Höpönlöpön! Siinä toisessa postauxessa et maininnut nitriiliä ollenkaan! Busted!!!Rosvolinna kirjoitti: ↑18 Touko 2020 12:49 Ksyleeni saippua mix + pari pakettia nitriilirukkasia. Jännää molempiin viimeisimpään postaukseen vastaan samalla lailla.
Leemun Lahtikko
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
Ties vaikka sen Lahtikon tarrojen alla lymyää Covid -19 vai olisko siellä Covid -3? On se sen verran rustiikki peli.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Voi olla vaikka adidas tai n*****isankkeri, on tämä varmasti niin monenlaista nähnytRosvolinna kirjoitti: ↑18 Touko 2020 16:23 Ties vaikka sen Lahtikon tarrojen alla lymyää Covid -19 vai olisko siellä Covid -3? On se sen verran rustiikki peli.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Olisi jonkinmoinen tahtotila lisätä moottorin jäähdytykseen erillinen paisuntasäiliö
Johtuen lähinnä siitä, että alkuperäinen systeemi on aika epäkelpo noinniinkuin käytettävyyden puolesta.
Paisarihan on alkujaan jäähdyttimen yläreunassa, mutta kun ruotsalainen autotehtailija ja suomalainen korintekijä ovat lyöneet päänsä yhteen, niin lopputulemana täyttökorkki on muutaman mutkan päässä ja jäähdytysnesteen tasoa on mahdoton nähdä korkista käsin.
Lisänä on vielä peltinen pönttö jäähdyttimen yläpuolella johon tulee pieni letku korkin juuresta
Mitä meinaatte, toimiiko systeemi oikein jos lisään rinnalle erillisen suljetun paisunta-astian johon nyppäisi ylös letkun jostain jäähdyttimen yläreunan tienoilta ja alapuolelta yhdistelisi alavesiletkuun
Johtuen lähinnä siitä, että alkuperäinen systeemi on aika epäkelpo noinniinkuin käytettävyyden puolesta.
Paisarihan on alkujaan jäähdyttimen yläreunassa, mutta kun ruotsalainen autotehtailija ja suomalainen korintekijä ovat lyöneet päänsä yhteen, niin lopputulemana täyttökorkki on muutaman mutkan päässä ja jäähdytysnesteen tasoa on mahdoton nähdä korkista käsin.
Lisänä on vielä peltinen pönttö jäähdyttimen yläpuolella johon tulee pieni letku korkin juuresta
Mitä meinaatte, toimiiko systeemi oikein jos lisään rinnalle erillisen suljetun paisunta-astian johon nyppäisi ylös letkun jostain jäähdyttimen yläreunan tienoilta ja alapuolelta yhdistelisi alavesiletkuun
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Leemun Lahtikko
Tästä mutkia:leemu kirjoitti: ↑11 Touko 2020 11:37 Pakoputki alkaa olla huomiota vailla.
Etupätkä on niin seula, että siivilässäkin on vähän reikiä siihen verraten
Vanhaa ei enää siis järkevästi saa elvytettyä.
Putki on 89mm eli 3,5". Saatavuus tuossa koossa on aika huonon oloinen ja hinta karkaa suolaiseksi.
Mietin, että noinkohan alkuperäinen putki on ollut noin isoa
Kustannustehokkainta on mielestäni käyttää valmista akselinylitystä, varsinkin kun en ole kaksinen hitsari
Motonetissa on, mutta hinnoittelu on mielestäni melko mielenvikaista, 3" eli 76mm ylitys maksaa 19,90 ja 89mm 44,90
Ei mielestäni ihan kohtaa nyt, ei siihen 89 putkeen nyt sentään tuplasti tavaraakaan mene..
https://www.tori.fi/vi/70711251.htm
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Taidan edetä putkiosilla, DN80 kulma irtoaa onniselta alle vitosella kappale, niin ei varmasti löydy halvempaa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Lakkaa muuten kohtsillään repaleiset teipit lepattamasta tuulessa
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Hommahan valmistuu liki käsiin
Tuulilasin ympärystä ja vasemman kyljen yläosasta kaksi kolmannesta maalaamatta.
Voi olla, ettei ihan tänään valmistu, mutta lähipäivinä.
Ens torstaina kylmenee leimakin, täytyy kai alkaa sillekin asialle tekemään jotain
No, sen ei pitäisi tälläerää vaatia muuta kuin koota hihnankiristin uusien laakereiden kera paikalleen ja käyttää jarrusovituksessa.
Viimevuonna oli etujarrut vähän hilkulla, niin ajattelin pelata varman päälle nyt.
Tuulilasin ympärystä ja vasemman kyljen yläosasta kaksi kolmannesta maalaamatta.
Voi olla, ettei ihan tänään valmistu, mutta lähipäivinä.
Ens torstaina kylmenee leimakin, täytyy kai alkaa sillekin asialle tekemään jotain
No, sen ei pitäisi tälläerää vaatia muuta kuin koota hihnankiristin uusien laakereiden kera paikalleen ja käyttää jarrusovituksessa.
Viimevuonna oli etujarrut vähän hilkulla, niin ajattelin pelata varman päälle nyt.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Pari vuotta tuli armonaikaa, että läsähdys kävileemu kirjoitti: ↑21 Kesä 2020 13:46
Ens torstaina kylmenee leimakin, täytyy kai alkaa sillekin asialle tekemään jotain
No, sen ei pitäisi tälläerää vaatia muuta kuin koota hihnankiristin uusien laakereiden kera paikalleen ja käyttää jarrusovituksessa.
Viimevuonna oli etujarrut vähän hilkulla, niin ajattelin pelata varman päälle nyt.
Oli viisas veto hakea jarrulappu etukäteen. Vähän otettiin etupäätä lähemmäs, niin saatiin hyväksyttävät arvot. Pientä soikeutta on rummussa kuskin puolella, mutta mennee tällaisessa käytössä.
Takajarrut on niin mahdottomat, että meinaavat kokonaistehossa hiipiä väkisin edelle
Katsuri ei keksinyt mitään moitittavaa, suullinen huomautus apumiehen sisälokasuojassa olevasta ruostereiästä. Oikein asiallista palvelua, ei mitään turhaa nillitystä, lähinnä alustan tarkastus ja sillä hyvä. Konttorina A-katsastus Forssa Viksberg.
Kokonaiskulut katsastuksesta 199€, sovitus siis teetetty muualla, mutta on tuossa rahassa mukana.
Jännä homma on tuo savun muodostus seisonnan jälkeen, tätähän on ennenkin jossain ketjussa hämmästelty.
Enimmäinen kiihdytys maantievauhtiin tuottaa putken täydeltä sinisenharmaata savua, mutta sen jälkeen ei tule silmin nähtävästi muuta kuin ohuesti mustaa. Samaten ensimmäiset viitisen kilometriä tuntuu, että hyvä kun auto pysyy ojien välissä , mutta sen jälkeen se ikäänkuin "herää henkiin" ja kulku on ihan yhtä tasaista kuin ennenkin
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Suutin pissaa. Siitä sinisenharmaa savu.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sitähän se varmaan on, mutta pidemmän seisonnan jälkeen sitä tulee "tuubin täydeltä" ekan kiihdytyksen ajan.
Sen jälkeen rauhoittuu melkein vallan.
Kärjet varmaan voisi jokatapauksessa vaihtaa jossain välissä, ei ne ihan ehdat ole missään tapuksessa enää
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Voi olla suutin vikaakin, mutta normaalia dieselautoille ( matalat puristukset turbo/ cooler moott) käytetään tyhjäkäyntiä
ja kylmänäkäydessä palamatonto kertyy äänen vaimentajaan ja ajossa vaim tyhjennys.( eiintyy vanhemmissa di autoissa ,
en tiedä nyky kat/ hiukka loukku/ adblue tukkeentuuko ne vai ? ainakin kevyessä jakeluajossa oli ongelmia ”alkuaikoina”
kun lämmöt ei riittänyt ” jälkipolttoon’
Re: Leemun Lahtikko
Mulla oli aikoinaan vanhanliiton dieselissä vastaavaa miehekästä savutusta kiihdyttäessä parkissa olon jälkeen, syynä venttillinohjuri oli kannen tasalta poikki. Muuten toimi hienosti ja normaalinoloisesti. Mikä senkin oli katkaissut, ei voi tietää.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Huomenissa pitäisi pudota tontille aurinkopaneeleita
Kärkkäisellä oli tyrkyssä 275W paneeli 99€, arvelin hinnan olevan sen verran sopiva, että voi ostaa pois.
Jännityksellä vartoillaan pakettia, paneeleita on tulossa kaksi ja niiden ilmoitetaan painavan ~19kg kappale.
Posti ilmoittaa kollin painavan 110kg
Minkähän moinen sinkkiarkku sieltä mahtaa tulla
Kärkkäisellä oli tyrkyssä 275W paneeli 99€, arvelin hinnan olevan sen verran sopiva, että voi ostaa pois.
Jännityksellä vartoillaan pakettia, paneeleita on tulossa kaksi ja niiden ilmoitetaan painavan ~19kg kappale.
Posti ilmoittaa kollin painavan 110kg
Minkähän moinen sinkkiarkku sieltä mahtaa tulla
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Leemun Lahtikko
Tilasikko asennettuna?
Jos sielläon asentaja mukana
Jos sielläon asentaja mukana
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Aika köykäinen kaveri olisi kyllä
Tietty jos se on tullut jo kiinasta asti mukana
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Leemun Lahtikko
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Paneelit tuli perjantaina, niinkuin pitikin.
Ei ollut asennusjoukkoja mukana
Kaapelit sain vedeltyä eilen illalla paikoilleen ja jonkin verran valmisteltua paneelien asennusta.
Menevät pitkittäin keskelle kattoa. Toinen ihan etureunaan ja toinen ensimmäisen kattoluukun takapuolelle.
Varastoista löytyi vanhaa sähkärin asennuskiskoa n.50mm leveää.
Arvelin pistää sen kyljelleen katolle, väliin Sika 221 ja päistä "ruusuniitillä" kiinni.
Paneeleissa on reiät 8mm pulteille 2kpl molemmissa päissä pitkiä sivuja. Niistä ajattelin kiinnittää kiskoihin, ehkä vielä sika siihenkin väliin. Pysynee vaikka ei tule lyhyeltä sivulta kiinni?
Arvelisin muutenkin olevan parempi, että ilma pääsee kiertämään alta, niin paneeli pysyy vähemmän kuumana
Ei ollut asennusjoukkoja mukana
Kaapelit sain vedeltyä eilen illalla paikoilleen ja jonkin verran valmisteltua paneelien asennusta.
Menevät pitkittäin keskelle kattoa. Toinen ihan etureunaan ja toinen ensimmäisen kattoluukun takapuolelle.
Varastoista löytyi vanhaa sähkärin asennuskiskoa n.50mm leveää.
Arvelin pistää sen kyljelleen katolle, väliin Sika 221 ja päistä "ruusuniitillä" kiinni.
Paneeleissa on reiät 8mm pulteille 2kpl molemmissa päissä pitkiä sivuja. Niistä ajattelin kiinnittää kiskoihin, ehkä vielä sika siihenkin väliin. Pysynee vaikka ei tule lyhyeltä sivulta kiinni?
Arvelisin muutenkin olevan parempi, että ilma pääsee kiertämään alta, niin paneeli pysyy vähemmän kuumana
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Älä muuta sano, keskikesän juhla on sivuutettu, niin kohta jo suunnitellaan talvipyörää alle räntäsateessa.
Ainiin, paitsi että mullahan on jo talviset alla
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Viime yö tehty testiä.
Paneelit on katolla nyt ja kytkettynä rinnan. 14 tuntia irti maasähköstä, jääkaappi ja ilppi päällä pyyntiä 24 astetta.
Ulkona ei ollut kovin kuuma eilen, ehkä 22 parhaimmillaan ja auto oli valmiiksi viileä sisältä.
Lähtötilanteessa invertteri näytti akkujännitteeksi 27V. Nyt näyttää akuille 25.1V ja autossa on lämmintä n.12 astetta. Todenmukaisempi olisi varmaan testata lämmityksellä
Etummainen paneeli on kiinni tuollaisella kyljelleen käännetyllä valaisinkiskolla.
Taaempi taas perinteisellä asennuskiskolla. Edessä on oltava ylempänä, kun katossa on poikkisauma jonka päälle paneeli on saatava. Takana asennuskisko riittää juuri katon kaarevuuden takia.
Molempien paneelien kiskot on niitattu "ruusuniitillä" päistään kattopeltiin ja välissä on Sika 221 liimaa.
Paneelit on katolla nyt ja kytkettynä rinnan. 14 tuntia irti maasähköstä, jääkaappi ja ilppi päällä pyyntiä 24 astetta.
Ulkona ei ollut kovin kuuma eilen, ehkä 22 parhaimmillaan ja auto oli valmiiksi viileä sisältä.
Lähtötilanteessa invertteri näytti akkujännitteeksi 27V. Nyt näyttää akuille 25.1V ja autossa on lämmintä n.12 astetta. Todenmukaisempi olisi varmaan testata lämmityksellä
Etummainen paneeli on kiinni tuollaisella kyljelleen käännetyllä valaisinkiskolla.
Taaempi taas perinteisellä asennuskiskolla. Edessä on oltava ylempänä, kun katossa on poikkisauma jonka päälle paneeli on saatava. Takana asennuskisko riittää juuri katon kaarevuuden takia.
Molempien paneelien kiskot on niitattu "ruusuniitillä" päistään kattopeltiin ja välissä on Sika 221 liimaa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Rengaspaineita silmäilin joutessani.
Etupäässä oli 8bar takana 5. Tai siis sisemmissä ei ollu kuin ~4,5 mutta sain kiinankompuralla ahdistettua viiteen.
Hiukan tuntuu vähältä kuitenkin tuo 5?
Rengaskoko on 12R22.5 ja papereiden mukaan kokonaispaino taisi olla jossain 12500kg nurkilla, todellisuudesta ei tietoa.
Etupäässä oli 8bar takana 5. Tai siis sisemmissä ei ollu kuin ~4,5 mutta sain kiinankompuralla ahdistettua viiteen.
Hiukan tuntuu vähältä kuitenkin tuo 5?
Rengaskoko on 12R22.5 ja papereiden mukaan kokonaispaino taisi olla jossain 12500kg nurkilla, todellisuudesta ei tietoa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Kyllä sielläkin se 8bar pitäisi olla.
Hommaa sellainen paineilmajarrujen mittaliitin ja nikkaroit siitä täyttöletkun, niin saat auton järjestelmästä täytettyä renkaan.
Tai tollainen valmis letku. Tohon vielä renkaantäyttöpistooli väliin, ni sit olis pro.
Hommaa sellainen paineilmajarrujen mittaliitin ja nikkaroit siitä täyttöletkun, niin saat auton järjestelmästä täytettyä renkaan.
Tai tollainen valmis letku. Tohon vielä renkaantäyttöpistooli väliin, ni sit olis pro.
- Liitteet
-
- renkaantayttoletku-16m-auto-kompressori-mutteri-rattapumba-nippa-kuorma-autojen.jpg (60.82 KiB) Katsottu 9241 kertaa
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Leemun Lahtikko
Normi kompurassa yleensä on painekytkimessä noin 5-8bar vaihteluväli. Sillä saa renkaan täyteen kun ensin suhisuttaa ilmaa pihalle niin että kompura hörähtää, sitten kiireesti letku kiinni renkaaseen ja liipasin pohjassa niin kauan että kompura katkaisee..
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.