VOLVO B10M "VIVVI"
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Näyttää kyllä ihan perus vanerilta itse suosittelisin käyttämään vesivaneria ainakin tuossa kohtaa vaikka en minä mistään mitään tiedä ainakin maalia päälle niin kestää pidempään
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Kyllä se vesivanerikin ajan saatossa pettää mut kestää kyllä huomattavasti pidempään meitin projektissa tuo vaneri jopa ruostuu
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
juu tavis 20mm vaneria. Huomenna imeytän sen öljyyn ja sit massaan märkänä heti. En laita kun werrexiä sisäpuolelle.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Akkukotelo hiottu ja verrexiä päälle. Kaverin kanssa vaihdettu uudet 80/140 perään ja pyöritty autossa miettie laminaatin asennusta...
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Otatko kuvia vielä kotelon sisäpuolelta ihan vaan malliksi
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
muro foorumilla on koominen piirre kuvien otossa. Aina pitää pahotella kuvien huonoa laatua jos niitä ei oo otettu järjestelmäkameralla Miuta ei häritse seillä ne "huono" laatuset kuvat vaan se jatkuva pahottelu niistä
Nyt niska tykkää ko kuvat on oikeinpäin
Nyt niska tykkää ko kuvat on oikeinpäin
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Nyt en jaksa ottaa kotelosta kuvaa sisäpuolelta ku himpan väsy. Aamu 10 pakertanut ton härveliin kanssa. Akkukotelo on sisältä semmonen harmaa jossa muovi pohjalla missä on kouruja. Jokunen metri livahti uutta 40x 40 kankee autoon. Ja maalia ja massaa. ..yms.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Pihalla vallitsee kaaos. .. mopookin tänään sovittelin kyytiin ...
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Ruukin Ruskeata Kultaa on näköjään löytynyt. Vihdin suunnalla tuollaisia löytyy ruohonleikkurilla harva se päivä. Vanha viidakkoon ja uutta tilalle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Juup, tänään laitoin yhen täyven 40x 40 kankee ja 30x 30 2 metrii. Minkähä sähköjohto 2 npainen kulkee tuolla pyörän takana olevassa tolpassa? Toooosi kiva hissata ku joutuu siirtelee koko ajan pois eestä. Pistän varmaa poikki ja erireittii.
Tossa mieti sitä että llaittasköskäs sitä laminaatti lattiaa vaiko turkkilevyy ois rouhee vetää turkkilevyy kaikkialle ja kiillotas sen sit aattelin hitsaillessa et paneloisko sisustaa vaiko pystyykö vanerista saamaan kiiltävää pintaa sillai et ois läpikuultava valkoinen?
Tossa mieti sitä että llaittasköskäs sitä laminaatti lattiaa vaiko turkkilevyy ois rouhee vetää turkkilevyy kaikkialle ja kiillotas sen sit aattelin hitsaillessa et paneloisko sisustaa vaiko pystyykö vanerista saamaan kiiltävää pintaa sillai et ois läpikuultava valkoinen?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Meinaatko tolla läpikuultavalla että vanerissa puun syyt näkyy? Havu vaneriin jää näkyviin puun syyt kun maalaa peittäväksi. Lehtipuu vanerin saa täysin peittoon ettei puun syitä näy. Tuli huomattu toi kun kämppää remppas taas oppi kantapään kautta jotain
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Joo haluisin sillai et näkyy syyt hyvin. Eli havuvaneria upm tehtaalta
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Rattimajuri
- Viestit: 242
- Liittynyt: 13 Heinä 2015 14:22
- Truck: mb 407 ja Carrus 302
- Location: Pirkanmaa
- Member id: 285
- Paikkakunta: www.instagram.com/armasbussi
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Meillä meni juu ainakin sillain eka ostin vahingossa lehtipuu vaneria kalliimpaa ja hain lisää otin sit halvempaa havuvaneria ja erilainen pinta tuli vaikka kuinka suti kiiltävää valkosta lattiamaalia niin aina syyt näkyy.
En totakaan tienny mut taas opittu kantapään kautta
En totakaan tienny mut taas opittu kantapään kautta
ARMAS scania k113 carrus 302 vm-95
MB 407 vm-67
MB 407 vm-67
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
ok, kiitos Jooseppi. Voiko nuo vanhat vanerit ja messumaton jättää alle jos vaneroi tai laittaa paneelia? Koolaa tai jotai ja sit päälle?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
http://www.puuinfo.fi/node/1513 Tulipas iltalukemista...
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Moro...
oliks sulla joku syy siihen että jättäsit vanhan alle...? esim äänieristys mielessä tms. Minun henkilökohtainen hölmö mielipiteeni on et ku ei näissä oo muutenkaan mahottomasti liikaa tilaa niin miks tuhlata senttejä "turhiin" päällekkäisyyksiin...? ja miten käy kondensio kostuden kanssa tuollaisissa "kerrostumissa" mitkä ei välttämättä pääse kunnolla kuivumaan koskaan... kosteutta, sopivasti lämpöö ja hieman epäpuhtauksia/"orgaaninen" materiaali (vaneri,iso osa vanhoista liimoista) alkaa aika nopeesti homehtumaan piilossa... ja jos ne eivät ny mitään muuta saa aikaseks ni mua ainakin ärsyttäs kovasti lähtee "perunakellarilla" lomareissulle... (siis ummehtunut homeinen haju.)
Mutta...mää ku oon mä...mää ehkä "ajattelen" asioita liian monimutkaisesti (varsinkin ku en tiiä mitä oot minnekkin alle jättämässä... ) eli tämänkin kommentin voi jättää omaan arvoonsa, eli sivuuttaa...(suuttua ei saa, koska arvosteluksi/haukkumiseksi tätä ei missään nimessä ole tarkoitettu. )
oliks sulla joku syy siihen että jättäsit vanhan alle...? esim äänieristys mielessä tms. Minun henkilökohtainen hölmö mielipiteeni on et ku ei näissä oo muutenkaan mahottomasti liikaa tilaa niin miks tuhlata senttejä "turhiin" päällekkäisyyksiin...? ja miten käy kondensio kostuden kanssa tuollaisissa "kerrostumissa" mitkä ei välttämättä pääse kunnolla kuivumaan koskaan... kosteutta, sopivasti lämpöö ja hieman epäpuhtauksia/"orgaaninen" materiaali (vaneri,iso osa vanhoista liimoista) alkaa aika nopeesti homehtumaan piilossa... ja jos ne eivät ny mitään muuta saa aikaseks ni mua ainakin ärsyttäs kovasti lähtee "perunakellarilla" lomareissulle... (siis ummehtunut homeinen haju.)
Mutta...mää ku oon mä...mää ehkä "ajattelen" asioita liian monimutkaisesti (varsinkin ku en tiiä mitä oot minnekkin alle jättämässä... ) eli tämänkin kommentin voi jättää omaan arvoonsa, eli sivuuttaa...(suuttua ei saa, koska arvosteluksi/haukkumiseksi tätä ei missään nimessä ole tarkoitettu. )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Mie sivuten komppaan Lätsää, ihan mielenkiinnosta missä kunnossa ne nykysten vanerien alla olevat systeemit on ja mitä sieltä löytyy ottasin ne alas.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Dodii. Siellä alla oli ja on rytöksiä ja kuolleita pärnäsiä Kandeisko rytöksit vetää mäkelää ja sitä keltaista suomivaahtoo tilalle? (finfoam)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
itse käyttäisin spu eristettä
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Moe taas
Jos tekee "kesäautoo" mukavia viikonloppuja varten niin ei kannata...ei oo oikeesti niin paljon/mitään hyötyä SPU/muista uretaani eristeistä. Mutta jos haluu eristää "katiskan" talvi käyttöö varten niin sitten joo... mut siinä pitää ottaa sitten monta muutakin asiaa huomioon.
Toi että "kannattasko vetää mäkelää" ni joo... jos "mäkelä" on vittumainen jätkä ni vois sen kääntää katolleen ja sitte "vetää käkättimeen" tai jos hänen emäntä on iha hirvee "himokissa ni..." (sitä ei vissii tartte jatkaa... ) Tsorgen... meinaa lispahtaa, mut palaan eristeisiin.
Onko ne kuivat...pysyykö ne kuivina...??? ("tavan" styroks kastuu/vettyy kun se saa vettä tarpeeks.) ja sen TIEDÄN kokemuksesta omassa katiskassa ja työni puolesta... En ala vanhoista töistäni enempää selittää vaan "selittelen" oman rojektini purkuvaiheista. (liittyy paremmin aiheeseen. ) Eli mulla oli osa reilu 10v sitten tehdystä "helmaremontin" yhteydessä asennetuista styroks eristeistä märkiä (siis "läpimärkiä) esim takapyörän takapuoli (siis kylki )yms. Joten siksi sanon että jos ne varmasti pysyy "veden vaikutuksesta erillään" eli kuivina ni sitten "anna olla mäkelän rauhassa...(ja vaimo myös )... hitto ku mää oon taas nii "vitsikäs" No pointti on se että jos ne pysyy kuivassa ni mitään et voita vaihtaessas niitä... mut jos on vaarana että ne joutuvat kovinkin suurelle "kosteus rasitteelle" ni sitten se saattas olla harkitsemiseen arvonen asia. (eli "mäkelä on iha..." ) nää "finnfoam" (se on "merkki" niinku vaik volvo tai scania ja se ei oo uretaani eriste niinku hyvinkin moni luulee...) tyyppiset eristeet eivät vety vaikka ne ois "kuinka pitkään tahansa vedessä" eivätkä siten pidä kosteutta yllä siellä seinän sisällä... nyt vähäsen yksinkertaistan asioita... mutta jos reissailet pelkästtään kesällä ja ne on/pysyy kuivina ni sitten anna olla. et mitään voita niitä vaihtaessa (tää on mun MIELIPIDE...ei mikään ohjeistus/sääntö )
Hmm... Riippuu mitä autolta ja eristykseltä haetaan... monessa tapauksessa rahan haaskuuta...junior kirjoitti:itse käyttäisin spu eristettä
Jos tekee "kesäautoo" mukavia viikonloppuja varten niin ei kannata...ei oo oikeesti niin paljon/mitään hyötyä SPU/muista uretaani eristeistä. Mutta jos haluu eristää "katiskan" talvi käyttöö varten niin sitten joo... mut siinä pitää ottaa sitten monta muutakin asiaa huomioon.
Toi että "kannattasko vetää mäkelää" ni joo... jos "mäkelä" on vittumainen jätkä ni vois sen kääntää katolleen ja sitte "vetää käkättimeen" tai jos hänen emäntä on iha hirvee "himokissa ni..." (sitä ei vissii tartte jatkaa... ) Tsorgen... meinaa lispahtaa, mut palaan eristeisiin.
Onko ne kuivat...pysyykö ne kuivina...??? ("tavan" styroks kastuu/vettyy kun se saa vettä tarpeeks.) ja sen TIEDÄN kokemuksesta omassa katiskassa ja työni puolesta... En ala vanhoista töistäni enempää selittää vaan "selittelen" oman rojektini purkuvaiheista. (liittyy paremmin aiheeseen. ) Eli mulla oli osa reilu 10v sitten tehdystä "helmaremontin" yhteydessä asennetuista styroks eristeistä märkiä (siis "läpimärkiä) esim takapyörän takapuoli (siis kylki )yms. Joten siksi sanon että jos ne varmasti pysyy "veden vaikutuksesta erillään" eli kuivina ni sitten "anna olla mäkelän rauhassa...(ja vaimo myös )... hitto ku mää oon taas nii "vitsikäs" No pointti on se että jos ne pysyy kuivassa ni mitään et voita vaihtaessas niitä... mut jos on vaarana että ne joutuvat kovinkin suurelle "kosteus rasitteelle" ni sitten se saattas olla harkitsemiseen arvonen asia. (eli "mäkelä on iha..." ) nää "finnfoam" (se on "merkki" niinku vaik volvo tai scania ja se ei oo uretaani eriste niinku hyvinkin moni luulee...) tyyppiset eristeet eivät vety vaikka ne ois "kuinka pitkään tahansa vedessä" eivätkä siten pidä kosteutta yllä siellä seinän sisällä... nyt vähäsen yksinkertaistan asioita... mutta jos reissailet pelkästtään kesällä ja ne on/pysyy kuivina ni sitten anna olla. et mitään voita niitä vaihtaessa (tää on mun MIELIPIDE...ei mikään ohjeistus/sääntö )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Eikös koko tää harrastus ole rahan haaskausta. En ole varma olenko ymmärtänyt oikein että vaikka tekis kesäautoa vaan niin eikös tuo eristys pidä myös osittain lämpöä pois kesällä voin olla kyllä täysin väärässä taas.
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
"Rahan haaskaus" Sitähän tää on mitä parhaimmillaan "rahat ja järki menee" enkä todellakkaan tarkoittanut että se ois turhaa eristää autoa hyvin, niin kylmää kuin lämmintäkin vastaan... tarkoitin vain sitä että saavutettu hyöty pitää ottaa huomioon siinä mihinkä sen rahan käyttää... "ikkunabussista" ei vain saa mielestäni niin yksinkertaisesti "kylmää/lämmintä" niinku esim. kirjurista... "ikkuna on aina ikkuna" ja sitä voi "kompensoida" (ei sitä ees vissii noin kirjoteta ) monella tapaa mutta siinäkin mun mielestä kannattaa ottaa huomioon mikä on kannattavaa ja mikä ei... Tämä mun mielipide on ehkä oikeesti hieman "ristiriidassa" siihen nähden miten oon omani eristänyt mutta lähinnä ajan takaa sitä että kannattaa satsata ne rahat asioihin mitkä on itelle tärkeitä ja mukavia... ja mistä on oikeesti hyötyä... en usko että on 100% hyödyllistä laittaa kehikon väliin 40mm uretaania jos 90% ikkunoista on vielä "auki"... (nyt on pakko tunnustaa että en todellakaan osaa kirjoittaa asiaa niinku tarkoitan. ehkäpä täältä löytyy joku joka ymmärtää minunki selittelyä ) Mutta pyydän todellakin anteeksi jos tuotin edes "pikkaisen harmaan hiuksen ainesosia päähän" eli suomeks. Anteeksijunior kirjoitti:Eikös koko tää harrastus ole rahan haaskausta. En ole varma olenko ymmärtänyt oikein että vaikka tekis kesäautoa vaan niin eikös tuo eristys pidä myös osittain lämpöä pois kesällä voin olla kyllä täysin väärässä taas.
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: VOLVO B10M "VIVVI"
Noniin, kesäistä kulkinetta tästä tehdään ainakin nyt LÄTSÄ puheissa kokemusta ja järkeä kuten muittenkin konkareiden. Pölyisiä ne oli tuolla takapuolella ja kuivia. Mie nyt vuntsin mitä teen. Jos koolaisi pikku pystyrimat ja jättäs ylhäältä ja alhaalta karvan auki että ilma juoksee välissä ja sitten meikäläisen kurkoidea : valkolakattua paneelia päälle.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä