Regal 350

Kerro omasta projektistasi
Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 11 Touko 2019 21:18

Alako tuntuun että kahessa kattoluukussa on puolet liikaa. Varsinkin ku toinen vuotaa. Kun sen luukun ottaa pois niin millähän reijän tukkis, voiko tuon jotenki ryssiä? Onko se sen kummempaa ku ottaa sopivan palan alumiinipeltiä ja lätkäsee sikaliimalla sen katolle?

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2617
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja neppi » 11 Touko 2019 22:55

Poistin Horrorista kattokanavatuulettimen kotelon just niin. Sopivasti paljon isonpi alumiinipelti, reilusti liimaa ja ruuveja ja sit vielä liimaa päälle. Alapuolelle Finnfoam ja sit kaikkee muuta.

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 05 Elo 2019 20:06

Pitäis laittaa patterit takasi kun seinät on nyt eristetty ja levytetty. Joka paikkaanhan niitä ei saa ja moneen kohtaan on hankala laittaa. Mietinkin nyt että paljonko patterimetrejä pitäis saaha jotta auto pysys lämpimänä pikku pakkasellaki. Mitä sanoo kokemuksen syvä rintaääni?
Uretaania on ympäriinsä 40-60 mm ja puolet ikkunoista on tukossa. Lämmön lähteenä on vielä alkuperäinen 30kW Webasto mutta, tarkoitus ois korvata se jollain pienemmällä.

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2940
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 05 Elo 2019 21:25

Oletko miettinyt ilmalämmitystä? Olisi huomattavasti nopeampi asentaa ja helpompi säätää kuin vesikiertoinen.
A man vs cheese

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 05 Elo 2019 22:13

Rosvolinna kirjoitti:
05 Elo 2019 21:25
Oletko miettinyt ilmalämmitystä? Olisi huomattavasti nopeampi asentaa ja helpompi säätää kuin vesikiertoinen.
Oon miettiny ilmalämmitintäkin. Edullinen, helppo asentaa, syyskelillä kuivattais vähän ilmaa. Vesikiertoa taas puoltaa haave lattialämmityksestä ainakin suihku/wc koppiin. Ja lämmin käyttövesikin pitäis jollain saaha aikaiseksi.

eagless
Rattiamiraali
Viestit: 255
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja eagless » 06 Elo 2019 18:54

Ite suunnittelin säästäväni hieman ja laittaa alkuperäinen 30kw lämppäri pienemmällä suuttimella pienempi tehoiseksi.
Ja vaihtaa paikka rahtitilaan niin että lämmittäis suoraan lämminvesivaraajan vesiä.
Tosin jos vesi kiertää suoraan niin vaatii eristetyn rahtitilan ja ei kestä jäätyä.

Tosin olikos binari mitä saa jo 500€:lla.
Ja ilmalämmitin 100-150€ ois hyvä hätävara.

Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 2940
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M Berkhof -87
Location: Vihti

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna » 06 Elo 2019 20:29

Sitä ei kauheasti voi pienentää tuota suutinkokoa. Tuottaa nokea, sillä pikkusuuttimella Weba ei jaksa kuumentaa palopesää tarpeeksi. Tai ainakin kiertoa pitäisi kuristaa.
A man vs cheese

eagless
Rattiamiraali
Viestit: 255
Liittynyt: 17 Marras 2018 10:54
Truck: carrus regal 350
Location: eagless
Paikkakunta: Tornio

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja eagless » 06 Elo 2019 23:07

Jossain oli juttua että olivat pienentäneet suutinta sekä säätäneet ilmanottoa.
Oli myös neuvo jos tarpeeksi pieneen suuttimeen mennään että oisko polttoaineen painettakin pienentäneet.
Minä en noista paljon ymmärrä mutta jos suunnitelma käy toteen niin täytyy perehtyä aiheeseen.

Itse taas pähkäilin niin että pienempi tehoisena palaisi lämmittäessä pitempään eikä tulisi mitään pätkäpolttoa jolloin voisi olla parempi?

Ja alustava suunnitelma että varaajan vesi kiertäisi suoraan niin ei tulisi hävikkiä lämmön siirrossa.

Itse en ehkä pattereita laita takaisin vaan lattialämmitys ja jos onnistuu tehdä niin ulkoa sisään puhallettava ilma lämpökennon kautta.

No suunnitelmat voi muuttua vielä monesti!

Avatar
VeihtiPekka
Kokenut kuljettaja
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Syys 2017 21:28
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja VeihtiPekka » 07 Elo 2019 07:14

eagless kirjoitti:
06 Elo 2019 23:07
Itse en ehkä pattereita laita takaisin vaan lattialämmitys ja jos onnistuu tehdä niin ulkoa sisään puhallettava ilma lämpökennon kautta.
Minäkin otin talteen sen lattialla olleen puhaltimen. Ajatus on että sillä sais tarvittaessa raitista ilmaa sisälle lämmitettynä. Pitäis vaan keksiä sille sopiva paikka.

RRR77
Varakuski
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Elo 2016 16:51
Truck: Etsinnässä
Location: Pääkaupunkiseutu

Re: Regal 350

Viesti Kirjoittaja RRR77 » 07 Elo 2019 18:31

eagless kirjoitti:
06 Elo 2019 18:54


Tosin olikos binari mitä saa jo 500€:lla.
Ja ilmalämmitin 100-150€ ois hyvä hätävara.
Ite tinkasin 12v binarin viimesyksynä 550e sisältäen etäohjauksen. Lämmitin tuli tosin ihan ha-käyttöön, olen ollu tosi tyytyväinen. Binarin appsista saa säädettyä kaikkea kivaa, selviää jännite, vedenlämpö jne jne. Halutun veden makslämmön saa määrittää, käyntiajan saa määrittää jne jne. Etäohjaus voisi olla etenkin talvella ihan hyvä varuste.

Vastaa Viestiin