Kai se periaatteessa pitäisi katsastuksessa tarkistaa.
Taitaa helposti jäädä katsomatta, kun suto ajetaan pihaan juuri ennen katsastusts, niin on paineet ylhäällä valmiiksi..
Kai se periaatteessa pitäisi katsastuksessa tarkistaa.
Ohan tossa osatori, ei oo kun muutama kilometri.
Vaimentajalta taaksepäin putki on komiaa rosteria, joten ei viitsi tuplaamaan alkaa. Eikä alkupään akselinylitykseen edes mahtuisi.
Eipä sillä liene tosiaan merkitystä ole, varsinkin kun tässäkin on kyse maksimissaan kahden metrin pätkästä.
Ei kuvaa olis?
Minä olen maalaisena käsittänyt asian näin:motoku kirjoitti: ↑12 Touko 2020 20:41 Toinen hämmästys oli se että kaikki 2-sarjalaiset Scanian mallit olivat 3,5" pakoputkella. Ja luultavasti on muutkin vanhemmat Scaniat.
Mullakin oli siellä kuorma-autosta tuttu 180° ja 130° mutkat änkkärin jälkeen. Kyllä mä mietin sen dilemmaa et mikä tää juttu on. Tilaa olis tehdä suorallakin putkella.
selvis ääniaalloista sen verran, ettei "papatus" osaa mutkitella. Siksi ne älyttömät mutkat kannattaa sinne tehdä. Pakoääni on vain sellaista huminaa ja sehän on matkailussa vain hyvä. Töissä kuulee melua ihan riittävästi.
Kyllä, massa se on kaasullakin. 90ast kulman kun teet suoraan putkeen, niin kuumin kohta putkessa on90 jättöpuolella kun kaasu koittaa jatkaa suoraan ja törmää putken seinäänleemu kirjoitti: ↑13 Touko 2020 09:43Minä olen maalaisena käsittänyt asian näin:motoku kirjoitti: ↑12 Touko 2020 20:41 Toinen hämmästys oli se että kaikki 2-sarjalaiset Scanian mallit olivat 3,5" pakoputkella. Ja luultavasti on muutkin vanhemmat Scaniat.
Mullakin oli siellä kuorma-autosta tuttu 180° ja 130° mutkat änkkärin jälkeen. Kyllä mä mietin sen dilemmaa et mikä tää juttu on. Tilaa olis tehdä suorallakin putkella.
selvis ääniaalloista sen verran, ettei "papatus" osaa mutkitella. Siksi ne älyttömät mutkat kannattaa sinne tehdä. Pakoääni on vain sellaista huminaa ja sehän on matkailussa vain hyvä. Töissä kuulee melua ihan riittävästi.
Ääni on energiaa jos putkessa on jotain kaasun kulkua vastustavaa, niin sen sivuuttamiseen kuluu energiaa jäljelle jää vähemmän mekkalaa
Tähän se käsittääkseni perustuu turbonkin vaimentava vaikutus.
Luulen tietäväni että tässä tarkoitetaan tällaista:
Kyllä. Joko kärki ohjaamaan alentimen syöttöä, tai jos alennin kokoajan päällä niin ohjaamaan alentimelta tulevaa 12v syöttöä
Kyllä, tai sitten jätät 12v polttimot ja ne syttyy kun käännät virrat päälle
Näin mää sitä järkeilinkin, ettei sillä ole väliä vaikka kytkettävän piirin jännite on matalampi.
Tämähän käy itsestään jos en tee muuta, kuin kytken releen nykyisen katkaisijan tilalle, mutta toisaalta olisi kiva jos kaikki mittarivalaistus toimisi samalla tavalla.
Omassa selvis polttoainemittarin toimimattomuuksin, kun tuota taka lattiaa uusin. Tuli tankit näkyviin, eikä siellä ole anturin anturia. Ei edes paikkaa kummassakaan tankissa
Mulla on todennäköisesti vääränlainen anturi tai sitten se takertelee.