Projekti mielessä (aina)

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Siihen mie en lähe :shock: :lol:

Vaunun hinnalla jo laittaa bussia aika paljon, jos vaunulla tarkoitetaan asiallista ja siistiä vaunua.
Sellaisten hinnat on kuitenkin joitakin tonneja ja siitä ylöspäin, kun homeiset työmaakopit ei niin kiinnosta :mrgreen:

Muutenkin tuo vaunuilu ei kyllä ole meidän juttu, se on liian 'normaalia' kylähulluuden riivaamalle :lol:

Asiasta kolmanteen; miksei Ikarus skoonelaisen tekniikalla kelpa kellekään? Nettikaravaanissa ollut pitkään yksi, tosin aika karulla sisustuksella ja melko hinnakas sellaiseksi.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Reddewil kirjoitti:Tukaton jälkeen vaunu, junnut sinne?
Ei kai tuollaista voi ehdottaa kaverille joka on jo kertaalleen bussilla ajellut. Onko monikaan vaihtanut bussista vaunuun. Ei tulisi pieneen mieleenkään.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja neppi »

EI IKARUSTA!!!

Aika monta semmosta tutkinu. Just poistin puhelimelta ja koneelta kansiotolkulla Ikaruksen kuvia. Alta ja päältä. Ne on maailmankuuluja siitä et niitten käyttämä rauta on ihan paskaa.

Jenkit teki isoja kauppoja Ikaruksen kanssa, niillä oli Jenkeissä tehdaski. Tuli niin paljon korroosioreklamaatioo, et meni melkein nurin koko pulju. Samoin ku kaupunkiliikenteillä ihan täällä meilläki oli ongelmia ku asiakkailla meni jalkoja lattioista läpi.

Tai siis kandee tutkii ylitarkkaan eka semmone Ikarus.

N
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Lahti32 kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:Tukaton jälkeen vaunu, junnut sinne?
Ei kai tuollaista voi ehdottaa kaverille joka on jo kertaalleen bussilla ajellut. Onko monikaan vaihtanut bussista vaunuun. Ei tulisi pieneen mieleenkään.
Kyllähän lapset olis aivan tyytyväisiä vaunuunkin, mutta sen verran 'asennekasvatusta' on tullut annettua että lastenkin mielestä bussi on paras ;)
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

neppi kirjoitti:EI IKARUSTA!!!

Tai siis kandee tutkii ylitarkkaan eka semmone Ikarus.

N
En minä ihan tosissani sellasta ole harkinnutkaan, mutta ihan niinkuin arvelinkin, Ikarus ei ole ainakaan mikään toiveauto. Voihan olla että länsihapatus on saanut pustanpojatkin oppimaan bussinrakennusta uudelleen ;)

Muistan nähneeni kuvan Ikarus-bussista jossakin bussihistoriikissa, jossa Ikarus-tekstistä on otettu I ja s pois.
Kuvannee siis laitetta ainakin kuskien mielestä?
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Tilannepäivitystä tupperille. Hain auton korjaamosta. Iloinen yllätys oli kustannusarvion alittuminen.
Olin varautunut 600€ remonttiin. Lasku oli töineen, varaosineen ja tarvikkeineen 287€.
Kyseisessä korjaamossa on omistaja itse myös haalarit päällä, toisin kuin isoissa merkkikorjaamoissa.

Oli syy mikä hyvänsä niin pidän melkoisena asiakkaan aliarvioimisena merkkikorjaamon 1200€ korjausarviota. Olisihan sekin saattanut pudota 600€ tasolle kun työhön ei olisi mennyt sitä arvioitua 12 tuntia. Pikkukorjaamon arvio oli 8 tuntia, joka siis puolittui. Merkkikorjaamossa oltiin paniikissa, kun heidän ohjeiden mukaan moottori ja vaihteisto pitää irroittaa vesipumpun vaihdossa :roll:

Olisikos nyt niin, että on olemassa niitä jotka osaa ja tekee, ja sitten on niitä, jotka katsoo kirjasta tai tietokoneelta mitä pitää tehdä, kun ei oikeasti ole tietoa. Tai sitten on se toinen vaihtoehtokin: miksi vaivata päätään työn tekemiseksi nopeammin/halvemmin kun kerran artisti maksaa :evil:

Tuntiveloitus on tässä yrittäjävetoisessa korjaamossa 60€/h, jota pidän kohtuullisena verrattuna isojen korjaamoiden 80€/h tai vielä suurempaan tuntiveloitukseen, jonka lisäksi niillä harrastetaan ilmeisesti tyhjäkäyntiä ja asiakkaan piikkiin kahvinjuontia ennen kuin työ on valmis.

Suosikaa ammattitaitoisia yksityisiä korjaamoita isojen merkkikorjaamoiden sijaan jos mahdollista.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Kesä parhaimmillaan eikä matkailukampetta alla. Tai toki kauden luonteeseen sopivasti moottoripyörä, jolla teen pieniä reissuja lähimaakuntiin. Tupperi lähti tontilta tossa keväällä ja vaihdossa tuli auto, joka sitten vaihtui tähän motukkaan. Mutta ei se kylähulluus mihinkään ole lähtenyt. Päinvastoin. Joka kerta kun näkee matkailubussin niin alkaa taas haaveilla sellaisesta itsellekin.
Oli jo aika lähellä etten lähtenyt Oulusta hakemaan liikennöitsijältä suoraan ajosta B10R alustaista bussia. Edelleen sama pähkäily: ostaako bussi suoraan ajosta vai ns. puolivalmiste? "Valmiiksitehtyjen" hinnat kun tuntuu olevan 10t€ paremmalla puolella lähes poikkeuksetta.
Tuo Oulun liikennöitsijä, V.Alamäki Oy on vanha perheyritys ja ainakin kehuvat autoja hyväkuntoisiksi. Nuo Euromääräykset kai pakottavat myymään vanhempaa kalustoa pois. Jotenkin houkuttaa enemmän tuollainen ajosta juuri pois otettu kuin vuosikausia pellossa maannut leimaamaton projekti.
Lomakin vielä edessä päin....saas nähdä mitä hullua tässä vielä keksii :)
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mikset mennyt ja ostanut. Nythän on nuita penkkiautoja paljon myynnissä.
Tulevaisuus on sähköinen
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja b12m »

Matkamese kirjoitti:Tuo Oulun liikennöitsijä, V.Alamäki Oy on vanha perheyritys ja ainakin kehuvat autoja hyväkuntoisiksi. Nuo Euromääräykset kai pakottavat myymään vanhempaa kalustoa pois.
Alamäeltä loppui käsittääkseni kaikki muu linjaliikenne, paitsi yhteistyössä Gold Linen kanssa ajettava Helsinki-Rovaniemi -pikavuoro. Siksi kalustoa on kaupan.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Ok, se selittääkin aika hyvin miksi myynnissä nämä vanhemmet autot.
Olishan tuollainen M310 Wiima aika mukavan näköinen peli.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Ja tässä kävi niin kuin aina eli nopeat söi hitaat:myyty!
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Komissarov
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Elo 2011 08:23
Location: Janakkala

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Komissarov »

Ne Alamäen B10R:t olivat entisiä Auto-Arvelan (Someron Linjan) pelejä. Ovat nähneet Helsinki-Espoo -väliä sen verran rankasti, että voivat olla aika väsyneitä. Ainakin Pohjolan Liikenteelle päätynyt yksilö oli kertakaikkisen loppu jo vuonna 2000. En toki tiedä, kuinka perusteellinen remontti niihin on Alamäellä aikanaan tehty.

Korina nätti. Tuupparialustalla hieman matalamman ajokorkeutensa takia on mahuria huomattavasti sulavamman näköinen. Moottorin ääni jää sinne, mihin se kuuluukin. Erityisesti Rähinä-Allison -mahuriin verrattuna herrasmiehen auto.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Komissarov kirjoitti:Erityisesti Rähinä-Allison -mahuriin verrattuna herrasmiehen auto.
:) mistä tuo Rähinä-lempinimi tulee jos ei laatikon äänestä?

Vahvasti omissa suunnitelmissa kyllä ollut mahurit koska takatallille olisi monta käyttöä.
Ihan kylähullu ajatus olisi sellainen asuntokontti kuorma-auton lavalla. Siellä ei kyllä saisi oleskella ajon aikana. Kuskiahan se ei paljon haittaa mutta sitten pitäisi olla crew cab kopilla se veturi että mahtuu muu ryhmä mukaan. No jos nyt kuitenkin pysyisi näissä busseissa toistaiseksi :mrgreen:
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Eikai Allisonista mitään kuulu. Vedin lattiaan päästä päähän pari kerrosta kattohuopaa mattojen alle niin ei rähise konekaan
Tulevaisuus on sähköinen
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja b12m »

Matkamese kirjoitti::) mistä tuo Rähinä-lempinimi tulee jos ei laatikon äänestä?
Ei se rähinä laatikosta kuulu, mutta vanhemman polven Allisonit "huudattaa" konetta aika korkeilla kierroksilla ennen isommalle vaihtamista. Täten myös matalavääntöiset mahuri-Volvot saatiin kulkemaan siedettävästi vaikkakin polttoainetalouden kustannuksella. Etenkin katureissa mahurin ja Allisonin yhdistelmä tarjosi usein melko "rähisevää" menoa ääneltään :)
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Taas tuli lisää tietoa :) eräänlaista kansanperinnettä tämäkin.
Wikipediasta tulee haeskeltua näitä juttuja, mutta aina sieltäkään ei saa tällaista käytännön kokemukseen perustuvaa tietoa. Matkailubussin harrastajalle kuitenkin tärkeä tietää minkälaiseen aihioon iskee näppinsä :wink:
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

b12m kirjoitti:
Matkamese kirjoitti::) mistä tuo Rähinä-lempinimi tulee jos ei laatikon äänestä?
Ei se rähinä laatikosta kuulu, mutta vanhemman polven Allisonit "huudattaa" konetta aika korkeilla kierroksilla ennen isommalle vaihtamista. Täten myös matalavääntöiset mahuri-Volvot saatiin kulkemaan siedettävästi vaikkakin polttoainetalouden kustannuksella. Etenkin katureissa mahurin ja Allisonin yhdistelmä tarjosi usein melko "rähisevää" menoa ääneltään :)
No ei se Volvo kyllä jaksaisi muuten kulkeakaan jos pitäisi alkaa matalilla kierroksilla kiihdyttelemään.
mun vaihtaa 1700 rmin kohdalla ja suurin menee 1300rmin joka saisi mennä päälle vasta myöhemmin, tämä johtuu siitä että on kaupunkibussin laatikko ja turistiauton perä. Mutta ei koskaan enää manuaalia, kytkimen ilmauksia eikä jäykkää vaihteensiirtoa mistä kärsii vähän jokainen manuaalibussi. Allison ei kaipaa sähköjä, vaihteet vaihtuu ihan kuula ja jousi periaatteella :)
Tulevaisuus on sähköinen
-ansis-
Kippari
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Tammi 2013 15:19
Location: Koijärvi

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja -ansis- »

Ajoin tommosilla 10R volvoilla töikseni vielä 2000 vuonna, silloin ne olivat vara-vara-autoja kilpailun vaatiessa jo matalia lähes joka linjalle. Kuitenkin se oli pirun ketterä lyhyen akselivälin johdosta ja hiljainen, myös ohjaus oli kevyt verrattuna mahuritorniin. Mielelläni siis valitsin semmosen, mikäli suinkin mahdollista.
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Nyt on yksi mahdollinen kulkuriaihio harkinnassa. Kutter 9 Scania. Ei enää linja-auto, mutta silti siitä voisi muokata enemmän omaan makuun sopivan. Aika paljon joutuisi muuttamaan, mutta kuten monet täällä niin itsekin tekisin pikkuhiljaa, että pääsee reissaamaan projektillansa.

Eihän se ole varmaa onnistuuko tämän hankinta, mutta hinta alkaisi olemaan kohdillaan meikäläisen budjetille. Tuntuu kyllä taas siltä, ettei niitä hyviä ja edullisia ole olemassakaan :)

Se kuitenkin näyttää aika varmalta ettei penkkiautoa tule hommattua eikä toisaalta mitään äskettäin rakennettua. Kun ei ole oikein hyviä mahdollisuuksia rakenteluun eikä toisaalta hirveesti rahaakaan laittaa "valmiiseen" niin pitää hyväksyä "puolivalmiste". Sama koskee vuosimalleja, joku 70-80 luvun alusta on tarpeeksi simppeli ilman "herkkuja" ja kallista tekniikkaa. Budjetti siis jää noin 6-7t€ luokkaan hankinnalle. Sillä pitää nyt pärjätä.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Kaverille haettiin vm. 1978 Sisu Lahti korilla ja Volvon koneella, äärettömän yksinkertainen, ruosteeton Lapin bussi. Ollut uutena Ivalossa muutaman vuoden ja loput 27 vuotta asuntoautona pohjoisessa. Vähän tietysti mennyttä designiä ja karukin mutta viimeisen päälle ehjä iästä huolimatta. Ei koskaan hitsattu eikä tarvi vieläkään. Kyllä niitä helmiäkin löytää eikä vanhoja kannata väheksyä. Minua ei ainakaan harmita ettei bussista voi lukea vikakoodeja eikä koputella antureita. Sen kun lyö aina käyntiin ja lähtee ajelemaan.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Tilanne taas nollattu eli pari uutta kulkuria olis kiikarissa. Toinen vielä 51-paikkaisena linja-autona ja toinen 1+16 D1-kortillisena ajettava kulkurivarusteinen. Tämä 51- paikkainen on Ajokki Royal B10m -88 ja toinen Kutter Deka 320 Scania 112. Hintaeroa pari tonnia Kutterin ollessa kalliimpi.

Jos unohdetaan tuo varusteluero, niin onkohan Royalin 2,60 leveydestä haittaa tulevaisuudessa, kun kuitenkin Suomi on todennäköisenä käyttöalueena, kiva olisi kuitenkin piipahtaa joskus esim Virossa tai Saksassakin, miksei Ruotsissa myös. Norja taisi on olla ainoa lähialueen maa missä 2,60 leveys ei käy?

Kommentteja ajotuntumasta Royal vs. Kutter Deka? Ainakin Royalissa täysilma-alusta?
Mahuri vs. Tuuppari? Tilankäyttö takana Mahurissa vapaampaa tietysti. Scanikassa isompi kone, onko käytännössä isoa eroa sen hyväksi? Normaalissa maantieajossa Volvo jaksaa mennä varmasti riittävästi, mutta mites kulutukset? Ei ilmeisesti isoja eroja eli ei mitään merkitystä käytännössä?

Pellit Kutterissa ainakin osittain rosteria? Eikös Royalissakin jo tuo ikäisessä ole myös?

Kutter on katsastettu ja Royalikin todennäköisesti menee läpi, leimaa vielä 6kk jäljellä.

Tuo parin tonnin hintaero ei ole suuri eikä sillä varmasti hankita kuin juuri tuo varustus mikä Kutterissa jo on. Kaikkihan riippuu siitä, millaiseksi tuon Royalin haluaisi (osaisi) rakentaa. Kun olen seurannut näitä rakennettuja niin näyttää monasti siltä, että aika nopeasti ne kalusteet sinne on nakattu. Lattia monessa autossa on alkuperäinen bussin lattia ja siihen korotukselle ne kaapit on laitettu. Ihan riittävän toimivaa kyllä minun tarpeisiin. Itse kuitenkin osastoisin ohjaamo/matkustamon ja keittiö/ruokailutilan ja nukkumatilat selvästi erillisiksi toisistaan erotettuna väliseinillä ja ovilla. Tämä visio on tullut jo pitkän ajan kuluessa, kun olen nähnyt ratkaisuja joissa kulkuri on yhtä käytävää keulasta perään. Siinä on jopa vaaransakin, kun lapset liikkuu autossa ajon aikana kuitenkin. Jarrutuksessa saattaa tulla ipanat kierimällä perästä keulaan mikä ei ole hyvä juttu. Toki vöissä pitäisi istua matkan aikana, mutta aina se ei ole mahdollista.

Erona minun edelliseen yritykseen näissä olisi se, että Kutter olisi melko reissuvalmis puutteineenkin.
Toisaalta Royali olisi juuri sellainen aihio jossa yhdistyy hyvä tekniikka, monikäyttöisemmät takatilat ja se oman näkemyksen toteuttamisen mahdollisuus, vaikka sitten vuosien aikana, mikäs kiire tässä kunhan vaan pääsee reissuun ;)

Tällaisia mietteitä kun heräsin viideltä aamulla :) eikä uni tule enää silmään :D sattuneesta syystä ;)
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Royalissa on sinkitty kori ja Decassa on rosteria tavaratilan osalta, mutta patarautaa muuten kori. Kävin auton hankinta vaiheessa kattelemassa muutamaa Decaa ja silloin ei ollut ainakaan yhtään "ehjää". Vaikka saatan olla jäävi, niin Roylia suosittelee jos muuten täyttää kriteerit :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
jeepster
Rattiamiraali
Viestit: 279
Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
Truck: volvo b57/b58
Location: karkkila
Member id: 151

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja jeepster »

2.60 leveillä linja autoilla loppuu ajelu suomessa 2020, ja oliko niin ettei matkailuautoksikaan mene helpolla. Kotimaassa ehtii muutaman vuoden ajaa, mutta monen vuoden rakenteluprojektia ei kannata ottaa.

Olen ollut uskossa että decoista ruostuu ikkunoiden alareunasta palkit.

scania on enemmän alavääntöinen kone, ja sillä on mukava ajaa, b10 vaatii kierroksia.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Oisko sulla linkkiä tuosta kutterista. Lähinaapurissa on myynnissä juurikin tuollainen.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Re: Projekti mielessä (aina)

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Lahti32 kirjoitti:Oisko sulla linkkiä tuosta kutterista. Lähinaapurissa on myynnissä juurikin tuollainen.
Lumijoeltapa hyvinkin :) http://www.nettikone.com/scania/112/1320921

Edit:ei ollutkaan Kutter vaan Deka, se Kutter on täällä meidän kulmilla, löytyy Nettikaravaanista.
Lyhytkorinen.

Tuo on kyllä ikävää että kieltävät 2,60 leveet bussina....Bussiton, sullakin sama leveys?
Lienee kaikki Royalit samaa leveyttä sitten? Mikä sitten 2020 jälkeen (jos itselläni silloin edes korttia :D) onko kuorma-autoilussa tulevaisuutemme tai kovaa lobbausta erikoisluvan saamiseksi edes M1 matkailuautoksi?

Onko ihan varmaaa että laki tai muu määräys koskee takautuvasti kaikkia 2,60 leveitä?
Mistä tuo tieto löytyy, Finlexistä?

Perhenan perhana, pitääkö tässä vielä alkaa kansalaistottelemattomaksi "vanhoilla päivillään" :evil: :P
Viimeksi muokannut Matkamese, 31 Heinä 2014 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nippanappa niukinnaukin.....rima heiluu, muttei putoakaan.
Vastaa Viestiin