Scania K113 - Carrus 501
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Tänään oli taas pitkä päivä hallilla. Piti saada jotain kivaa tehdyksi, mutta ikäviä lisätöitä vaan taas teettää. Alunperin oli tarkoitus vaan takailmasäiliön poikki ruostuneet pannat vaihtaa, mutta näytti se pytty tarkemmassa tarkastelussa niin huonolta että se oli parempi uusia. Irrotetun säiliön alta sitten paljastui ruosteista runkoa. Takarungon etummaiseen poikittaispalkkiin tuli tehtyä ennaltaehkäiseviä hitsaustoimenpiteitä, kun sen korjaus muutaman vuoden päästä varmasti olisi ollut edessä. Muuten runko näyttää melko hyvältä.
Tuntuu siltä ettei tuota lattiaa pääse ikinä levyttämään, kun aina löytyy jotain mitä täytyy tehdä sitä ennen. Eteen matalampi paineilmasäiliö, Sutrakin johtosarjan siirto, polttoainetankin panta pitäis uusia, ja vesisäiliön päälle hitsata takasin yks palkki. Ne oli tänään tarkotus tänään tehdä mutta toisin kävi. Ehkä ensi kerralla, ellei taas löydy ylläreitä. Niin ja webastolta varmaan kannattas vesivaraajan lämmönvaihtimelle vetää valmiiksi putket tässä vaiheessa, mutta voi olla ettei nyt malta, saa ne varmaan myöhemminkin sinne taiteiltua.
Optimistisin mielin sisustustarpeitakin on hankittu lisää. Väliseiniin 18mm koivuvaneria, ja makuuhuoneeseen Unikulman 140cm leveä runkosänky. Mutta kai se vielä tästä
Tuntuu siltä ettei tuota lattiaa pääse ikinä levyttämään, kun aina löytyy jotain mitä täytyy tehdä sitä ennen. Eteen matalampi paineilmasäiliö, Sutrakin johtosarjan siirto, polttoainetankin panta pitäis uusia, ja vesisäiliön päälle hitsata takasin yks palkki. Ne oli tänään tarkotus tänään tehdä mutta toisin kävi. Ehkä ensi kerralla, ellei taas löydy ylläreitä. Niin ja webastolta varmaan kannattas vesivaraajan lämmönvaihtimelle vetää valmiiksi putket tässä vaiheessa, mutta voi olla ettei nyt malta, saa ne varmaan myöhemminkin sinne taiteiltua.
Optimistisin mielin sisustustarpeitakin on hankittu lisää. Väliseiniin 18mm koivuvaneria, ja makuuhuoneeseen Unikulman 140cm leveä runkosänky. Mutta kai se vielä tästä
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Scania K113 - Carrus 501
Moe...
"Tiedän tunteen armahan"... tuosta "pikkusista välihommasta". Joskus se välihomma ottaa enemmän aikaa ja hermoja ku ite varsinainen suurityö... Ja niitä pikkujuttuja tuntuu tulevan kokoajan lisää... Mutta kylläpä ne aina tavalla tai toisella on tullu tehtyä... Tuosta etukäteen putkitus hommasta... ite kyllä laittaisin kaikki noi hommelit valmiiksi ennen "paikkojen ummistamista"... mulla meni noin kahen viikon illat ja viikonloput...(pitkiä päiviä) ton oman kotteron "ilmalinja korjauksessa" (uusasin siis kaikki ilmaputket...) ja voin sanoo että vaikka ne olis sinne saanu vedettyä jälkeenkin päin... oli huomattavan paljon mukavampi ryömiä auton alla ku ei ollu lattiaa pimentämässä paikkoja... Eli jälkeenpäin "kiittelin" itteeni siitä että maltoin olla tekemättä lattiaa...
"Tiedän tunteen armahan"... tuosta "pikkusista välihommasta". Joskus se välihomma ottaa enemmän aikaa ja hermoja ku ite varsinainen suurityö... Ja niitä pikkujuttuja tuntuu tulevan kokoajan lisää... Mutta kylläpä ne aina tavalla tai toisella on tullu tehtyä... Tuosta etukäteen putkitus hommasta... ite kyllä laittaisin kaikki noi hommelit valmiiksi ennen "paikkojen ummistamista"... mulla meni noin kahen viikon illat ja viikonloput...(pitkiä päiviä) ton oman kotteron "ilmalinja korjauksessa" (uusasin siis kaikki ilmaputket...) ja voin sanoo että vaikka ne olis sinne saanu vedettyä jälkeenkin päin... oli huomattavan paljon mukavampi ryömiä auton alla ku ei ollu lattiaa pimentämässä paikkoja... Eli jälkeenpäin "kiittelin" itteeni siitä että maltoin olla tekemättä lattiaa...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
On tässä tullut pohdittua että mahtaako olla mitä haittaa jos noista kattokanavista molemmin puolin vetäsee parinmetrin pätkät pois auton keskivaiheilla. Puhallinyksiköthän (4kpl) on edessä ja takana kattokanavaluukkujen kohdilla, kuin myös ilmastoinnin kennot. Kanavassa kulkee ilmastoinnin kennojen letkut, mutta nehän on pieni murhe. Kai se ilma sieltä ulos pääsee, vaikka kanava ei olekaan yhtä pötköä?
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania K113 - Carrus 501
Kokeile kaiuttimia toimiiko ilman kun otat välistä niitä pois, ainakin meidän projektissa meni pitkä pätkä pimeäksi kun koitin jättää niitä pois. Laiskuuttani ratkaisin asian jättämällä pelkän kajarin kotelon sisään vaikka se lamppukajariyksikkö lähtikin
Tulevaisuus on sähköinen
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scania K113 - Carrus 501
Kyllä se ilmanvaihto toimii vaikka keskeltä terminoit. Kajarit pelaa sarjassa että rinnan, kaaviosta nakee. Se kajari mikä mykistää 3-4 seuraavaa, niin laittaapi piuhat yhteen ja rokki pauhaa taas. Sarjaresistanssi tipahtaa pikkasen muttei haittaa.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Scania K113 - Carrus 501
Missä tuossa on Sutrakin koneisto? Siis lauhdutin ja jäähdytinkennot, kompura lienee koneen vieressä oikealla puolella. Kun näissä suomalaisautoissa tuohon aikaan se kennosto oli, jos oli, tavallisesti katolla kattoluukkujen välisellä osalla. Mulla ainakin noin ja imee sisältä ilmaa suoraan jäädytyskennolle ja puhaltaa sitten kanaviin. Nuo mustat kotelot on vain sen perinteisen kanavapuhalluksen ilmanotot ja niiden alla nuo normikanavapuhallinmoottorit. Jos siellä jotain kennoja on niin kanavalämmityksille, joille putket taitavat nousta takaseinän vasemmassa reunassa olevassa kotelossa.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Kompura on tosiaan moottorin oikealla puolen, kuin myös ilmastoinnin lauhdutin. Tämän vuoksi moottorin huolto ei onnistukaan oikean puoleisesta luukusta koska kenno peittää näkymän. Siellä ne on katossa sulassa sovussa, sekä lämmitys että jäähdytyskennot. Toiminnasta osaan kertoa että kytkettäessä ilmastointi päälle, kattokanavaluukut sulkeutuvat ja puhaltimet kierrättävät sisäilmaa.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scania K113 - Carrus 501
Mulla tuo ulkokenno oli koneen päällä, mutta johtunee tuosta korkeammasta korista. Ilmastoinnin kennot tosiaan ovat hattuhyllyn sisällä kattopatin kohdalla, kattokanavan lämmityskenno on siellä katon tasassa puhaltimen alla ja sisällä ilmarinkenno jossa omat kaksi puhallinta per kenno + kuskilla oma kenno ja puhallin. Näin oli minulla. Ja ilmastoinnin letkut meni vasemmalta että oikealta takaa, lämmityskuparit vain oikealta (vasen kiersi takana katossa oikealle).
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Hitaasti etenee tämä homma. Saapa nähdä ajetaanko ensi kesänä.
Viime viikonloppuna tuli takaosan patterit lyhenneltyä ja väliaikaisesti kytkettyä paikalleen, että näki kuinka pitävät tuli patterilinjan juotoksista. Juottamalla siksi kun tuonne vesisäiliötä lämmittävään patteriin ei tule enää pääsyä olemaan. Putket pitää ja nyt saa vähän lämpöjäkin sisään webastolla. Samalla nostettiin jääkaappi viiden miehen voimalla autoon, kun oli pelkona että sen joutuu lattian läpi tuomaan sisään. Ovesta se kumminkin sisään tuli. Sitä lattiavanereiden liimausta aikaisemmin kyselin ja selvittelin. Se massa aluperin sinne väliin on laitettu koriääniä eristämään ja liimatiivistemassat on nyt sitten sitä varten hankittu. Nyt ei pitäisi enää olla esteitä etteikö voisi levyjä ruuvata lattiaan.
Hupiakkujen latausta, erotusreleitä, yms on pitäny pohtia kovasti. Huomenna pitäis nyt sitten kuitenkin tulla toinen 24v laturi moottorin päälle askarreltavaksi, lataamaan ainoastaan hupiakkuja. On tuossa meidän vanhemmassakin kulkurissa hyväksi todettu ratkaisu. Mielestäni tässä tilanteessa on paras ratkaisu pitää akkujen lataus erillään, kun hupiakut on vielä geeliakkuja, ja ovat varsin erilaiset kun nuo puolikuolleet ajoakut.
Viime viikonloppuna tuli takaosan patterit lyhenneltyä ja väliaikaisesti kytkettyä paikalleen, että näki kuinka pitävät tuli patterilinjan juotoksista. Juottamalla siksi kun tuonne vesisäiliötä lämmittävään patteriin ei tule enää pääsyä olemaan. Putket pitää ja nyt saa vähän lämpöjäkin sisään webastolla. Samalla nostettiin jääkaappi viiden miehen voimalla autoon, kun oli pelkona että sen joutuu lattian läpi tuomaan sisään. Ovesta se kumminkin sisään tuli. Sitä lattiavanereiden liimausta aikaisemmin kyselin ja selvittelin. Se massa aluperin sinne väliin on laitettu koriääniä eristämään ja liimatiivistemassat on nyt sitten sitä varten hankittu. Nyt ei pitäisi enää olla esteitä etteikö voisi levyjä ruuvata lattiaan.
Hupiakkujen latausta, erotusreleitä, yms on pitäny pohtia kovasti. Huomenna pitäis nyt sitten kuitenkin tulla toinen 24v laturi moottorin päälle askarreltavaksi, lataamaan ainoastaan hupiakkuja. On tuossa meidän vanhemmassakin kulkurissa hyväksi todettu ratkaisu. Mielestäni tässä tilanteessa on paras ratkaisu pitää akkujen lataus erillään, kun hupiakut on vielä geeliakkuja, ja ovat varsin erilaiset kun nuo puolikuolleet ajoakut.
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Lauantai oli hallipäivä.
Nyt on invertteri, akut ja hupilaturi asennettu ja kytketty. Hupisysteemit on siis täysin irrallaan ja erillään ajoakuista. Kaiken varalta päävirtakytkimessä on kuitenkin emergency-asento jolla hätätilassa saa akustot yhteen. Lisälaturi asentui helposti Scanian oman kakkoslaturin paikalle. Latauksen merkkivaloa ei ainakaan vielä jaksanu vetää eteen asti, vaan on nyt konehuoneessa oikealla sähkökaapin ovessa. Eihän sitä siitä ajaessa näe, mutta ei voi mitään. Akkutelineessä on tilaa vielä toiselle parille noita NSB:tä jos sellaset vielä joskus...
Kerrankin kaikki asennukset meni ongelmitta ja invertterikin käynnistyessään hienosti toivotti tervetulleeksi.
Vielä pitäisi se maasähkön syöttö asentaa, niin saa akut latautumaan. Sitten jossain vaiheessa eteen on vedettävä johto korin piirikortille ja sieltä vaihtaa muutaman sulakkeen syöttö hupipuolelle. Eli ainakin sisävalot, etujääkaappi, radio ja kaikki muukin mikä nyt voi moottori sammuksissa suuremmin virtaa kuluttaa. Ja aikanaan ryhmäkeskus tuohon invertterin yläpuolelle. Nyt vielä tässä vaiheessa invertterin tehtävänä on oikeastaan vain pitää nuo akut tällissä ja turvata webaston virran riittävyys, että voi huoletta sitten pirttiä sisustaa webaston lämmössä.
Noin ne siellä asustaa. Täytyy vielä kannakoida paremmin nuo kaapelit.
Invertterin päälle ryhmäkeskus ja tuohon alaalla näkyvään syvennykseen ilpin ulkoyksikko. Sitten on mielestäni tämä tila hyvin käytetty.
Tämä työkalu oli kaapelikenkiä puristellessa korvaamaton.
Nyt on invertteri, akut ja hupilaturi asennettu ja kytketty. Hupisysteemit on siis täysin irrallaan ja erillään ajoakuista. Kaiken varalta päävirtakytkimessä on kuitenkin emergency-asento jolla hätätilassa saa akustot yhteen. Lisälaturi asentui helposti Scanian oman kakkoslaturin paikalle. Latauksen merkkivaloa ei ainakaan vielä jaksanu vetää eteen asti, vaan on nyt konehuoneessa oikealla sähkökaapin ovessa. Eihän sitä siitä ajaessa näe, mutta ei voi mitään. Akkutelineessä on tilaa vielä toiselle parille noita NSB:tä jos sellaset vielä joskus...
Kerrankin kaikki asennukset meni ongelmitta ja invertterikin käynnistyessään hienosti toivotti tervetulleeksi.
Vielä pitäisi se maasähkön syöttö asentaa, niin saa akut latautumaan. Sitten jossain vaiheessa eteen on vedettävä johto korin piirikortille ja sieltä vaihtaa muutaman sulakkeen syöttö hupipuolelle. Eli ainakin sisävalot, etujääkaappi, radio ja kaikki muukin mikä nyt voi moottori sammuksissa suuremmin virtaa kuluttaa. Ja aikanaan ryhmäkeskus tuohon invertterin yläpuolelle. Nyt vielä tässä vaiheessa invertterin tehtävänä on oikeastaan vain pitää nuo akut tällissä ja turvata webaston virran riittävyys, että voi huoletta sitten pirttiä sisustaa webaston lämmössä.
Noin ne siellä asustaa. Täytyy vielä kannakoida paremmin nuo kaapelit.
Invertterin päälle ryhmäkeskus ja tuohon alaalla näkyvään syvennykseen ilpin ulkoyksikko. Sitten on mielestäni tämä tila hyvin käytetty.
Tämä työkalu oli kaapelikenkiä puristellessa korvaamaton.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4431
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Scania K113 - Carrus 501
Tuollanen kaapelikalu pitäs joka ukolla olla!
kaaniassa pitäs olla muutama vara johto pitkin autoa tai sanotaanko carruksessa. Muistan jossakin kaaviossa nähneeni tyyliin piuha taka vasemmalla, johto kojelaudan alla oikealla. Vähän niiku juuri tuota varten että kun tarttee. Mäpä kahton nuo kaavit läpi ku alko itteeki mietityttää.
tuohon kuoppaan saa sen ilpin yksikön hyvin ja skooppi auton alle ja sivuluukkuu vai? Muuten pölläyttelee tuonne tavaratilaan kosteita höyryjä kun sulattelloo.
Tuossa
kaaniassa pitäs olla muutama vara johto pitkin autoa tai sanotaanko carruksessa. Muistan jossakin kaaviossa nähneeni tyyliin piuha taka vasemmalla, johto kojelaudan alla oikealla. Vähän niiku juuri tuota varten että kun tarttee. Mäpä kahton nuo kaavit läpi ku alko itteeki mietityttää.
tuohon kuoppaan saa sen ilpin yksikön hyvin ja skooppi auton alle ja sivuluukkuu vai? Muuten pölläyttelee tuonne tavaratilaan kosteita höyryjä kun sulattelloo.
Tuossa
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania K113 - Carrus 501
Oisko sulla tarkkoja mittoja noista säiliöistä? Ilman alustan lavaa? Voisi tuohon uusimpaan miettiä noita että meniskö kuskin makuutilaan 600 litran pönttö?Hexte kirjoitti:Tämän nimellistilavuus on 600l, mutta jos täyteen laittaa nii menee kyljessä olevan asteikon mukaan ainakii 700 litraa. Likavedelle tuli 800 litranen, mutta sekin vetää varmasti 900 litraa.Lahti32 kirjoitti:Minkäkokoinen pönttö tuo on ja mistä hommasit.
Näitä ibc-konttejahan on siis ainakii 600, 800 ja 1000 litrasia. Kaverin pihasta kävin hakemassa nämä ja kolmea edellä mainittua kokoa oli saatavilla. Elintarvikemuovia.
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Scania K113 - Carrus 501
mulla vastaavanlainen kaapelityökalu käytössä firmalta, se on tosin manuaalikäyttöinen eli pieni hydraulisylinteri joka pumpataan, mutta sillä on tehty myös 70mm2 kaapeleita, ehkä suurempiakin, en muista...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Ajattelin jatkaa tuota tavaratilan ylätasoa siten että tason reuna tiivistyy luukun kylkeen. Ovat sitten sähkölaitteet ja lämpöpumppu eri tilassa. Toisella puolellahan niin onkin jo, kun webasto asustaa siellä luukun alemmassa kerroksessa. Ilmanvaihtoon ehkä ritilä konetilaan taikka vaihteiston päälle. Ja toinen ritilä luukkuun. Jos tuntuu ettei ilma riitä, niin täytyy laittaa joku tuommonen 230v kanavapuhallin lisäksi. Niitä pyörii nurkissa joutilaana.Reddewil kirjoitti:tuohon kuoppaan saa sen ilpin yksikön hyvin ja skooppi auton alle ja sivuluukkuu vai? Muuten pölläyttelee tuonne tavaratilaan kosteita höyryjä kun sulattelloo.
Sain vihdoin säiliön mitattua. Ilman lavaa/putkikehikkoa leveys 75cm, korkeus 85cm+korkki 3cm ja pituus 116cm.Lahti32 kirjoitti: Oisko sulla tarkkoja mittoja noista säiliöistä? Ilman alustan lavaa? Voisi tuohon uusimpaan miettiä noita että meniskö kuskin makuutilaan 600 litran pönttö?
Pitkään olen tuota vedenkiertoa pohtinut ja nyt kun sen älysin, niin ompas se helppo tehdä moottorin ohitusputki. T-haara sänkyn alle patterin paluupuolelle ja siitä putkella 3-tieventtiilille webaston kylmälle puolelle. Oikein hienon jos jaksaa nii täytyy askarrella paineilmasylinteri kääntämään venttiilin kahva moottorin käydessä ja sammuessa oikeaan asentoon, nii ei tartte koluta venttiiliä kääntämään sitten leiriydyttäessä. Tässä muuten jää vielä parkkiasennossa kiertoon se etulämmitinkin niin saa ruumaan tulevan vesivaraajan kytkettyä samoja putkia käyttäen.
-
- Apukuski
- Viestit: 19
- Liittynyt: 04 Helmi 2015 12:31
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Paimio
Re: Scania K113 - Carrus 501
Hienoja kuvia ja noista kuvista hyötyä minullekkin paljon kun aloittelen Crrus 502(alustana volvo B10M) muutostöitä k-autoksi johon saadaan mahtuun 8 kpl moottorikelkkoja tai vaihtoehtoiseti auton.
Kelkat laitetaan kahteen kerrokseen, ylimmäiset katosta laskettavan rampin päälle.
Minäkin laittaisin kuvia sitten projektista mutta en tiedä miten ne saadaan tuollai tekstin joukoon ? Vinkki ?
Kelkat laitetaan kahteen kerrokseen, ylimmäiset katosta laskettavan rampin päälle.
Minäkin laittaisin kuvia sitten projektista mutta en tiedä miten ne saadaan tuollai tekstin joukoon ? Vinkki ?
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 - Carrus 501
Tuolta "Choose File" -nappulasta saa liitettyä kuvia mukaan. Kuvien koko kannataa pitää maltillisena. Toinen vaihtoehto pn laittaa linkki johonkin kuvaboxiin, mutta ne ei kestä aikaa. Tyhjiä linkkejä on vanhoissa kirjoituksissa paljon - infomaatioarvo on tasan nolla. Hienot projektit muuttuvat tyhjiksi neliöiksi.
- Liitteet
-
- captured1.jpg.jpg (167.49 KiB) Katsottu 21957 kertaa
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Mikäs ohjelma näille akuille pitää valita tuosta invertterin battery type-kytkimestä? En löydä käyttöohjeesta tietoa
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania K113 - Carrus 501
Pari päivää on ahkerasti ruuvattu levyjä lattiaan:
Etualalla WC/suihkukopin lattia. Kaivoksi seinän mittainen Acodrain/Unidrain tyyppinen omavalmiste suihkukouru. Näin tehden saa koko tilan vaneroitua yhdellä levyllä.
Jääkaappi liukuu pyörillään ulos ja alta paljastuu vesisäiliön huoltoluukku. Kuvassa suojaputkea keittiön vesijohdoille, sähköille ja viemäriputki.
Sieltä se vesisäiliö pilkistää.
Etualalla WC/suihkukopin lattia. Kaivoksi seinän mittainen Acodrain/Unidrain tyyppinen omavalmiste suihkukouru. Näin tehden saa koko tilan vaneroitua yhdellä levyllä.
Jääkaappi liukuu pyörillään ulos ja alta paljastuu vesisäiliön huoltoluukku. Kuvassa suojaputkea keittiön vesijohdoille, sähköille ja viemäriputki.
Sieltä se vesisäiliö pilkistää.
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania K113 - Carrus 501
Kadehdittaa kattoo ku on kaikilla muilla on niin suunniteltuja noi jutut. Itellähän on aina vain "viikko aikaa tehä sillee et just pystyy kolme kuukautta jossain ulkomaassa vähän asuu".
N
N
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Scania K113 - Carrus 501
ja kadehdittaa että jotkut pystyy sen kolme kuukautta jossain ulkomaassa vähän asuuneppi kirjoitti:Kadehdittaa kattoo ku on kaikilla muilla on niin suunniteltuja noi jutut. Itellähän on aina vain "viikko aikaa tehä sillee et just pystyy kolme kuukautta jossain ulkomaassa vähän asuu".
N
Tulevaisuus on sähköinen
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania K113 - Carrus 501
No eikai se ole ku hylkää kaiken ja livahtaa takaovesta sopivana hetkenä pihalle? Ü
N
N
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 - Carrus 501
Juu, Juu - kovasti on suunniteltuja, mutta toteutus tehdään vartissa.
Röllin ensimmäinen keittiö tuli nakerrettua pihan antimista puolessa tunnissa. Maali oli kosteaa vielä Forssan kohdalla. Niin kiire oli koko ajan suunnitella ettei tohon toteutuspuoleen jäänyt aikaa....
Tuo vesisäiliön sijoitus on nerokas. Olen kaavaillut suihkulle samanlaista harmaavesisäiliötä. Säiliö on. Suihkua ei ja bussikin on poissa pihalta.
Röllin ensimmäinen keittiö tuli nakerrettua pihan antimista puolessa tunnissa. Maali oli kosteaa vielä Forssan kohdalla. Niin kiire oli koko ajan suunnitella ettei tohon toteutuspuoleen jäänyt aikaa....
Tuo vesisäiliön sijoitus on nerokas. Olen kaavaillut suihkulle samanlaista harmaavesisäiliötä. Säiliö on. Suihkua ei ja bussikin on poissa pihalta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Scania K113 - Carrus 501
Pakko kysyä. Miten tuon kylmiön sai ängettyä ovesta sisään?
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Scania K113 - Carrus 501
Ei ehkä tarvinu ovesta änkeä, ku on ollu lattiat pois?