Leemun Lahtikko
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Nonni. Neitseellisyys meni bussireissaamisen osalta.
Ei oltu kovasti kaukana, matkaa tuli kotiovelta Kaarinan Tuorlaan satakunta kilometriä.
Kaania pelas kuin ruotsalainen kello Menee tiellä kivasti sellaista todellista 85km/h matkavauhtia.
10-tietä kun mentiin, niin parissa mäessä sai koetella vähän lihaksiakin.
Kyllä hienosti vetää, Tarvasjoen Seon jälkeisen jyrkän mäen päälläkin oli 85 vauhtia kun pikkaisen tuupasi reilummin mäen alta
P*skahuussiin pitää syventyä. Kuinka tuollaisen Sealock-venevessan pitäisi pelata? Vaikka kääntelee kahvaa mihin asentoon niin ei saa tavaraa liikkumaan kuin poispäin pytystä
Keittiöstä täytyy tiivistellä tiskipöydän ja seinän väli, nimimerkillä yhtä leikkuulautaa köyhempi
Makuukammariin on myös tehtävä hylly pikkuesineille kuten silmälasit, puhelimet yms.
Myös etummainen alkuperäisistä ilmanvaihtopuhaltimista kaipaa huomiota. Sain alkuillasta eilen vielä tuuletettua autoa viileämmäksi, mutta soossinteosta tulevaa käryä se ei enää suostunut puhaltamaan ulos, lie hiilet lopussa
Valotkin on edelleen ajoakkujen perässä, mutta eipä nytkään tarvinnut tuikun tuikkua sytyttää koko viikonloppuna.
Tästä on hyvä jatkaa, parin viikon päästä pitäisi startata liki kahden tuhannen kilometrin pohjoispohjanmaan turneelle
Siellä se varmaan sitten laukeaa jossain Kemin korkeudella
Kyllä tuo alkaa sopimaan kainenlaisiin väleihin, kun vaan ajelee menemään ja kokeilee.
Tuohon kotipihan parkkiinkin se kääntyy kerrasta
Ei oltu kovasti kaukana, matkaa tuli kotiovelta Kaarinan Tuorlaan satakunta kilometriä.
Kaania pelas kuin ruotsalainen kello Menee tiellä kivasti sellaista todellista 85km/h matkavauhtia.
10-tietä kun mentiin, niin parissa mäessä sai koetella vähän lihaksiakin.
Kyllä hienosti vetää, Tarvasjoen Seon jälkeisen jyrkän mäen päälläkin oli 85 vauhtia kun pikkaisen tuupasi reilummin mäen alta
P*skahuussiin pitää syventyä. Kuinka tuollaisen Sealock-venevessan pitäisi pelata? Vaikka kääntelee kahvaa mihin asentoon niin ei saa tavaraa liikkumaan kuin poispäin pytystä
Keittiöstä täytyy tiivistellä tiskipöydän ja seinän väli, nimimerkillä yhtä leikkuulautaa köyhempi
Makuukammariin on myös tehtävä hylly pikkuesineille kuten silmälasit, puhelimet yms.
Myös etummainen alkuperäisistä ilmanvaihtopuhaltimista kaipaa huomiota. Sain alkuillasta eilen vielä tuuletettua autoa viileämmäksi, mutta soossinteosta tulevaa käryä se ei enää suostunut puhaltamaan ulos, lie hiilet lopussa
Valotkin on edelleen ajoakkujen perässä, mutta eipä nytkään tarvinnut tuikun tuikkua sytyttää koko viikonloppuna.
Tästä on hyvä jatkaa, parin viikon päästä pitäisi startata liki kahden tuhannen kilometrin pohjoispohjanmaan turneelle
Siellä se varmaan sitten laukeaa jossain Kemin korkeudella
Kyllä tuo alkaa sopimaan kainenlaisiin väleihin, kun vaan ajelee menemään ja kokeilee.
Tuohon kotipihan parkkiinkin se kääntyy kerrasta
Viimeksi muokannut leemu, 01 Heinä 2019 06:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Leemun Lahtikko
Kääntyyhän se nyt takavetonen soratiellä!
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
- Truck: carrus regal 350
- Location: eagless
- Paikkakunta: Tornio
Re: Leemun Lahtikko
Jos tornioon asti ajelet ja ongelmia tulee niin ilmottele että löytyskö vaikka työkaluja yms.
Ps ois muutenki näppärä semmonen topicci että porukka ilmottais paikkakunnan ja yhteystiedot halutessaan että jos jollain kulkurilla tulee teknisiä murheita vieraalla paikkakunnalla niin löytys vähä apuja mahdollisuuksien mukaan.
Ps ois muutenki näppärä semmonen topicci että porukka ilmottais paikkakunnan ja yhteystiedot halutessaan että jos jollain kulkurilla tulee teknisiä murheita vieraalla paikkakunnalla niin löytys vähä apuja mahdollisuuksien mukaan.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tämon vissiin pikapoistoventtiili?
Vuotaa hiukan koko ajan, voikos tuollaiselle tehdä mitään vai vaihdetaanko vaan uusi tilalle?
Vuotaa hiukan koko ajan, voikos tuollaiselle tehdä mitään vai vaihdetaanko vaan uusi tilalle?
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Huussiongelma taisi ratketa.
Puusilmä katseli tarkemmin säiliöitä
Olen ollut siinä uskossa, että vessalle on oma jätevesisäiliö.
Ei se olekaan, vaan kaikki jätevesi menee samaan pyttyyn ja vieressä oleva onkin vessan huuhteluvedelle.
Jännä jos ei tule vettä pyttyyn, kun säiliö on tyhjä
Puusilmä katseli tarkemmin säiliöitä
Olen ollut siinä uskossa, että vessalle on oma jätevesisäiliö.
Ei se olekaan, vaan kaikki jätevesi menee samaan pyttyyn ja vieressä oleva onkin vessan huuhteluvedelle.
Jännä jos ei tule vettä pyttyyn, kun säiliö on tyhjä
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Aika liki on, että alkaa tarkenemaan.
Josko tänään illalla saisi tehtyä tellinkiä ulkoyksikölle ja sitten täytyisi saada asentaja usutettua työmaalle
Josko tänään illalla saisi tehtyä tellinkiä ulkoyksikölle ja sitten täytyisi saada asentaja usutettua työmaalle
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Eilen illalla tuhosin akkukotelon ja sahasin lattiaan isompaa reikää
Akut siirtyvät mittansa eteenpäin ja kääntyvät poikittain heti pyöränkotelon taakse josta heivasin lämmityspuhaltimen takavasemmalle.
Näillä konsteilla saadaan ehkä riittävästi tilaa ilpin ulkoyksikölle ja sen saa sen verran ylös, ettei se hajoa ensimäisessä kuopassa tavatessaan pikitien pinnan
Ei nyt ihan nepin meiningit ole, mutta alkaa hiukan huolestuttamaan kun lähtöön on 5 vuorokautta ja auto on kuin pommin jäljiltä
"Hiukan" täytyisi suorittaa noita nälän aiheuttamia pakkoliikkeitäkin tässä välissä
Akut siirtyvät mittansa eteenpäin ja kääntyvät poikittain heti pyöränkotelon taakse josta heivasin lämmityspuhaltimen takavasemmalle.
Näillä konsteilla saadaan ehkä riittävästi tilaa ilpin ulkoyksikölle ja sen saa sen verran ylös, ettei se hajoa ensimäisessä kuopassa tavatessaan pikitien pinnan
Ei nyt ihan nepin meiningit ole, mutta alkaa hiukan huolestuttamaan kun lähtöön on 5 vuorokautta ja auto on kuin pommin jäljiltä
"Hiukan" täytyisi suorittaa noita nälän aiheuttamia pakkoliikkeitäkin tässä välissä
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sinne se ulkoyksikkö sukelsi entisen paristorasian paikalle.
Akut saivat tuollaisen laatikon ympärilleen. Teen myöhemmin paremman, nyt on tärkeintä saada laitteet kasaan kun perjantaina pitäisi lähteä reissuun.
Pumpusta tulee kuumaa ja kylmää ja invertteri jaksaa potkia sen käyntiin pelkän patterisähkönkin varassa
Yllättävän hiljainen tuli silti, vaikka kumityynyt unohtui listalta..
Putket ja sisäyksikön kondenssiletkut täytyy vielä siistiä, ne ovat hiukan samaa sarjaa akkukotelon kanssa nyt, mutta saavat välttää yhden reissun.
Akut saivat tuollaisen laatikon ympärilleen. Teen myöhemmin paremman, nyt on tärkeintä saada laitteet kasaan kun perjantaina pitäisi lähteä reissuun.
Pumpusta tulee kuumaa ja kylmää ja invertteri jaksaa potkia sen käyntiin pelkän patterisähkönkin varassa
Yllättävän hiljainen tuli silti, vaikka kumityynyt unohtui listalta..
Putket ja sisäyksikön kondenssiletkut täytyy vielä siistiä, ne ovat hiukan samaa sarjaa akkukotelon kanssa nyt, mutta saavat välttää yhden reissun.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kiitos mielenrauhastaeagless kirjoitti: ↑01 Heinä 2019 13:25 Jos tornioon asti ajelet ja ongelmia tulee niin ilmottele että löytyskö vaikka työkaluja yms.
Ps ois muutenki näppärä semmonen topicci että porukka ilmottais paikkakunnan ja yhteystiedot halutessaan että jos jollain kulkurilla tulee teknisiä murheita vieraalla paikkakunnalla niin löytys vähä apuja mahdollisuuksien mukaan.
Ouluun tullaan, sitten käydään välissä Kalajoella ja sitten Kemin kautta mutka ja takaisin kotiin.
Sellainen vajaa pari tuhatta kilometriä tuosta pitäisi tuleman
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Geekuality
- Rattiamiraali
- Viestit: 490
- Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
- Truck: B12 Carrus 602 '96
- Location: Helsinki
- Member id: 348
Re: Leemun Lahtikko
Hmm... mitenkäs tuollainen kierretankokiinnitys kestää heilumista ja tärinää? Tuo olisi nimittäin itsellenikin aika toimiva ratkaisu ulkoyksikön laittamiseksi aiemman vessan septitankin tilalle, olin nimittäin tähän asti pohtinut että joutuisi siihen koloon teettämään järeämmät kiinnikkeet jollain osaavammalla.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
En tiiä, mutta uskoisin kestävän.
Tuollaisillahan kiinnitetään talotekniikan putkistoja, iv-kanavia, sähköhyllyjä yms.
Yleensä em. hommissa käytetää vaan M8 kierrettä, mää laitoin varoiksi M12
Lisäksi on alempana etupäästä kiskon pätkä helman reunaan ja takaa sivulaatikon runkoon, hillitsee heilumista hiukan kun tangoilla on pituutta kuitenkin se 70senttiä.
Kylkeen täytynee tehdä vielä reikä kun ulkoyksikkö puhaltelee nyt suoraan peltiä päin.
Komeasti näkyi illalla pyöreä kosteusläikkä kylkipellissä kun pumppu oli lämmityksellä.
Samaten täytyy tehdä jonkinlainen roiskeläppä, ettei eturengas sinkoa kaikkia kiviä kennosta läpi.
Tuollaisillahan kiinnitetään talotekniikan putkistoja, iv-kanavia, sähköhyllyjä yms.
Yleensä em. hommissa käytetää vaan M8 kierrettä, mää laitoin varoiksi M12
Lisäksi on alempana etupäästä kiskon pätkä helman reunaan ja takaa sivulaatikon runkoon, hillitsee heilumista hiukan kun tangoilla on pituutta kuitenkin se 70senttiä.
Kylkeen täytynee tehdä vielä reikä kun ulkoyksikkö puhaltelee nyt suoraan peltiä päin.
Komeasti näkyi illalla pyöreä kosteusläikkä kylkipellissä kun pumppu oli lämmityksellä.
Samaten täytyy tehdä jonkinlainen roiskeläppä, ettei eturengas sinkoa kaikkia kiviä kennosta läpi.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Romut nipussa ja kamat pakattuna.
Nyt muutama tunti laadukasta unta ja aamulla revohka kyytiin ja kohti Oulua
Nyt muutama tunti laadukasta unta ja aamulla revohka kyytiin ja kohti Oulua
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Ouluun tultiin, että heilahdus kävi
Ennen jämsää pyydystin tupperinhinaajalta päänähankin
Nuija hiissasi seittämääkymmentä edessä, ja sitämyöten tuollainen vanha piisamiansa hyytyy mäkiin melko pahasti.
No, onneksi on hyvin ohituskaistoja ja sattui tuuri, ettei tullut nopeampia takaa
Sellaiset 25 litraa sataselle näyttäisi syövän, kun ajelee sellaista 85-90 vauhtia.
Ennen jämsää pyydystin tupperinhinaajalta päänähankin
Nuija hiissasi seittämääkymmentä edessä, ja sitämyöten tuollainen vanha piisamiansa hyytyy mäkiin melko pahasti.
No, onneksi on hyvin ohituskaistoja ja sattui tuuri, ettei tullut nopeampia takaa
Sellaiset 25 litraa sataselle näyttäisi syövän, kun ajelee sellaista 85-90 vauhtia.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Takajarru huolestuttaa hieman
90 kilometrin ajon jälkeen takapyörä on huomattavan kuuma ja "jarrun kaltainen" haju leijailee auton ympärillä myös renkaista tulee melko voimakas tuoksu
Kevyesti tuntuu kullevan kuitenkin ja mielestäni rullaa normaalisti.
Kuinka kuumaksi bussin renkaat normaalisti lämpenevät?
90 kilometrin ajon jälkeen takapyörä on huomattavan kuuma ja "jarrun kaltainen" haju leijailee auton ympärillä myös renkaista tulee melko voimakas tuoksu
Kevyesti tuntuu kullevan kuitenkin ja mielestäni rullaa normaalisti.
Kuinka kuumaksi bussin renkaat normaalisti lämpenevät?
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Jos yksi napa on huomattavasti kuumempi kuin muut nii kyllä siellä jotain häikkää jarrussa tai laakerissa on.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
"Vika" taisi löytyä
Ei tarvihe sitä pikapoistoventtiiliäkään uusia.
Jarrupoljin jää millin kaks painamaan venttiiliä.
Käsin kun nyppäsi polkimen ylös niin kuulu pikku sihahdus ja pikapoisto lakkasi pihisemästä.
Ajeltiin Sautinkarilta parikymmentä kilometriä Kalajoen lentokentälle, niin ei sillä matkalla ainakaan vanne merkittävästi kuumentunut.
Ei tarvihe sitä pikapoistoventtiiliäkään uusia.
Jarrupoljin jää millin kaks painamaan venttiiliä.
Käsin kun nyppäsi polkimen ylös niin kuulu pikku sihahdus ja pikapoisto lakkasi pihisemästä.
Ajeltiin Sautinkarilta parikymmentä kilometriä Kalajoen lentokentälle, niin ei sillä matkalla ainakaan vanne merkittävästi kuumentunut.
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Leemun Lahtikko
Minulla oli vastaavaa "vikaa"; etujarru laahasi satunnaisesti. Korjautui jarrupoljinhässäkän atomeiksi purulla ja putsauksella. Pyssyrasvaa kaikkiin osiin ja takaisin nippuun. Nyt on toiminut monta vuotta ilman jumittamista....kaasupolkimessa on havaittavissa samaa ominaisuutta...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Nyt ollaan Kalajoen lentokentällä parkissa.
Timcokin pääsi tositoimiin, kun luvattua (ja maksettua) sähköä ei meinannut kuulua. Joskus kuuden tunnin kuluttua oli saatu jo haettua uusi alakeskus ja jatkokaapelia kaupasta.
Iltapäivästä lähdetään porhaltamaan Kemiin ja huomisen ja maanantain aikana pitäisi pudotella sieltä vajaat 700 km kotiin.
Timcokin pääsi tositoimiin, kun luvattua (ja maksettua) sähköä ei meinannut kuulua. Joskus kuuden tunnin kuluttua oli saatu jo haettua uusi alakeskus ja jatkokaapelia kaupasta.
Iltapäivästä lähdetään porhaltamaan Kemiin ja huomisen ja maanantain aikana pitäisi pudotella sieltä vajaat 700 km kotiin.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Parina iltana tuossa ehtinyt taas jotakin pientä.
Kemistä lähtiessä kun peruuttelin huoltorakennuksen seinustalle vettä hakemaan, niin ilpin kondenssivedet tulivat kojelaudalle.
Tämä oli odotettavissa, sillä kytkin molemmat vedenpoistot toimintaan ja vedin ne väliaikaisesti oikeaa sivua myöten alas.
nyt auto kallistui vasemmalle ja sieltä puolen vesi on muutoinkin päässyt huonommin pois.
Nyt putket tulevat kumpikin omaa sivuaan alas. Apumiehen puoli menee kojelaudan läpi maskin taakse ja kuljettajan puoli jalkatilasta lattian läpi.
Molemmat puolet vetelin vielä keskemmälle autoa, niin ettei vesi tiputtele suoraan kulkureitille.
Ilpin ulkoyksikölle tein reikää kylkeen. Ei tullu hyvä, mutta väliaikaiseksi minä sen ajattelinkin.
Uskomattomasti vastustaa ilmanvirtausta tuollainen reikäpelti.
Jarrupoljinta koitin vähän herkistellä, että se palautuisi omin päin ylös asti.
Vähän kiusallinen vika, kun voi vahingossa jäädä jarru hiukan päälle ja varsinkin lämpöisellä aikaa saattaa se käydä jopa vaaralliseksi.
Pöytää lyhensin parikymmentä senttiä molemmista päistä.
Antaa vähän lisätilaa ja koko riittää silti mainiosti ruokailuun.
Paisuntasäiliön ja syylärin välisen vesiletkun uusin ja samalla vaihdoin ahtoputken jatkopätkät silikonisiin. Vanhat olivat aikalailla rivahtamispisteessä. 5- ja 6-pytyn suuttimen paluuputket näyttäisivät tihkuvan hiukan naftaa, eivät varsinaisesti vuoda, mutta ovat hiukan kosteat.
Isompaa laturiakin kyselin jo. 140A mallia löytyy sopivasti liki naapurista, täytyy ehtiä vaan mittailemaan josko kiinnitys on sellainen, että sen saa sovellettua paikalleen. Josko tuollaisella riittäisi löyly pitämään ilppiä päällä ajon aikana.
Vähän riippuen autokorjaamon aikaansaannoksista, saattaa olla että lähdetään Luumäki-Kuopio kierrokselle tällä eikä "henkilöautolla".
Kemistä lähtiessä kun peruuttelin huoltorakennuksen seinustalle vettä hakemaan, niin ilpin kondenssivedet tulivat kojelaudalle.
Tämä oli odotettavissa, sillä kytkin molemmat vedenpoistot toimintaan ja vedin ne väliaikaisesti oikeaa sivua myöten alas.
nyt auto kallistui vasemmalle ja sieltä puolen vesi on muutoinkin päässyt huonommin pois.
Nyt putket tulevat kumpikin omaa sivuaan alas. Apumiehen puoli menee kojelaudan läpi maskin taakse ja kuljettajan puoli jalkatilasta lattian läpi.
Molemmat puolet vetelin vielä keskemmälle autoa, niin ettei vesi tiputtele suoraan kulkureitille.
Ilpin ulkoyksikölle tein reikää kylkeen. Ei tullu hyvä, mutta väliaikaiseksi minä sen ajattelinkin.
Uskomattomasti vastustaa ilmanvirtausta tuollainen reikäpelti.
Jarrupoljinta koitin vähän herkistellä, että se palautuisi omin päin ylös asti.
Vähän kiusallinen vika, kun voi vahingossa jäädä jarru hiukan päälle ja varsinkin lämpöisellä aikaa saattaa se käydä jopa vaaralliseksi.
Pöytää lyhensin parikymmentä senttiä molemmista päistä.
Antaa vähän lisätilaa ja koko riittää silti mainiosti ruokailuun.
Paisuntasäiliön ja syylärin välisen vesiletkun uusin ja samalla vaihdoin ahtoputken jatkopätkät silikonisiin. Vanhat olivat aikalailla rivahtamispisteessä. 5- ja 6-pytyn suuttimen paluuputket näyttäisivät tihkuvan hiukan naftaa, eivät varsinaisesti vuoda, mutta ovat hiukan kosteat.
Isompaa laturiakin kyselin jo. 140A mallia löytyy sopivasti liki naapurista, täytyy ehtiä vaan mittailemaan josko kiinnitys on sellainen, että sen saa sovellettua paikalleen. Josko tuollaisella riittäisi löyly pitämään ilppiä päällä ajon aikana.
Vähän riippuen autokorjaamon aikaansaannoksista, saattaa olla että lähdetään Luumäki-Kuopio kierrokselle tällä eikä "henkilöautolla".
Scania BF86S Lahti 10 -78
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Leemun Lahtikko
Tollainen laturi siellä majailee. Ei ole varsinaisesti mitään kiinnikkeitä, on vain moottorinkorvassa kiinni kahdella pannalla.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Juu, nämä kaupan olevat laturit ovat kotoisin 4-sarjan Scaniasta ja niissä on kiinnityskorvat.
Katselin, että moottorinkorvakkeessa on sopivan näköinen paikka jota voi soveltaa jos vain sattuu hihnapyörän ja etukiinnikeen etäisyys sopimaan.
Katselin, että moottorinkorvakkeessa on sopivan näköinen paikka jota voi soveltaa jos vain sattuu hihnapyörän ja etukiinnikeen etäisyys sopimaan.
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Kävin noutamassa laturin tuossa yhtenä päivänä.
Löylyä on 140A ja se on kotoisin 4-sarjan Scania kuorma-autosta. Pikaisella mittailulla näyttää siltä, että sen saattaa saada ripusteltua paikalleen alkuperäisellä pantakiinnityksellä
Vielä jos niin mahdoton tuuri käy, että alkuperäisen laturin hihnapyörä sopii uuteen paikalle, niin voi jättää lottolapun tekemättä
Naapurikylille ilmaantui sattumalta tutun miehen kauppaamana pari kappaletta nelimetrisiä Thule omnistor kotelomarkiiseja. Hinta oli mielestäni passeli, niin noukin molemmat talteen.
Meinasin ensin laittaa raakasti kyljen yläreunaan kiinni mukana tulleilla kannakkeilla. Hiukan myöhään tajusin, ettei niitä varmaankaan voi laittaa suoralla kiinnikkeellä "sisäänpäin" kallistuvaan seinään
Valmista yleismallin kiinnikesarjaa jossa ylätuki on säädettävissä on saatavilla, mutta reilu satanen per satsi ajaa kyllä nuukajussin miettimään kotikutoisempaa vaihtoehtoa
Velipoika palailee kesälomilta metalliverstaaseen ensi viikolla ja lupaili "klubiaskin kanteen" tehdyn piirustuksen pohjalta tehdä sopivat kiinnikkeet
Löylyä on 140A ja se on kotoisin 4-sarjan Scania kuorma-autosta. Pikaisella mittailulla näyttää siltä, että sen saattaa saada ripusteltua paikalleen alkuperäisellä pantakiinnityksellä
Vielä jos niin mahdoton tuuri käy, että alkuperäisen laturin hihnapyörä sopii uuteen paikalle, niin voi jättää lottolapun tekemättä
Naapurikylille ilmaantui sattumalta tutun miehen kauppaamana pari kappaletta nelimetrisiä Thule omnistor kotelomarkiiseja. Hinta oli mielestäni passeli, niin noukin molemmat talteen.
Meinasin ensin laittaa raakasti kyljen yläreunaan kiinni mukana tulleilla kannakkeilla. Hiukan myöhään tajusin, ettei niitä varmaankaan voi laittaa suoralla kiinnikkeellä "sisäänpäin" kallistuvaan seinään
Valmista yleismallin kiinnikesarjaa jossa ylätuki on säädettävissä on saatavilla, mutta reilu satanen per satsi ajaa kyllä nuukajussin miettimään kotikutoisempaa vaihtoehtoa
Velipoika palailee kesälomilta metalliverstaaseen ensi viikolla ja lupaili "klubiaskin kanteen" tehdyn piirustuksen pohjalta tehdä sopivat kiinnikkeet
Scania BF86S Lahti 10 -78
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Sielu irtosi ruumiista.. Eikusiis laturi lähti moottorin kyljestä.
Hihnapyörän kanssa menee sovitushommiksi. Alkuperäisessä on poorit ja uudessa kartio, plus tietty uudessa on jonkin verran vahvempi akseli.
Muutoin olisin toiveikas, että uusi laite sopii alkuperäiseen kiinnikkeeseen.
Hihnapyörän kanssa menee sovitushommiksi. Alkuperäisessä on poorit ja uudessa kartio, plus tietty uudessa on jonkin verran vahvempi akseli.
Muutoin olisin toiveikas, että uusi laite sopii alkuperäiseen kiinnikkeeseen.
Scania BF86S Lahti 10 -78
Re: Leemun Lahtikko
Raskaan kaluston varaosaliikkeestä löytyy hihnapyöriä, ehkä purkaamoiltakin tai jos poikkeava koko ostaa sopivan halk/ hihnatyypinpyörä ja tekee/ teettää kiinnityskartion ...leemu kirjoitti: ↑10 Elo 2019 08:37 Sielu irtosi ruumiista.. Eikusiis laturi lähti moottorin kyljestä.
Hihnapyörän kanssa menee sovitushommiksi. Alkuperäisessä on poorit ja uudessa kartio, plus tietty uudessa on jonkin verran vahvempi akseli.
Muutoin olisin toiveikas, että uusi laite sopii alkuperäiseen kiinnikkeeseen.
-
- Kansleri
- Viestit: 1035
- Liittynyt: 19 Huhti 2013 16:33
- Truck: Scania Lahti 10
- Location: Jokioinen
- Member id: 473
Re: Leemun Lahtikko
Tuumailin kiikuttaa alkuperäisen hihnapyörän ja uuden laturin tutulle sorvarille, josko onnistuisi sovitustyö.
Scania BF86S Lahti 10 -78