Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Nonnii...:D Jatketaanpa verbaalista häiriköintiä...:D
Ny olis helmakotelot suurinpiitein nipussa...(levytetty, levyt kiinnitetty ja osin eristettykkin)
Eli kuskin puoli on kokomatkan etu ja takarenkaan välissä ns. yhtenäistä koteloa... sinne tulee hupiakut (tämä tila "osastoidaan erilleen muusta akkujen asennuksen jälkeen) akkujen lisäksi siellä on "joku ihme paukkupoksi" joka paukahtaa voimakkaasti kun päävirran kääntää päälle... en ole "hänen sielun elämäänsä" jaksanut vielä perehtyä...:D sitten sinne tulee myös webaston tankki/t en tiedä mitä arvon raati on mieltä mutta ajattelin laittaa weban tankiksi veneen perämootorin irtotankin... eli pitkäaikaisessa parkissa ei tarvitse ajaa autoa tankille, nappaa vaan tyhjän tankin pois ja käy tankkaamassa sen...toki siinä saattaa olla pieniä "ilmavaivoja" mutta eiköhän siihen joku ratkaisu löydy...esim. pieni aputankki webasto kotelossa... tai jotain...:D
Ns. apparin puoli on periaatteltaan samanlainen "yhtenäinen kotelo" sitä on vaan katkottu "väliseinillä" enemmän. Ensimmäisenä on porrasmonttu, siihen olisi tarkoitus rakentaa yläpäästä saranoidut portaat eli kun portaan nostaa ns. ylös niin sieltä paljastuu pieni säilytys tila esim. auton mukana kulkevia työkaluja varten...tila ei ole kovin suuri mutta sinne mahtuu vähän perustyökaluja tunkki ja pari pikkupakkia...:D sitten tulee kaasupullo telineet, ilpin ulkoyksikkö ja lopputilan täyttää harmaavesisäiliö...(n.350l) Tämä tila on jo eristetty valtaosin...ja tarkoitus olisi tiputtaa yläpuolelta lämmityskierrosta vesiputket tähän tilaan ettei säilö pamahda pikkupakkasella jäähän...:D
Tiedän että kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa mutta...no ehkä minä joskus innostun oikein perehtymään näihin "tietsikka" hommiin ja saan tänne pari kuvaakin näytille...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Paukkuloota on päävirtakontaktori eli iso rele. Sähköinen pääkytkin. Jos webasto on 2020 tai 300 niin veneen tankki toimii hyvin, ei ole ilmavaivoja jos laitat paluun tankkiin kans, muistaa vaan kulutuksen 3l/h.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kiitos... Jotain tämän suuntaista minä tuon "paukkulaatikon" merkityksestä ounastelinkin... Ja webasto on juuri tuo 2020... En ehtiny testata ennen kun purkasin pois mutta Pitäis kaiketi olla "soiva" peli, koska "kirjasto-auto" elämässä Se oli vähän ennen eläköitymistä huollettu ihan liikkessä...(kuittien mukaan) Tuo polttoaineen kulutus tässä on arveluttanut jo pidemmän aikaa... aika "juopolta" vaikuttaa, mutta käytäntöhän sen näyttää kuinka paljon Tää todellisuudessa horii...eli pöhiseekö weba parkissa koko ajan...
Auton tulevasta käytöstä sen verran... Koska olen ns. Raksaurpo ja meidän firman työmaat sijaitsevat ympäri suomea, tulee noita "reissu hommia" tehtyä aikasta paljon... Ja oon kuitenkin sen verran erakko luonne että haluan pitkän työpäivän jälkeen "omaa rauhaa" niin meinasin että tässäpä tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla...saan olla ihan rauhassa ja toteutan myös toisen "pitkäaikaisen haaveeni" kunnon asunto autosta...:D
joten minulla on epäillys että saattaapi tulla noita "kulkuri" öitä vuoden mittaan jonkin verran...:D
tosin auton valmistuminen "täyteen iskuun" kestää vielä hetken...(on vielä monta asiaa mietittävänä ja ratkaistavana) :D mutta into on vieläkin kova...vaikka välillä meinaakin tipahtaa "lievään motivaatio monttuun"...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuo Webastolla lämmittäminen on hieman epätaloudellista. Yleensä neste kiertää moottirin kautta, joten tuon rautamöykyn lämpimänä pitäminen syö energiaa. Kierron voi muuttaa pelkille pattereille ja venttiilillä ohjata kierto moottoriin hieman ennen pakkasstarttia.

Webastossa on myös huono hyötysuhde. Pakokaasu on niin kuumaa, että nurmikko palaa karrelle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

No sen verran on jo "muutoksia" tehty että webaston vesi ei kierrä moottorissa lainkaan...vaan hoitaa pelkästään lattian ja lämminvesivaraajan lämmittämistä...(tämän hetkisen suunnitelman mukaan..:D)
varaajaksi oon suunnitellut sellaista lähinnä veneisiin tarkoitettua kaksoiskierukka varaajaa jota moottori lämmittää ajaessa ja weba tai sähkö parkissa...laitoin sulut ns. Moottori kiertoon ettei sieltä pääsis vesi kiertää moottoriin silloin ku oon parkissa... Ja meinaan kokeilla sen "kylmäkäynnistys" apuja sillä ajatuksella et pakkasella startatessa avaan Eka varaajan sulut ja laitan sähköisen vesipumpun pyörittämään vettä moottorille...eli jos ja kun minulla on varaaja "kuumana" moottorin vesi kiertää oman kierukkansa kautta varaajalta ja ehkä toivon mukaan lämpeää siinä edes hiukan...:D Ja jos Se ei yksinkertaisesti toimi...niin webasto "laatikko" on niin suuri että saan Suht pienellä vaivalla asennettua sinne "toisen" weban...:D
oon jo muutenkin miettiny että toi n.20kw webasto on ehkä vähän ylimitoitettu tohon mun "rakkauteeni" koska eristys paksuudet on "vähän" paksummat kuin uusissa "talvilämpimissä" vaunuissa... Eihän ne tietenkään ole suoraan verrannollisia keskenään (ns. Neliöitä ja kuutioitahan on runsaasti enemmän) mutta mulle tulee hyvin vähän ikkunoita ja nekin ovat "talojen lämpölaseja" (olivat muuten aika hintavia) :D no rahaahan Se vaan on....:D
meinasin myös vähän matkia auton alkuperäistä "läpivirtaus sähkölämmitintä" tai en tiedä mikä Se hienolta nimeltään on...:D Se on kuitenkin yksin kertaistettuna sellainen et koko vesikierto kulkee sen läpi ja tässä alkuperäisessä oli 2x4,5kw sähkö vastuksia lämmittämässä läpivirtaavaa vettä... En laita niin tehokkaita sähkösyöppöjä siihen... Vaan ajattelin että tekisin webakotelon kattoon 3"rosteriputkesta niin pitkän ja suuren "kierukan" joka sinne mahtuu eristeineen ja siihen voisin "porata" reikiä kylkeen ja niihin asentaisin esim ha:n lohko lämmitin "mötiköitä" nehän on teholtaan jotain 550-750w ja lämmön tarpeen mukaan "kääntäisin vaan napista" kuinka monta niistä lämpenee...ja termari ohjais ns.muuten niitä...eli kun haluttu lämpötila on saavutettu Se katkaisee niiden syöttövirran...(olipa varmaan niin hankalasti kerrottu ettei kukaan ymmärtänyt...:D)
No niinku oon kertoillut tässä on vielä monta muuttujaa ja muuta asiaa ennen kuin olen siinä pisteessä että "terapia tölli" tarvitsee "talotekniikkaa" et suunnitelmat ehtii muuttua ja järkevöityä paljon...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Tuohon mökin lämmittämiseen riittäis varmaan pienempikin webasto, kun on kerran tuota eristystäkin lisätty.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jassoo:D niin sitä taas Yks viikon loppu hurahti "tuhertaessa" sanan varsinaisessa merkityksessä...:D
En tiiä, olin "suuressa viisaudessani" meinannu kiinnittää orggis taka sisäloksut takaisin paikoilleen pultti liitoksilla...no eipä sekään menny niinku mää pienessä mielessäni sen aattelin... Ei auttanu ku hitsailla ne kiinni, ois ollu pulttihässäkkä sen verta hepponen et rengas rikon sattuessa olis mun tuurilla lähteny kuuta kiertävälle radalle koko keksintö...ei sillä etteikö oikein huonolla tuurilla niin vois sattua vieläkin, mutta todennäköisyys siihen on huomattavasti pienempi...:D No anyway...kaks päivää mun "elämästä" meni kuitenkin tohonkin sähläykseen ja tuherukseen... Tuli monta kertaa mieleen vanha "raksa sanonta" et "jos luoja ois luonu ihmisen rakentamaan sillä olis kuus kättä ja ku...ssa kanto koukku"... En tiä miten ihmeessä toi oli niin pirun hankalaa sovitella noi yksin paikoilleen...:D No siellä ne Ny on ja toivon mukaan pysyy...:D
Sitte piti Viel ennen lopettelua ihan vaan vilasta et miten "helppo" homma on etu iskareiden vaihto...
no ensin ihmettelyä ja pyörimistä...ja neljä tuntii myöhemmin uudet konit ol paikoillaan, hirveen kiroilun ja noitumisen saattelemana...:D
jospa sitä ens viikon loppuna vois jossain kohtaa ottaa rst pellit ihmettelyn alle ja Sais niitäki pikkuhiljaa jo paikoilleen...(ehkä) :D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Soon Moro..."pitkästä" aikaa...:D
Johan tässä melkein kaks kuukautta vierähti edellisestä häiriköinnistä...:D
Ei vaineskaan...:)
No joka tapauksessa vaikka en hirmusti oo ehtiny tänne kirjuutellakkaan ni jotain täällä on kuitenkin tapahtunu...ei paljoo mut jotakin...:D Nyt alkais olla noi "jalopelti" hommat loppusuoralla, muutama kiinteästi koriin kiinni tuleva pelti Pitäis vielä nysvätä ja asentaa... On vaan ihan sairaan hidasta työstää noita peltejä "manuaalisesti" ilman oikeita työkaluja ja kokemusta. Ja työn jälki on kyllä omasta mielestä kaikkee muuta kuin "täydellistä" :D no eipä sitä kyllä muuta voi odottaakkaan kun pelti on "kantattu" erillaisilla autopeltisepän vasaroilla, vasteilla, peltisepän pihdeillä, kulmaraudoilla, vanerilevy "sapluunalla" ja sitten on ollu käytössä hitunen mielikuvitusta ja "lehmän hermot"...:D
Siinä on meikäläisen "resepti" mun hullutteluun noiden "julkisivujen" suhteen...
seuraavaksi olis vuorossa kun saa noi kyljet tehtyä, hyökätä auton sisälle...tai no ikkuna reiät olisi tarkoitus seuraavana puhkoa, on lievästi sanottuna aika orvon näköinen tuo esim. Kuskin puolen kylki kun siinä ei ole kuljettajan ikkunoiden lisäksi yhtään reikää...ei sille puolelle ole kyllä hirvittävästi ikkunoita tulossakaan mutta epäilen että ulkonäkö muuttuu kun saa ne kolme reikää tehtyä ja niihin Viel lasit paikoilleen... Apparin puolen kylkihän on jo pelkästään oven ja suurempien etusivu lasien takia huomattavan paljon "rikkinäisemmän" näköinen...:D Eihän toki kumpikaan kylki ole vielä ikkunoidenkaan jälkeen valmis... Ois vielä kylkikoteloiden luukut ja listoitus jäljellä ja siinäkin on oma hommansa...:D
täytyy kyllä myöntää että pariin otteeseen on joutunut kaivamaan sieltä "laatikon pohjalta" motivaatiota tähän projektiin... On toi leipätyö verottanut tätä harrastusta niin psyykkisesti kuin fyysisestikkin ettei ois ihan joka vapaa päivä olis jaksanu hallille lähtee...:D No jospa Tää työn puolesta vähän normalisoituis ettei tarvis jatkuvasti tehdä 55-65 tuntista työviikkoa...:D Ja onhan tässä kesäkin tulossa alkaa aurinkokin "lataamaan" ukon akkuja...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

WP_20130923_002.jpg
WP_20130923_002.jpg (135.59 KiB) Katsottu 30470 kertaa
Opettelua:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Osimoilleen näinhän täällä tapahtui....<br />Ensiksi oli päällisin puolin todella hyvän näköinen aihio...ja sittehä siit ei jääny ku luuranko...:D
Osimoilleen näinhän täällä tapahtui....
Ensiksi oli päällisin puolin todella hyvän näköinen aihio...ja sittehä siit ei jääny ku luuranko...:D
WP_20130923_005.jpg (157.72 KiB) Katsottu 30377 kertaa
Määpä yritän uudestaan... jos vaik onnistuis...
Jep eka kuva näyttää suurin piirtein sen miltä tämä mun aihio näytti kun kävin tämän ostamassa... ja huoltohistoriaa selatessani en ihan näin huonoksi olis tätä uskonut... Oli kuitenkin valokuvat ja kuitit ja muu rekvisiitta autossa tallessa 10v sitten tehdystä "helma remontista" eli silloin oli korjattu/uusittu kylkien helmapellitys, kylkilaatikot ja jäljistä päätellen osa korin runkorakenteistakin...
Ekan kuvan ottohetkestä 7h myöhemmin on tämä kuva...
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

WP_20130927_001.jpg
WP_20130927_001.jpg (149.06 KiB) Katsottu 30375 kertaa
Sorry mä taas sählään... joo pari tuntii lisää "vaurioiden" kartoitusta ja ns.norjankromin poistoo... alkaa pikkuhiljaa olla vee käyrä tälläkin puolella aikasta korkeella...:D En viitsi laittaa kaikkia ruoste kuvia näytille koska kaikki varmaan tietävät mille läpimätä rauta näyttää...:D mutta muutaman voin viel yrittää...:D
Liitteet
takaseinää...tai mitä siitä on jäljellä
takaseinää...tai mitä siitä on jäljellä
WP_20130921_006.jpg (143.81 KiB) Katsottu 30375 kertaa
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

WP_20130921_010.jpg
WP_20130921_010.jpg (142.75 KiB) Katsottu 30375 kertaa
tässä viel pari kiusaks...:D
Liitteet
Vähä raaran muotoilua...:D
Vähä raaran muotoilua...:D
WP_20130921_013.jpg (169.85 KiB) Katsottu 30375 kertaa
eipä siitä paljo jää edes &quot;romu ukolle&quot;
eipä siitä paljo jää edes "romu ukolle"
WP_20130921_011.jpg (173.7 KiB) Katsottu 30375 kertaa
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

:shock: :shock: :shock: No johan onkin :( Melko alusta joutuukin aloittamaan :wink: Tsemmpiä kuitenkin !
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
ob_do
Rattimajuri
Viestit: 183
Liittynyt: 25 Tammi 2010 08:09
Truck: Kutter 7
Location: Akaa
Member id: 211

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja ob_do »

Jotenkin tutulta näyttää....ois kans vähän hitsattavaa...mut eihän se oo ku tehä vaan!
Perse edellä puuhun.

Scania Vabis/Kutter 7 '67***Nymans Komet '59***Mercedes-Benz SE260 '86***Desoto Firedome '57***Triumph Herald '66
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No huh huh mitä terapiaa!
Siis hyvähän se on tehä vimosen päälle mutta ei kai se noin huono ollu vai oletko vain perfektionisti? Rst:tä tilalle vai miten etenet?
Pakko se sanoo ja hakia naulakosta lakki jota nostaa että nopeesti kävi purkaminen! :shock:

Edit: tässä näämme tämän suomalaisen laatutyön! Tallissa pidetty ja ajettu 200tkm?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mut ei niin paljon huonoa, ettei jotain hyvääkin! Tosi hyvin tuulettuu nyt, eikä tarvi niitä kissanhiekkavateja!

Mukavaahan toi on hitsata, ku ei tarvii kuralätäkössä selällään tehä.

Tsemppiä! Hyvin sä vedät!

N
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Onpa sulla savotta.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja B9M »

No, huh huh :roll: :roll: :shock: :shock: :lol: ainakin rankaa jää kun purkaa :roll: T. Ari
#048
mb608vm69
Rattimajuri
Viestit: 203
Liittynyt: 29 Loka 2011 22:03
Truck: scania f82
Location: juankoski
Member id: 658
Paikkakunta: juankoski

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja mb608vm69 »

Onkos toi se karttulan vanha kirjastoauto?
Avatar
ae70
Rattiamiraali
Viestit: 276
Liittynyt: 15 Heinä 2012 23:26
Truck: Scania Bf 80
Location: Mikkelin kupeessa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja ae70 »

nyt ainaski saa just sellasen ku tekee :D
Scania Bf80 "vajokki" 5000.

Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Iski »

Moni kakku päältä kaunis... ainakin tietää mitä siellä on ja itelle kun tekee, huoh, voimia vaan projektiin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja neppi »

Väänsin keväällä kauppaa yhdestä puoltoistkerroksisesta Ikaruksesta (Unkarissa), johon oli just jotain viis vuotta sitten tehty koko alaosa uusiks. Remontista oli älyttömästi kuvia, kaikki oli uusittu ja työnjälki hyvää. Pyysin kuitenkin alustakuvia nykytilassa ja niissä kuvissa rauta näytti just samalta ku ennen remppaa. Sopivasti jättää paljaaks raudat ja säästelee vielä vähän seinämävahvuuksissa, ni kyllä näissä suolakylvyissä häviää rauta.

N
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Kato kato kastemato...:) jatketaanpa tätä pikakelausta...
Kiitos tsemppauksesta, onneksi tilanne ei enää ole kuvienlainen...:)
pari vastausta...
Reddevilille... juu en ole perfektionisti...tiedän vaan itseni että mua ottais iha sikana pannuun jos jättäisin jotain "arvailujen varaan" pikku esimerkki aavistuksestani...:D
WP_20130923_006.jpg
WP_20130923_006.jpg (146.72 KiB) Katsottu 30129 kertaa
mb608vm69... Juu kyllä on juuri samainen auto...:D
WP_20130923_006.jpg
WP_20130923_006.jpg (146.72 KiB) Katsottu 30129 kertaa
ja neppi... Oot niin oikeessa tosta kuralätäkössä tekemisessä...eipä rapakossa ois ollu mukava korjata noita jousen yläpäitä ja iskarin korvakoitakaan..:D
Liitteet
WP_20130926_004.jpg
WP_20130926_004.jpg (145.95 KiB) Katsottu 30129 kertaa
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

takaseinä korjattuna...
takaseinä korjattuna...
WP_20130922_004.jpg (143.47 KiB) Katsottu 30125 kertaa
:D mä oon niin käsi näissä hommissa... en tiä miks toi yks kuva olikin yht äkkiä kaks kertaa...:D
no mä yritän pistää viel pari "korjattua" kuvaa...:D
WP_20131002_002.jpg
WP_20131002_002.jpg (148.46 KiB) Katsottu 30125 kertaa
siin ois kuskin puolen helmaa aluillaan...kuvassa näkyviä "vinotukia" (lattian vaakapalkkiin) ei käytännössä katsoen ollut enää ollenkaan jäljellä...ne oli sellaisen hiekka mujun peitossa niin ylhäältä kuin alhaaltakin katsottuna ettei niitä nähnyt ennen kuin olin saanut pestyä ton alustan kunnolla...(lattia oli ainoa mikä oli silloin purettu)
ja apparin puolen tuet oli samanlaiset...tosin eihän siellä ollut kuin kaks tukee...porras ja vessamontun takia.
Tällä kokemuksella pidän aikamoisena "riskirakenteena" tuollaisia ns.irtolaatikoita näissä kirjureissa...koska sinne jää monta huonosti/ei ollenkaan putsattavaa paikkaa...esim laatikoiden päälle ja väliin... kosteus ja suola ja hiekkapöly on aikamoinen "raudankomposti"...:)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Avatar
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Viestit: 697
Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
Truck: scania k92
Location: Järvenpää
Paikkakunta: Keski-uusimaa

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

WP_20131009_007.jpg
WP_20131009_007.jpg (136.01 KiB) Katsottu 30122 kertaa
Tykitetään ny sitte teiän "kiusaks" näitä kuveja...:D tässä on apparin puolen teko suht mallillaan oviaukko siirretty ja muutenkin ton helman rakenne alkaa muotoutumaan...(sorry vaan huono kuvanlaatu...ottaja o iha tärähtäny...:D)
näkymä virkailijan jakkaralta ah niin monena iltana/yönä ku &quot;kipinä vartiota&quot; pidin...ja nalle limpparia join...saatompa kirota myös omaa tyhmyyttäni...
näkymä virkailijan jakkaralta ah niin monena iltana/yönä ku "kipinä vartiota" pidin...ja nalle limpparia join...saatompa kirota myös omaa tyhmyyttäni...
WP_20131028_001.jpg (148.39 KiB) Katsottu 30122 kertaa
Nää kuvat saattais olla joissain "piireissä" merkki vähän suuremmasta viasta pienessä paikassa...(päässä) mutta uskon että tässä seurassa mua ei ehkä kaikki ihan hulluna pidä...(silleen negatiivisella tavalla)...:D
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
Vastaa Viestiin