Golden Eagle "Osku"
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Golden Eagle "Osku"
home ongelmaan auttaa parhaiten siivous
se kun vaatii aina kasvualustan
reilu 5 vuotta oon onnistunut täysin sen pitämään poissa vaikka pohjolan tallissa säilytetty aina
se kun vaatii aina kasvualustan
reilu 5 vuotta oon onnistunut täysin sen pitämään poissa vaikka pohjolan tallissa säilytetty aina
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Nonni. Nyt on viidessä ikkunassa yksi kerros finnfoamia, varmaan vielä laitan toisen.
Tuntui että eristykseen on niin monta ohjetta kuin tekijääkin, mutta silti ei oikein selkeää kuvallista ohjetta löytynyt. Ajattelin nyt kuvata kaikki vaiheet, niin on ainakin jälkipolville dokumentoitu että miten ei kannata tehdä jos tämä nyt jotenkin lopulta epäonnistuu.
Leikkelin 20mm finnfoamista tarkat palat. Muutaman millin ylisuuret suorastaan, että vähän vaatii jo voimaa että saa mahtumaan karmien väliin. Palat jää kaarelle pingotukseen ylä- ja alakarmin väliin, niin että käytännössä niitä ei tarvisi kiinnittää muuten ollenkaan. Mutta tiiveyden vuoksi ajattelin liimata reunat.
Liimana käytin Sikaflex 221:stä, se on polyuretaanipohjainen ja ei sisällä liuottimia mitkä syövyttäisivät finnfoamia. Ihan ekana reilu töräys sikaa ikkunan karmeihin. Samalla voi tiivistellä sitä lasin ja karmin välistä rakoa.. Kuvassa näkyy makkarat karmeissa.
Mulla oli palat leikattu niin että reunoille tulee kaksi isoa palaa, ja keskelle pienet. Isommat palat laitetaan ensin, sivusuunnassa punnertaen että menee myös pystykarmeihin mahdollisimman tiiviisti ja siat vähän tursuu.. Ulkopuoleltakin voi käydä töllistelemässä kuinka sika leviää lasin ja foamin väliin.
Näiden palojen jälkeen pruutataan sikaa noihin keskireunan saumoihin, osittain sinne lasin ja levyn väliin. Alla olevassa kuvassa on jo makkarat siinäkin, mutta eipä ne juuri näy.
Keskimmäinen rako tuli kahdesta palasta, lähinnä siksi kun tuon kokoiset palat jää jäljelle kun on ensin leikannut nuo kaksi isompaa. Eli tasan 1 levy menee per ikkuna. Tuohon vaakasaumaan tietty sikaa väliin, ja sitten plumpsautetaan palat paikalleen..
Sitten tuleekin jännä vaihe. Levyihin kun nojailee, tuntee kuinka ilma liikkuu siellä lasin ja foamin välissä. Levyt on niin tiiviisti että ilma ei pääse pois! Mutta oikein mehevästi kun tarpeeksi monesta kohtaa onnistuu painamaan, kuuluu semmoinen hiukan plörtsähtelevä PLLUUUUUUH-ääni kun ilma pakenee sikaflexin läpi pulputtaen, ja levy painuu tosi tiiviisti lasia vasten. Sen jälkeen ne pysyy todella hyvän tuntuisesti siinä ilmeisesti ihan ilmanpaineen voimalla, kun on "tyhjiö" takana!
Laitoin varmuudeksi kuitenkin pöngätkin, että saa nyt sika rauhassa kuivua. Tuo on aika helppo kun ensin irrottaa verhonpidikelenkit, ja sitten samaan ruuvinreikään pöräyttää ruuvilla laudan ikkunan poikki..
Kuvaa ihan keulalta, näkee kokonaiskuvaa mitkä ikkunat on ummessa ja mitkä auki.
Kyllähän tuo pimensi huomattavasti bussia, aiemmin pärjäsi kun oli hallissa valot päällä, nyt pitää olla jo erillistä valaistusta bussin sisällä..
Ulkoa on minusta ihan hyvän näköinen jo nyt, saati sitten jos ja kun tuohon vetää jonkun tummennuksen ulkopintaan.
Sikaa menee aika paljon, melkolailla yksi tuubi per ikkuna. Maksaa kuitenkin motonetissä 9.95e/tuubi, eli jonkunlaisesta kustannuksesta tietty puhutaan. Enemmän maksaa liima kuin foami.
Pistän vielä toisen foamikerroksen, kun vielä helposti mahtuu ettei tule karmista yli. Tällä kertaa levyt on sahattu vähän erilailla että tulee saumat eri kohtiin, ja vaakasuunnassa on reilummat raot levyjen välillä jotka lopuksi täytän uretaanivaahdolla.. Eli ihan perinteisellä tyylillä. Pystysuunnassa nuokin palat on tiukat, että levy taipuu kaarelle itsestään.
Tuntui että eristykseen on niin monta ohjetta kuin tekijääkin, mutta silti ei oikein selkeää kuvallista ohjetta löytynyt. Ajattelin nyt kuvata kaikki vaiheet, niin on ainakin jälkipolville dokumentoitu että miten ei kannata tehdä jos tämä nyt jotenkin lopulta epäonnistuu.
Leikkelin 20mm finnfoamista tarkat palat. Muutaman millin ylisuuret suorastaan, että vähän vaatii jo voimaa että saa mahtumaan karmien väliin. Palat jää kaarelle pingotukseen ylä- ja alakarmin väliin, niin että käytännössä niitä ei tarvisi kiinnittää muuten ollenkaan. Mutta tiiveyden vuoksi ajattelin liimata reunat.
Liimana käytin Sikaflex 221:stä, se on polyuretaanipohjainen ja ei sisällä liuottimia mitkä syövyttäisivät finnfoamia. Ihan ekana reilu töräys sikaa ikkunan karmeihin. Samalla voi tiivistellä sitä lasin ja karmin välistä rakoa.. Kuvassa näkyy makkarat karmeissa.
Mulla oli palat leikattu niin että reunoille tulee kaksi isoa palaa, ja keskelle pienet. Isommat palat laitetaan ensin, sivusuunnassa punnertaen että menee myös pystykarmeihin mahdollisimman tiiviisti ja siat vähän tursuu.. Ulkopuoleltakin voi käydä töllistelemässä kuinka sika leviää lasin ja foamin väliin.
Näiden palojen jälkeen pruutataan sikaa noihin keskireunan saumoihin, osittain sinne lasin ja levyn väliin. Alla olevassa kuvassa on jo makkarat siinäkin, mutta eipä ne juuri näy.
Keskimmäinen rako tuli kahdesta palasta, lähinnä siksi kun tuon kokoiset palat jää jäljelle kun on ensin leikannut nuo kaksi isompaa. Eli tasan 1 levy menee per ikkuna. Tuohon vaakasaumaan tietty sikaa väliin, ja sitten plumpsautetaan palat paikalleen..
Sitten tuleekin jännä vaihe. Levyihin kun nojailee, tuntee kuinka ilma liikkuu siellä lasin ja foamin välissä. Levyt on niin tiiviisti että ilma ei pääse pois! Mutta oikein mehevästi kun tarpeeksi monesta kohtaa onnistuu painamaan, kuuluu semmoinen hiukan plörtsähtelevä PLLUUUUUUH-ääni kun ilma pakenee sikaflexin läpi pulputtaen, ja levy painuu tosi tiiviisti lasia vasten. Sen jälkeen ne pysyy todella hyvän tuntuisesti siinä ilmeisesti ihan ilmanpaineen voimalla, kun on "tyhjiö" takana!
Laitoin varmuudeksi kuitenkin pöngätkin, että saa nyt sika rauhassa kuivua. Tuo on aika helppo kun ensin irrottaa verhonpidikelenkit, ja sitten samaan ruuvinreikään pöräyttää ruuvilla laudan ikkunan poikki..
Kuvaa ihan keulalta, näkee kokonaiskuvaa mitkä ikkunat on ummessa ja mitkä auki.
Kyllähän tuo pimensi huomattavasti bussia, aiemmin pärjäsi kun oli hallissa valot päällä, nyt pitää olla jo erillistä valaistusta bussin sisällä..
Ulkoa on minusta ihan hyvän näköinen jo nyt, saati sitten jos ja kun tuohon vetää jonkun tummennuksen ulkopintaan.
Sikaa menee aika paljon, melkolailla yksi tuubi per ikkuna. Maksaa kuitenkin motonetissä 9.95e/tuubi, eli jonkunlaisesta kustannuksesta tietty puhutaan. Enemmän maksaa liima kuin foami.
Pistän vielä toisen foamikerroksen, kun vielä helposti mahtuu ettei tule karmista yli. Tällä kertaa levyt on sahattu vähän erilailla että tulee saumat eri kohtiin, ja vaakasuunnassa on reilummat raot levyjen välillä jotka lopuksi täytän uretaanivaahdolla.. Eli ihan perinteisellä tyylillä. Pystysuunnassa nuokin palat on tiukat, että levy taipuu kaarelle itsestään.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Re: Golden Eagle "Osku"
Vähän valaistuksen parannusta sisään ja kalvoa tai teippiä ulkopintaan niin kyl se siitä.
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Golden Eagle "Osku"
Bussinrakentajan kannattaa ostaa heti alkuun laatikollinen sikaa, toinen uretaania, tynnyri jäähdytysnestettä, hitsauskone ja hyvä sirkkeli. Voi niitä pötkö ja kanisteri kerrallaankin hommata mutta maksaa paljon enemmän.
Tulevaisuus on sähköinen
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Golden Eagle "Osku"
Itte laitoin 0,5mm alumiinipellin lasia vasten sisälle ja sitten foamilevyt vastaavalla tavalla. Näyttää ulospäin aikas mukavalta Puhdistin lasin kiinnityksen sikaflexit lasinpinnan tasoon niin, että pelti istuu tiiviisti lasia vasten myös laidoista
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Golden Eagle "Osku"
Musta teippi tuli laitettua ja sen päälle saunasatua kerros. Teippi oli jostain syystä tosi hankala laittaa, auringonpaisteessa tuli kuplia teippaukseen, viiteen kertaan niitä lastattiin pois ja aina tuli uudet, annettiin olla. Maalikin on ok mutta aikojen saatossa voi alkaa muuttumaan Afrikan kartaksi.
Tulevaisuus on sähköinen
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Eli siis ei ole kalvoa ulkopinnassa, eikä ole laseja räjähtänyt? Siksihän täällä tuota ulkokalvotusta suositellaan, että sisempi lasi ei lämpiäisi kesähelteillä liikaa..Lahti32 kirjoitti:Musta teippi tuli laitettua ja sen päälle saunasatua kerros. Teippi oli jostain syystä tosi hankala laittaa, auringonpaisteessa tuli kuplia teippaukseen, viiteen kertaan niitä lastattiin pois ja aina tuli uudet, annettiin olla. Maalikin on ok mutta aikojen saatossa voi alkaa muuttumaan Afrikan kartaksi.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Golden Eagle "Osku"
onko kukaan laittanut ?
saattaisi olla helpoin ...ja halpa ...helppo uusia
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maa ... 000033341/
saattaisi olla helpoin ...ja halpa ...helppo uusia
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maa ... 000033341/
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Miulle on jostain jääny semmonen kuva, et toi biltsunkumi ei olis kovin tiukasti kiinni. Omakohtasta kokemusta ei vielä ole, mut ei ehkees kumminkaan kannata ostaa laatikollista ja laittaa paikkaan johon ei pääse korjaamaan, vaan testata ensin.
Rosmo
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Kyllähän noilla vastaavilla plastidipeillä maalaillaan esimerkiksi autojen maskeja, vanteita ja joskus jopa koko autoa. Se on kyllä sinänsä ihan paksu ja kestävä pinta, mutta se on enemmänkin tarra kuin maali.. Kun kulmasta lähtee vetämään, irtoaa yhtenä kappaleena, ja jättää puhtaan pinnan alle. Siksi juuri autojen pisteosia tuolla tehdäänkin kun pinta on palautettavissa alkuperäiseksi ilman uudelleenmaalausta.
Mutta niin, kyllä se varmaan tossa ikkunan sisäpinnassa toimisikin, ulkopinnassakin ehkä jonkun aikaa..
Mutta niin, kyllä se varmaan tossa ikkunan sisäpinnassa toimisikin, ulkopinnassakin ehkä jonkun aikaa..
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Keittiön kohdalta purkasin katosta kajarituuletusvalosysteemit pois, niin sieltä alta paljastui tämmöinen termostaatti.
Säädetty näköjään noin 24 asteeseen.
Jotenkin puhalluksen säätöönhän tuo liittynee, mutta kun onhan puhalluksen lämpötilalle säätö kuskin paikaltakin?
Tarviiko tuota päästä säätämään joskus, oli tarkoitus laitella keittiön yläkaappeja tuohon eteen.. Kyllähän sinne tietty huoltoluukun tekee jos tarvitsee.
Tuolla kohdalla ollut paneeli oli vajailla ruuveilla kiinni, eli on sitä varmaan joskus auottu kun ruuvit hukkuneet..
Säädetty näköjään noin 24 asteeseen.
Jotenkin puhalluksen säätöönhän tuo liittynee, mutta kun onhan puhalluksen lämpötilalle säätö kuskin paikaltakin?
Tarviiko tuota päästä säätämään joskus, oli tarkoitus laitella keittiön yläkaappeja tuohon eteen.. Kyllähän sinne tietty huoltoluukun tekee jos tarvitsee.
Tuolla kohdalla ollut paneeli oli vajailla ruuveilla kiinni, eli on sitä varmaan joskus auottu kun ruuvit hukkuneet..
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Golden Eagle "Osku"
Itellä on noita 2 kpl. Ohjaavat niitä lisälämmittimiä, tai siis niin luulen ainakin .
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Kaapistoja jo melkein paikallaan. Nostelin ne kylläkin vielä pois kun liimailin vähän saumoja uusiksi, ei lastulevyhässäkät kestä nipussa edes asennukseen asti.
Alkujaan oli tarkoitus sokkelilla oikaista nuo kattoon nähden vaateriin, mutta ei kyllä yhtään silmä sano että toinen reuna on 4cm alempana kuin toinen.. Että olkoon nyt sitten lattian suhteen suorassa eikä katon.
Nuohan on siis siitä mun 50eur keittiöstä yläkaapit, mutta tuleekin nyt näin lattia-asennukseen.
Korkeus on justiinsa passeli että voi tuolleen nojailla ja töllistellä maisemia. Pitää vielä joku pöytätaso tölkinpidikkeineen askarrella.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Golden Eagle "Osku"
mikä mahtaa olla noiden punasten verhojen kohtalo
olis meinaa tarve
olis meinaa tarve
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Kyllä ne on "ikkuna-ikkunoihin" tarkoitus jättää, mutta nyt kun on viisi ikkunaa ummessa niin ainakin viidet verhot jää yli. Itse asiassa kuudennetkin, kun saunaan ei taida tarvita verhoja vaikka ikkunan ajattelin.kulkuri kirjoitti:mikä mahtaa olla noiden punasten verhojen kohtalo
olis meinaa tarve
Toki jos joltain löytyy vajaa setti jotain muun värisiä verhoja niin voin vaihtaa, että jää sinulle kaikki punaiset? Mulla ei ole värillä niin justiinsa.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Onkos kellään käsitystä tai jopa kuvaa että mitä tämmöisen lahtelaisen katon sisällä on?
Olisi tuo liesituuletin tossa jonka teoriassa voisi laitella paikoilleen, mutta pitäisi varmaan katon läpi vetää poistoputki.. Kuitenkin karahtaa johonkin runkopalkkiin jos tuosta summamutikassa lähtee kairaamaan. Vähän kyllä ehkä turha homma vaivaan nähden.
Olisi tuo liesituuletin tossa jonka teoriassa voisi laitella paikoilleen, mutta pitäisi varmaan katon läpi vetää poistoputki.. Kuitenkin karahtaa johonkin runkopalkkiin jos tuosta summamutikassa lähtee kairaamaan. Vähän kyllä ehkä turha homma vaivaan nähden.
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Golden Eagle "Osku"
5-6 kyllä riittäis
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Golden Eagle "Osku"
Saiskohan ne palkit kokeiltua magneetilla? Itellä pystyy kokeilemaan mikä on kylmäkoht ja kova.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Golden Eagle "Osku"
Ei taida olla alumiinikopassa paljoo iloa magneetista
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Zuikkis
- Ajoneuvos
- Viestit: 907
- Liittynyt: 24 Elo 2015 17:45
- Truck: K113 Golden Eagle
- Location: Hollola
- Member id: 315
- Viesti:
Re: Golden Eagle "Osku"
Kyllä ainakin ruuman himmelit on ihan magneettista rautaa, mutta katosta eikä seinistä en osaa sanoa. Ei kyllä jääkaappimagneetilla verhoilujen läpi mitään tunnu, mutta voi olla liian ponneton magneettikin..Bussiton kirjoitti:Ei taida olla alumiinikopassa paljoo iloa magneetista
Kaikenlaisia turailuja: http://zuikk.is/
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
Datsun 100A sähköauto-tarinaa päivitetty 2018.
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Golden Eagle "Osku"
Itse selvittelin runkopalkkien kohdat kattoa koputtelemalla ulkopuolelta..
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Golden Eagle "Osku"
Laita sisälle lämmöt päälle ja mee kylmällä sinne katolle, ni näet missä ne menee.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Golden Eagle "Osku"
Joo ei ole Lahtelainen täyttä alumiinia Kattelin tuossa kun laiteltiin uusiksi 2004 mallisen Falconin tavaratilan lattioita kun olivat ruostuneet.Zuikkis kirjoitti:Kyllä ainakin ruuman himmelit on ihan magneettista rautaa, mutta katosta eikä seinistä en osaa sanoa. Ei kyllä jääkaappimagneetilla verhoilujen läpi mitään tunnu, mutta voi olla liian ponneton magneettikin..Bussiton kirjoitti:Ei taida olla alumiinikopassa paljoo iloa magneetista
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95