Volvo B12 Carrus 602 vm 1996 "Tyttis"

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Volvo B12 Carrus 602 vm 1996 "Tyttis"

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

Zuikkis kirjoitti: 31 Elo 2021 11:51 Mullahan aina silloin tällöin nopeusmittari pimenee. Tuntuu liittyvän siihen jos on +12V irti, tai sitten se liittyy johonkin muuhun. :D Kuitenkin yleensä niin että keväällä kun autoa herättelee ensireissuun niin mittari ei toimi, paitsi että jonain vuonna toimiikin!

Se muistaakseni nollautuu kun käyttää sulakkeen irti. Hiukan kyllä hämärän peitossa tarkka menetelmä, aina tulee tohkeissaan ensin pyöriteltyä niitä kuskivalintanappeja ja luukkua auki ja kiinni ja kiekko pois ja takaisin jne. :)
Okei. :lol: Pitääpä sitten yrittää tuollaistakin, sähköthän tuosta oli poissa keväämmällä akkujen kuoltua, joten siihen tuo voi hyvinkin liittyä.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Avatar
Geekuality
Rattiamiraali
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348

Re: Volvo B12 Carrus 602 vm 1996 "Tyttis"

Viesti Kirjoittaja Geekuality »

Heimoi kaikki!

En sitten näköjään viime vuonna kertonut edes sitä että Tuurissa käytiin ja aikalailla edellisenä iltana sain asennettua vihdoin iäisyyden odottaneen Planarin ilmalämmittimen. Joten vaikka Tuurissa olikin kylmä, Tyttiksessä oli melkein mukavan lämpöistä vaikka lämpö karkaakin ulos asti olevista aukoista edelleen.

Toisaalta viime syksy menikin aika tehokkaasti talohässäköiden parissa ja lopulta alkuvuodesta lähtien olen ammattimaisten apukäsien kanssa rempannut (peruskorjannut) joulukuussa ostamaamme omakotitaloa Nurmijärvellä. Tyttis muuttaa siis kaupungista maalle omaan pihaan ensi kuun lopulla.

Tuo raksaprojekti on aikataulullisesti venynyt ja paukkunut jo tuntuvasti, joten loppukesäkin menee vielä varmasti talon kanssa hyvinkin aktiivisesti. Syyskuun lähestyessä tulee sitten taas varmaan tehtyä jotain pientä bussissa hirveällä kiireellä viimeisinä päivinä ennen Tuuriin lähtöä. 😁

P.S. Aiemmin mainittu nopeusmittariongelma johti lopulta siihen että mittari mykistyi täysin. Power Truck Punger hoiti korjauksen (olikohan se nyt joku anturi vaihdelaatikon kannessa tms) kohtuuhinnalla niin katsastusmieskin saatiin tyytyväiseksi.

P.P.S. Niin ja joo, Tyttis jäi Tuurista palatessa ”väärin” pysäköidyn henkilöauton vuoksi eri paikkaan kuin mihin piti säilytyshäkissä, ja koska sovittiin että häkin isäntä siirtäisi sen jossain kohtaa vanhalle paikalleen, verkkovirran virittäminen jotenkin vain jäi (myöhemmin sovittiin kyllä että se voi jäädä väärälläkin paikalle). Sähköttömyydestähän tietenkin seurasi koriakkujen totaalinen tyhjeneminen (TAAS, vaikka onkin jo useampi vuosi maksettu ihan oikeaa rahaa sähköllisestä säilytyspaikasta!).

Ctekin Recond-ohjelmakaan ei alkanut lataamaan, mutta oltuaan viikon-pari Supply-moodissa, akut näyttäisivät toipuneen koettelemuksistaan. Irroitin maakaapelin pari päivää sitten, ja kun tänä aamuna kävin mittaamassa siitä lähtien seisseiden akkujen jännitteen, ne näyttäisivät toipuneen ihan hyvin. Volvo tyrskähti käyntiinkin ensimmäistä kertaa tämä vuonna lähes kuin palmun alta.

Ehdin jo kiireessä ostaa viime kuussa uudet 225Ah Vartan akut nykyisten tilalle, mutta ne olivatkin nyt sitten ilmeisesti tarpeeton ostos - kirjoittelen tämän kanssa rinnan viestiä foorumin kauppapaikallekin.

Päätin luopua myös asentamista kauan odottaneista ponttooneista vesisäiliöiksi - mitat eivät ole meidän ruuman kannalta tosiaan kovinkaan optimaaliset ja siksi en ole saanut aikaiseksi rakennella niille mitään kiinnikkeitä/tukiakaan. Jonkinlainen IBC-säiliöön pohjautuva ratkaisu lienee nyt meille todennäköisin - ellei sitten hankkisi pienempiä ponttooneja.
Tyttiksen projektiketju foorumilla
facebook.com/tyttisbussi
instagram.com/tyttisbussi
Vastaa Viestiin