulos portista ilman osumia ja sattuu tyhjä väli tielle liittymiseenkin.
Kakkosella lämä lattiaan, kohta haetaan kolmosta. Meteliä tuntuu riittävän kun koneelle syöttää pitkiä kauroja
Kolmosella mennään loivaa ylämäkeä ja tuntuu, että voisi tyrkätä neloselle. Ei olisi pitänyt. Voimansiiron öljyt on hyvästi jähmeät ja jarruttavat menoa niin, ettei voima riitä. Meno puutuu ja haen kolmosta takaisin. Lisään liian hätäisesti kaasua ja kytkin luistaa Koitan tuuppia kakkosta vaan ei tahdo mennä (ne kylmät öljyt) Ohjastan tienlaitaan ja päästän kiireisemmät ohi. Sitten uusi yritys, ajan lyhyen matkan kääntymiskaistalle ja ramppia ylös varoiksi kakksosella. Nyt saadaankin odottaa hetki vapaata rakoa, Hanko-Hyvinkää väylällä on jonkinverran liikennettä. Väli tulee ja tälläkertaa sujuu paremmin, saan kelattua laatikon läpi ja vauhtiakin saadaan pikkuhiljaa kertymään riittävästi.
Nummelan kohdilta käännetään rampista 2-tielle Porin suuntaan. Riivaan laitteeseen vauhtia kaikki mitä irti lähtee, että liityntä olisi sujuvaa.
Mittarinopeus n.90 ja vilkku vasempaan. Tasaan vauhdin johonkin 85 nurkille ja puhelin soi, emäntä soittaan perästä ja tuumailee, että voisi olla syytä hiukan hiljentää. Ramppia alas tullessa oli vauhtia ollut liki 100 Mittarivirhettä onkin toisinpäin kuin yleensä..
Loppu olikin oikeastaan pelkkää nautiskelua, poislukien mahdoton palelu, ei tullut tutustuttua lämmitysvehkeisiin ja kuvittelin että moottorista saataisiin lämpöä. Ei saatu.
Auto kulkee tiellä hienosti, edes radiota en viitsinyt avata, vaannautiskelin koko matkan letkeästä kyydistä ja ison dieselmoottorin tasaisesta laulusta.
Kävin jo viikolla pikaisesti autoa vilkaisemassa ja sovittiin, että ilmoitan etukäteen josko tullaan emännän kanssa kimpassa katsomaan tarkemmin.
Soittelin myyjälle perjataina, että lauantaina oltaisiin tulossa. Homma ok, he laittavat vähän lämpöjä päälle yms. että on mukavampi katsella.
Lauantai koitti ja päästiin paikalle. Kävi ilmi, että auto oli kytketty edellisenä päivänä maasähköön, mutta kukaan ei ollut huomannut tarkistaa lähteekö akkulaturi päälle. Ei ollut lähtenyt kun roikka oli rikki.
Akut aivan finito, ei jaksanut pyörittää startilla lainkaan. Toiset olivat riemuissaan, että on se sentään ollut lohkolämppärissä (vajaa 8-litrainen suoraruiskutusdiesel ja pakkasta 2 astetta, todella hyödyllistä lämmittää )
Myyjä lupasi, että laitetaan ilmanmuuta uudet akut, huoltomies tulee kuulemma tunni kuluessa..
Hörpittiin kahvia ja haastateltiin myyjää, niin yhtäkkiä selvisi ettei heillä siis ole uusia akkuja varastossa. Ehdotin siis että vaihdan ne akut itse, ei siihen nyt huoltomiestä tarvita.
No meinattiin josko se buusterilla heräisi, akut olivat siis nyt olleet jo jonkin aikaa latauksessa.
Huoltoukko kantoi buusterin autolle ja laitteli kaapelit kiinni. Taas olisi pitänyt kaikki tehdä itse tai ainakin vahtia vierestä. Juutaksen neropatti otti sähkön buusteriin autosta Maasähköhän pimeni siinä siunaamassa kun nupin kiersi starttausasentoon
Automaattisulakkeet on kaikki päällä, mutta sähkö ei tule perille, täytyy arkena kysellä edelliseltä omistajalta onko jossain lisää sulakkeita..
Autossa leijaili lataamisen seurauksena sellainen rikkihapon käry, että alkoi olla realismia ettei autoa niillä akuilla käymään saada.
Kiirekin alkoi painaa päälle, lapsenvahdilla olisi omia menoja. Kello on jo niin paljon, että alunperin olisi pitänyt olla jo kotimatkalla, mutta autoa ei ole saatu edes käyntiin vielä.
Tässäkohtaa tuumailtiin toiminta niin kädettömäksi, että otettiin ohjakset omiin käsiin.
Ajettiin Motonettiin ja pari 200Ah sznaijz... jotain vaikeannimisiä akkuja kyytiin ja takaisin autolle.
Akut kiinni ja muutaman sekunnin starttauksella alkoi syntyä savua ja ääntä. Kone käy, hihna kiljuu ja äijällä hymy leviää
Paineet nousee, summeri sammuu ja jarrut vapautuu. Tenutilanteen olinkin jo aiemmin tarkistanut.
Koeajoa suoritetaa 50 metriä hallin ympäri etupihalle.
Jätetään auto tyhjäkäynnille lämpeämään pihalle ja tekemään papereita.
Paperit saadaan täytellyksi, tosi omistajanvaihdos jää viikolle. Trafin järjestelmä on nurin ja auton liikennekäyttöön ottaminenkin on vaatinut erikoistoimia.
Liikkeellä on toinen toimipiste Ylivieskassa, täältä soitetaan sinne ja laitetaan mies käymään konttorilla asialla, paikallinen konttori kun on kiinni lauantaisin.
Polttoainetilanne on mysteeri, auton oma mittari näyttää täyttä ja jälkiasennettu tyhjää. Totuus lie osuu johonkin välille
Kaadellaan tankkiin parikymmentälitraa mukana tuotua naftaa ja jälkiasennusmittari nousee johonkin vajaan neljäsosan nurkille.
Tällä määrällä pitäisi kyllä kevyesti ajella Karkkilaan josta olen suunnitellut tankkaavani.
Ei muuta kun ukkoa pukille ja on the road.
Portista tähtäily on jännää, edelliskerrasta bussin ratissa on neljä vuotta.
Saan auton ulos portista ilman osumia ja sattuu tyhjä väli tielle liittymiseenkin.
Kakkosella lämä lattiaan, kohta haetaan kolmosta. Meteliä tuntuu riittävän kun koneelle syöttää pitkiä kauroja
Kolmosella mennään loivaa ylämäkeä ja tuntuu, että voisi tyrkätä neloselle. Ei olisi pitänyt. Voimansiiron öljyt on hyvästi jähmeät ja jarruttavat menoa niin, ettei voima riitä. Meno puutuu ja haen kolmosta takaisin. Lisään liian hätäisesti kaasua ja kytkin luistaa Koitan tuuppia kakkosta vaan ei tahdo mennä (ne kylmät öljyt) Ohjastan tienlaitaan ja päästän kiireisemmät ohi. Sitten uusi yritys, ajan lyhyen matkan kääntymiskaistalle ja ramppia ylös varoiksi kakksosella. Nyt saadaankin odottaa hetki vapaata rakoa, Hanko-Hyvinkää väylällä on jonkinverran liikennettä. Väli tulee ja tälläkertaa sujuu paremmin, saan kelattua laatikon läpi ja vauhtiakin saadaan pikkuhiljaa kertymään riittävästi.
Nummelan kohdilta käännetään rampista 2-tielle Porin suuntaan. Riivaan laitteeseen vauhtia kaikki mitä irti lähtee, että liityntä olisi sujuvaa.
Mittarinopeus n.90 ja vilkku vasempaan. Tasaan vauhdin johonkin 85 nurkille ja puhelin soi, emäntä soittaan perästä ja tuumailee, että voisi olla syytä hiukan hiljentää. Ramppia alas tullessa oli vauhtia ollut liki 100 Mittarivirhettä onkin toisinpäin kuin yleensä..
Loppu olikin oikeastaan pelkkää nautiskelua, poislukien mahdoton palelu, ei tullut tutustuttua lämmitysvehkeisiin ja kuvittelin että moottorista saataisiin lämpöä. Ei saatu.
Auto kulkee tiellä hienosti, edes radiota en viitsinyt avata, vaannautiskelin koko matkan letkeästä kyydistä ja ison dieselmoottorin tasaisesta laulusta.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kiitosta vaan, kyllä sille tuurillekkin varmaan tarvista tulee vieläRosvolinna kirjoitti: ↑02 Joulu 2018 13:48 Hieno. Tulee ala-aste-ajat mieleen. Tyllilän linja vei turvallisesti kouluun ja kolikot laitettiin sellaiseen laariin hetkukopan päälle - oi niitä aikoja
Onnittelut hamkinnasta.
Webasto lähti tulille, kunhan käänsi vaan katkaisijasta Pienestö se on ihmisen paleltuminen kiinni
Kytkimen joutuu varmaan uusimaan jossain välissä. Ottaa melko ylhäällä kiinni ja ravistaa.
Hupiakustoa ei ole. Kaikki 24v toimivat laitteet on ajoakkujen perässä ison sähkön laitteita on syötetty aggregaatilla tai sähköverkosta.
Aggregaatti on varmaan ensimmäisenä hankintalistalla ja seuraavaksi invertteri ja jokunen huumoriparisto.
Sitten erotella sähköjä pois ajoakuilta.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1261
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Leemun Lahtikko
Onnittelut hankinnasta nyt vielä tätäkin kautta
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Varastin itselleni laatuaikaa päivällä ja livistin ihmettelemään kaaniaa.
Käyttelin moottorin lämpimäksi ja lisäilin pakkasnestettä, sain myös etukennolta tulemaan lämmintä lasille.
Käsikaasusta näkyi olevan vaijeri poikki.
Ihmettelin jo kotimatkalla etupiirin paineita, mittari seilaa edestakaisin vihreää aluetta kun taas takapiiri pysyy ylärajalla kuin nakutettu.
Auto sammuksiin ja kuuntelemaan herkällä korvalla, poljinventtiilin tienoilta kuuluu suhina. Noinkohan tämän ikäiseen on tarjolla vielä korjaussarjaa tahi uutta venttiiliä vai joutuuko soveltamaan
Näitä on tietty tehty joku mirjardi kappaletta, niin ehjän käytetynkin varmasti löytää..
Lämminverivarsa on tyhjennettävä pikaisesti ennen kunnon pakkasia, näkyi sisältävän vielä vettä. Samaten hyyskän säiliössä oletettavasti on jotain sisällä kun tyhjennysventtiili on kiinni.
Autoon on jätetty kattavasti kaikkea tarpeellista, tämän päivän löytöjä mm. kameran kolmijalka ja yläjyrsin
Käyttelin moottorin lämpimäksi ja lisäilin pakkasnestettä, sain myös etukennolta tulemaan lämmintä lasille.
Käsikaasusta näkyi olevan vaijeri poikki.
Ihmettelin jo kotimatkalla etupiirin paineita, mittari seilaa edestakaisin vihreää aluetta kun taas takapiiri pysyy ylärajalla kuin nakutettu.
Auto sammuksiin ja kuuntelemaan herkällä korvalla, poljinventtiilin tienoilta kuuluu suhina. Noinkohan tämän ikäiseen on tarjolla vielä korjaussarjaa tahi uutta venttiiliä vai joutuuko soveltamaan
Näitä on tietty tehty joku mirjardi kappaletta, niin ehjän käytetynkin varmasti löytää..
Lämminverivarsa on tyhjennettävä pikaisesti ennen kunnon pakkasia, näkyi sisältävän vielä vettä. Samaten hyyskän säiliössä oletettavasti on jotain sisällä kun tyhjennysventtiili on kiinni.
Autoon on jätetty kattavasti kaikkea tarpeellista, tämän päivän löytöjä mm. kameran kolmijalka ja yläjyrsin
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Leemun Lahtikko
Kyllä yläjyrsin on hyvä olla aina mukana!
Siksi sen autosta löysit
Siksi sen autosta löysit
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Edellinen omistaja varmaan on nepille jotain sukua, tehny sisustushommia jossain bussipysäkillä kuitenkinReissureki kirjoitti: ↑11 Joulu 2018 20:16 Kyllä yläjyrsin on hyvä olla aina mukana!
Siksi sen autosta löysit
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Nyt en ymmärrä? Ikinä en oo yhelläkään pysäkillä yläjyrsiny! Ü
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 466
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Tosta tollainen jarrupolkimen dokumentti.
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kiitos!
Tuon avulla sen saattaa saada vielä takaisin kasapäähänkin
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Mää voin kyllä lainata tota ja vaikka sirkeliäkin, mutta ite saat hakea
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3659
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
Jos jyrsin viedään staattisesti maapallon toiselle puolelle eikö siitä tule alajyrsin? No - minulla on akkukäyttöinen siimaleikkuri bussissa ja sitä ihan oikeasti tarvitsee puskaparkissa - niin miksei jyrsintäkin?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3096
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Voisit laittaa sen siimaleikkurin samaan pakettiin sen yläjyrsimen kanssa ku tuli just nurmikoista vähän sanomista...
OFF TOPIC!!!
OFF TOPIC!!!
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sisätilojen muutoksia omen tässä koittanut pähkäillä.
Kahdelle isolle koiralle täytyisi tehdä häkit. Koko täytyisi olla n. 80x100 ja korkeutta joku ~115 ja kaksin kappalein.
Väkeä siis pääasiassa kulkee kaksi aikuista, yksi taaperoikäinen lapsi ja kaksi tanskandoggia.
Häkkien paikkaa olen koittanut miettiä. Ottaisiko kerrossängystä alapetin pois, vai vaihtoehtoisesti pienentäisi etupäästä sohvaryhmää?
Pahitteeksi ei toki olisi jos häkkipaikkoja saisi vaikka enemmänkin, koska satunnaisesti reissussa saattaa olla useampiakin koiria.
Samaten peräosaston parisängyn läheisyyteen on ollut ajatuksena koittaa erotella likalle oma makuusoppi, nuoriso-osasto kun menee kuitenkin yöpuulle aiemmin kuin aikuiset.
Kahdelle isolle koiralle täytyisi tehdä häkit. Koko täytyisi olla n. 80x100 ja korkeutta joku ~115 ja kaksin kappalein.
Väkeä siis pääasiassa kulkee kaksi aikuista, yksi taaperoikäinen lapsi ja kaksi tanskandoggia.
Häkkien paikkaa olen koittanut miettiä. Ottaisiko kerrossängystä alapetin pois, vai vaihtoehtoisesti pienentäisi etupäästä sohvaryhmää?
Pahitteeksi ei toki olisi jos häkkipaikkoja saisi vaikka enemmänkin, koska satunnaisesti reissussa saattaa olla useampiakin koiria.
Samaten peräosaston parisängyn läheisyyteen on ollut ajatuksena koittaa erotella likalle oma makuusoppi, nuoriso-osasto kun menee kuitenkin yöpuulle aiemmin kuin aikuiset.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Lattiamatto on myös lähtölistalla. Tekstiilipohjainen matto ja useampi iso koira ei oikein ole siisteysteknisesti kestävä ratkaisu
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Lattiamatto, patjat ja takaosaston pornoverhot läks nuotioon, tuli melko musta sauhu
Mittailin paikkaa häkille. Kerrospetin kohdalla on tietty pyöränkotelo
No tehdään häkki kotelon päälle, saa alle säilytystilaa hiukan vielä.
Uhraan myös sängyn etupäässä olevan "narikan", niin mahtuu kaksi 80*140 häkkiä.
Käytävä kapenee tästä kohdin muutamalla sentillä, mutta sen kanssa pärjännee.
Vastapuolella on vessa/suihkukopin takana komero johon tehdään yksi hiukan pienempi koirapaikka jota voidaan käyttää säilytystilana jos ei ole enempiä elukoita reissussa.
Sain maasähkön pelaamaan, ilmeisesti vaan hapettumaa automaattisulakkeen kärjissä. Vähän kun ränkkäsi eestaas niin alko pelaamaan.
Kokeilin mikroa, niin sen takana asuva pallosalama tuli esille
Täytynee pyytää sähkäriä mittarinsa kanssa käymään ennen kun käyttelee sähköjä enempää..
Tein myös lisää löytöjä: varttituuman hylsysarja, rikkinäinen invertteri ja maasähkön kytkentäkaapeli.
Mittailin paikkaa häkille. Kerrospetin kohdalla on tietty pyöränkotelo
No tehdään häkki kotelon päälle, saa alle säilytystilaa hiukan vielä.
Uhraan myös sängyn etupäässä olevan "narikan", niin mahtuu kaksi 80*140 häkkiä.
Käytävä kapenee tästä kohdin muutamalla sentillä, mutta sen kanssa pärjännee.
Vastapuolella on vessa/suihkukopin takana komero johon tehdään yksi hiukan pienempi koirapaikka jota voidaan käyttää säilytystilana jos ei ole enempiä elukoita reissussa.
Sain maasähkön pelaamaan, ilmeisesti vaan hapettumaa automaattisulakkeen kärjissä. Vähän kun ränkkäsi eestaas niin alko pelaamaan.
Kokeilin mikroa, niin sen takana asuva pallosalama tuli esille
Täytynee pyytää sähkäriä mittarinsa kanssa käymään ennen kun käyttelee sähköjä enempää..
Tein myös lisää löytöjä: varttituuman hylsysarja, rikkinäinen invertteri ja maasähkön kytkentäkaapeli.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Timco G3000I-A aggregaatti tuli matkahuollon kyydissä taannoin.
Peli saatiin kasaan ja jopa käymään jäsen rosvolinnan neuvojen jälkeen.
Vähän se on kiinalainen paketti. Pyörien kiinnitykseen oli prikat joissa on liian pieni reikä ja tukijalkojen toiset kiinnityspultit eivät sovi paikalleen
Täytyypä tästä suoria rullamitan kanssa autolle pähkäilemään, että mihin koloon sen saisi mahtumaan.
Peli saatiin kasaan ja jopa käymään jäsen rosvolinnan neuvojen jälkeen.
Vähän se on kiinalainen paketti. Pyörien kiinnitykseen oli prikat joissa on liian pieni reikä ja tukijalkojen toiset kiinnityspultit eivät sovi paikalleen
Täytyypä tästä suoria rullamitan kanssa autolle pähkäilemään, että mihin koloon sen saisi mahtumaan.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1051
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tuonne ajattelin aggren sulloa. Siirrän Webaston tuonne Primuksen taakse, missä sitä on älykiva rassata jonain pakkasyönä niin tuohon perälle jää sen verran tilaa että kiinanihme mahtuu. Loota on auton vasemmalla kyljellä keskivaiheilla, aikalailla keittiön hellan kohdalla. Meinasin tehdä kelkan kumityynyjen varaan, että saa käytössä vedettyä ulos. Jos joku on sitä mieltä, ettei sitä pidä tuonne laittaa niin huutakoon hep. Mieluusti syyn kera
Tämä löytyi takatallista, lienee rikki sillä se on oletettavasti ollut autossa asennettuna ja miksi kukaan ottaisi muuten vain toimivan laitteen pois? Tämä on oletettavasti ollut oikealla puolella etummaisessa sivuluukussa, ainakin sieltä on tukitut reiät sohvaryhmän luo ja samaten pohjassa on tukittu läpi mistä pakoputki on mennyt. Täytyy tutkia josko tuon saisi toimimaan, niin laitan takaisin. Vaikka pääasiassa kesällä varmasti reissataan, niin kerrankos suomen kesässä vähän vilu on Sisukalut näyttää nyt tältä. Tuollainen sikaliukas valkea muovimatto tuli esiin kun otin kokolattiamatot pois. Jokin muovimatto tuohon päälle tulee, mutta ei ole vielä tarkempaa tietoa minkälainen.
Tämä löytyi takatallista, lienee rikki sillä se on oletettavasti ollut autossa asennettuna ja miksi kukaan ottaisi muuten vain toimivan laitteen pois? Tämä on oletettavasti ollut oikealla puolella etummaisessa sivuluukussa, ainakin sieltä on tukitut reiät sohvaryhmän luo ja samaten pohjassa on tukittu läpi mistä pakoputki on mennyt. Täytyy tutkia josko tuon saisi toimimaan, niin laitan takaisin. Vaikka pääasiassa kesällä varmasti reissataan, niin kerrankos suomen kesässä vähän vilu on Sisukalut näyttää nyt tältä. Tuollainen sikaliukas valkea muovimatto tuli esiin kun otin kokolattiamatot pois. Jokin muovimatto tuohon päälle tulee, mutta ei ole vielä tarkempaa tietoa minkälainen.
Scania BF86S Lahti 10 -78