Scania k114 lahti 560 -00
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Melkein tulee mieleen että olisi järkevämpää hommata uusi tai romikselta vastaava ei-palanut yksilö. Tuosta sitten voi ottaa varaosia sikäli on kunnossa.
- Puu Tiainen
- Erityisasiantuntija
- Viestit: 880
- Liittynyt: 31 Loka 2007 17:51
- Location: Etelä Suomi
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Samaa mieltä. Toinen tilalle, löytyy halvalla käytettynäkin.
Malli on DW300.
Tuohon voi laiittaa minkä hyvänsä webaston, ei oo niin tarkkaa.
Malli on DW300.
Tuohon voi laiittaa minkä hyvänsä webaston, ei oo niin tarkkaa.
Alussa ei ollut mitään ja sitten se räjähti.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Nyt kun lattiat on auki niin olisiko syytä vaihtaa ohjaustehostimen ja kytkimen nesteputket hydrauliletkuiksi tavaratilaan asti? Ettei sitten tulevaisuudessa tule jossain pahassa paikassa yllätyksenä, kun ohjaus jäykistyy tai kytkin ei pelitä.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Kytkimen nesteletku koostuu kolmesta pätkästä. vaihdoin pätkän, joka oli vaurioitunut palossa. Takalattiat saa jatkossa helposti avattua, joten jos remonttia sinne ilmenee, niin muutamalla ruuvilla levy pois ja vaihtelee palikkaa...vee4 kirjoitti:Nyt kun lattiat on auki niin olisiko syytä vaihtaa ohjaustehostimen ja kytkimen nesteputket hydrauliletkuiksi tavaratilaan asti? Ettei sitten tulevaisuudessa tule jossain pahassa paikassa yllätyksenä, kun ohjaus jäykistyy tai kytkin ei pelitä.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Nyt olen värkkäillyt autonkuljetustilan lattian runkoa.
Paisuntasäiliölle pitäisi keksiä joku hyvä paikka. Nostanko autonkuljetustilaan katorajaan sivuseinälle vai etuseinälle parven alle?
Paisuntasäiliölle pitäisi keksiä joku hyvä paikka. Nostanko autonkuljetustilaan katorajaan sivuseinälle vai etuseinälle parven alle?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Kannattanee funtsia kummassa sitä on helpompi täyttää jos tarve vaatii.
Rosmo
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Mitä jos laitat sen heti tuohon lattian alle? Joku luukku tietysti mistä sitä pääsee täyttämään.
Sen paisuntasäiliön ei tarvitse olla korkeimmassa kohdassa (niin uskomattomalta kun se kuulostaakin). Ilmeisesti riittää että se on ylempänä kuin moottorin jäähdytyskierto, lämmityspatterit voivat olla paisaria ylempänäkin, kunhan ovat tiiviitä.
Sen paisuntasäiliön ei tarvitse olla korkeimmassa kohdassa (niin uskomattomalta kun se kuulostaakin). Ilmeisesti riittää että se on ylempänä kuin moottorin jäähdytyskierto, lämmityspatterit voivat olla paisaria ylempänäkin, kunhan ovat tiiviitä.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Ei tarvitse olla edes moottoria ylempänä.. Toki saattaa esimerkiksi ilmausta helpottaa mitä korkeammalla on.
Kyllähän ne monessa autossa kiertää vedet katollakin..
Kyllähän ne monessa autossa kiertää vedet katollakin..
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Paisari löysi paikkansa lähes omalta paikalta. Pyöräytin täyttökorkin eteenpäin ja muokkasin moottorin huohotinputkea, niin sain laskemaan pöntön tuohon. lattiaan teen reijän korkille ja lattialevyä pitää kovertaa noin sentin verran paisarin kohdalta.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Tietääkö joku, että vaikuttaako tuon viper näytön toimintaan se, että webasto ei ole paikoillaan?
Viperin näyttössä lukee lämpötila, mutta mistään napista ei tapahdu mitään. Eikös tästä säätimestä pitäisi saada kattokanavat puhaltamaan vaikkei webasto ja ilmastoinnin kompura ole käytössä? Matkustamon lämpötila-anturi on irti tällähetkellä.
Viperin näyttössä lukee lämpötila, mutta mistään napista ei tapahdu mitään. Eikös tästä säätimestä pitäisi saada kattokanavat puhaltamaan vaikkei webasto ja ilmastoinnin kompura ole käytössä? Matkustamon lämpötila-anturi on irti tällähetkellä.
-
- Apukuski
- Viestit: 11
- Liittynyt: 08 Loka 2014 03:37
- Truck: Volvo Vanhool
- Location: St.river
- Member id: 256
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Tervehdys minunkin puolesta ja onnea uuteen projektiin. On kyllä hienon näkönen peli ja vauhdilla hommat etenee. Mukavaa, että saadaan lisää hulluja näille seuduille...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Hommaa siihen viperiin käyttöohje. Se alkaa sanalla helppokäyttöinen. Mutta lue ensin tämä 19-sivuinen opas.....
Ja webaston korjaus yksittäisillä osilla saattaa ylittää uuden webaston hinnan. Uusimalla palopään kaikki osat tulee maksamaan enemmän kuin uusi koko laite ja lisäksi piti runkokin vaihtaa. Itse laittaisin pienempitehoisen esim st90 thermon tai teplostar 14.10 mini mallin. Tuo 30kw mörssäri on vähän raju laite asumiseen. Kone lämpiää puolessa tunnissa mutta yön yli poltettaessa on tankki ja akku tyhjä.
Ja webaston korjaus yksittäisillä osilla saattaa ylittää uuden webaston hinnan. Uusimalla palopään kaikki osat tulee maksamaan enemmän kuin uusi koko laite ja lisäksi piti runkokin vaihtaa. Itse laittaisin pienempitehoisen esim st90 thermon tai teplostar 14.10 mini mallin. Tuo 30kw mörssäri on vähän raju laite asumiseen. Kone lämpiää puolessa tunnissa mutta yön yli poltettaessa on tankki ja akku tyhjä.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Koitin googlettaa, mutta en oo löytänyt käyttöohjeita. Löysin vain teknisen esitteen, jossa kerrotaan että mitä laitteella voi tehdä. Olisiko jotain linkkiä josta ohjeen saisi?Lahti32 kirjoitti:Hommaa siihen viperiin käyttöohje. Se alkaa sanalla helppokäyttöinen. Mutta lue ensin tämä 19-sivuinen opas.....
Ja webaston korjaus yksittäisillä osilla saattaa ylittää uuden webaston hinnan. Uusimalla palopään kaikki osat tulee maksamaan enemmän kuin uusi koko laite ja lisäksi piti runkokin vaihtaa. Itse laittaisin pienempitehoisen esim st90 thermon tai teplostar 14.10 mini mallin. Tuo 30kw mörssäri on vähän raju laite asumiseen. Kone lämpiää puolessa tunnissa mutta yön yli poltettaessa on tankki ja akku tyhjä.
Voi olla että laitankin 90 webaston.. Niitä olisi tuossa tarjolla purkumetsäkoneista...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Saako kulutusta jotenki vähennettyä suuttimella tms?Lahti32 kirjoitti: Tuo 30kw mörssäri on vähän raju laite asumiseen. Kone lämpiää puolessa tunnissa mutta yön yli poltettaessa on tankki ja akku tyhjä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Scania k114 lahti 560 -00
EIkö se isokin weba muka tajua mennä tyhjäkäynnille kun lämpöä on riittävästi
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Jos laittaa ne "penkkitermarit " ihan pienelle ja matkustamon lämmönsäätö potikka 1 asentoon ni vaikuttasko? En oo ees tajunnu ku just muistin niide olemassa olon.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Kyllä Weban kulutusta voi pienentää hakemalla pienemmän suuttimeen. Sähkösyöppöhän tuo on, joten ei kovin hyvä puskaparkissa. Niin ja heinikko syttyy tuleen pakokaasuista, jos puhaltaa tuodaan alle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Kaksi webaa oon säätänyt pienemmälle mutta siltikin jää toivomisen varaa. Sähkönkulutus on kova. Dbw 2010 voisi olla myös vaihtoehto mutta harvinainen taitaa olla.
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania k114 lahti 560 -00
löysin lontooksi tuon viperin käyttöohjeen, mutta minulla on se itsellä jossain på suomi...
http://shop.airconcoparts.co.uk/WebRoot ... nglish.pdf
http://shop.airconcoparts.co.uk/WebRoot ... nglish.pdf
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Mulla on vissiin vanhempi versio Viperistä. Mk1 malli.
http://www.climatecompanies.com/wp-cont ... odinfo.pdf
Tuossa ei oikein käyttöohjetta ole, vaan ainoastaan esitellään laitteen toiminta...
http://www.climatecompanies.com/wp-cont ... odinfo.pdf
Tuossa ei oikein käyttöohjetta ole, vaan ainoastaan esitellään laitteen toiminta...
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Onko noissa wepastoissa yleensä mahdollisuutta kytkeä sitä niin että kiertää vain "asunnossa". Mulla se vaikuttaisi työntävän kaiken koneeseen ja hukkalämpö palaa sitten lämmityskiertoon.
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Ei tuo ohjauspaneeli webastoa kaipaa toimiakseen. Jos näyttö jumissa niin koitas ottaa akunkenkä hetkeksi irti.
Testitilan sai muistaakseni päälle kun painoi nuolia yhtä aikaa ja heti perään auto ja "luukku" nappia (3 vasemmalta) yhtä aikaa. Tämän jälkeen näytössa muistaakseni pitäisi olla roof valv ja perässä 0. Luukku nappia painamalla perään tulee 1 ja venttiili aktivoituu ja samalla napilla sen saa pois päältä. Nuolilla voi selata valikoita ja testaukset sujuu samalla periaatteella eteenpäin.
Testitilan sai muistaakseni päälle kun painoi nuolia yhtä aikaa ja heti perään auto ja "luukku" nappia (3 vasemmalta) yhtä aikaa. Tämän jälkeen näytössa muistaakseni pitäisi olla roof valv ja perässä 0. Luukku nappia painamalla perään tulee 1 ja venttiili aktivoituu ja samalla napilla sen saa pois päältä. Nuolilla voi selata valikoita ja testaukset sujuu samalla periaatteella eteenpäin.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Tahtoo se konekin lämmetä aina kun weba lämmittää. Useimmissa ei saa erilleenkään.
Ota iso Esben nelitieventtiili esim. VRB-141 ja laita menoputkeen auton sisälle. Keskimmäiseen alas weban tuloputki. Suoraan läpi keskimmäisen ylös patterin menoputki. Vasempaan lähtöön moottorille meno ja oikeaan lähtöön lämminvesivaraajalle meno. Nyt voit yhdestä nupista käännellä lämpöä haluttuun paikkaan. Asumisen aikana vähän käännettynä oikealle niin patterit lämpenee ja vähän menee varaajallekin koko ajan. Tunti pari ennen lähtöä käännä nuppia vasempaan niin patterit ja moottori lämpenee. Tähän vielä itsesäätyvällä tehonsäädöllä varustetu webasto tai teplostar niin kyllä on helppo ja monipuolinen lämmitys. Itse aion tehdä tuollaisen mutta webaston kanssa sarjaan vielä primuksen pannu. Priorisointi niin että 1. Primus 2. Webasto ja ohjaus primuksen säätimellä. Näin ollen on kesäkelillekin sopivaa hiljaista lämpöä ensisijaisesti ja kun se ei riitä tai kaasu loppuu, jysähtää webasto tulille. Hyvähän tässä on neuvoa kun itse en ole tuota saanut aikaan.
Ota iso Esben nelitieventtiili esim. VRB-141 ja laita menoputkeen auton sisälle. Keskimmäiseen alas weban tuloputki. Suoraan läpi keskimmäisen ylös patterin menoputki. Vasempaan lähtöön moottorille meno ja oikeaan lähtöön lämminvesivaraajalle meno. Nyt voit yhdestä nupista käännellä lämpöä haluttuun paikkaan. Asumisen aikana vähän käännettynä oikealle niin patterit lämpenee ja vähän menee varaajallekin koko ajan. Tunti pari ennen lähtöä käännä nuppia vasempaan niin patterit ja moottori lämpenee. Tähän vielä itsesäätyvällä tehonsäädöllä varustetu webasto tai teplostar niin kyllä on helppo ja monipuolinen lämmitys. Itse aion tehdä tuollaisen mutta webaston kanssa sarjaan vielä primuksen pannu. Priorisointi niin että 1. Primus 2. Webasto ja ohjaus primuksen säätimellä. Näin ollen on kesäkelillekin sopivaa hiljaista lämpöä ensisijaisesti ja kun se ei riitä tai kaasu loppuu, jysähtää webasto tulille. Hyvähän tässä on neuvoa kun itse en ole tuota saanut aikaan.
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Taas on värkkäilty jotain. lattiarunko on lähes valmis ja maalattu. Webastoksi tulee ainakin tässä vaiheessa S90, sain kohtuuhintaan vasta huolletun laitteen. väliseinän eristin myös.
Viperin ohjeen sain koritehtaalta, samoin sähkö- ja putkikuvat
Viperin ohjeen sain koritehtaalta, samoin sähkö- ja putkikuvat
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Scania k114 lahti 560 -00
Nooni. Siellä on touhuttu ihan kunnolla!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä