VOLVO B10M "VIVVI"

Kerro omasta projektistasi
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 23 Joulu 2015 14:06

http://www.taloon.com/lampokaapelimatto ... Group=6177

tommonen alle ja päälle finfoamia? ois nopeeta!?

katkes ajatus ku uivat nakuna suomalaisessa elokuvassa... nii tietysti 2kw vepasto kuolee varmasti yhessä päivässä jos änkeän samaan linjaa auton pattereihin, mut joo tuoki ois hyvä et putket lattiaan ja vepru lämmittää termostaatilla.
Viimeksi muokannut Pukaatti, 23 Joulu 2015 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 2617
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja neppi » 23 Joulu 2015 14:07

Horrorin mukana tulis lattialämmitystarvikkeet...

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 23 Joulu 2015 14:11

NOKYLLÄMIETIIÄN! elä kiusoo minnuu pientä ihmistä! Mie täällä yritän OIKEASTI myydä kaikki mitä nyt mieleen tulee että saisin sen Horrorin. :mrgreen:

Höperöksi tuun kohta. (pahemmin et ei lääkkeet kaapissa auta)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Wowbagger » 23 Joulu 2015 19:38

Jos sulla sattuis olemaan kaapissa lääkkeitä,niin nekin helpottais ehkä vaan hetkeksi.

Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 23 Joulu 2015 19:46

Käy sohvalle pötkölleen ja laita tyhjä lompakko otsalle. Auttaa auto/kelkka/vene kuumeeseen.

Toki Pukaattia voidaan pitää menentettynä, kun berkhofia noin kovasti haluaa.
Rosmo

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 23 Joulu 2015 20:02

Ny o leditbii katossa ja pöytälevyä tulossa maalilinjastolta, sekä levyseppä kävi ottaa mittoja keittiön osista ja mutisi jotain mennessään kuin myös tullessaan et en tiiä mitä ees tilasin tai on tulossa :)
Liitteet
20151223_194534.jpg
20151223_192304.jpg
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Jule
Kansleri
Viestit: 1332
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jule » 23 Joulu 2015 20:23

Pukaatti kirjoitti:http://www.taloon.com/lampokaapelimatto ... Group=6177

tommonen alle ja päälle finfoamia? ois nopeeta!?

katkes ajatus ku uivat nakuna suomalaisessa elokuvassa... nii tietysti 2kw vepasto kuolee varmasti yhessä päivässä jos änkeän samaan linjaa auton pattereihin, mut joo tuoki ois hyvä et putket lattiaan ja vepru lämmittää termostaatilla.
Miksikä se vepasto lattialämmitykseen kuolisi?
Lattia ei välttämättä tykkää, mutta tuskin sä tolla 2kw lämmittimellä saat liian kovia lämpötiloja siihen lattiaankaan.

Mä olen vähän leikkinyt ajatuksella että toteuttaisi lattialämmityksen sillä 48V lämmitusmatolla. Jos on verkkosähköä tarjolla se lämmittäisi ukkovarvasta kivasti muuntajan kautta, ja ajon aikana sitä voisi käyttää 24voltilla varttiteholla. Mutta riittääkö se teho? Vai paljonkohan 24v laturista saisi jännitettä jos vähän modaisi säädintä...

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 23 Joulu 2015 20:37

Eikun jos laitan auton pattereihin wepaston ni voip olla ettei paljoo huilaa kone enää. Kun tämmönen ripeä mies olen ni kävin suomivaahtoa hakee kärrillisen ja välipäivinä alkaa eristys sota! Alta ja päältä ;)

Sit toinen juttu et jos 3 ihmistä käy suihkussa ni mimmonen varaaja olis minimi? Ja onko suihkukaappie kestosta mitään kokemusta kellää bussikäytössä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo » 23 Joulu 2015 20:44

Mites jos sen patterilinjan paluu olis lattian kautta. Voi tosin olla liian lämmintä neste siihen.
Rosmo

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 23 Joulu 2015 20:48

Nii miekin kyllä veikkaisin, arvelin et jos nyt alkuun finfoam ja sillä välin teen laboratorio testejä jollain ulkoisella termafilla joka katkoo poltinta vaikka jossain 30 - 40 celssiukse kohille.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Jule
Kansleri
Viestit: 1332
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jule » 24 Joulu 2015 14:28

Pukaatti kirjoitti:Eikun jos laitan auton pattereihin wepaston ni voip olla ettei paljoo huilaa kone enää.
Sehän johtuu ihan siitä missä lämpötilassa yrität sitä lämmittää. Jos ulkona on +15°C ja tavoite on +21°C, niin ei tuo mikään mahdoton rasti ole 2kW weballe. Jos ulkona on -15°C niin se on sitten vähähn eri juttu.

Sit toinen juttu et jos 3 ihmistä käy suihkussa ni mimmonen varaaja olis minimi?
Johtuu ihan suihkutottumuksesta. Joskus 20 vuotta sitten meillä oli 90l boileri, ja kyllä sillä 4 ihmistä kävi suihkun ottamassa silleen "normaalisti". Jos tavoitteena on tehdä huikuhuoneesta turkkilainen sauna, niin siihen tuo ei riitä.

Avatar
mylly
Tosi harrastaja
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Elo 2015 20:10
Truck: Volvo B12 berkhof
Location: 08.08.2015
Paikkakunta: Säkylä

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja mylly » 24 Joulu 2015 14:48

ootko ajatellut kaasu vesilämmitystä ei tarvii lämmittää vettä turhaan vaan se lämmittää minkä
tarviit. toimii tosi hienosti suihkukäytössä mutta en oo vielä päättänyt tuleeko mulle sellanen

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 24 Joulu 2015 17:32

Mikäskäskös? Kerroppa!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 420
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Timppa » 24 Joulu 2015 18:40

Kaasuvesilämmitys täälläkin harkinnassa , hinnat yli 800 vapaa-ajantalossa .

Avatar
Timppa
Rattiamiraali
Viestit: 420
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Timppa » 24 Joulu 2015 19:55

Harkitsin jo , tilasin E Baysta 2,0 GPM kaasu vesi lämppärin mallia pieni ,250 makso rahteineen.

Avatar
mylly
Tosi harrastaja
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Elo 2015 20:10
Truck: Volvo B12 berkhof
Location: 08.08.2015
Paikkakunta: Säkylä

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja mylly » 24 Joulu 2015 21:35

katsoppa google haulla kaasu veden lämmitin .ei ole mikään uusi keksintö ,kun asuin 90 luvulla
espanjassa pinulla oli sellanen kämpässä oli tosi hyvä ja ei vie paljon tilaa ja aika heppo asentaa

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 24 Joulu 2015 21:48

Ok. Kiitoksia!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Jailbird
Rattimajuri
Viestit: 223
Liittynyt: 23 Huhti 2005 21:27
Truck: Scania k112 Vanhool
Location: Imatra
Member id: 012

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Jailbird » 24 Joulu 2015 22:34

Ilmeisesti tarkoitetaan "läpivirtauslämmitin kaasulla" http://tuontitukku.fi/tuote/vedenl%C3%A ... 068908485/

Tuommosiahan löytyy myös paljon tehokkaampiakin!

Avatar
AriW
Rattiamiraali
Viestit: 491
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: MAN & Scania
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja AriW » 25 Joulu 2015 11:36

Mää ny kysyn,ku kiinnostaa. Minkämoinen on 2kw vepasto,vesivepasto? Ilmakoneen juu tietän muttei sillä kai lattialämmitystä saa turattua.
Sit mä kerron,ku haluan kertoa. 5kw vesimasiina riittää patteri/lattialämpöön,nollakelillä verkostoon menee noin 38 asteista tuotetta ja ulos tulee noin 22 asteista lientä. Se on hyvä lattiaan. Patteria siis noin 10 metriä,kahdessa piirissä.
Kovemmalla pakkasella se on melkein samaa luokkaa,lämmitysteho vaan hidastuu. Vedenkierto on ratkaisevassa roolissa,liika kierto huonontaa lämmönluovutusta patteriverkostosta.
Siinä on 5kw faktaa. Ei päde "2kw" malliin,se on puolet tuosta.
Lattiaan voi survoa 35 asteista materiaalia,rupee olemaan hyöty vaan pientä kun se ei luovuta samalla lailla ilmaan sitä lämpöä.
Ei mul muuta.

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 25 Joulu 2015 12:30

Hyviä vinkkejä ja tietoa! Nyt vaan suunnittelun kimppuun :)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 25 Joulu 2015 14:39

Jailbird kirjoitti:Ilmeisesti tarkoitetaan "läpivirtauslämmitin kaasulla" http://tuontitukku.fi/tuote/vedenl%C3%A ... 068908485/

Tuommosiahan löytyy myös paljon tehokkaampiakin!

Tuota pitääx tuosta olla piippu ulos tms?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Pukaatti » 25 Joulu 2015 18:27

Jes.... mäntyisestä liimapuulevystä irtoaa pikkuisia pihka pisteitä, ihmettelin ku maali kupluttelee ni pihkahan se sieltä ulos pyrkii!

Hei nyt kaikki busbody builders finlandin jäsenet : meinasin pudottaa lattian sillai et saisin 80 80 suikukaapin sopimaan tohon käytävän reunaan ni kymysys ompi et jos katkaisen putket himmelistä poikki niin pitäisikö jotenkin erityisesti hitsailla sellaiset kolmio tuet niihin kulmiin? Tulisi varmaan vääntöjäykempi jne? Vai Liekkö väliä?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä

Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- » 25 Joulu 2015 19:27

Moe
Oman kokemuksen mukaan kandee kattoo noista läpivirtaus läämmmittimistä kui paljo ne "tuottaa" sitä lämmintävettä...tuttava pariskunnalla oli jokku tuommonen ja he eivät ny pelkästään kehuneet aparaattia... meinas olla pariskunnan daamille liika haaleeta/viileetä kuulema suihkuvesi... En toki tiedä mitenkä se oli sinne viritelty mut anyway kai noissakin tehoeroja on....
Ja kaappi... miks se pitää silpoo palasiks? Ja onks sen kopin seinät lasia vaiko "muovia"... meinasin vaan et jos sää joudut niitä seiniä pienentämään ni lasia et saa leikattua koska se on ns.turvalasia eli suomeks karkaistua lasia ja siitäpä et paljo leikkaa.(murenee mokoma pikkumurusiks...eli kyllä se siten myös paljo pienenee :D ) ja onks nää "runkoputket" köykämiiniä... sitte tarviit niitä "silakan kiveen liimaus hitsi puikkoja" ei ehken tavan "kemppiliima" passaa niiden parsimiseen?
Eli toisin sanoen... jos hirmusti joutuu modailee ni kannattaako tehä kokonaan ite vaiko hommata "valmis" ja tehä silti se melkein kokonaan uusiks?
No mutta ku mää en tiiä ja tunne tapausta ni tästä ei kande välittää...kuhan taas mietiskelin. (En siis "ajatellu" koska se tilanne että se sopis mulle ei oo muuttunu :wink: :lol: )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...

junior
Rattiamiraali
Viestit: 443
Liittynyt: 28 Heinä 2013 15:40
Truck: volvo b58
Location: turku

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja junior » 25 Joulu 2015 19:51

Paljonko joudut lattiaa tiputtamaan? Eikös nuo suihkukaapit ole yleensä jotain 220 korkeita? Olisi kyl varmaan helpompi tehdä koko suihkutila itse kun istuttaa kaappi sinne tai siis tämä on minun näkemys.

On noissa läpivirtaus lämmittimissä se hyvä puoli jos on liian tehoton niin suihkussa käynnit on varsin nopeita

Addiktio
Kokenut kuljettaja
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
Truck: Ford Transit tdci
Location: Estonia

Re: VOLVO B10M "VIVVI"

Viesti Kirjoittaja Addiktio » 25 Joulu 2015 20:12

Eräs ehdotus suihkun tekemiseen. Mielestäni soveltuu samoin kuin alla?


Minulla oli asuntoautossa sauna 80-luvulla. Lattia ja seinät puoliväliin lasikuiduttamalla. Yläosa ja katto paneelia. Ei ollut mitään ongelmia toimivuudessa.
Oli ihan ok ratkaisu minun mielestä.

Lasikuidutin 90-luvulla vastaavalla tavalla omakotitalon pesuhuoneen, eli lasikuidulla.
Seinät ja lattia, kolme kerrosta kuidutusta.
( Seinät havupuu faneri 12 mm + lasikuidutus + maalaus. Lattia betonia, kuidutus+ maalaus )
Ei kosteusongelmia ilmennyt. Myydessäni talon, ihmetteli kosteusfirman edustaja
ja totesi ettei takuulla ole ongelmia. Ja kuten mittauksen jälkeen ilmeni, ei ollut.

Oma mielipiteeni on jos teen jotain kosteuseristyksiä asuntoautoon, niin vain ja ainoastaan
lasikuidusta.

Koska:

- toimivuus on ensiluokkaista
- lasikuitukangas + kovete on edullista
- on lukuisia erilaisia värivaihtoehtoja
- "kevyt vaihtoehto" auton kantavuutta ajatellen
- periaatteessa saa valmista kahdella työvaiheella kun "pohjat" on kunnossa, eli
kuidutus ja maalaus.

Tämä on minun kokemus asiasta.

- Addiktio -
- Addiktio -

Vastaa Viestiin