MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideoita?

Kerro omasta projektistasi
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Maalis 2018 20:30

Automaattivaiheistein vaihtoehtojen lista onkin hyvin lyhyt. Siinähän se jo tulikin, eli ei ole. Robottivaihteisia ei voi suositella kenellekään.

Jule
Kansleri
Viestit: 1476
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja Jule » 18 Maalis 2018 21:35

Wonderi kirjoitti:Automaattivaiheistein vaihtoehtojen lista onkin hyvin lyhyt. Siinähän se jo tulikin, eli ei ole. Robottivaihteisia ei voi suositella kenellekään.
No onhan nuo sprintteri ja crafteri automaattina.

Ja ainakin uusi Iveco Daily, en tiedä kauanko sitä on ollut tomaatilla.

Transitinkin on saanut automaattina ja saa edelleenkin, mutta en tiedä onko siinä ollut jotain robotteja välissä.

jooseppi
Rattimajuri
Viestit: 237
Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
Truck: mb 407 ja Carrus 302
Location: Pirkanmaa
Member id: 285
Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja jooseppi » 19 Maalis 2018 17:41

Transiittiin tuli nyt vasta automaatti noin vuosi sit. Aikoinaan 2000-2006 lukuun robotilla transiitti
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67

Jule
Kansleri
Viestit: 1476
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja Jule » 19 Maalis 2018 20:47

jooseppi kirjoitti:Transiittiin tuli nyt vasta automaatti noin vuosi sit. Aikoinaan 2000-2006 lukuun robotilla transiitti
Joo, no niin mä vähän epäilinkin että siinä välissä on ollut jotain robotteja. Takavetoransut oli ihan perinteisellä mehumaijalla jos oli tomaatti.

Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 21 Maalis 2018 00:21

Jule kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Automaattivaiheistein vaihtoehtojen lista onkin hyvin lyhyt. Siinähän se jo tulikin, eli ei ole. Robottivaihteisia ei voi suositella kenellekään.
No onhan nuo sprintteri ja crafteri automaattina.
Ja ainakin uusi Iveco Daily, en tiedä kauanko sitä on ollut tomaatilla.
Transitinkin on saanut automaattina ja saa edelleenkin, mutta en tiedä onko siinä ollut jotain robotteja välissä.
Tarkoitin Sprinterin lisäksi käytettyjä vaihtoehtoja. Crafterin automaatit taisi olla robottivaihteistoja, paitsi tämä ihan uusin sukupolvi.

jiihoo
Varakuski
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Maalis 2018 11:32
Truck: MB Sprinter
Location: Vaasa
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: MB Sprinteristä insinööri-yrittäjän maja.Neuvoja ja ideo

Viesti Kirjoittaja jiihoo » 22 Maalis 2018 21:33

Katsotaan millainen auto tulee hankittua, ja milloin...

Palataan keskustelussa takaisin tuohon sisustukseen. Minusta tuntuu, että tuota layouttia täytyisi miettiä vielä.
Jossain ehdotettiin josko sänky aukeaisi päiväksi molemmille seinille, keskeltä kahtia... No siinä on se ikävä rako sitten patjoissa! Ei jatkoon.
Alas työpöydän vastakkaiselle seinälle toki voisi laittaa sellaisen alas käännettävän sängyn jos tarvii kolmatta vuodetta.

Yläsänky siis tavalla tai toisella kattoon nostettavaksi pois tieltä.

Olisiko ajatuksia, millainen kokonaisuus kannattaisi olla tuon "keittiökaapiston pätkällä"?
jiihoo kirjoitti: Ajattelin seuraavaa autosta:
1) 2+1 paikkainen.
2) Käännettävät etuistuimet 2kpl.
3) Kuskin penkin takana "keittiökaapisto".
4) Irroitettava pöytä vänkärin penkin taakse, sivuoven eteen.
5) Takaosaan kirjoituspöytä seinää vasten. Jos olisi L-kirjaimen mallinen, voisi tässä olla ylimääräinen turvavyö-istuin, voisi tehdä hommia ajon aikana jos on saanu nakitettua jonku kuskiksi.
6) Kirjoituspöydän yläpuolelle täyspitkä, parisänky (jos vaikka vaimon sais joskus reissuun mukaan) Jos sängyn korkeutta voisi säätää, olisi työskennellessä enemmän tilaa ja nukkumisaikana tilaa kun laskee sängyn alas.
7) Ylhäällä katonrajassa voisi olla vaate- ja tavara lokeroita/kaappeja.
8) Jos autossa riittäisi pituus, laittaisin vasemman takaoven eteen lasikuidusta tehdyn kopin, jossa kenties (suihkumahdollisuus????)+kompostivessa.
9) Auton eristys kunnolla, rakennusvaiheen alussa maalaamalla bronya tms. maalattava eriste, riittävä kerros.
10) Kun nuo safiren lämmittimet on edustuksessa, laittaisin sellaisella lämmityksen. Kumpi on parempi, mökkilämmitin yhdessä pisteessä (hiljainen mutta vie tilaa?), vai venelämmitin jossa puhallin ja 4 suulaketta letkuineen? (Se kai myös pitää meteliä?)
11) Aurinkopaneelit katolle ja kun auton saa DEFA-kaapeliin, olisi tehokas akkulataus/virta hyödynnettävissä...

Kuulostaa pitkälle mietityltä mutta itseasiassa tässä on vasta ajatuksia jotka ei välttämättä ole loppuun mietittyjä.... Siksipä tulin tänne ;)

t. Yks kylähullu....
.....taisin paljastaa itseni mutta ei se mikään salaisuus ole. Jos joku haluaa yllämainittua tekniikkaa projekteihinsa, niin laittakaa viestiä!

Vastaa Viestiin