Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
tulipa siitä pienestä hitsauskoneesta mieleen että niistä jos kaapelit on joskus päässeet kuumaksi tai on säikeitä poikki niin virtapa ei kulje eikä puikko pala kunnolla.
kerran ennen oman koneen ostoa, lainasin hitsauskonetta ja siinä sysipaska roiskeenkylväjä muuttui kertalaakista ihan hyväksi hitsauskoneeksi. joku halpa se oli vaan ihan keĺpo jäljen teki uusilla kaapeleilla.
kerran ennen oman koneen ostoa, lainasin hitsauskonetta ja siinä sysipaska roiskeenkylväjä muuttui kertalaakista ihan hyväksi hitsauskoneeksi. joku halpa se oli vaan ihan keĺpo jäljen teki uusilla kaapeleilla.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Vauvan syntymä vähän hidasti harrastustoimintaa, no ensimmäinen kolossaan kuitenkin. Yhden jousipalkeenkin sain jo paikalleen, sitten loppui hermot ja voimat asentajalta joko tyyli on väärä tai sit vaan voimaa liian vähän ja uusi kumi liian hyvä?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Tyylihän on vapaa mutta pakollinen.
Näköjään säkki sama mitä 112. Ylälautasen laitoin ensin paikalleen. Muistaakseni sen nipat oli sen verran korkeita että oli helpompi niin. Alamalja pölkylle, runsaasti fairyä kumin sisäpintaan ja sitten vain alat painamaan kumia kaksinkerroin maljan päälle.
Parhaiten passaa että rinnalla painat ja käsillä työnnät kumia alaspäin. Sitku alareuna on maljan alareunan kans tasan niin malja kumeineen oikeaan väliin, yläreuna huijata niihin kiinnipito käpäliin ja alapultti kiinni. Kumihan haluaa pursuta pois maljan päältä, jollain pikaliinalla tai isolla nippusiteellä sitä voi hallita siiheksi asti että se on oikeassa välissä.
Toisinaan onnistuu parissa minuutissa ja toisinaan ei. Yleensä ei. Mutta näin mulle aikoinaan opetettiin.
Näköjään säkki sama mitä 112. Ylälautasen laitoin ensin paikalleen. Muistaakseni sen nipat oli sen verran korkeita että oli helpompi niin. Alamalja pölkylle, runsaasti fairyä kumin sisäpintaan ja sitten vain alat painamaan kumia kaksinkerroin maljan päälle.
Parhaiten passaa että rinnalla painat ja käsillä työnnät kumia alaspäin. Sitku alareuna on maljan alareunan kans tasan niin malja kumeineen oikeaan väliin, yläreuna huijata niihin kiinnipito käpäliin ja alapultti kiinni. Kumihan haluaa pursuta pois maljan päältä, jollain pikaliinalla tai isolla nippusiteellä sitä voi hallita siiheksi asti että se on oikeassa välissä.
Toisinaan onnistuu parissa minuutissa ja toisinaan ei. Yleensä ei. Mutta näin mulle aikoinaan opetettiin.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Muuten ohje ok, mutta tässä tapauksessa kumi ei halunnut sen enempää mennä maljan päälle kuin lähteä poiskaan siitä, no toinen on erimerkkinen, josko se menisi helpommin...
Jep... Toinen meni helpommin, tai sitten vain harjoitus tekee mestaria?
Jep... Toinen meni helpommin, tai sitten vain harjoitus tekee mestaria?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
fairyn määrä säkin sisällä ja hien määrä otsalla on 1:1.
eli jos fairyssä säästät niin hiessä menetät. nimim. yritin aluksi säästää...
se ei kuiva kumi liiku milliäkään.
eli jos fairyssä säästät niin hiessä menetät. nimim. yritin aluksi säästää...
se ei kuiva kumi liiku milliäkään.
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Jaa, nekö voi palkeet jääjä kiinni , omaani uusinut kaikki kuusi ja nostamalla lähtivät kaikki pois ja yhtä helposti menivät uudet paikoilleen, eihän pussi saa olla muualta nafti, kuin ”reikänsä” kohdalta, eli sieltä, mistä se on maljan, tai paremminkin männän päässä kiinni?
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Tommonen nostamalla irtoava on jo entinen, uskoisin. Kyllä kuorma-autoistakin on niitä tosissaan kiskottu irti välillä, tässäkin entiset piti kiskoa ihan voimalla pois. Mutta kun pusseissa on ilmat, kyllä ne silloin on "pullollaan" (tai ainakin vanhoilla oli) niinkuin kuuluukin. Ja tuo reiän tiukkuuskin on suhteellista kai, eipä tuo Scanian ylälautanenkaan tiivisty oikeasti kuin painovoimalla / paineella.
Ja asennustavasta, tärkeä parannus oli kun ei liukastanut pussin reiän ja männän väliä. Sen runnoin kuivana ensin paikalleen, helpotti kummasti kun ei tarvinnut varoa sen irtoamista vaan pystyin painamaan kumin toinen reuna edellä alkuun. Tällöin alussa tarvitaan vähemmän voimaa ja tuuria.
Vaikka tää on kai niitä juttuja, mihin on jokaisella oma tyylinsä ja lopputulos ratkaisee. Jokainen koittaa kunnes keksii jonku mikä toimii ja käyttää sitä...
Kestäisiköhän tuonne laittaa renkaan asennus rasvaa, se pysyisi paremmin paikallaan vai rikkooko se kumin?
Ja asennustavasta, tärkeä parannus oli kun ei liukastanut pussin reiän ja männän väliä. Sen runnoin kuivana ensin paikalleen, helpotti kummasti kun ei tarvinnut varoa sen irtoamista vaan pystyin painamaan kumin toinen reuna edellä alkuun. Tällöin alussa tarvitaan vähemmän voimaa ja tuuria.
Vaikka tää on kai niitä juttuja, mihin on jokaisella oma tyylinsä ja lopputulos ratkaisee. Jokainen koittaa kunnes keksii jonku mikä toimii ja käyttää sitä...
Kestäisiköhän tuonne laittaa renkaan asennus rasvaa, se pysyisi paremmin paikallaan vai rikkooko se kumin?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Mä olen kuvitellut, notta palkeen vaihto on ylsi helpoimmista ilmajousituksen huoltotöistä
Ilmeisesti palkeissa/männissä on sovite eroja, omassani uudetkin palkeet menivät heittämällä paikoilleen, paljehan kannattaa esirullata käsissä valmiiksi ja sitten ”heittää” se maljojen väliin, näin mua neuvottiin raskaskonehuollossa ja jopa ”kädestä pitäen” näytettiin palkeen esirullaus.
Palkeita saa kuulemma valmiiksi rullattuinakin...
Ilmeisesti palkeissa/männissä on sovite eroja, omassani uudetkin palkeet menivät heittämällä paikoilleen, paljehan kannattaa esirullata käsissä valmiiksi ja sitten ”heittää” se maljojen väliin, näin mua neuvottiin raskaskonehuollossa ja jopa ”kädestä pitäen” näytettiin palkeen esirullaus.
Palkeita saa kuulemma valmiiksi rullattuinakin...
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Toinenkin puoli massaa ja sisälokaria vaille valmis. Ovikin meni oikealle kohdalle heti ekalla, vaikka alapään kiinnitykset irtos palkin mukana. Sisäportaat pitää vielä jotenkin askarrella ja lämmitys porraskuiluun.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Mitä täytyy tietää jos (kun) vaihtaa vetävän akselin navan? Vai vienkö suoraan pajalle... Vähän harmittaa sikäli kun itse en ole bussiin kumeja vaihtanut ja silti on napa "sorvattu" löysillä vanteilla. Tarttee ainaki uuden käytetyn navan ja 8 kulmaisen 100mm lenkkiavaimen...
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Taitaa olla kalvovika tuossa kuivaimen vaihtokytkimessä
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Vika olisi siis tuossa mustassa osassa, eli päästäisi painetta läpi tuolta letkusta päin? Vai onko vika siinä osassa (luisti?, venttiili?) Mikä on tuon osan alla ja liikkuu sivusuunnassa kuivaimen rungossa?
Jos ymmärsin oikein tuon toiminnan, niin tuo pyöreän mötikän varsi, mikä siis menee tuonne kuivaimen rungon sisään, liikkuu tuosta letkusta tulevan paineen ja jousen ohjaamana. Ja kun tappi "nousee" poispäin kuivaimesta, kuivaimen sisällä oleva osa pääsee liikkumaan oikealle tai vasemmalle (kuvan mukaisessa asennossa katsoen).
Tämäkö "valitsee" käytettävän kuivaimen ja kuivaimet käytössä vuorotellen?
Mitä jos tuon ottaa pois? Onko silloin käytössä vain toinen kuivain vai karkaako kaikki ilma tuon vaihtokytkimen kohdalta ulos?
Enpä löytänyt niin hyvää kuvaa/ohjetta netistä, mistä olisin ymmärtänyt tuon toiminnan ja jos alkaa vain koittamaan, niin varmaan jossain vaiheessa joku osa, jousi, luisti tms, lentää jonnekin, toivottavasti hukkaan eikä silmään... Vai pääseekö helpoimmalla jos vaihtaa ns. normaalin nykyaikaisen 1 patruunaisen kuivaimen tuohon?
Jos ymmärsin oikein tuon toiminnan, niin tuo pyöreän mötikän varsi, mikä siis menee tuonne kuivaimen rungon sisään, liikkuu tuosta letkusta tulevan paineen ja jousen ohjaamana. Ja kun tappi "nousee" poispäin kuivaimesta, kuivaimen sisällä oleva osa pääsee liikkumaan oikealle tai vasemmalle (kuvan mukaisessa asennossa katsoen).
Tämäkö "valitsee" käytettävän kuivaimen ja kuivaimet käytössä vuorotellen?
Mitä jos tuon ottaa pois? Onko silloin käytössä vain toinen kuivain vai karkaako kaikki ilma tuon vaihtokytkimen kohdalta ulos?
Enpä löytänyt niin hyvää kuvaa/ohjetta netistä, mistä olisin ymmärtänyt tuon toiminnan ja jos alkaa vain koittamaan, niin varmaan jossain vaiheessa joku osa, jousi, luisti tms, lentää jonnekin, toivottavasti hukkaan eikä silmään... Vai pääseekö helpoimmalla jos vaihtaa ns. normaalin nykyaikaisen 1 patruunaisen kuivaimen tuohon?
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 421
- Liittynyt: 20 Huhti 2015 22:06
- Truck: Scania L113
- Location: Ii
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Juuri noin se muistaakseni toimii, joskus askartelin omaani uuden kalvon, sitä ei käsittääkseni pelkästään saanut varaosana, vaihtopatruunat tuohon kustantaa satasia, jos ne pitää uusata, ei kanata...
Mielestäni tuohon ei tule jatkuvasti ilmaa muualta, kuin siitä kompuran vapauttimelta tulevasta putkesta, kokeile tukkia se, loppuuko vuoto?
Mielestäni tuohon ei tule jatkuvasti ilmaa muualta, kuin siitä kompuran vapauttimelta tulevasta putkesta, kokeile tukkia se, loppuuko vuoto?
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Reissureki kirjoitti: ↑21 Marras 2020 23:10 Juuri noin se muistaakseni toimii, joskus askartelin omaani uuden kalvon, sitä ei käsittääkseni pelkästään saanut varaosana, vaihtopatruunat tuohon kustantaa satasia, jos ne pitää uusata, ei kanata...
Mielestäni tuohon ei tule jatkuvasti ilmaa muualta, kuin siitä kompuran vapauttimelta tulevasta putkesta, kokeile tukkia se, loppuuko vuoto?
Järkevin ratkaisu uusi kuivain ( ykskammio suodatin panoksella) jalka ( sähkölämmitteinen/ ilman säädintä) maksaa
uusi 2-300€ ja suodattimet n20-100€/ kpl, hyvin riittää ja toimii , ellei ole” lisäilma säiliötä” se kannattaa laittas
suod rinnalle.
Nuo kakskammiokuivaimet kovin vikaherkkiä, ainut etu jos järj ilmavuotoja ( suuri ilmankulutus) vettä menee
vähemmän kuivaimen ohi järjestelmään ja ilman tuotto jatkuvaa järjestelmään.
Kuivain toimii täydellisesti vain jos tauko riittävän pitkä ( ulospuhalkus aika), ts isot vuodot kannattaa korjata.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Näin ajattelin kun, että jos tuo ei helpolla ala toimimaan niin kokonaan uusi möykky tilalle, kun vaan tietäisi millainen, no kaippa ne osaa varaosakaupassa neuvoa edullisen ja toimivan... Harmittaa vain kun tuossa on käytännössä ajamatomat patruunat niin sehän ois vielä jonkin aikaa mennyt, pisaraakaan en säiliöistä kondenssia löytänyt.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Mikaeli kirjoitti: ↑22 Marras 2020 12:15 Näin ajattelin kun, että jos tuo ei helpolla ala toimimaan niin kokonaan uusi möykky tilalle, kun vaan tietäisi millainen, no kaippa ne osaa varaosakaupassa neuvoa edullisen ja toimivan... Harmittaa vain kun tuossa on käytännössä ajamatomat patruunat niin sehän ois vielä jonkin aikaa mennyt, pisaraakaan en säiliöistä kondenssia löytänyt.
Saisko tuohon Kammionvaihtoventiiliin varaoia,esim skuba varaosaliike.
Ainakin huomioitava: Järjestelmä max paine, , paineen säädin (kompressorin yhteydessä, putkessa vai kuivaimessa)jne.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Pikku tauon jälkeen projektia eteenpäin, oikean puolen etujousipukki ois asennusta vaille valmis. Yllättävän kova homma oli taas saada purettua autoa niin paljon että pääsi käsiksi vaihdettavan osiin. Mm 230v sähkökeskus, etuportaat ja jotai muuta yhtä kätevää sattui tulilinjalle, no saipahan syyn siirtää keskuksen mieleisen paikkaan ja (yrittää)tehdä hienommat portaat
Leka ja pullotunkki on yllättävän käteviä purkutyökaluja usein mainittujen puukkosahan ja tälläkään lisäks, esim portaat purkautui helposti, eikä tarvi pelätä että terä tekee pahoja vanerin takana piilossa:mrgreen:
Kuvia en saa uudella puhelimella laitettua, "kuvan koon määrittäminen ei onnistu"
Leka ja pullotunkki on yllättävän käteviä purkutyökaluja usein mainittujen puukkosahan ja tälläkään lisäks, esim portaat purkautui helposti, eikä tarvi pelätä että terä tekee pahoja vanerin takana piilossa:mrgreen:
Kuvia en saa uudella puhelimella laitettua, "kuvan koon määrittäminen ei onnistu"
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
- Punanensisu
- Rattiamiraali
- Viestit: 327
- Liittynyt: 14 Huhti 2019 15:23
- Truck: Sb150vb
- Location: Sukeva
- Member id: 74340
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Lataa photo reziser niin alkaa kuvat mahtua
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Niin tai lähetä sähköpostilla omaan sähköpostiin pienempinä. Näin mie olen tehnyt mutta pystykuvia en osaa laittaa oikeinpäin vieläkään
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Ja kyllä, ajattelin ruostesuojata niin hyvin kuin osaan, jottei heti mätänee uudestaan.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Juu, kuvan kokoa osasin kyl muuttaa, mutta jostain syystä tän kiinanihme luurin oletusohjelman tallennus muoto ei kelvannut tänne foorumille... No nyt sujuu taas.
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Perusteellista työtä ja hienoa jälkeäMikaeli kirjoitti: ↑07 Joulu 2020 22:52 IMG_20201205_163157_824-03.jpeg
Tämmöinen putkihäkkyrä sieltä löytyi, kun ensin poisti renkaan, lokarin, tavaratilan etuseinää ja lattiaa, kaapin lattian ja portaikossa muutaman askelman, seinää, pissapojan säiliön pumppuineen (4kpl) ja ovikoneiston ohjausventtiilin. Yllättävän lujassa oli. Ja olihan edessä toki myös luukun jouset ja "jäykkävirtakeskus".
IMG_20201205_163210_673-01.jpeg
Vähän on rotan pureksiman näköinen...
IMG-20201205-WA0011-01.jpeg
Tämmöinen sinne kai kuuluu, jospa tuo taas 25 vuotta menis
IMG_20201205_163415_499-01.jpeg
Tässä viel kuva tavaratilasta suoraan kojelautaan, niin saa jotain käsitystä siitä, miten lujassa tuo jousen pukki oli. Ikkunassa näköjään lunta. Kuvassa näkyy mm. portaiden reisilankku, josta puuttuu 2 askelmaa. Valkoiseksi palanut kohta on vaakapalkki, minkä kohdalla oli väliseinä ja sen tasalla tavaratilan lattia. Tässähän on renkaiden päällä noin 50 cm korkeasti tavaratilaa...
Ja kyllä, ajattelin ruostesuojata niin hyvin kuin osaan, jottei heti mätänee uudestaan.
Miten muuten saat nuo ”pystykuvat” oikein päin näkymään täällä? Epätietoinen palstan alottelija Torniosta kysyy
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 636
- Liittynyt: 06 Elo 2020 08:47
- Truck: Carrus 701 K113 TLA
- Location: Tottijärvi
- Member id: 454
- Paikkakunta: Nokia
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Joillain puhelimilla ja kameroilla pitää kääntää kuva ensin "väärään" asentoon ja tallentaa, sitten takaisin oikeinpäin, jonka jälkeen toimii foorumilla kun. Mulla on aina toiminut suoraan paitsi nyt tää show tuon "kuvan koon määrittämisen" kanssa...
Ja tuosta jäljestä, rumaa tulee ja soveltaan joutuu. Mutta enpä keksinyt muutakaan keinoa korjata putkia, joista menee sorkkarauta läpi useista kohdin. Nyt ei mee enään, ohuimmat kohdat 4mm lattaa, putki 60*60*5 rhs. Omaan käyttöön kun tekee, on pakko tehdä niin ettei tarvi pelätä, eli vähintään alkuperäinen määrä terästä ja pettäneisiin kohtiin vähän lisää. Rauta on halpaa ja melkein samalla vaivalla tekee kunnolla kuin "räpeltää jotain", eikä tarvi samaa tehdä monesti
Ja tuosta jäljestä, rumaa tulee ja soveltaan joutuu. Mutta enpä keksinyt muutakaan keinoa korjata putkia, joista menee sorkkarauta läpi useista kohdin. Nyt ei mee enään, ohuimmat kohdat 4mm lattaa, putki 60*60*5 rhs. Omaan käyttöön kun tekee, on pakko tehdä niin ettei tarvi pelätä, eli vähintään alkuperäinen määrä terästä ja pettäneisiin kohtiin vähän lisää. Rauta on halpaa ja melkein samalla vaivalla tekee kunnolla kuin "räpeltää jotain", eikä tarvi samaa tehdä monesti
Jos sinulla on tylsää, aikaa, rahaa tai suuria luuloja:
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
Osta bussiprojekti, se vie ne kaikki
- AriW
- Ajoneuvos
- Viestit: 581
- Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
- Truck: Volvo&Volvo
- Location: Järvelä
- Member id: 219
Re: Pieni merenneito / Carrus star 701 / Scania K113 TLA
Se on juurikin näin.